Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

если налоговая накладная была выписана дважды на одну поставку

Відправлено користувачем Тося 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Как самостоятельно исправить ошибку, если была дважды выписана налоговая накладная (сначала на поставку, потом - на оплату)? Ст. 192 НКУ не предусматривает исправления подобных ошибок расчетом корректировки..
т.е. просто анулировать эту налоговую накладную? а покупателю отправить соотв письмо?


в ст. Лига Закон (правда от 2009 г.) указана рекомендация выписывать расчет корректировки к налоговой накладной, правда не понятно с какой формулировкой.

? Підприємство помилково виписало та передало контрагенту зайву податкову накладну (без факту відвантаження або отримання коштів). Як можна виправити таку помилку?

Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал – передається покупцю, копія – залишається у продавця товарів (робіт, послуг) (пп. 7.2.3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі – Закон про ПДВ).

Датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

• або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а у разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівку – дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності каси – дата інкасації готівкових коштів у банківській установі, що обслуговує платника податку;

• або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) – дата оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку (пп. 7.3.1 Закону про ПДВ).

Податкова накладна є звітним податковим і одночасно розрахунковим документом (пп. 7.2.3 Закону про ПДВ).

Платник податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу отримувача таких товарів має виписати податкову накладну. Така податкова накладна є підставою для нарахування податкового кредиту (пп. 7.2.6 Закону про ПДВ).

Отже, наявність лише виписаної податкової накладної без фактичного здійснення господарської операції (відвантаження товару чи отримання оплати) не може бути підставою для включення вказаних у ній сум ПДВ до податкових зобов'язань. Якщо ж суми були включені до податкових зобов'язань, потрібно провести відповідні коригування, пов'язані з виправленням помилки.

Відповідно до п. 20 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 165 (далі – Порядок № 165), у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань відповідно до п. 4.5 Закону про ПДВ постачальник товарів (послуг) виписує розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Пунктом 4.5 Закону про ПДВ передбачено порядок коригування раніше нарахованих податкових зобов'язань (і відповідно податкового кредиту) у разі, якщо після поставки товарів (послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за поставкою перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів особі, яка їх надала.

Жодною нормою Закону про ПДВ та Порядку № 165 не регламентовано дії платника податку, який виявив помилку, пов'язану із зайво нарахованими податковими зобов'язаннями та виписуванням податкових накладних.

Платник податку у звітному періоді виявлення такої помилки, на нашу думку, повинен застосувати аналогічний порядок і діяти таким чином:

• по-перше, провести звірку з контрагентом щодо виявлення зайво нарахованих податкових зобов'язань (тобто зобов'язань, не підтверджених фактом поставки товарів або сплати коштів за поставку товарів);

• по-друге, направити на адресу контрагента лист разом з розрахунками коригувань до зайво виписаних податкових накладних або до тих, в яких помилково вказана більша сума податкових зобов'язань. У листі необхідно вказати причину коригувань (а саме виявлення помилки, що підтверджується актом звірки розрахунків), а також висловити прохання виправити помилки та повернути постачальнику підписаний примірник розрахунку коригування. Обов'язкове направлення разом з розрахунками листа на адресу вашого контрагента буде додатковим доказом здійснення з вашого боку дій, пов'язаних з виправленням помилки, особливо у випадку, коли ваш контрагент з якихось причин відмовиться провести у своєму обліку коригування та повернути вам підписаний примірник розрахунку.

На нашу думку, платник податку, який отримав «зайву» податкову накладну, не може включати її до податкового кредиту, оскільки відповідно до пп. 7.4.1 Закону про ПДВ податковий кредит визначається у зв'язку з придбанням товарів (послуг) або основних фондів з метою подальшого їх використання у господарській діяльності в оподаткованих операціях. У даному випадку придбання насправді не було.

Відповідно до пп. 7.5.1 Закону про ПДВ датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

• або списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) – в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;

• або отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Оскільки не було ні факту придбання, ні факту попередньої оплати, то отриману податкову накладну контрагент не може включати до податкового кредиту. Причому, на нашу думку, якщо платник податку самостійно виявив «зайву» податкову накладну у складі податкового кредиту, то йому доцільно не очікувати отримання від контрагента розрахунку коригування до такої податкової накладної, а вжити заходів щодо самостійного виправлення помилки. Якщо ж помилка була виявлена після отриманого від контрагента розрахунку коригування, який у цьому випадку є своєрідним інформаційним повідомленням від контрагента про факт помилки, то вона має бути виправлена у звітному періоді такого отримання.

Таким чином, якщо платник податку відобразив у складі податкового кредиту «зайву» податкову накладну, він повинен виправити допущену помилку, керуючись пп. 17.2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III. Якщо помилка, допущена у звітному періоді відображення у складі податкового кредиту «зайвої» податкової накладної, призвела до фактичної недоплати ПДВ до бюджету, такий платник податку при виправленні помилки повинен нарахувати на суму недоплати 5 %-ву штрафну санкцію.


Ганна Довбиш
ТОВ АФ «Профі-Аудит»
Quote
Тося
т.е. просто анулировать эту налоговую накладную? а покупателю отправить соотв письмо?

расчет корректировки в вашем случае будет недействительным.
надо сторнировать текущий реестр НН и подать учтоненку.
если покупатель тоже два раза провел ту НН, то вам желательно синхронно уточниться, чтоб не полезли разбежности.

А если ошбочно выписанную налоговую накладную успели зарегистрировать в ЕДР-что делать? регистрировать додаток № 2?
или просто игнорить, не включать в декларацию?
Ігнорить



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
Quote
Arlanda
точно???? чета страшно))

точно!

grinning smileyпомните из Нашей Раши:
- че-то я очкую, Славик...

Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.000413