Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Вопрос по Деке НДС Дод 5

Відправлено користувачем Лимуррка 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Кто уже сдавал , подскажите пожалуйста как правильно указывать сумму в строке "придбання (будівництво, спорудження) основних фондів" с копейками или нужно округлять.
Спасибо
я сдавала с копейками (еще в марте) - и прошло
Печерский р-н, Киев. в прошлій четверг сказали без копеек и поругались sad smiley


50 на 50
мне что две версии везти? smiling smiley
вези две
стоимость бумаги намного меньше, чем стоимость потерянного времени и нервов

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
надо бросить жребий smiling smiley
Додаток 5 подаеться с копейками просто сумы итого пушуться как в строчках самой деклараци...

URL=http://ru.smiley4you.com/anime/22/][/URL]Всем удачи
Люди, я не про контрагентов, те понятно с копейками, а общая сумма округленная, я спрашиваю только про расшифровку про основные купленные и отнесенные, в первый раз - в первый класс везу это щастьё smiling smiley)
если это ИТОГОВАЯ строка - тогда в целых, если нет - с копейками smiling smiley
БЛИННН!!!! какая итоговая, там под итоговой раскрывается сумма купленных в периоде Основных средств.
Понятно, вы такое не сдавали исчё smiling smiley
Ладно, отвезу две версии, там и узнаю правду smiling smiley
Всем спасибо !
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Лист
від 14.04.2008 № 7681/7/16-1117
Щодо актуальних питань з податку на додану вартість

Державна податкова адміністрація України провела узагальнення найбільш актуальних питань, які виникли під час впровадження змін до податкової звітності з податку на додану вартість, внесених наказом Державної податкової адміністрації України від 17.03.2008 р. №159 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.03.2008 р. за № 24/14915), та надсилає відповіді до відома та керівництва в роботі.
Головам державних податкових адміністрацій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначені роз'яснення до відома підпорядкованих підрозділів, забезпечити їх врахування при проведенні контрольно-перевірочної роботи і винесенні рішень в процесі апеляційних узгоджень та організувати роз’яснювальну роботу з платниками податків щодо правильності та повноти подачі податкової звітності з податку на додану вартість.
Додаток на 6 аркушах.

