Яблочный Спас 2019: традиции праздника В Киеве состоялась первая репетиция Марша защитников Синоптики рассказали, какой будет погода на День Независимости в Украине Разумков переписал бизнес на жену Чернобыльская катастрофа: США рассекретили первый отчет своей разведки В Украину вернется жара до +37 - синоптики Лучшие итальянские сыры: с чем сочетать Офис Президента: Участие бюджетников в праздновании Дня Независимости — добровольное США рассекретили первый отчет своей разведки о катастрофе на ЧАЭС Стало известно о новом запрете Елизаветы II для Меган Маркл
Головна порталу Дт-Кт
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Звичайні ціни – як метод донарахування податкових зобов’язань. Способи захисту

Відправлено користувачем nataljavls 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Звичайні ціни – як метод донарахування податкових зобов’язань. Способи захисту


Анатолий Кужель - директор ООО "Де Факто Консалтинг групп", юрист.
Член Погоджувальної ради з розгляду проблемних (спірних) питань у сфері оподаткування при ГУ Міндоходів м. Києва


Значна економічна криза, що активно прогресує у більшості країн світу, у тому числі і в Україні, зумовлює керівництво нашої держави до пошуку нових методів наповнення дохідної частини Державного бюджету України та скорочення державних витрат.

Якщо ж питання скорочення державних витрат ще більш–менш якось вирішується, як правило за рахунок скорочення різних соціальних виплат (проведення пенсійної реформи, скорочення витрат на утримання осіб, що постраждали унаслідок Чорнобильської катастрофи тощо), то питання наповнення бюджетів вирішується виключно за рахунок збільшення відповідних утримань із добросовісних суб’єктів господарювання.

Одним із таких методів збільшення зазначених утримань є донарахування податкових зобов’язань із застосуванням рівня звичайних цін. Вказаний метод не є новим та використовувався органами ДПС і у минулих періодах, проте із набранням чинності Податкового кодексу України (далі – ПК України) дещо змінилися підстави та процедура застосування рівня звичайних цін при визначенні податкових зобов’язань суб’єктів господарювання.

Для вироблення тактики та стратегії захисту, суб’єктам господарювання слід враховувати, що визначення бази оподаткування із застосуванням методу донарахування податкових зобов’язань із визначенням рівня звичайних цін може бути здійснено органом ДПС виключно у разі вчинення суб’єктом господарювання бартерних операцій, операцій із пов’язаними особами, операцій з платниками податків, що застосовують спеціальні режими оподаткування або інші ставки, ніж основна ставка податку на прибуток, або не є платником цього податку, крім фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності та у інших випадках чітко встановлених положеннями ПК України.

За загальним ж правилом, встановленим положеннями ПК України, звичайною ціною товарів, робіт, послуг вважається ціна визначена сторонами у договорі, якщо ж орган ДПС заперечує вказане він повинен це довести (довідка Вищого адміністративного суду України від 15.04.2010 року та лист Вищого адміністративного суду України від 20.07.2010 р. №1112/11/13-10).

Доведення того, що ціна у договорі не відповідає рівню звичайних, здійснюється органом ДПС у порядку, визначеному ст. 39 ПК України, із використанням методу порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу), методу ціни перепродажу, методу «витрати плюс», методу розподілення прибутку та методу чистого прибутку.

Метод порівняльної неконтрольованої ціни (аналогів продажу) полягає у тому, що для визначення рівня звичайної ціни органом ДПС береться до уваги ціна на ідентичні (а за їх відсутності - однорідні) товари (роботи, послуги), що реалізуються (придбаваються) не пов'язаній з продавцем (покупцем) особі за звичайних умов діяльності.
Згідно з методом ціни перепродажу застосовується договірна ціна товарів (робіт, послуг), визначена під час подальшого продажу таких товарів (робіт, послуг) покупцем третій особі, за вирахуванням відповідної націнки та витрат, пов'язаних із збутом.

За методом «витрати плюс» застосовується ціна, що складається з собівартості готової продукції (товарів, робіт, послуг), яку визначає продавець, і відповідної націнки, звичайної для відповідного виду діяльності за співставних умов. Мінімальний розмір націнки може бути визначено на законодавчому рівні.

Відповідно до методу розподілення прибутку визначається прибуток від операції, який повинен бути розподілений між її учасниками. Такий прибуток розподіляється на економічно обґрунтованій основі, що наближує цей розподіл до розподілу прибутку, який отримали б учасники операцій, якби були непов'язаними особами.

Метод чистого прибутку ґрунтується на порівнянні показників рентабельності операції, які розраховуються на підставі відповідної бази (такої як витрати, обсяг реалізації, активи), з аналогічними показниками рентабельності операцій між непов'язаними особами у співставних економічних умовах.

Інформація про ціни для застосування зазначених вище методів береться органом ДПС з офіційних джерел, яким зокрема є державні органи та установи, спеціалізовані аукціони, видання, біржі тощо.

Водночас платникам податків слід враховувати, що визначення податкових зобов’язань із застосуванням рівня звичайних цін може бути здійснено органом ДПС виключно у разі виявлення відхилення ціни операцій у бік збільшення або зменшення від звичайних менше ніж на двадцять відсотків. У іншому випадку розрахунок податкових зобов’язань із застосуванням рівня звичайних цін органом ДПС не допускається.

Після донарахування податкових зобов’язань із застосуванням рівня звичайних цін, платнику податків, у першу чергу не потрібно впадати у відчай, доцільно розібратися у ситуації та вжити заходи щодо свого захисту.

Звичайно захищатися потрібно починати ще до проведення перевірки. Але, як кажуть, маємо те, що маємо.

Після складання акта перевірки та вручення його суб’єкту господарювання доцільно до нього надати свої заперечення, як це безпосередньо передбачено наказом ДПС України від 22.12.2010 р. №984. Вказане у подальшому, зокрема для суду, може бути доводом спростування тверджень органу ДПС про протиправність дій суб’єкта господарювання.

У разі ж отримання податкового повідомлення – рішення ні в якому разі не сплачувати визначені у ньому суми податкових зобов’язань та вирішити питання, щодо необхідності звернення до суду, це у свою чергу призведе до відкликання зазначеного податкового повідомлення – рішення та до необхідності органу ДПС звернутися до суду з позовом про стягнення визначених ним сум податкових зобов’язань (лист Вищого адміністративного суду України від 14.06.2012 року № 1500/12/13-12).

Звичайно ж те, що спір про правомірність визначення органом ДПС податкових зобов’язань розглядається у судовому порядку, є позитивним. Однак у будь – якому випадку відсутність чіткої тактики та стратегії свого захисту, що надасть можливість спростувати доводи податкового органу та обґрунтувати рівень своїх цін у кінцевому випадку призведе до задоволення позову органу ДПС та стягнення донарахованих сум податкових зобов’язань.

Враховуючи зазначене, чітке обґрунтування рівня своїх цін та спростування протилежних доводів податкового органу є підставою для уникнення фінансової відповідальності у судовому порядку.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2017 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00048300000000001