200 поправка Кінах врахована.
201-ша, Климець. Врахована.
202-га, Климець. Врахована.
Царьов, 203-тя. Будь ласка, мікрофон Царьову.
12:00:37
ЦАРЬОВ О.А.
Уважаемые коллеги, я прошу обратить внимание, поправка 203, 204. Поправка 203 была внесена, потом доработана была с Кабинетом Министров, полностью с налоговой инспекцией и с Минфином. И в редакции поправки 204, которую я прошу поддержать, была внесена. В чем суть? Мы таким образом расширяем сферу продажи сухих вин, именно не крепленных, сухих вин, которые, вы знаете, и во Франции, где 40 литров на одного человека, там нет проблем алкоголизма. И когда Чернобыль случился, мы людям выписывали сухое вино. А сегодня у нас, к сожалению, такие же ограничения, как на продажу водки. Убирается лицензия для… дорогостоящая лицензия для продажи в рознице, в опте остается. Все ограничения по сфере продажи практически все остаются, за исключением того, что красные вина теперь можно будет сухие красные вина продавать в санаториях для винотерапии. Прошу поддержать.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Зараз ми обговоримо цю поправку. Зараз, зараз ми її обговоримо. Але, шановні колеги, нам треба процедурне рішення прийняти. У нас підійшов час перерви, чи не буде заперечення, щоб ми продовжили засідання до завершення цього закону, а потім оголосимо на 30 хвилин перерву. Немає необхідності голосувати? Дякую.
Будь ласка, мікрофон Терьохіна.
12:02:06
ТЕРЬОХІН С.А.
Ну, шановні колеги! Зрозуміло, квінтесенція цієї поправки – щоб продавати натуральні вина, столові вина на території лікарняних закладів. Плюс знімається будь-яке ліцензування продажу, роздрібного продажу натуральних вин. Ми таку правку колись прийняли. Вона була заветована. І ми її відхилили. Чому. Тому що так, як тут написано, отак, в такій мізансцені, виходить, що столові вина просто виходять з-під закону про державне регулювання алкогольних напоїв. Тобто не можна, припустимо, буде наказати продавця вина дитині, оскільки ліцензії не буде, нічого буде відбирати. Тобто немає важелів впливати на продаж такого алкогольного напою як вино малолітнім, припустимо, в школах, в церквах і так далі. Тому ця правка, ну, абсолютно неприйнятна в тому вигляді, як вона записана.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, все зрозуміло. Таким чином, я ставлю на голосування поправку колеги Царьова 203, 203-тя не наполягає. 204-ту, яку комітет відхилив. Прошу визначатись. Відхилив комітет.
12:03:49
За-214
Залишається в редакції, залишається в редакції комітету.
205-та, 205 поправка врахована. Кармазін, будь ласка.
12:04:12
КАРМАЗІН Ю.А.
Юрій Кармазін. Шановні народні депутати, увага! Я звертаюсь до тих, хто сильно збуджений. Подивіться будь ласка, ця поправка, 205-та, стосується набрання чинності закону. Тому подивіться будь ласка, на превеликий жаль, тільки сьогодні Юридичне управління роздало вам, бо тільки вчора було засідання комітету і серед зауважень подивіться 4-те і 5-те. Там написано, що не враховують вимог статті 27 Бюджетного кодексу (щодо порядку набрання чинності законами України, які впливають на формування доходної і видаткової частини бюджетів) положення саме цього законопроекту (щодо змін до податкових законів і відповідних звітних податкових періодів протягом 2010 року). Тому треба писати: або з 1 липня вступає закон 2010 року, а не так як зараз записано: з моменту його опублікування. Це абсолютно незаконно, це суперечить Конституції, наголошую. Наголошую на тому, що я піду в Конституційний Суд.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, зауваження висловлено. Терьохін.
12:05:28
ТЕРЬОХІН С.А.
Шановні колеги! Дійсно тут, Віталій Юрійович, зверніть увагу, будь ласка. Я вам нагадую, що вчора на комітеті ми домовилися трохи по іншому. Ми домовилися, що цей закон набирає чинності з податкових періодів відповідних податків наступних за податковим періодом, в якому прийнято цей закон. І всі це підтримали. Тому я для стенограми кажу, що в разі, якщо не буде записано такий ….., ну і те, що ви запропонували. Якщо не буде записано, то тоді прийдеться ….. по прибутку квартал якось рвати на якісь місяці і неможливо буде порахувати нікому.
ХОМУТИННІК В.Ю. Дійсно, було прийняте саме таке рішення. Наприклад, що стосується акцизів, то ця норма з моменту вступу дії закону починає працювати, так що так як це легко адмініструється і це ресурсна позиція.