Заступник Голови С.В.Чекашкін


Відповіді на питання, що надійшли від платників податків до Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби
1. Перевіркою донарахована сума податку на додану вартість. Чи відображається ця сума в рядку 23.5 податкової декларації?
Рядок 23.5 передбачений для відображення (збільшення чи зменшення) залишку від’ємного значення податку за результатами камеральної чи документальної перевірки податковим органом правильності визначення платником суми податку, що підлягає відшкодуванню із бюджету.
Порядок прийняття таких рішень визначено підпунктами „а”–„в” пп.7.7.7 статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.
2. Як в додатку 5 відображаються податкові накладні з різними датами оформлення?
Оскільки податковий кредит звітного періоду може складатися не тільки із сум податку, віднесених до податкового кредиту на підставі податкових накладних, виписаних та одержаних у звітному періоді, а і податкових накладних, одержаних із запізненням та виписаних у попередніх податкових періодах, в колонці 3 розділу ІІ додатка 5 „Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів” зазначається період виписки податкових накладних.
Наприклад, якщо податковий кредит сформований по одному контрагенту на підставі податкових накладних, одержаних в березні 2008 року, але виписаних в березні 2008 року, лютому 2008, грудні 2007 року, в колонці 3 робиться запис:
березень 2008
лютий 2008
грудень 2007.
3. Чи зазначається назва покупця в додатку 5?
В додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість в редакції наказу № 159 в розділі І „Податкові зобов’язання” та в розділі ІІ „Податковий кредит” в колонці 2 зазначається індивідуальний податковий номер контрагента платника податку – покупця або постачальника відповідно, їх назви при цьому не зазначаються.
4. Чи потрібно заповнювати додаток 5 у разі, якщо в декларації з податку на додану вартість відсутні дані – проставлені лише прочерки?
У разі, якщо в декларації з податку на додану вартість відсутні дані – проставлені лише прочерки, що свідчить про відсутність у звітному (податковому) періоді у платника податку господарської діяльності, а отже – про відсутність у нього господарських стосунків з контрагентами (покупцями/постачальниками), додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість не заповнюється і не подається.
5. Чи можна в розділах І та ІІ додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість в електронному вигляді добавляти рядки?
Оскільки заповнення додатка 5 до податкової декларації з податку на додану вартість передбачає відображення в розділах І та ІІ загального обсягу поставки та загальної суму податку за звітний (податковий) період окремими рядками в розрізі усіх без виключень контрагентів, платникам податку надано право при заповненні цього додатка добавляти рядки в залежності від кількості контрагенів.
6. Як заповнюється додаток 2 до податкової декларації?
Додаток 2 передбачає відображення (колонки 2 і 3) по періодах виникнення залишку від’ємного значення попереднього податкового періоду за вирахуванням суми податку, яка підлягає сплаті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду (рядок 24 податкової декларації звітного податкового періоду).
Наприклад, значення рядка 24 декларації за березень 2008 року повинно бути проінветаризовано, починаючи з дати виникнення від’ємного значення податку, яке не було відшкодовано із бюджету в попередніх звітних періодах та відображено у вищевказаних колонках.
В разі здійснення оплати вказаного залишку, така сума відображається в колонці 4 Довідки. Значення колонки 4 переноситься до рядка 2 додатка 3 до податкової декларації з податку на додану вартість „Розрахунок суми бюджетного відшкодування”.
До колонки 5 включається сума залишку від’ємного значення податку, яка не може бути відшкодована в поточному звітному періоді і переноситься до рядка 26 декларації поточного звітного періоду.
1. Чи потрібно до податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2008 року подавати додаток 5 згідно з наказом № 159?
Наказ Державної податкової адміністрації України від 17 березня 2008 року № 159, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 березня 2008 р. за № 224/14915, набув чинності з 30 березня 2008 року, таким чином декларація за березень 2008 року подається відповідно до вимог та за формою, передбаченими цим наказом.
Пунктом 4.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість в редакції наказу № 159 передбачено, що одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації, подання яких передбачено цим Порядком, зокрема, розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та додаток 2 до податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої)).
Враховуючи зазначене, до податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2008 року необхідно подавати додаток 5 згідно з наказом № 159.
2. Якщо платник податку виписує розрахунок коригування до податкової накладної, чи відображається таке коригування в додатку 5 до податкової декларації? Якщо так, то в якому рядку?
Коригування податкових зобов’язань (рядок 8 податкової декларації з податку на додану вартість) та податкового кредиту (рядок 16) відображаються в додатку 1 та не відображаються в додатку 5.
3. Як заповнюються рядки в додатку 5 до податкової декларації в розрізі контрагентів?
В розділах І та ІІ додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість відображаються окремими рядками по кожному контрагенту загальний обсяг поставки та загальна сума податку за звітний (податковий) період.
4. Чи потрібно подавати Розрахунок суми бюджетного відшкодування (додаток 3 до податкової декларації), якщо платник не заявляє суму податку на додану вартість до бюджетного відшкодування?
В додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість зазначено, що він подається платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування відповідно до підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону (заповнено рядок 24 податкової декларації звітного податкового періоду).
5. Який порядок заповнення додатка 5?
Додаток 5 „Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів”.
В Розділі І „Податкові зобов’язання” проводиться розшифровка виключно рядка 1 декларації з податку на додану вартість „Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків”.
