Л И С Т
28.05.2008 N 197/2/15-0210
......................................
Щодо деяких випадків нарахування податку з реклами
при виготовленні візитних карток
Основні засади рекламної діяльності в Україні, регулювання
правових відносин, що виникають у процесі створення,
розповсюдження, одержання реклами визначає Закон України "Про
рекламу"( 270/96-ВР ) (далі - Закон N 270).
Відповідно до абзацу одинадцятого ст. 1 Закону N 270
( 270/96-ВР ) реклама - це інформація про особу чи товар,
розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена
сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх
інтерес щодо таких особи чи товару.
Статтею 15 Закону України "Про систему оподаткування"
( 1251-12 ) встановлено, що до місцевих податків і зборів
належить, зокрема, податок з реклами. При цьому загальні норми
щодо оподаткування податком з реклами встановлено Декретом
Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори"( 56-93 )
(далі - Декрет), відповідно до якого визначено об'єкт
оподаткування, платників податку, граничні розміри ставок податку
з реклами.
Згідно зі ст. 11 Декрету( 56-93 ) об'єктом оподаткування
податком з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення
реклами. Платниками податку з реклами є юридичні особи та
громадяни. Граничний розмір податку з реклами не повинен
перевищувати 0,1 відсотка вартості послуг за розміщення
одноразової реклами та 0,5 відсотка за розміщення реклами на
тривалий час.
Податок з реклами сплачується під час оплати послуг за
встановлення та розміщення реклами з усіх видів оголошень і
повідомлень, які передають інформацію з комерційною метою за
допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш,
плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та
одягу: на вулицях, магістралях, майданах, будинках, транспорті та
в інших місцях.
У деяких випадках візитна картка несе рекламну інформацію про
юридичну або фізичну особу, послуги, які ними надаються, товари,
їх зразки, призначення, якість, переваги тощо. Тобто ця візитна
картка, відповідно до вимог абзацу тринадцятого ст. 1 Закону N 270
( 270/96-ВР ), є рекламним засобом, який використовується для
доведення реклами до її споживача.
Тому вважаємо, що у цьому випадку одночасно з виготовленням
візитних карток друкарня (чи інший виробник) розмішує рекламну
інформацію на рекламному засобі про її замовника або товари,
послуги тощо і, згідно з чинним законодавством України, повинна
бути платником податку з реклами і стояти на податковому обліку,
як платник цього податку, в органах державної податкової служби.
Отже, виходячи з наведеного, при оплаті замовником послуг за
виготовлення візитних карток ця друкарня (чи інший виробник)
повинна у кошторисі враховувати суму податку з реклами, яку,
враховуючи рішення органу місцевого самоврядування про
запровадження цього податку на відповідній території, слід
сплачувати до бюджету територіальної громади.
Водночас нагадуємо, що згідно зі ст. 26 Закону N 270
( 270/96-ВР ) контроль за дотриманням законодавства України про
рекламу здійснюють у межах своїх повноважень:
- спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади
у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів
реклами;
- Антимонопольний комітет України - щодо дотримання
законодавства про захист економічної конкуренції;
- Національна рада України з питань телебачення і
радіомовлення - щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності;
- Міністерство фінансів України - щодо реклами державних
цінних паперів;
- Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку - щодо
реклами на фондовому ринку.