Щодо ПДВ, то з наступного місяця, тому що це щомісячне відрахування податку, ті норми, які стосуються оподаткування прибутку підприємств, з наступного кварталу, тобто з 01.07, щоб не було двоякого тлумачення і розривів в термінах сплати та нарахування податків у відповідній звітності. Тому підтримується так, як оголосив Сергій Анатолійович. Доповнити редакцію, проголошену народним депутатом Терьохіним.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, особливо я звертаю увагу комітету, подивіться на 205 поправку. В середині поправка Хомутинніка, посередині тексту, яка написано, що врахована. Права колонка – це те, що враховано. Чому вони різні? Якщо вона врахована, то чому у остаточній редакції інші терміни, ніж пропозиція Хомутинніка?
Будь ласка, Терьохін.
12:07:47
ТЕРЬОХІН С.А.
Адам Іванович, дійсно, ви абсолютно праві: це технічна помилка, у зв’язку з тим, що, ну, ви знаєте, ми готували це в авралі. І Віталій Юрійович правильно сказав: треба врахувати правку Хомутинніка з урахуванням набрання чинності наступного податкового періоду, як я сказав. Тобто тоді це буде враховано повністю. Ні, ну правильно, воно інакше не може бути просто.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Думка Кабінету Міністрів. Федір Олексійович, яка ваша позиція?
ЯРОШЕНКО Ф.О. Ми підтримуємо пропозицію Хомутинніка, що закон вводиться з моменту опублікування і за наступленням відповідного податкового періоду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Значить, шановні колеги, я ставлю на голосування поправку номер 205 в редакції Хомутинніка, щоб вона була у правій стороні.
ХОМУТИННІК В.Ю. З доповненням того, що сказав Терьохін.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Чому з доповненням? Його я не бачу тут доповнення.
ХОМУТИННІК В.Ю. Я можу ще раз повторити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, почекайте, будь ласка.
Хто мені чітко скаже, що ви пропонуєте доповнити?
ХОМУТИННІК В.Ю. Давайте я ще раз повторю.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ХОМУТИННІК В.Ю. Тобто ми залишаємо цю поправку, яка є, у цьому вигляді. Але доповнюємо ще наступними словами: те, що стосується акцизів, інших ресурсних платежів – з моменту вступу закону в дію; ті питання, які стосуються оподаткування прибутку підприємств – з наступного кварталу, тобто з 01.07; ті питання, які стосуються ПДВ, податку на додану вартість, – з 01.06, тому що це щомісячний платіж. Саме таким шляхом, щоб не було плутанини.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто, шановні колеги, зрозуміли? Основна частина – з моменту підписання, те, що можна зробити тільки з наступного кварталу, – з 1 липня і ПДВ – із 1 червня.
Ось в такій, ось з такими термінами я ставлю на голосування такі терміни. А редакційно ми вже опрацюємо при остаточній редакції. Прошу голосувати.
12:10:23
За-249
Прийнято.
206-та, враховано.
207-ма, Шпенов, відхилена. Не наполягає.
Джоджик, 208-ма. Не наполягає.
Кінах, 209-та. Не наполягає.
210-та, Гєллєр, врахована.
Шпенов, 211-та, відхилена. Не наполягає.
Зубик…
КАРМАЗІН Ю.А. …210 тоді міняється у відповідності до 205-ї.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте тоді так. Ми ще раз попросимо оці терміни, коли вже остаточно редакція і комітет, і Головне юридичне управління, щоб… Я також можу зробити зауваження, Юрію Анатолійовичу, повірте, що я також можу його зробити.
Я ще раз повторюю. Я звертаю увагу профільного комітету і Головного юридичного управління, щоб „Прикінцеві положення”, а саме: коли вводяться які норми цього закону, були врегульовані так, як ми прийняли, голосуючи за 205 поправку і з моменту опублікування, з 1 червня і з 1 липня тобто все те, що стосується його введення.
Так, будь ласка, тоді у нас, я ж так розумію, давайте щоб ми так і залишили, більше ми в Прикінцеві положення, що стосується термінів, що стосується термінів введення тих, чи інших положень закону не будемо втручатися. Не будемо втручатися, лише нам потрібно буде врахувати, нам потрібно подивитися на 222 … (Шум у залі)
218, Аржевітін, будь ласка, Аржевітін.
12:12:19
АРЖЕВІТІН С.М.
Шановні, 218 правка, мова йде про те, що сьогодні ми знову в нашій країні „відкриваємо шлюзи” на валютне кредитування.
Ви знаєте, що у нас є проблема з тим, що валютні кредити, в основному і валюта йшла на товари народного побуту: машини, тарілки, холодильники і все таке інше.
Сьогодні пропонується встановити для тих підприємств, які не мають валютної виручки, 3 відсотки резервування. Ті, які мають, вони мають підвищену, від 7 до 8 відсотків діюча норма.
Я думаю, що по-перше це не справедливо, що одні підприємства будуть резервувати одну суму, інші другі відсотки. Тому моя правка була, встановити рівність між цими суб’єктами, а валютну виручку, яка так необхідна сьогодні, спрямовувати на закупівлю за кордоном інноваційних технологій, виробничого обладнання та товарів критичного імпорту на рівних умовах, тому я прошу підтримати мою справедливу пропозицію. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування справедливу пропозицію колеги Аржевітіна, поправка 218, прошу визначатись.