Суми податку, сплачені під час митного оформлення товарів в Розділі І додатка 5 не відображаються.
В колонках 2, 3,4 відображаються загальний обсяг поставки та загальна сума податку на додану вартість в розрізі кожного контрагента-платника податку. Назва платника податку не заповнюється, в колонці 2 проставляється тільки його індивідуальний податковий номер.
В разі здійснення протягом звітного періоду поставки товарів (послуг) неплатникам податку та/або не ідентифікованим особам, такі операції відображаються в рядку „Інші”. В колонці 3 відображається загальний обсяг поставки таким особам, в колонці 4 – загальну суму податку.
В Розділі ІІ „Податковий кредит” в рядках 4 та 5 відображаються обсяги придбання товарів (послуг) та сума податку в розрізі постачальників (із зазначенням в колонці 2 тільки індивідуального податкового номера постачальника).
В колонці 3 додатка 5 „Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів” зазначається період виписки податкових накладних, так як податковий кредит звітного періоду може складатися не тільки із сум податку, віднесених до податкового кредиту на підставі податкових накладних, виписаних та одержаних у звітному періоді, а і податкових накладних, одержаних із запізненням та виписаних у попередніх податкових періодах.
В разі використання одержаних товарів (послуг) в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях, розподіл податкового кредиту проводиться відповідно до вимог п.п.7.4.3 п.7.4 статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, а відображення в додатку 5 проводиться у відповідних його розділах „Операції з придбання з ПДВ, які надають право формування податкового кредиту” та „Операції з придбання з ПДВ, які не надають право формування податкового кредиту”, за таких умов один контрагент буде відображений в розділі ІІ двічі.
6. Порядок заповнення додатку 5 до декларації з податку на додану вартість (податковий кредит) у разі, коли придбані товари частково використовуються в оподатковуваних операціях?
В разі використання одержаних товарів (послуг) в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях, розподіл податкового кредиту проводиться відповідно до вимог п.п.7.4.3 п.7.4 статті 7 Закону України „Про податок на додану вартість”, а відображення в додатку 5 проводиться у відповідних його розділах „Операції з придбання з ПДВ, які надають право формування податкового кредиту” та „Операції з придбання з ПДВ, які не надають право формування податкового кредиту”.
В даному випадку один контрагент буде відображений в розділі ІІ двічі.
7. Який порядок подання додатку 5 у разі подання уточнюючого розрахунку (з розшифруванням по контрагентах чи ні)?
У разі подання уточнюючих розрахунків, в яких проводиться коригування податкових зобов’язань та/або податкового кредиту, на суму уточнення подаються розшифровки згідно з додатком 5 на суму уточнення у розрізі контрагентів (пункт 4.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість).
8. Який порядок заповнення колонки 3 „Обсяг поставки без ПДВ” додатку 5 до декларації з податку на додану вартість, а саме суми в розрізі окремо взятих контрагентів заповнюються у гривнях з копійками (як по реєстру) чи без копійок? Якщо без копійок, то як правильно здійснити округлення сум, щоб у підсумковому рядку „усього за місяць” загальна сума співпадала з даними рядку 1 декларації з податку на додану вартість (а у разі заповнення розділу ІІ – з рядком 10.1 декларації з податку на додану вартість).
З метою мінімальних відхилень сум податку на додану вартість, вказаних у „Розшифровках податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів” та у відповідних рядках податкової декларації з податку на додану вартість є доцільним заповнення даних в розрізі контрагентів у гривнях з копійками, а при заповненні рядка „Усього за місяць (квартал)” проводити округлення за загальновстановленими правилами.
9. Чи потрібно відображати у розділах І та ІІ додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість усіх без виключення покупців та постачальників платників податку на додану вартість, якщо їх кількість перевищує 500?
У розділах І та ІІ додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість окремими рядками відображаються загальний обсяг поставки та загальна сума податку за звітний (податковий) період по кожному без виключень контрагенту (покупцю або постачальнику) платника податку незалежно від їхньої кількості.
10. Який порядок заповнення додатку 5 по наказу № 159 у разі продажу товарів (послуг) неплатникам податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер відсутній)?
Операції по реалізації товарів (послуг) неплатникам податку та/або не ідентифікованим особам відображаються у рядку „інші” розділу І „Податкові зобов’язання” додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість.
11. В якому рядку податкової декларації з податку на додану вартість відображається сума податкового кредиту за податковими накладними, що отримані із запізненням?
З урахуванням того, що податкові накладні, одержані із запізненням, включаються до реєстру отриманих податкових накладних того звітного періоду, в якому їх отримано, суми податкового кредиту по таких податкових накладних відображаються в загальній сумі податкового кредиту звітного податкового періоду (рядок 10.1).
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.05.2008 N 10061/7/16-1417
Про надання роз'яснень
Державна податкова адмiнiстрацiя України надсилає роз'яснення на окремі питання, що виникали під час подання податкової звiтностi з податку на додану вартість з урахуванням вимог наказу ДПА України вiд 17.03.08 р. N 159 "Про внесення змін до податкової звiтностi з податку на додану вартість", та зобов'язує довести зазначенi роз'яснення до відома підпорядкованих пiдроздiлiв, забезпечити їх врахування при проведеннi контрольно-перевiрочної роботи i винесеннi рiшень в процесi апеляцiйних узгоджень та органiзувати роз'яснювальну роботу з платниками податкiв.
Заступник Голови С.Чекашкiн
Додаток
Роз'яснення
окремих питань, що виникали пiд час подання
податкової звiтностi з податку на додану вартiсть
з урахуванням вимог наказу ДПА України
вiд 17.03.2008 р. N 159
