Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Списати шини!!!

Відправлено користувачем accountent 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Списати шини!!!
Підкажіть, будь ласка,
треба на підприємстві списати шини, роблю це перший раз.
Виникло зразу декілька питань:
- чи потрібно вести картку обліку пробігу шини - вона є актом списання???;
- чи потрібно в обов"язковому порядку утилізувати шини? як це робиться?
- після списання треба подавати звіт по екологічному податку? як його рахувати?
Буду дуже вдячна за допомогу!
Re: Списати шини!!!
Тоже еще ни разу не делала. Но насколько я знаю, картку обліку пробігу нужно вести обязательно (чтобы при списании можно было обосновать соблюдение норм пробега), утилизировать обязательно.
Если утилизировать через спец.организацию - то отчет по эконалогу не нужен вроде.
Re: Списати шини!!!
Немного из другой песни....но по сути.
Документування та бухоблік
Звісно, потрібно оформити і документи, які свідчитимуть про списання шин з орендованого автомобіля. При цьому, на нашу думку, діяти слід так само, як і у випадку списання власних шин. Факт списання шин повинен задокументувати й орендодавець. Адже шини обліковуються (в аналітичному або кількісному обліку) саме в орендодавця.
Відповідно до п. 7.1 Експлуатаційних норм №488, списання шин здійснюють за рішенням комісії. У разі досягнення фактичного пробігу шин у картці обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини (додаток 5 до Експлуатаційних норм №488) зазначають сумарний пробіг до списання та інформацію про подальше використання шини. У такому випадку ця картка має статус акта списання шин. Картку підписують члени комісії з питань втрати пневматичними шинами споживчих властивостей.
Якщо шини списуються до досягнення фактичного пробігу, встановленого нормами, таке списання слід оформити окремим актом списання за вимогами правил експлуатації пневматичних шин (п. 7.5 Експлуатаційних норм №488). До акта додають картку обліку пробігу (наробітку) пневматичних шин.
Тепер про бухоблік. Як ми уже зазначали, за своєю суттю заміна шин — це підтримання орендованого автомобіля в робочому стані, його технічне обслуговування. Додатково зазначимо, що відповідно до п. 3.19 Положення №102 заміна шин на автомобілі не належить до реконструкції, модернізації, технічного переозброєння та інших видів поліпшення автомобіля1. А отже, звідси теж можна дійти висновку, що це роботи з підтримання транспортного засобу в робочому стані та технічного обслуговування.
1 Докладніше див. у статті «Сезонна заміна шин на автомобілі» у «ДК» №42/2013.
При придбанні автошин для заміни їх потрібно відображати на субрахунку 207 «Запасні частини». Крім того, виходячи з п. 7.1 Експлуатаційних норм №488 для кожної шини слід завести картку обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини (додаток 5 до Експлуатаційних норм №488).
Щоб підтвердити необхідність заміни шини, механік або водій автомобіля повинен подати керівнику підприємства або ж начальнику транспортного відділення (якщо такий є) відповідну заяву в довільній формі. Радимо, щоб на підставі такої заяви керівник видав наказ, в якому зазначив необхідність заміни шин та строки для проведення такої операції.
Для передачі шин в експлуатацію (у разі заміни старих шин новими) слід оформити Накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма №М-11, затверджена наказом Мінстату України від 21.06.96 р. №193).
Згідно з п. 15 П(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані (проведення техогляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат відповідного періоду. На нашу думку, такі витрати слід визнавати в періоді, коли ми передаємо шини в експлуатацію (замінюємо старі новими). Адже саме в такий момент на складі у нас фактично вже не буде нових шин, ми їх відтепер використовуємо. Зауважимо, що деякі бухгалтери зазначають, що витрати на нові встановлені шини слід визнавати в тому періоді, коли їх фактично списано з експлуатації: адже ще не зношену шину можна зняти з автомобіля та використовувати пізніше на цьому ж або на іншому автомобілі. Такий підхід теж має право на життя, тож вибір за вами.
Оскільки заміна шин пов'язана з підтриманням орендованого об'єкта ОЗ у робочому стані, такі витрати потраплять до витрат залежно від того, з якою метою використовується цей об'єкт ОЗ (на рахунок 23 «Виробництво», 91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», 94 «Iнші витрати операційної діяльності», 97 «Iнші витрати»). Відповідно буде зроблено проведення Д-т 23 (91, 92, 93, 949) — К-т 207 «Запасні частини».
На нашу думку, при списанні шин, які були на автомобілі при отриманні його в оренду, жодних бухгалтерських проведень орендарю робити не потрібно. Адже старі шини знаходяться на обліку в орендодавця.


