ааааааааааа ЗАПРОШЕННЯ... тогда примерно так
Заступнику начальника
ДПІ у Подільському р-ні м.Києва
С.В.Тихонову
10 січня 2008 року ТОВ «» отримало факсокопію листа від ДПІ у Подільському р-ні м.Києва за № від .2008 року (далі - Лист). В ньому ви посилаючись на ст.21 та 22 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» №509-XII від 04.12.1990р. пропонуєте нам:
1) надати співробітникам оперативного відділу ГВПМ ДПІ у Подільському р-ні м.Києва інформацію (та її документальне підтвердження) стосовно правомірності формування нашим підприємством валових доходів та витрат за період з 01.01.2007 по 01.11.2007 року;
2) з`явитись о 10 годині 14 січня 2008 року до ГВПМ ДПІ у Подільському р-ні м.Києва вмотивованих пояснень з вищевикладеного.
Закон України «Про державну податкову службу в Україні» №509-XII від 04.12.1990р. (далі – Закон 509) у діючій на сьогодні редакції не зобов’язує платників податків надавати документи (копії документів) на підставі запиту.
Згідно п.6 ст.21 Закону 509 до повноважень податкової міліції відноситься право збирати, аналізувати, узагальнювати інформацію щодо порушень податкового законодавства, а також з питань пов'язаних з оподаткуванням.
Хочемо звернути вашу увагу, що інформація, яку вимагає відділ податкової міліції ДПІ у Подільському р-ні м.Києва не відноситься до інформації щодо порушень податкового законодавства, а тому її витребування є безпідставним. Крім цього в статті 22 Закону 509 робиться посилання на наявність права податкової міліції (в п.17 ст.11 ЗУ «Про міліцію») вимагати інформацію, що стосується справ про злочини. Інформація, яка вимагається у ТОВ «» не відноситься до інформації про злочини, а тому її витребування, також є безпідставним.
Щодо повноваження податкової міліції збирати інформацію з питань пов’язаних з оподаткуванням, як це передбачено п.6 ст.21 Закону 509, повідомляємо наступне. Стаття 3 і 13 Закону 509 зобов’язує органи державної податкової служби, в тому числі податкову міліцію дотримуватись вимог Конституції законів України та інших нормативних актів. Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тобто податкова міліція має право діяти, лише в точній відповідності із законами України та нормативно-правовими актами. При цьому органи податкової міліції повинні дотримуватись та не порушувати права, охоронювані законом інтереси підприємств, установ, організацій.
Право податкової міліції збирати інформацію з питань, пов’язаних з оподаткуванням (п.6 ст.21 Закону 509), не зобов’язує ТОВ «» подавати податковій міліції документи, не визначені чинним законодавством України.
Право міліції на одержання документів за її письмовими запитами встановлюється спеціальною нормою, а саме пунктом 17 статті 11 Закону України “Про міліцію”, відповідно до якого органи міліції мають право одержувати безперешкодно і безплатно від підприємств на письмовий запит відомості, необхідні у справах про злочини, що знаходяться у провадженні міліції.
Відповідно до статті 9 Закону України “Про оперативно-розшукову діяльність” оперативно-розшукова справа заводиться у кожному випадку наявності підстав для проведення оперативно-розшукової діяльності, перелік яких встановлений ст.6 цього ж Закону. При цьому, оперативним підрозділам забороняється приймати рішення про проведення оперативно-розшукових заходів за відсутності таких підстав.
Оперативно-розшукова справа заводиться на особу, яка підозрюється в підготовці або вчиненні злочину.
Тобто, єдиним видом повноважень, в межах яких податкова міліція має право вимагати від підприємств та посадових осіб підприємств документи з питань фінансово-господарської діяльності, є повноваження на здійснення оперативно-розшукової діяльності або кримінально-процесуальної діяльності в рамках оперативно-розшукової (або кримінальної) справи, тобто по офіційно зареєстрованим фактам злочинів і правопорушенням.
Зазначені дії представників податкової міліції є нічим іншим як дослідчою перевіркою, яка здійснюється відповідно до ч.4 ст.97 Крімінально-процесуального кодексу України.
Згідно ч.4 ст.97 Крімінально-процесуального кодексу України «Коли необхідно перевірити заяву або повідомлення про злочин до порушення справи, така перевірка здійснюється прокурором, слідчим або органом дізнання в строк не більше десяти днів шляхом відібрання пояснень від окремих громадян чи посадових осіб або витребування необхідних документів».
При цьому посадові особи за відмову від пояснень і надання інформації на етапі дослідчої перевірки відповідальності не несуть і їх співробітництво з правоохоронними органами до порушення кримінальної справи є добровільним.
У зв’язку з цим, просимо пояснити у яких злочинах підозрюють нас, або наших контрагентів, та чи заведена відносно нас (наших контрагентів) оперативно-розшукова справа.
Цим також повідомляємо, що згідно пп..16.1 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті. ТОВ «», як це і передбачено приписами пп..16.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», нараховує податок на прибуток за ставкою, визначеною статтею 10 цього Закону, від прибутку, що підлягає оподаткуванню, розрахованого згідно з пунктом 3.1 цього Закону, з урахуванням положень пунктів 7.12, 7.13, 7.14, 14.1, 16.9 та статей 6 та 13 цього Закону.
Звертаємо вашу увагу на те, що згідно частини третьої пп..16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у разі коли платник податку вважає за доцільне роз'яснити окремі результати фінансово-господарської діяльності, зазначені у податковій декларації з цього податку, такий платник податку може надіслати податковому органу таке пояснення, складене у довільній формі. Податковий орган не може вимагати надання форм звітності чи обліку, прямо не передбачених цим Законом, у тому числі складених за правилами бухгалтерської звітності, інших, не передбачених цим Законом, балансів чи звітності.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 3, 13, 21, 22 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» №509-XII від 04.12.1990р.; ст.11 Закону України «Про міліцію»; ст.19 Господарського кодексу України ТОВ «» повідомляє про відсутність правових підстав для виконання вимог відділу податкової міліції ДПІ у Подільському р-ні м.Києва, викладених у листі за № від .2008 року.
В той же час, ТОВ «» готове надати всіляке сприяння органу державної податкової служби в реалізації своїх повноважень, визначених Законом України “Про державну податкову службу в Україні”, у т.ч. надати відповідну інформацію та пояснення, за умови законності його вимог та належного їх оформлення.
Директор ТОВ
_____________________________________________________
"И сказали люди, это пришел тот, которого мы ждали" ©Л.И.Брежнев.
Трубы могут быть бумажными, но документы должны быть железными.