12:13:35
За-38
Не підтримано, залишається в редакції.
219 врахована.
Так, яка поправка ?
216, будь ласка, Кінах, вона врахована, прошу.
12:13:48
ТЕРЬОХІН С.А.
Адам Іванович, знову помилка, Юридичне управління нам про це сказало, в довідці подивіться будь ласка. Вони вважають, що контрафактні товари – це тільки на інтелектуальну власність, а на акцизні товари, оці підроблені, вони мають відповідно до законодавства називатися фальсифікованими товарами. Тому з урахуванням Юридичного управління, правку Кінаха я прошу поставити на голосування, замість „виробництву контрафактних” записати „виробництво фальсифікованих”, як просить Юридичне управління Верховної Ради.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, шановні колеги, тоді давайте 216 поправку ми підтримаємо з урахуванням зауважень Юридичного управління.
Прошу проголосувати.
12:14:56
За-250
Прийнята.
Так. 220 врахована. 221.
222 поправка. Є тут пропозиція Кабінету Міністрів редакційно дещо змінити. Будьте уважні! Поправка Симоненка, вона врахована, прошу Федір Олексійович.
ЯРОШЕНКО Ф.О. Шановний Адаме Івановичу, шановні народні депутати, з метою уточнення можливості реального впливу Кабінету Міністрів України на роздрібні ціни в умовах ринкової економіки пропонується доповнити 7 пункт Прикінцевих положень: Кабінету Міністрів України у межах повноважень визначених Законом України „Про ціни і ціноутворення” забезпечити надходження встановлених акцизних зборів при стабільності роздрібних цін на соціально значущі товари і послуги відповідно визначених макроекономічних показників в Законі України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, зрозуміло. Будь ласка, Симоненко.
12:16:01
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракция коммунистов.
Уважаемые коллеги, мы подошли к рубикону рассмотрения данного проекта закона. До этого мы рассматривали договоренность между капиталом и государством. А сейчас я предлагаю взять ответственность народных депутатов за то, что реализация этого закона не будет в карман залазить нашим гражданам. То есть по сути дела без повышения цен на продукцию и услуги.
То, что предлагает Федор Алексеевич, он так скажем, завуалировано говорит при стабильности. Что такое стабильность цен? Вы должны четко сказать: без повышения цен. Тогда это понятно. А стабильность цен, что сравнять цену на бензин и на килограмм масла – это совершенно другие понятия.
Поэтому я еще раз обращаю ваше внимание, уважаемые коллеги. Этот пункт можно голосовать только в редакции, которую я предложил. Все то, что предлагает Федор Алексеевич это означает, что Кабинет Министров устраняется от ответственности за то, что у нас этот закон не повлечет за собой перераспределение прежде всего вывода из кризиса снова на шею простых тружеников. Поэтому я предлагаю голосовать только в той редакции, которую…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, від фракції по одній хвилині запишіться. Так, будь ласка, Соболєв.
Я Соболєва не бачу. Ващук, будь ласка.
12:17:37
ВАЩУК К.Т.
Шановні колеги! Дійсно, це дуже, дуже болюче питання. Ми розуміємо, що сьогодні наскільки важливо аби зберегти…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Не переживайте, Володимире Дмитровичу. В кінці буде від фракції.
ВАЩУК К.Т. … стабільність …. у державі. І щоб не за рахунок громадян України, а все те за рахунок зменшення, дещо зменшення серйозних прибутків тих підприємств, які отримували великі прибутки реалізуючи спиртові вироби, реалізуючи мастильно-паливні матеріали і так далі. Тому фракція підтримує цю пропозицію аби ми зберегли ціни без зростання. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Джоджик, "Наша Україна”…
12:18:33
ДЖОДЖИК Я.І.
Шановні колеги! Щойно правляча коаліція проголосувала безпрецедентно драконівські норми законопроекту, який приведе до банкрутства цілі низки банківських установ, а також …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Вимкніть, будь ласка, мікрофон. Вимкніть. Я нагадую 52 статтю пункт 5,що потрібно говорити по темі. Коли ми будемо говорити про прийняття закону в цілому, ви маєте право це сказати. Будь ласка, по 222-й поправці, Джоджика мікрофон.
12:19:09
ДЖОДЖИК Я.І.
Шановні колеги, так от, дана норма, яка передбачає усунення можливості підняти ціни підприємствам на свою продукцію після того, як цим законом введена куча видатків, і які, якщо не буде піднято ціни, приведе підприємство до банкрутства.
В мене є великий подив з приводу того, як комітет, в якому ціла низка серйозних кваліфікованих людей, міг прийняти і врахувати цю маразматичну поправку Петра Симоненка.
Я хочу сказати, що пропозиція Кабінету Міністрів в цьому плані, практично, нічим не відрізняється. Тому я закликаю колег вилучити цю поправку з даного законопроекту. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Матвєєв Валентин.