Re: Списати шини!!!
Облік заміни шин
Підстави заміни шин
Згідно з п. 3.2 Норм №488, підставою для списання пневматичних шин є досягнення фактичного пробігу шини за установленими нормами. Крім того, якщо виявлено експлуатаційні чи виробничі дефекти, з якими шини не допускають до експлуатації з огляду на небезпечність їхнього технічного стану, або вони вже не підлягають ремонту, ви маєте право списати їх (пункти 3.2 та 7.5 Норм №488).
Коли міняти шини
Забороняється експлуатація транспортних засобів, якщо:
• шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм;
• шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини.
Пункт 31.4.5 Правил дорожнього руху
Нормативний експлуатаційний пробіг автошин наведено в Нормах №420 та №488, а ще можна використати норми, встановлені самими виробниками шин. Шини списують за рішенням комісії (п. 7.1 Норм №488). У разі досягнення фактичного пробігу шин у картці обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини (додаток 5 до Норм №488) зазначають сумарний пробіг до списання та інформацію про подальше використання шини. У такому разі ця картка має статус акта списання шин. Картку підписують члени комісії з питань втрати пневматичними шинами споживчих властивостей. У разі дострокового списання шин їх списання слід оформити окремим актом списання за вимогами правил експлуатації пневматичних шин (п. 7.5 Норм №488). До такого акта додають картки обліку пробігу (наробітку) пневматичних шин.
Документування та бухоблік
Роботи щодо заміни шин, як і саму вартість нових шин, не відносять до реконструкції, модернізації, технічного переозброєння та інших видів поліпшення автомобіля. Це випливає з п. 3.19 Положення №102. Тож заміна старих шин на нові — це роботи з підтримання ТЗ у робочому стані. А податківці і взагалі вважають, що ці витрати пов'язані з техоглядом авто — див. ЗІР, підкатегорія 102.07.20. Придбані шини обліковують на дебеті субрахунка 207 «Запасні частини».
Відповідно до п. 7.1 Норм №488, на кожну шину слід завести картку обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини за формою, наведеною в додатку 5 до Норм №488. Для фіксування факту зносу шин та необхідності їх заміни на нові варто, щоб механік або водій авто подав керівнику підприємства або ж начальнику транспортного відділення доповідну записку в довільній формі та картку обліку пробігу (наробітку) пневматичної шини. Для передання шин в експлуатацію (заміни старих шин на нові), як і у випадку АБ, можна використовувати Накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів форми №М-11. До речі, при придбанні авто шини вже встановлені (ще є й одна запасна), тож окремо їх обліковувати не треба: їхня вартість уже потрапила до первісної вартості об'єкта ОЗ.
Витрати, які здійснюються для підтримання об'єкта ОЗ у робочому стані (техогляд, нагляд, обслуговування, ремонт тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду (п. 15 П(С)БО 7). Тож витрати на заміну шин (вартість самих шин та затрати на їх встановлення та балансування коліс), на нашу думку, відображають у періоді передання шин в експлуатацію (заміни старих на нові).
Деякі фахівці вважають, що витрати на нові встановлені шини слід відображати в періоді їх фактичного списання з експлуатації. Звісно, такий підхід теж має право на існування, а наші контраргументи аналогічні до тих, які наведені в попередньому розділі щодо АБ. Витрати на нові шини, як і витрати на АБ, потраплять до витрат звітного періоду залежно від того, з якою метою використовують авто, — проведення Д-т 23 (91, 92, 93, 949) — К-т 207. Списання старих шин в обліку не відображають: адже відповідні витрати вже було визнано при введенні їх в експлуатацію (згідно з підходом, який пропонує автор).
Періодичну заміну літніх шин на зимові та навпаки відображають лише в картках пробігу шин. Навесні бухгалтер просто припинить фіксувати пробіг у картці для зимових коліс та поновить його в картці для літніх, а восени — навпаки. Витрати на купівлю сезонного комплекту шин фіксують так, як описано вище.
Податковий облік
Податок на прибуток. Заміна шин — це не ремонт автомобіля, а роботи з підтримання ТЗ у робочому стані (див. п. 3.19 Положення №102). Завдяки абз. «г» пп. 138.8.5, абз. «в» пп. 138.10.2, абз. «д» пп. 138.10.3 ПКУ витрати на заміну шин та витрати на нові шини, як затрати на підтримання ТЗ у робочому стані, потраплять до податкових. Головне — щоб такі затрати були документального підтверджені (п. 138.2 ПКУ).
Як і у випадку з АБ, податковий облік витрат на заміну шин залежатиме від мети використання автомобіля. Витрати, які потраплять до податкової собівартості реалізованих товарів (виконаних робіт, наданих послуг), слід показати в обліку з податку на прибуток за датою визнання доходу від реалізації таких товарів (робіт, послуг) — п. 138.4 ПКУ. У решті випадків, — коли авто використовується з адміністративною, збутовою чи іншою метою, — такі витрати показують у звітному періоді, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПКУ). На наш погляд, їх відображають у періоді, коли шини було передано в експлуатацію. Хоча ви маєте право дослухатися до фіскальної позиції та відображати витрати на нові шини в періоді їх списання (зняття з експлуатації).