1. Яким чином виправити помилку, допущену при заповненні Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрiзi контрагентів, яка не вплинула на правильнiсть визначення показникiв податкової декларацiї з податку на додану вартiсть та, вiдповiдно, пiдсумкових рядкiв Розшифровки?
Виправлення помилок проводиться шляхом подання Уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартiсть у зв'язку з виправленням самостiйно виявлених помилок за формою, затвердженою наказом ДПА України вiд 30.05.97 р. N 166, зi змiнами та доповненнями (далi - Уточнюючий розрахунок), до якого додається Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрiзi контрагентiв (додаток 2 до податкової декларацiї з ПДВ (скороченої), додаток 5 до податкової декларацiї з ПДВ) (далi - Розшифровка) з вiдмiткою "уточнюючий".
При цьому виправлення помилок у записах контрагентiв у Розшифровках проводиться способом коригування, а вартiснi показники Уточнюючого розрахунку прокреслюються.
Приклад 1. Для виправлення запису неправильно вказаного iндивiдуального податкового номера контрагента (покупця або постачальника) в уточнюючiй Розшифровцi:
1) повторюється помилковий запис iндивiдуального податкового номера, при цьому вартiснi показники вказуються зi знаком "-" (тобто сторнуються);
2) вказується правильний запис по операцiях з контрагентом за звiтний (податковий) перiод, за який виправляються помилки повнiстю (включаючи вартiснi показники);
3) вказується нульова сума у пiдсумковому рядку "Усього за мiсяць (квартал)".
Приклад 2. Для виправлення записiв з допущеними помилками у вартiсних показниках (обсягах поставки, сумi ПДВ) в уточнюючiй Розшифровцi:
1) вiдображаються суми уточнення у розрiзi контрагентiв (зi знаком плюс вiдображаються не в повнiй мiрi задекларованi суми по операцiях з контрагентом, зi знаком мiнус - зайво задекларованi суми по операцiях з контрагентом);
2) вказується нульова сума у пiдсумковому рядку "Усього за мiсяць (квартал)".
Приклад 3. У разi необхiдностi зменшити обсяг поставки та суму ПДВ по рядку "Iншi" та доповнити у зв'язку з цим Розшифровку новим записом по визначеному платнику податку - покупцю в уточнюючiй Розшифровцi:
1) операцiї з платником податку - покупцем за звiтний перiод записуються повнiстю (включаючи вартiснi показники);
2) в рядку "Iншi" обсяг поставки та сума ПДВ зменшується, сума уточнення зазначається зi знаком "-" (сторнується);
3) вказується нульова сума у пiдсумковому рядку "Усього за мiсяць (квартал)".
Приклад 4. У разi необхiдностi скоригувати обсяг поставки та суму ПДВ по рядку "Iншi" та доповнити не в повнiй мiрi вiдображенi (зайво вказанi) суми по операцiях по визначеному платнику податку - покупцю в уточнюючiй Розшифровцi:
1) зазначається сума уточнення збiльшення або зменшення обсягу поставки та суми ПДВ по операцiях з платником податку - покупцем зi знаком "+" або "-";
2) в рядку "Iншi" обсяг поставки та сума ПДВ уточнюється (збiльшується або зменшується) зi знаком "+" або "-";
3) вказується нульова сума у пiдсумковому рядку "Усього за мiсяць (квартал)".
2. Як заповнити уточнюючу Розшифровку податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрiзi контрагентiв, що потребує уточнень показникiв, зазначених у декларацiї з ПДВ?
Виправлення помилок, допущених у Розшифровках, якi потребують уточнень показникiв у складi декларацiї за будь-який наступний перiод проводиться шляхом подання Уточнюючого розрахунку, до якого додається уточнююча Розшифровка у розрiзi контрагентiв. При цьому вартiснi показники як Розшифровки, так i Уточнюючого розрахунку вiдображаються на суму уточнення (збiльшення або зменшення) з вiдповiдним знаком.
3. Чи потрiбно у разi подання нової звiтної декларацiї з ПДВ подавати нову, повнiстю заповнену Розшифровку? Чи можливо подати до нової звiтної декларацiї з податку на додану вартiсть Розшифровку, яка мiстить лише доповнення до роздiлу I або роздiлу II?
У разi виявлення помилок до закiнчення граничного термiну подання декларацiї за звiтний (податковий) перiод подається нова декларацiя з виправленими показниками та усiма обов'язковими додатками, включаючи i нову, повнiстю заповнену Розшифровку.
4. Чи необхiдно подавати Розшифровку у разi подання Уточнюючих розрахункiв, в яких проводиться коригування податкових зобов'язань та/або податкового кредиту за перiоди, що передують березню 2008 року (або I кварталу 2008 року)?
Починаючи з 30.03.08 р. податкову звiтнiсть з ПДВ необхiдно подавати з урахуванням вимог наказу ДПА України вiд 17.03.08 р. N 159 "Про внесення змiн до податкової звiтностi з податку на додану вартiсть". Отже, у разi виправлення помилок у рядках 1, 10.1, 10.2, 14 поданої ранiше декларацiї до Уточнюючого розрахунку повинна додаватися Розшифровка (пiдпункт 4.4.1 Порядку заповнення та подання податкової декларацiї з податку на додану вартiсть).
5. Який порядок заповнення Розшифровки платниками податку, що мають у своєму складi фiлiї, яким делеговано право виписки податкових накладних та право ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних?
Порядок заповнення та подання податкової декларацiї з податку на додану вартiсть не має вiдмiнностей щодо заповнення Розшифровок платниками податку, що мають у своєму складi фiлiї, структурнi пiдроздiли, яким делеговано право виписки податкових накладних та право ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних.
Для платникiв податку, що мають у своєму складi фiлiї, структурнi пiдроздiли, яким делеговано право виписки податкових накладних та право ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, у Розшифровках вiдображаються узагальненi операцiї по контрагентах - платниках податку, незалежно вiд кiлькостi фiлiй, з якими такi операцiї проводились.
6. Який перiод (гр. 3 роздiлу II Розшифровки) вказувати платнику у разi включення до податкового кредиту суми ПДВ за заявою, скаргою на постачальника, який вiдмовляється надати податкову накладну?
Пiдставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту у разi вiдмови з боку постачальника товарiв (послуг) надати податкову накладну або при порушеннi ним порядку її заповнення для отримувача таких товарiв (послуг) є заява зi скаргою на такого постачальника з доданими копiями товарних чекiв або iнших розрахункових документiв, що засвiдчують факт сплати податку внаслiдок придбання таких товарiв (послуг).