12:20:05
МАТВЄЄВ В.Г.
Прошу передати слово Петру Миколайовичу Симоненко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мікрофон Симоненка. Чечетов.
12:20:10
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракция коммунистов. Уважаемые коллеги, я все-таки обращаюсь и к вам, чтобы вы посмотрели, в том документе, который мы рассматриваем и подписанный Азаровым, а пояснительная записка подписана Федором Алексеевичем, записано, «що це свідчить про значний фінансовий ресурс сплати податку за збільшеними ставками без підвищення ціни кінцевого споживання”. Тут же об этом записано в пояснительном документе. Это во-первых.
А во-вторых, я еще раз обращаю ваше внимание, на то, что данный документ, он должен показать государственную позицию, и в том числе, коалиции, что мы выполняем предвыборное обещание. В предвыборных обещаниях было сказано, что народ, простые труженики не будут платить за выход из кризиса. Мы говорим с вами об акцизах на бензин, мы говорим об акцизах на ликероводочные изделия, табачные изделия, то есть, все то, что сегодня приносит колоссальные прибыли.
Поэтому мы и ставим задачу сегодня, что крупный капитал должен поделиться в этих условиях с народом через перераспределение…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Чечетов.
12:21:18
ЧЕЧЕТОВ М.В.
Уважаемые Адам Иванович, уважаемые коллеги! Мы довольно профессионально прошли по всему сложному закону.
По каждому закону и путем дискуссий вышли уже на конечную, на финальную стадию принятия законопроекта.
Петр Николаевич абсолютно прав, что довольно серьезные нормы и ключевой тезис заложен вот в этом пункте. Но я думаю, что здесь нужно смотреть и с позиции конкретного потребителя, и с позиции предприятия, потому что у предприятия тоже разный уровень рентабельности, разный уровень рентабельности у продукции, которая реализовывается.
И поэтому вроде бы с одно стороны пытаясь положить может на предприятие на какое-то по выпуску продукции, чтобы не получилось, что мы потом «положили на лопатки» это предприятие, а там люди зарплату получают.
Я думаю, Федор Алексеевич предложил максимально сбалансированную формулировку, а с учетом того, что у нас есть еще Антимонопольный комитет, пусть Антимонопольный комитет работает, там люди зарплату получают.
Я думаю, это как раз действительно то, что нужно сегодня в условиях именно той ситуации, когда и бюджет не сбалансирован и мы даем, и огромный дефицит финансовых ресурсов дает возможность нам распределить равномерно…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, хто від фракції БЮТ? Терьохін.
12:22:34
ТЕРЬОХІН С.А.
Шановні колеги, коли приймалося це рішення в Комітеті з питань податкової і митної політики, стояв такий веселий сміх, оскільки всі розуміли абсурдність такої пропозиції.
Але чого сміялися? З одного боку в засилці цього „цікавого проекту”, в лапках, Міністерство фінансів написало, що збільшення цін не буде, чим Петро Миколайович скористувався негайно. Тому ніби то більшість членів комітету не могли ж проти Міністерства фінансів виступати, або позиції Петра Миколайовича!
З іншого боку я вам нагадую, що вартість цього документу більше 9 мільярдів збільшення видатків, як податків. Де є покриття 9 мільярдів?! Ну зрозуміло, збільшення цін. Плюс 20 мільярдів надруковано тільки грошей нових! Це що буде? Інфляція! Так що, за рахунок зарплат не збільшувати акцизи?!
ОЛОВУЮЧИЙ. Так, репліка, Симоненко, будь ласка.
12:23:46
СИМОНЕНКО П.М.
Шановні колеги, Симоненко, фракція комуністів.
У своїй пропозиції я виходжу з наступного. Ми з вами взяли зобов’язання і в Державному бюджеті чітко записали, що ми підвищуємо соціальні стандарти. А от тепер порахуйте, ціни, які у нас зростуть, і ті соціальні стандарти – ніякого підвищення добробуту нашого населення не відбудеться. Арифметика проста і зрозуміла. Тому я звертаюся до всіх вас, врешті-решт не про власну кишеню думайте, а про кишеню наших виборців.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну і від позафракційних Чорновіл.
12:24:26
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Шановні колеги, я все ж таки вертаюся до пропозиції, яка прозвучала: цю поправку поставити на голосування щодо підтвердження, не підтвердження і прошу її не підтримувати. Давайте не підставляти сьогодні Кабінет Міністрів. У поправці закладено, крім всього іншого, внутрішня суперечність. Нею пропонується на основі методики, яка є про ціни і ціноутворення, зробити речі, які, в принципі, цей закон забороняє. На кого піде в такому випадку втрати, які буде нести підприємство? 10 гривень вартість з акцизом сьогоднішнім, 12 буде вартість, скажімо, з новим акцизом. Хто буде покривати ці дві гривні? Ніхто. Ці речі підуть в чорний, сірий ринок. Недоотримає країна реальних акцизів, рівень акцизного збору впаде у такому випадку. А опозиція дістане можливість критикувати владу, що вона або не виконує норму закону, або не збирає кошти.
