Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Підпис у податковій звітності - хто замість головного бухгалтера?

Відправлено користувачем Annet99 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Подскажите пожалуйста - наше предприятие не имеет главного бухгалтера. Отчеты какое-то время подписывали так -

Керівник (підпис) Петров А.А.
Головний бухгалтер Не передбачено

Отчеты сдавали по электронке и подписывали ЕЦП директор + ЕЦП печать. Все принимали и вопрос не возникало.
Нам временно заблокировали электронку из-за "стана" и мы понесли отчет в бумажном варианте.

Но в налоговой отказываются принимать, т.к. мотивируют, что согласно Кодекса и согласно данных базы налоговой отчет должен директор подписать и за себя и за главного бухгалтера и ИНН в двух строках директора. Я заглянула в базу налоговой - у них стоит Петров А.А. и как директор и как главный бухгалтер. На мой вопрос - почему так? ответили, что нельзя, чтобы данная графа была пустая, обязательно вписан был человек. Я этого просто не понимаю - нонсенс как по мне. Почему тогда в электронке ЭЦП не 3 шт, а 2? Ведь на одно лицо делать ЭЦП и директора и главбуха нельзя.

Вот вырезка из статьи НКУ, где как я понимаю четко сказано - БЕЗПОСЕРЕДНЬО керівником. А в налоговой это понимают, как одной подписью за двоих...
48.5.1 У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником;

Помогите, как аргументировать, что это не правильно - подписывать директору и за глав.буха? Или я ошибаюсь?
У меня отчеты ставили "до видома" по той же причине, когда мы в черном списке были и электронка заблокирована. Чтоб не спорить, написала в Медке главбухом директора. Что ему тяжело два раза расписаться? ЭЦП так и осталось две: директор и печать. Как электронку открыли, подписывала двумя ЭЦП как и раньше, а на печатном варианте в графе главбуха стоит ФИО директора.


У меня тоже есть фирма где один директор. Пока подавала в бумажном варианте он ставил 2 подписи. Когда стали подавать в Медке- ставлю гл.бухгалтер(не передбачено). Но недавно звонила в налоговую сказали лучше оставлять поле гл. бухгалтера пустым. Теперь меня терзают сомнения, чтобы потом не признали отчеты не действительными.
Взято с сайта ДТКТ [consulting.dtkt.ua]

Кто подписывает отчеты в случае отсутствия главного бухгалтера
В данный момент на предприятии нет главного бухгалтера. Налоговая требует, чтобы директор подписывал отчеты и за себя, и за бухгалтера. Правомерно ли это?
Наше мнение - требование сотрудников налоговой неправомерно. И одной подписи директора предприятия достаточно.
Ссылка на пункт НКУ (был изменен Законом №4834 от 24.05.2012 г., вступил в силу с 01.07.2012 г.):
"48.5. Налоговая декларация должна быть подписана:
48.5.1. руководителем налогоплательщика или уполномоченным лицом, а также лицом, отвечающим за ведение бухгалтерского учета и предоставление налоговой декларации в орган государственной налоговой службы. В случае ведения бухгалтерского учета и представления налоговой декларации непосредственно руководителем плательщика налога такая налоговая декларация подписывается таким руководителем."

Мнение налоговой (ЕБНЗ) подтверждает наше мнение:

Питання:
Яким чином заповнюється у звітності графа "головний бухгалтер", у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера?

Відповідь:
Частиною 4 статті 8 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", із змінами та доповненнями, визначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації:
- введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
-користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
-самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

Завдання та функціональні обов'язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений ПКУ статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків (пп. 48.2 ст. 48 ПКУ).

Податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником (абз. перший пп. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПКУ);

Таким чином, у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником, то така податкова декларація підписується лише у графі "керівник", а у графі "головний бухгалтер" проставляються прочерки.
Така форма підпису податкової декларації не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах.

Інформаційно-довідковий департамент державної податкової служби
Самое интересное, что в есть налоговые, где принимают, а есть - где нет. И в ЕБНЗ пишут, что в графе Главный бухгалтер прочерки или Не передбачено. Как быть?sad smiley
Если хотите с ними поспорить, покажите им ЕБНЗ, может они не читали. Если не хотите, впишите в графу гл.буха директора и пусть расписывается дважды. Не думаю, что отчет признают недействительным из-за двух подписей вместо одной. Тем более, "у них стоит Петров А.А. и как директор и как главный бухгалтер." Возможно так когда-то подали в 1-ОПП, из-за этого так у них и стоит.
Недавно менялся директор, сдавали 1опп с одной подписью
так в гни заставили переделать- вписать фио дира в раздел ГЛ, БУХ.
А мы недавно сдавали 1-опп, в разделе гл.буха написали "вакансия". Приняли без проблем.
Для акредитації на таможні необхідний лист, який засвдічує що посада бухгалтера не передбачена штатним розписом. Як правильно скласти? Пришліть, будь-ласка зразок.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00035499999999999