Зазначенi операцiї вiдображаються у Розшифровцi у загальному порядку, при цьому в гр. 3 роздiлу II вказується перiод, у якому податкова накладна мала бути виписана постачальником та до декларацiї за який подано заяву зi скаргою.
Крiм того, у такому випадку в декларацiї та в Розшифровцi в обов'язковому порядку робиться вiдмiтка про подання разом з декларацiєю заяви про вiдмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку її заповнення) та вiдповiдних документiв.
7. Чи подається додаток 2 до податкової декларацiї з ПДВ платниками, якi вiдповiдно до пп. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону про ПДВ ( 168/97-ВР ) не мають права на отримання бюджетного вiдшкодування?
Подання Довiдки щодо сум залишку вiд'ємного значення попереднього податкового перiоду, якi пiсля бюджетного вiдшкодування включаються до складу податкового кредиту наступного податкового перiоду (додаток 2 до податкової декларацiї з податку на додану вартiсть), є обов'язковим у разi заповнення рядка 24 податкової декларацiї з податку на додану вартiсть, незалежно вiд того, чи декларується платником сума ПДВ до бюджетного вiдшкодування.
8. Якi наслiдки допущених помилок при заповненнi обов'язкових реквiзитiв Розшифровки, декларацiї з ПДВ, наприклад, замiсть iндивiдуального податкового номера платника вказано його код?
Податкова звiтнiсть з податку на додану вартiсть, включаючи Розшифровки, що мiстить:
- помилки в заповненнi обов'язкових реквiзитiв (в тому числi помилковий iндивiдуальний податковий номер платника);
- без обов'язкових додаткiв;
- без передбачених формою вiдмiток (у тому числi вiдмiтки про поданi додатки, вказано звiтний перiод та перiод за який виправляються помилки);
- iз незаповненим значенням показникiв (показники, що не заповнюються через вiдсутнiсть операцiй, мають бути прокресленi);
- не пiдписана посадовими особами;
- не скрiплена печаткою;
- має виправлення, пiдчистки;
- заповнена за допомогою засобiв, якi не забезпечують збереження цих записiв протягом установленого термiну зберiгання звiтностi;
- текст якої неможливо прочитати;
- за iншою формою, нiж така, що дiє на момент подання документа, - вiдповiдно до вимог Закону вiд 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платникiв податкiв перед бюджетами та державними цiльовими фондами", не визнається як податкова декларацiя.
У випадку подання платником звiтностi з вищеперелiченими недолiками, працiвники ОДПС попереджають платника податкiв про виявленi недолiки i про наслiдки прийняття органами ДПС такої податкової звiтностi та пропонують надати нову, оформлену належним чином.
Якщо платник наполягає на прийняттi звiтностi, то звiтнiсть приймається, реєструється на примiрнику, що залишається у платника, проставляється штамп "ОТРИМАНО, попереджено про можливiсть невизнання".
Платнику в триденний термiн вiд дня отримання надсилається повiдомлення про невизнання ОДПС декларацiї як податкової iз зазначенням пiдстав та пропозицiєю надати нову, оформлену належним чином.
В електроннiй базi дана податкова звiтнiсть тiльки реєструється (без внесення показникiв) та отримує статус "До вiдома".
В международной практике трудоемкость учетного процесса является одной из причин отказа от такого процесса. Но не в Украине…У нас чем сложнее, тем лучше! Разработав форму приложения 5, ГНАУ не позаботилась о руководстве по его заполнению. Возможно, в будущем и появятся соответствующие разъяснения или методические рекомендации, а до тех пор придется его заполнять, руководствуясь собственным пониманием.
Накопление и отражение показателей в этой форме необходимо осуществлять ежедневно вместе с ведением реестров, поскольку при наступлении отчетной даты физически невозможно будет одновременно обработать большой объем информации о контрагентах. Безусловно, такое накопление и отражение следует проводить с помощью специального программного обеспечения. И если с 1 апреля 2008 года большинство, возможно, уже начнет это делать в автоматическом режиме, то за март 2008 года бухгалтерам нужно с помощью отдельной программы задним числом обработать данные всех поставщиков и покупателей в целях заполнения приложения 5.
Расшифровка контрагентов представляется в ГНИ по собственному усмотрению (а не по желанию инспектора):
– или на бумажных носителях;
– или в электронном виде при наличии сертифицированной электронной подписи. Простой электронный ключ, которым обеспечивают налоговики плательщиков, не пройдет.
Заполняется эта форма, как и декларация по НДС и другие приложения к ней, в гривнях. В графе 2 и раздела І «Налоговые обязательства», и раздела ІІ «Налоговый кредит» наименования налогоплательщиков соответственно покупателя и поставщика не указываются. Проставляется исключительно их индивидуальный налоговый номер согласно действующему Свидетельству плательщика НДС.
Далее о заполнении приложения 5 по разделам:
– раздел І «Налоговые обязательства»;
– раздел ІІ «Налоговый кредит».
Раздел І «Налоговые обязательства»
Расшифровка делается исключительно к строке 1 декларации «Операции на таможенной территории Украины, облагаемые налогом по ставке 20 процентов, кроме импорта товаров». Другие строки раздела I декларации в приложении 5 не расшифровываются. Относительно строки 8 , для расшифровки ее показателя существует приложение 1.
В строках 1, 2, 3 и т.д. приложения 5 указываются налоговые обязательства исключительно с покупателями — зарегистрированными плательщиками НДС. При этом если один и тот же покупатель несколько раз за отчетный период (месяц или квартал) покупал (получал) налогооблагаемые товары (услуги) одной или различной номенклатуры, то поставщик в расшифровке должен относительно этого покупателя заполнить только одну строку, в графе 2 которой следует поставить индивидуальный налоговый номер покупателя, в графе 3 показать общую сумму всех поставок товаров (услуг) без НДС этому покупателю и в графе 4 — общую сумму НДС, начисленную на общую сумму таких поставок.
Если поставщик отгружал одному и тому же покупателю как облагаемые, так и не облагаемые налогом товары (услуги) или получал за них предоплату, то в приложение 5 будут включаться только налогооблагаемые операции с этим контрагентом.
В термин «поставка» в целях заполнения приложения 5 ГНАУ включает все облагаемые налогом по правилу первого события операции (то есть как отгрузку, так и полученную предоплату). Хотя прямо об этом в приложении 5 не сказано.