Я пропоную поставити це питання і відхилити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги… Зараз, зараз, пропозиція зрозуміла. Вже всі фракції виступили. Я хотів би, аби… а тут люди знаючі сидять. Назвіть мені, будь ласка, будь-яку галузь, будь-яке підприємство, яке працюватиме після цього збитково? Жодне. Не буде працювати ні пиво, ні горілка, ні тютюн, ні бензин ніколи збитковими не будуть.
Тому я ставлю на голосування у порядку поступлення. Все. Ставлю на голосування у порядку поступлення. Була пропозиція Симоненка 222 поправка. Ставлю її на голосування.
12:26:27
За-115
По фракціях. Партія регіонів – 2, „Блок Тимошенко” – 84, „Наша Україна” – 2, комуністи – 27, "Блок Литвина" – 0, позафракційні – 0.
Ставиться на голосування пропозиція, викладена в редакції Кабінету Міністрів.
12:27:00
За-214
Шановні колеги! Зараз буде з мотивів голосування. Мотиви вже були. З мотивів цього голосування виступали представники кожної фракції. Того, що відбулося, да. Будь ласка, зараз, Олег, почекай.
Будьте уважні. Я пропоную, якщо ми зробимо гібрид цих двох поправок? Якщо ми проголосуємо редакцію Кабінету Міністрів, але замість слів, замість слів „при стабільності роздрібних цін” вставимо слова колеги Симоненка „без підвищення роздрібних цін”. Ви зрозуміли? Замість слів, почекайте, я ще раз повторюю. Я пропоную, я пропоную поставити на голосування пропозицію Кабінету Міністрів, але замість слів „при стабільності роздрібних цін” поставити слова „без підвищення роздрібних цін”.
Так, з цього приводу, будь ласка, по хвилині від фракцій. Так, покажіть будь ласка, на табло. Чечетов. Ляшко.
12:28:24
ЧЕЧЕТОВ М.В.
Уважаемый Адам Иванович, уважаемые коллеги! Ну, при всем уважении к вам, Адам Иванович, ну, практически формулировка эта нереальна. Это не можно, практически немыслимо сделать, да. Я думаю, опять-таки, возвращаясь к тому, отталкиваясь от того, что сказал министр финансов, вот там, при условии, что мы еще поручим Антимонопольному комитету следить за уровнем цен, она как раз и наиболее приемлема, реалистична и прагматична эта поправка. По другому просто принимать ее сегодня нельзя.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ляшко, „БЮТ”. Підготуватись Джоджику.
12:29:02
ЛЯШКО О.В.
Олег Ляшко. Я, Адаме Івановичу, пропоную повернуться до поправки Петра Симоненка і от мотивую чому. Абсолютно правильно в цьому залі говориться, що великий капітал заробляє надприбутки. І треба вирішувати проблеми виходу з кризи не за рахунок збільшення навантаження на простих громадян, а за рахунок зменшення надприбутків великого капіталу. Я вам наведу один дуже простий приклад. Інгулецький ГОК, який належить одному з депутатів, який ніколи не ходить до цієї зали. У 2008 році на дивіденди власники ГОКу отримали 384 мільйони гривень, а заробітна річна плата трудового колективу цього ГОКу – 350 мільйонів гривень. Тобто два власники підприємства отримали більше, ніж багатотисячний колектив цього підприємства за весь рік. Оце вам і відповідь на те, над чим ми сьогодні тут воюємо. І громадяни країни повинні розуміти, що йдеться не про поправку, а йдеться про зменшення прірви між надбагатими і …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Джоджик, будь ласка. Кравченко.
12:30:14
ДЖОДЖИК Я.І.
Шановні колеги! Шановний Адам Іванович відносно недавно став Першим заступник Голови Верховної Ради і, можливо, за такий короткий період він не встиг ознайомитися з реальним станом української економіки. Коли говорять про те, що по наслідкам введення в дію цього законопроекту підприємства не стануть збитковими. Так от я хочу проінформувати вас, Адам Іванович, що по стану на сьогоднішній день 40 відсотків галузей, 40 відсотків підприємств усіх практично галузей, стосовно яких регулюється цей закон, є збитковими. Так от, введення цієї норми - чи у трактуванні Симоненка, чи у трактуванні уряду -стануть катастрофічними для всієї української економіки. Тому прошу зняти цей пункт законопроекту. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Кравченко Микола.
12:31:17
КРАВЧЕНКО М.В.
Прошу передать слово Симоненко Петру Николаевичу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мікрофон Симоненка.
12:31:19
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракция коммунистов. Можно было бы согласиться – то, что вы предлагаете, Адам Иванович: «без підвищення роздрібних цін», - но тогда нужно указать перечень социально значущих товарів і послуг відповідно до визначення макроекономічних показників. Це по-перше.