Податок на додану вартість. Право на ПК з ПДВ буде в тих випадках, коли шини (а саме авто, на яке їх поставили) використовують в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку (п. 198.3 ПКУ). Правила ПДВ-обліку тут такі самі, як описані в частині про акумулятори.
Re: Списати шини!!!
Так, це все теоретично! Дуже цікаво, як люди на практиці роблять...
Re: Списати шини!!!
Для меня очень полезная информация. Но я только коплю ее. На практике так и болтаются шины на 207 счете, руки до них не доходят (хотя бы карточку эту самую (обліку пробігу) завести)..
Re: Списати шини!!!
Якщо я правильно розумію, то необхідно в Наказі 488 додаток 1 знайти норми по своїх шинах.
Заповнити Картки обліку пробігу пневматичної шини (вже заднім числом), в кінці картки є Висновки комісії при списанні шин.
Далі списали з балансу.
А потім? Треба здавати їх обов"язково в утилізацію? Якщо не здати, що буде?
Чи потрібно здавати звіт по екологічному податку? Як нарахувати самостійно податок?
Re: Списати шини!!!
Я веду карточки учета на каждую шину, летнюю и зимнюю. Понятно, что раз в год задним числом заполняю их. Списываю сразу с 207 на 92, делаю акт установки шин на авто, произвольный. Когда новые шины покупали, их устанавливали на СТО, есть чек на замену шин. Старые на том же СТО и остались, доков что они там остались СТО не дает. В карточке на уже списанные шины прилагаю выписку из Норма пробега по типу шины.
Эконалог не платили, по утилизации доков нет. При проверке - про эконалог никто не заикался, по автомобилю интересовали путевые, акты списания бензина, приказы. Видимо сумма эконалога настолько несущественна, что и не заморачивались выискивать объектыwinking smiley Ну это я так делаю, у нас только один авто.
Re: Списати шини!!!
а какие приказы по авто при проверке интересовали?
Re: Списати шини!!!
Так, можуть же ж наштрафувати за неподачу звітності по екоподатку, там штрафи наростаючим підсумком.
Re: Списати шини!!!
Quote
Tatyana_TAD
Я веду карточки учета на каждую шину, летнюю и зимнюю. Понятно, что раз в год задним числом заполняю их. Списываю сразу с 207 на 92, делаю акт установки шин на авто, произвольный. Когда новые шины покупали, их устанавливали на СТО, есть чек на замену шин. Старые на том же СТО и остались, доков что они там остались СТО не дает. В карточке на уже списанные шины прилагаю выписку из Норма пробега по типу шины.
Эконалог не платили, по утилизации доков нет. При проверке - про эконалог никто не заикался, по автомобилю интересовали путевые, акты списания бензина, приказы. Видимо сумма эконалога настолько несущественна, что и не заморачивались выискивать объектыwinking smiley Ну это я так делаю, у нас только один авто.
Підкажіть, якщо купили 4 шини, карточку на всі чотири заводити одну, чи на кожну окремо?
Re: Списати шини!!!
По эконалогу и утилизации - это просто моя головная боль. Кроме шин есть еще люминисцетные лампы, но там хоть мы их типа поставили и они работают вечно, и масло гидравлическое для компрессоров и другого оборудования. А упаковки разной сколько, ей тоже по идее надо утилизировать. С опасными отходами (масла) - то эти фирмы утилизационные без соотв. лицензии, то цены и условия не подходят.Надо конечно, опять поискать утилизациюsad smiley
Re: Списати шини!!!
Да карточка на каждую шину.
А приказы по авто:
- ответственные за авто (все на кого выписывались путевые, должны иметь право эксплуатации авто)
- приказ по нормам топлива
Re: Списати шини!!!
Quote
Tatyana_TAD
Я веду карточки учета на каждую шину, летнюю и зимнюю. Понятно, что раз в год задним числом заполняю их. Списываю сразу с 207 на 92, делаю акт установки шин на авто, произвольный. Когда новые шины покупали, их устанавливали на СТО, есть чек на замену шин. Старые на том же СТО и остались, доков что они там остались СТО не дает. В карточке на уже списанные шины прилагаю выписку из Норма пробега по типу шины.
Эконалог не платили, по утилизации доков нет. При проверке - про эконалог никто не заикался, по автомобилю интересовали путевые, акты списания бензина, приказы. Видимо сумма эконалога настолько несущественна, что и не заморачивались выискивать объектыwinking smiley Ну это я так делаю, у нас только один авто.
У меня налоговая поинтересовалась проводкой 207-93,было ли это списание или установка,и сказали что если списание то где эконалог.
Re: Списати шини!!!
Ось знайшла таку статтю
Наше підприємство займається автоперевезеннями.
Чи потрібно нам платити екоподаток при списанні відпрацьованих шин, які’тимчасово зберігаються на підприємстві до передачі їх на утилізацію спеційлізованому підприємству?