По поставкам товаров (услуг) по посредническим договорам или с оплатой за счет бюджетных средств поставщики будут заполнять приложение 5 за отчетный период, в котором получена оплата или другие виды компенсации, то есть по тому же принципу, по которому они определяют дату возникновения налоговых обязательств по НДС согласно Закону об НДС. Так же следует действовать в других специально предусмотренных Законом об НДС случаях, когда дата возникновения налоговых обязательств определяется не по правилу первого события, а по специальным правилам.
При этом посредники (комиссионеры, поверенные) как по предоставленным посредническим услугам (вознаграждению) другому зарегистрированному плательщику НДС, так и по стоимости отгруженных товаров (услуг) должны заполнять именно первую часть раздела І «Налоговые обязательства» приложения 5. Кроме того, в части стоимости товаров следует отражать показатели одной суммой далее в соответствующей строке справочно.
Поставщики, которые продают товары (услуги) лицам, не зарегистрированным в качестве плательщиков НДС, а именно «упрощенцам», предпринимателям, физическим лицам (розничная сеть), бюджетным учреждениям, органам власти, отдельным страховым компаниям или банковским учреждениям и т.п., расшифровку по каждому покупателю не делают, а общей суммой всех поставок без НДС одной цифрой включают в строку «Другие» графы 3, а сумму НДС — в графу 4.
Так же должны поступать поставщики транспортных услуг (билетов), гостиничных услуг, товаров (услуг) с расчетами наличностью на сумму не более 10000 грн. (в том числе НДС) и плательщики налогов по другим операциям, по которым разрешено не выдавать налоговую накладную (с указанием своего налогового номера в расчетных документах в соответствии с пп.7.2.6 ст.7 Закона об НДС) независимо от того, какие физические (предприниматели, обычные граждане, командированные) или юридические лица выступают у них покупателями, в случае если последние не сообщают продавцу свой налоговый номер. Аналогично в этой же строке «Другие» отражаются операции на сумму до 200 грн. включительно (без НДС, с НДС — 240 грн. в соответствии с пп.7.2.6 ст.7 Закона об НДС).
Раздел ІІ «Налоговый кредит»
Расшифровка налогового кредита состоит из двух подразделов: расшифровки отдельно операций, предоставляющих право на налоговый кредит, и операций без права на налоговый кредит. Поэтому, в отличие от расшифровки налоговых обязательств, данный раздел заполнять сложнее, а учитывая тот факт, что раздел касается собственного налогового кредита, это следует делать ответственно.
В приложение 5 не включаются операции: по ввозу товаров в Украину; по получению услуг от нерезидента; по приобретению льготных товаров (услуг) или облагаемых налогом по ставке 0% либо не являющихся объектом обложения НДС; по получению товаров (услуг) у неплательщиков этого налога; по корректировке налогового кредита, поскольку они отражаются в приложении 1 к декларации.
Первый подраздел «Операции по приобретению с НДС, предоставляющие право формирования налогового кредита» составляется для раскрытия показателя строки 10.1 декларации. Другие строки декларации таким образом не расшифровываются.
При заполнении указанного подраздела плательщику налога следует вносить данные в одну строку суммарно в соответствии со всеми налоговыми накладными, представленными одним поставщиком в случаях, когда им они были выписаны в одном отчетном периоде (осуществлены несколько операций) и получены покупателем тоже в одном периоде (в том же или в одном из последующих). Если несколько налоговых накладных были выписаны в разных периодах, а получены все в одном периоде, их следует отражать в нескольких строчках. Однако если речь идет о других документах, на основании которых разрешено формировать право на налоговый кредит (пп.7.2.6 ст.7 Закона об НДС), то такая детализация не нужна вовсе. Достаточно указать, например, транспортное предприятие — поставщика и полученную от него общую сумму транспортных билетов. Продемонстрируем это на примере железных дорог или авиакомпаний:
– в графе 2 необходимо указать налоговый номер одной из шести железных дорог или существующих авиакомпаний;
– в графе 3 — или месяц, в котором осуществлялась покупка билетов (если это возможно определить?), или месяц, в котором предоставлялись авансовые отчеты;
– в графе 4 — общую стоимость билетов без НДС;
– в графе 5 — общую сумму НДС, уплаченную в совокупной стоимости указанных билетов.
Так же можно внести данные о приобретенных гостиничных услугах, товарах (услугах) за наличность на сумму не более 10000 грн. (в том числе с НДС) и других операциях, по которым разрешено отражать налоговый кредит на основании «заменителей» налоговых накладных.
Особое внимание привлекает к себе графа 3 «Период выписки налоговых накладных, других документов, предоставляющих право на налоговый кредит» данного раздела. Подчеркнем: право покупателей на налоговый кредит по правилу первого события никоим образом этой формой не изменено или не ограничено. Как и раньше, право на налоговый кредит возникает и отражается в реестре полученных налоговых накладных налогоплательщиком на основании и на дату получения покупателем налоговой накладной независимо от даты ее выписки (но не более чем за 3 года до этого по правилу «1095» дней, о чем четко свидетельствует примечание ГНАУ к этой графе). Бухгалтерам покупателей прибавляется работа по указанию в графе 3 даты выписки налоговой накладной продавцом. Поскольку этот показатель можно взять только непосредственно из налоговой накладной, а не из реестра, то налогоплательщикам, как отмечалось ранее, эту форму следует заполнять ежедневно. В противном случае за отчетный период после заполнения реестра это необходимо будет делать повторно еще и для приложения 5.
Заполнение второго подраздела «Операции по приобретению с НДС, не предоставляющие права формирования налогового кредита» осуществляется в целях расшифровки строк 10.2 и 14 декларации. Другие строки не расшифровываются.
Формально порядок заполнения строк и колонок этого подраздела аналогичен описанному ранее. При этом те, кто не заполняет строки 10.2 и 14 декларации, также могут вообще не заполнять строки и колонки данного подраздела.