А, по-друге, відносно дискусії, яка розгортається в залі. Шановні колеги, хто кого захищає, чиї інтереси. Я б взагалі запропонував повернутися до моєї пропозиції, щоб не було тут суперечок. Повернутися до державної монополії на горілку і тютюн – і тоді не буде ніяких проблем: всі прибутки будуть у кишені державній. А не будемо сперечатися. Які проблеми? Це державний підхід, це справді буде використання у кризовій ситуації всього того, що отримує наша промисловість – мається на увазі якраз ця галузь, - буде йти на підтримку Державного бюджету. А ви знаєте, що це практично до 30 процентів надходження до Державного бюджету. І не будемо ламати списів відносно того, у чиїй кишені це буде. Це буде у державній кишені.
В тому числі я б запропонував…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мене дуже радує, що представники правих сил підтримують хороші, світлі ідеї Компартії. Це мене радує. І вони виступають із різкою критикою курсу того пригноблення, який проводили всі 20 років. Дякую. Це Юрій Анатолійович мені сказав.
Шановні колеги, була пропозиція колеги Ляшка повернутися до переголосування пропозиції Симоненка. Прошу визначатись.
12:33:16
За-325
Таким чином ми зараз з вами будемо… Поскільки повернулися до переголосування пропозицій, я пропоную у редакції Кабінету Міністрів, але із словами: забезпечення… без підвищення роздрібних цін на товари та послуги.
СИМОНЕНКО П.М. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хорошо. Ставимо знову двічі.
Ставимо поправку Симоненка в редакції: Кабінету Міністрів у межах повноважень, визначених Закону України "Про ціни і ціноутворення” забезпечити надходження встановлених акцизних зборів без підвищення роздрібних цін на товари та послуги.
12:34:12
За-142
По фракціях. Ляшко, даремно кричите, 50 майже осіб не проголосували. Партія регіонів – 0, „Блок Тимошенко” – 107, "Наша Україна - Народна Самооборона" – 6, комуністів – 27, „Литвина” – 2, позафракційні – 0.
Ставиться редакція Кабінету Міністрів.
12:34:47
За-215
Таким чином, шановні колеги, ми знову підійшли до того… По фракціях. 168 – Партія регіонів, „Блок Тимошенко” – 17, „Наша Україна” – 8, комуністів – 0, „Блок Литвина” – 19, позафракційні – 3.
Я тоді ставлю на голосування свою пропозицію, суть якої зводиться до того, щоб урахувати…
(Шум у залі)
Номер пропозиції 222. Ми поєднуємо пропозиції Кабінету Міністрів і пропозиції Петра Симоненка. Щоб замість слів „при стабільності роздрібності цін” поставити „забезпечити… без підвищення роздрібних цін на товари та послуги”.
Ще раз повторюю: всі без підвищення роздрібних цін на товари та послуги.
КАРМАЗІН Ю.А. Тут такого не написано. Адаме Івановичу, тут такого не написано.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я роблю зауваження Юрію Анатолійовичу який заважає вести засідання…
КАРМАЗІН Ю.А. Тут такого не написано…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз зачитую: „ з метою уточнення Кабінету Міністрів в межах повноважень визначених законом України про ціни і ціноутворення забезпечити надходження встановлених акцизних зборів без підвищення роздрібних цін на товари та послуги відповідно визначених макроекономічних показників у Законі про державний бюджет 2010 року.
Прошу в такій редакції проголосувати.
КАРМАЗІН Ю.А. Тут такого не написано. Це з голосу.
12:36:39
За-216
Симоненко, будь ласка.
12:36:43
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракция коммунистов. Адам Иванович! Фракция готова рассмотреть ваше предложение как альтернативный пример при условии, что мы после «без підвищення роздрібних цін» ставимо крапку, бо товари і послуги відповідно визначених макроекономічних показників в Законі України «Про Державний бюджет України» там немає цього переліку товарів на які не підвищуються ціни.
І таким чином одну якусь ціну не підвищимо і будемо говорити, що це соціального значимо чи та яка макроекономічних показниках цієї позиції у макроекономічних показниках Закону про державний бюджет на 2010 рік не розшифровано.
Тому тут вона тоді буде без наповнення відповідного, я і наполягаю, щоб ми проголосували ту поправку яку ми пропонуємо чи після того, коли ви зачитали без підвищення роздрібних цін поставити крапку і все.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, шановні колеги, тоді ще одна пропозиція ставиться, ще одна пропозиція ставиться про те, щоб дійсно, оскільки в законі про держаавний бюджет на 2010 рік не йдеться про те, навколо чого ми суперечки ведемо, то забрати це потрібне навантаження в закон. Редакція Кабінету Міністрів України в межах повноважень визначених Законом України про ціни і ціноутворення забезпечити надходження установленилх акцизних зборів без підвищення роздрібних цін на товари та послуги. Прошу голосувати в такій редакції. (Шум у залі)
12:38:35
За-246
Прийнято.