ВІДПОВІДЬ: На сьогодні суб’єкти господарювання, котрі утворюють відходи (до яких належать непридатні до використання шини) і тимчасово до моменту передачі їх на утилізацію та захоронения зберігають на території підприємства, не повинні платити екоподаток.

Як відомо, екологічний податок сплачуть, серед інших, і ті, хто розміщує відходи на власних територіях (пп. 240.1.3 Податкового кодексу України, далі — ПКУ).

Але з 01.01.13 р. термін «розміщення відходів» дещо відкоригували (пп. 14.1.223 ПКУ). Відтоді під ним розуміють » постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів». Таким чином, тимчасове зберігання будь-яких відходів на території підприємства до моменту передачі спеціалізованій установі не вважають розміщенням відходів, а тому суб’єкти господарювання, котрі тимчасово зберігають ці відходи, не є платниками екоподатку.

Водночас податківці (лист ДПСУ від 27.12.12 р. № 12699/0/71-12/15-21172 та роз’яснення, наведені в журналі «Вісник податкової служби України» № 26 за 2013 р. на стор. 8, та підкатегорії 120.01 ЗІР) вважають, що для звільнення від сплати екоподатку слід підтвердити факт тимчасового зберігання відходів. Зробити це можна, уклавши договір на видалення та утилізацію відходів зі спеціалізованою організацією, у якому визначають строки передачі відходів на утилізацію та захоронення. Якщо ж такий договір відсутній, то суб’єкт господарювання виступає платником екоподатку.

Але в ПКУ немає жодної згадки про те, що суб’єкти господарювання, які тимчасово зберігають відходи, мають підтверджувати факт тимчасового зберігання відходів для того, щоб не сплачувати екоподаток. Тому відсутність такого договору або інших підтверджуючих фактів не повинна вплинути на звільнення від сплати екоподатку суб’єктами господарювання, що тимчасово зберігають відходи. Але думку податківців ігнорувати не рекомендуємо, тому краще таки обзавестись договором.

До речі, виконати вказану вимогу контролерів Вам буде нескладно, оскільки на практиці передача відходів як промислових, так і побутових, на захоронення та утилізацію відбувається на договірній

основі. А тому практично кожне підприємство дотримується цих вимог мимоволі.