Основным фондам и посредническим операциям — особое внимание

Строки 1.1 и 1.2 проекта декларации, предложенные ГНАУ и «забракованные» Комитетом ВРУ для отражения налоговых обязательств отдельно по операциям поставки основных фондов и посреднических операций, налоговое ведомство все же сохранило в разделах І и ІІ приложения 5. Цель ГНАУ понятна: не выходя из инспекции, сравнивать показатели и находить отличия между декларацией по НДС и декларацией по налогу на прибыль. Однако авторы этой идеи, вероятно, не знают, что существует еще более десяти законодательно определенных операций, которые не дают возможности без выездной документальной проверки правильно выяснить причины отличий между показателями этих двух деклараций. Показатели всех поставок в этих строках показываются суммарно и справочно, так как они уже должны быть включены ранее в основные строки 1, 2, 3 и т.д.
Намерения ГНАУ прибавляют хлопот бухгалтерам поставщиков. Но, как говорится, «на каждого мудреца довольно простоты». Если бухгалтеры проигнорируют эти строки, то они ничем не рискуют, поскольку:
– какая-либо ответственность за такие действия не предусмотрена;
– продажа основных фондов является операцией, которая также подпадает под поставку товаров (основные фонды в целях применения налогового законодательства рассматриваются и как товары);
– суммарные показатели налоговых обязательств по НДС в приложении 5 или в декларации не будут искажены.
Отсутствуют явные последствия в том случае, если будут проигнорированы и соответствующие строки раздела ІІ «Налоговый кредит».
Те полностью будут следовать указаниям ГНАУ, должны обратить внимание на строку «передача товаров (услуг) комиссионером/поверенным на условиях, предусмотренных п.4.7 ст.4 Закона (без суммы комиссионного вознаграждения)» раздела І. Эту строку заполняют именно посредники (комиссионеры, поверенные), отражая налоговые обязательства, возникающие у них при выполнении поручения в соответствии с посредническими договорами. При этом налоговые обязательства по суммам вознаграждения (посреднические услуги) в этой строке не отражаются.
Строку «проведение расчетов комиссионером/поверенным за товары (услуги) на условиях, предусмотренных п.4.7 ст.4 Закона» в разделе ІІ также заполняют посредники.