По фракціях, будь ласка. Партія регіонів – 170, "Блок Тимошенко" – 18, "Наша Україна - Народна Самооборона" – 9, комуністів – 27, "Блок Литвина" – 19, позафракційні - 3.
Так, і остання у нас поправка 223 відхилена. Колега Богуслаєв не наполягає.
У нас була пропозиція, шановні колеги, про те, щоб перед прийняттям закону ми повернулись ще раз до поправок: 26, 52, 94 і 204. На інших не наполягають, так? Тоді, хто за те, щоб повернутися до розгляду поправок: 26, 52, 94 і 204, прошу проголосувати. Голосуємо.
12:39:42
За-218
Не зрозуміло.
Шановні колеги, ми деякі поправки проголосували так, що він зараз розбалансує закон. Тому я прошу, ще раз повторюю, повернутися до розгляду поправок: 26, 52, 94 і 204. Тому що ми прийняли деякі поправки, які були внесені, наприклад, Ксенією Ляпіною, іншими народними депутатами, які дисбалансували законопроект, який пропонував комітет.
Прошу повернутися до цього голосування. Голосуємо. (Шум у залі)
КАРМАЗІН Ю.А. Адам Іванович, третє читання - говорить закон. Закон говорить про третє читання.
12:40:36
За-245
Повернулися.
Тепер відкриваємо 10 сторінку, поправка 26-та, Ксенія Ляпіна. Комітет відхилив, але Верховна Рада підтримала пропозицію не комітету, а Ксенії Ляпіної. Будь ласка, мікрофон Ксенії Ляпіної, і будемо визначатися. 26-та поправка.
12:41:01
ЛЯПІНА К.М.
Дякую, шановні колеги. Я хочу звернути увагу на те, що ця поправка ні в якому разі, жодним чином не розбалансовує закон. Вона не стосується податків, ставок податків або інших питань. Вона стосується єдине чого: наведення порядку в питаннях адміністрування. І вона говорить тільки про одне, що закон про перевірки, про державний контроль (нагляд) визначив загальну рамку, яка діє і на ті питання, про які тут мова. І їх не треба дублювати, а тим більше, вводити в якісь процедурні протиріччя з існуючим законом.
Таким чином, вона не тільки не розбалансовує, а навпаки, вона збалансовує цей закон з існуючою законодавчою базою і просто зменшує зайвий тиск і навантаження. От і все. До речі, не тільки на бізнес, а й на адміністративні органи, які також не будуть мучитися в питаннях, як їм проводити перевірки по тому, чи по тому закону.
Я вас прошу, шановні колеги, це, може, одне з невеликої кількості розумних рішень, які тут були прийняті. Будь ласка…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я ставлю на голосування поправку за номером 26 Ксенії Ляпіної. Прошу визначатися. (Шум у залі)
12:42:27
За-6
Шановні колеги, не кричіть. Ми з вами… Не кричіть! Від того, що ви кричите, нічого не зміниться. Я погано бачу, але добре чую.
Перше, ми з вами проголосували 245 голосів за те, щоб повернутися до переголосування поправок номер 26, 52, 94 і 204, щоб повернутися до переголосування. І ми повернулися до переголосування.
Ви хочете по-іншому? Добре. Хто за те, щоб скасувати наше рішення, перше, коли ми 248-ма голосами підтримали поправку Ксенії Ляпіної? Прошу голосувати.
Не так, не правильно, але хочете, буде так. Прошу. Голосуємо за.
12:43:24
За-157
Шановні колеги, я ще раз повторюю, народні депутати, ви менше слухайте крикунів у сесійній залі, а слухайте ведучого. Якщо ви хочете, щоб засідання Верховної Ради проводив не головуючий, а представники „Нашої України”, то ви, будь ласка, садіть його до Президії і голосуйте так, як вони вам пропонують, якщо вам не треба головуючий. Тому ще раз ставлю на голосування пропозицію. Хто за те, щоб повернутися до голосування з приводу скасування поправки 26? Прошу голосувати.
12:44:25
За-245
Повернулись. Хто за те, щоб скасувати наше голосування по 26 поправці Ляпіної, яке ми підтримали? Прошу голосувати за скасування. Ляпіна мала слово. Голосуємо.
12:44:49
За-244
Поправка Ляпіної скасована, залишається в редакції комітету. По фракціях. 168 – Партія регіонів, „Блок Тимошенко” – 17, „Наша Україна ” – 9, комуністів – 27, „Блок Литвина” – 19, позафракційні – 14. Така ж проблема з 52 поправкою на сторінці 20. 52-га поправка. 52-га поправка – ми не підтримали поправки колеги Кармазіна, яка відхилена, яку ми відхилили. Хто за те, щоб… Ну ми повернулись. Хто за те, щоб проголосувати наше рішення про підтримку поправки Кармазіна. Прошу голосувати. За.
12:45:54
За-232
Таким чином 52-га поправка, тобто, комітет відхилив, а ми врахували 52-гу поправку в редакції Кармазіна.