Між іншим, раптом комусь спаде на думку просто викинути зношені шини, ми цього робити не радимо. Оскільки за порушення законодавства про відходи, зокрема, за порушення встановленогопорядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, та за самовільне розміщення чи видалення відходів васможуть притягти до дисциплінарної, адміністративної, цивільної чи кримінальної відповідальності (п.п. «а» і «б» ст. 42 Закону України «Про відходи» від 05.03.98 р. № 187/98-ВР). Окрім цього, у такому випадку податківці матимуть цілковите право вимагати сплати екоподатку.

Отже, якщо Ваше підприємство списані шини передає на утилізацію спеціалізованому підприємству, сплачувати екоподаток не потрібно.

Микола ПРОЦЕНКО,
експерт з бухгалтерського обліку
та оподаткування, м. Львів
Re: Списати шини!!!
Якщо заміну шин робить станці ТО і в Акті це вказано, то можна списати шини і фірма не буде платником екоподатку і не потрібно буде здавати на утилізацію шини.
Re: Списати шини!!!
Коллеги, а кто-то сдает шины на утилизацию в Киеве? Поделитесь контактами компании, плиз. А то уже назрел и у нас вопрос.
Re: Списати шини!!!
Quote
accountent
Якщо заміну шин робить станці ТО і в Акті це вказано, то можна списати шини і фірма не буде платником екоподатку і не потрібно буде здавати на утилізацію шини.

Да СТО как раз и не указывает это в акте, что шины старые у них остаются, зачем им головняк потом с утилизациейsmiling smiley
Говорят, да оставляйте, но акт даем только на установку новых шин.
Re: Списати шини!!!
А без такого Акту ніяк не можна списати?
Re: Списати шини!!!
Люди я так багато отримала інформації тепер би розкласти ї\ї "по полках".Ми підприємство яке орендує авто.Настав момент поміняти шини (старі були ще у власника авто) поїхали на сервіс і поміняли.Відповідно старих шин нам ніхто невідав. То шо тепер получається мені треба платати екоподаток за "не мої"(вони орендодавця) шини?
Добрий день, допоможіть будь-ласка у вирішенні даної ситуації: ми придбали шини для нашого автомобіля (податковий кредит відобразили в спецрежимній декларації) в подальшому автомобіль був переданий в оренду, разом із придбаними шинами. Коли закінчився термін експлуатації шин нам їх повернули. Що робити з податковим кредитом, якщо ці шини так і не були використані у своїй господарській діяльності ?
а шо при купівлі шин і при відображенні под. кредиту потрібно подавати спец декларацію.
Quote
sofi-lukrnet
а шо при купівлі шин і при відображенні под. кредиту потрібно подавати спец декларацію.

ой я не могу....какая еще спец декларация eye rolling smiley eye popping smiley
я як шось таке читаю то впадаю у паніку ви вибачте мене......але скажіть мені ще таке.я ці шини що поставила і завела картку обліку шин. то я маю зараз їх поміняти на літні чи це не обовязково?
Quote
sofi-lukrnet
я як шось таке читаю то впадаю у паніку ви вибачте мене......але скажіть мені ще таке.я ці шини що поставила і завела картку обліку шин. то я маю зараз їх поміняти на літні чи це не обовязково?

якщо машина їздитьв теплу пору року, то звісно варто мати літню резину, адже навіть штрафують даішніки за тип шин, якщо ж ваше авто працює тільки в холодну пору року. то відповідно і шини тільки зимові використовуються
на зимней резине можно ездить летом, то на летней зимой не рекомендуется
и штрафа за резину нет


В критической ситуации вы не подниметесь до уровня своих ожиданий, а упадете до уровня своей подготовки (с)
то якщо зараз ще не міняємо то картку обліку шин теж не рухати?
Re: Списати шини!!!
так чего ее двигать, если по факту нет движения? карточка учета шины отражает фактическое движение


В критической ситуации вы не подниметесь до уровня своих ожиданий, а упадете до уровня своей подготовки (с)
Re: Списати шини!!!
зрозуміло. будуть міняти шини буду з Вами консультуватись.Дякую.
Вирішили списати шини, по пробігу вони підлягають утилізації. Карточки пробігу є. На утилізацію віддати не вийде. Як їх можна списати? Знаю, що треба нараховувати екологічний податок при цьому. Як це правильно зробити? Може в когось є така практика, поділіться, будь ласка.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00046400000000002