Приложение 5 поставщика и приложение 5 покупателя: зеркальное отражение

Раздел I и раздел ІІ приложения 5 в определенной степени являются зеркальным отражением друг друга. Идеальный вариант таков: если поставщик отразил расшифровку налоговых обязательств с конкретным контрагентом в текущем периоде, то соответственно покупатель должен показать такую же расшифровку налогового кредита с тем же контрагентом в этом же текущем периоде. Но существует множество ситуаций, когда достичь «паритета» между налоговыми обязательствами поставщиков и налоговым кредитом у покупателей невозможно. К ситуации, когда покупатель отражает налоговый кредит позднее, чем продавец — налоговые обязательства, довольно спокойно относятся даже налоговики.
Однако по-другому они могут отнестись к ситуации, когда поставщик, отгрузив товары (услуги), выписал налоговую накладную контрагенту, но не отразил налоговые обязательства по НДС в декларации и приложении 5 такого отчетного периода. А сделал это в одном из следующих отчетных периодов путем включения в текущую декларацию после самостоятельного выявления ошибки (с начислением штрафа 5%). В свою очередь, покупатель, получив своевременно налоговую накладную, отразил ее в налоговом кредите декларации и приложении 5 правильно. Спустя некоторое время бесконтактная проверка двух налоговых инспекций между собой (сверка) расшифровок поставщика и покупателя выявляет факт наличия налогового кредита у покупателя без декларирования налоговых обязательств продавцом. Но это не является нарушением покупателя в соответствии с Законом об НДС.
В данной ситуации налоговые инспекции направят в адрес либо одного из контрагентов, либо в адрес обоих запрос с предложением в десятидневный срок предоставить обоснованные объяснения, а в случае отсутствия таковых — с предложением добровольно привести свои показатели в соответствие с нормами Закона об НДС. И только в случае если плательщиком налога не будет предоставлен обоснованный ответ (например, о том, что действительно налоговые обязательства в соответствующем периоде не были отражены, однако это осуществлено налогоплательщиком самостоятельно в следующем периоде с начислением штрафа 5%) или не будет представлен уточняющий расчет либо исправлены показатели в последней декларации, налоговиками будет проводиться внеплановая проверка по этому вопросу с соответствующими последствиями.
Данный механизм готовится ГНАУ к внедрению в налоговой службе, на что, безусловно, уйдет не один месяц. Поэтому ожидать резких изменений в порядке, количестве, механизме проведения проверочной работы, особенно в отношении проверки заявленного к возмещению НДС, пока что налогоплательщикам не стоит. Переходный период буде длиться как минимум полгода, а возможно и до конца 2008 года.


Приложение 5: исправление ошибок

ГНАУ предусмотрела возможное допущение налогоплательщиками ошибок (прежде всего механических). Поэтому она установила, что в случае представления Уточняющего расчета налоговых обязательств по налогу на добавленную стоимость в связи с исправлением самостоятельно выявленных ошибок (речь идет о действующей отдельной форме) автоматически возникает необходимость исправления указанных в ранее представленном приложении 5. Исправление ошибок осуществляется по такой же форме приложения 5, но только на сумму уточнения, то есть на сумму разницы между тем, что было задекларировано при первичном представлении приложения, и тем, что есть на самом деле.
При этом ГНАУ не написала, что делать, если в приложении 5 ошибочно был указан не тот контрагент. Показатели декларации от этого не изменяются и, как следствие, нет необходимости представлять Уточняющий расчет. Учитывая существующую практику, можно порекомендовать предоставить в местную ГНИ письмо произвольного содержания (в котором указать причину и период, за который представляется измененное приложение) с исправленным приложением 5, или с указанием исправленных строк.
_________________

URL=http://ru.smiley4you.com/anime/22/][/URL]Всем удачи
Если бухгалтеры проигнорируют эти строки, то они ничем не рискуют, поскольку:
– какая-либо ответственность за такие действия не предусмотрена
ЕС!ЕС!ЕС!

Ленусик, отдельное и огромное Вам спасибо smiling smiley
Всегда рада помочь
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00089700000000004