94-та поправка на сторінці 31. Так хто там у нас мав по 94…
ХОМУТИННІК В.Ю. Можна прокоментувати. Дайте ж можливість хоча би слово сказати.
По 94 поправці. Це питання стосується банків те, що ми розглядали. Зараз ми в процесі порадились і є пропозиція, погоджена пропозиція з паном Аржевітіним, представниками уряду і комітетом. Ми додали речення за виключенням позабалансових, за пропозицією уряду те, що ви, Адаме Івановичу, зачитували. Але після цих слів є прохання додати „крім гарантій”.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Аржевітін.
12:47:10
АРЖЕВІТІН С.М.
Шановні депутати! Мова іде про те, що ми її з голосу приймали і тому слово „гарантії” випали. Ви розумієте, коли в умовах відсутності кредитного ресурсу гарантії виходять на перший план.
Сьогодні всі хто отримує ліцензії, хто іде на тендер вони в пакетах повинні мати гарантії банківські. Уряд який теж підпрограми залучає підприємства з України вимагає гарантії. Вся зовнішня діяльність підприємств іде в пакеті з гарантіями, які надають українські банки. Тому цей інструмент сьогодні викидати просто не можна.
Тому є прохання, давайте у тому числі гарантії долучимо через кому. Все ж таки сьогодні день банкірів, давайте хоч у такий спосіб привітаємо їх. Вони сьогодні обслуговують 900 мільярдів кредитів, це майже три бюджети. Я вас прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка, Віталій Юрійович ще раз.
ХОМУТИННІК В.Ю. Тобто я зачитаю, як це буде звучати в кінцевій редакції тексту. „Банки та не банківські фінансові установи, крім страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів формують резерви для відшкодування можливих втрат за всіма видами кредитних операцій, за виключенням позабалансових, крім гарантій, коштами, розміщеними на кореспондентських рахунках в інших банка” - і далі по тексту, який був проголосований.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз, шановні колеги, ми розбираємося зараз з 94 поправкою. Пропонується… По-перше, давайте ми скасуємо рішення, яке ми прийняли. Хто за те, щоб скасувати рішення… Але ми повернулися. (Шум у залі) Перерву ми вже проголосували.
Пропонується, що за всіма видами кредитних операцій, крім…
ХОМУТИННІК В.Ю. Я можу ще раз зачитати. Давайте ще раз я зачитаю, щоб не було двоякого тлумачення.
Формують резерви для відшкодування можливих втрат за всіма видами кредитних операцій, за виключенням позабалансових, крім гарантій, коштами… І далі по тексту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміли? Я ставлю на голосування у такій редакції. Прошу голосувати.
12:50:12
За-254.
Прийнята.
Так, і 204 поправка. Це сторінка 85. 204-та, це Царьов, будь ласка, мікрофон.
12:50:25
ЦАРЬОВ О.А.
Прошу поддержать 204 поправку. Она существенно усилит сухие вина, распространения. Все ограничения на налоговую инспекцию, предложенные Минфином, все учтены. Прошу всех поддержать.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Терьохін, мікрофон.
12:50:52
ТЕРЬОХІН С.А.
Ще раз повторюю, шановні колеги! Так правка виписана, що можна буде продавати столове вино в школах, в церквах, санаторіях, лікарнях і так далі. Плюс знімається ліцензування роздрібного продажу сухого вина. Тобто немає жодного впливу на порушників, припустимо, тих, які дітям продають. Отаку правку другий раз пхають в цьому залі. Нічого собі!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, думка комітету?
ХОМУТИННІК В.Ю. Комітет прийняв рішення щодо відхилення. Але це пропозиція народного депутата і він має право наполягати на переголосуванні. Тому, як визначиться зал.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю, шановні колеги! Шановні колеги! Шановні колеги, 204 поправка, 204 поправка Царьова комітетом була відхилена. Я ставлю на голосування пропозицію про підтримку, про підтримку 204 поправки. Прошу голосувати.
12:52:52
За-226
По фракціях. 226 – підтримано. Партія регіонів – 169, „Блок Юлії Тимошенко” – 24, „Наша Україна – Народна Самооборона” – 11, комуністів – 0, „Блок Литвина” – 19, „Позафракційні” – 3.
Таким чином, шановні колеги, ми всі поправки, усі пропозиції, які лунали до цього законопроекту, з вами проголосували і визначилися. Є ряд зауважень, які ми з вами по ходу - Головного юридичного управління – ми вже врахували. Найголовніше: це тоді, в Прикінцевих положеннях, коли ми вводимо його в дію.
Тому я ставлю на голосування: про прийняття в цілому як закону Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оподаткування (реєстраційний номер 6337). Прошу голосувати.
12:54:13
За-246
Рішення прийнято.
По фракціях. Партія регіонів – 170, „Блок Юлії Тимошенко” – 17, „Наша Україна – Народна Самооборона” – 9, комуністів – 27, „Блок Литвина” – 19, „Позафракційні” – 4.
Шановні колеги, оголошується перерва до 13 години 20 хвили