Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Интернет-конференция "Частные предприниматели – организация деятельности." (21.10.2013)

Відправлено користувачем DK-admin 
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема

Интернет-конференция:
"Частные предприниматели – организация деятельности.
От регистрации до ликвидации, место деятельности и виды деятельности, ответственность, разрешительная система, отношения с юрлицами и контролирующими органами."
(21 октября 2013 года)


Уважаемые посетители портала!


ДК-портал совместно с Юридической компанией Jurimex предлагают вам принять участие в очередной экспертной интернет-конференции и получить ответы на интересующие Вас вопросы.

На Ваши вопросы отвечает – юрист ЮК Jurimex Наталья Бойко





Редаговано разів: 7. Востаннє 21/10/2013 07:51 користувачем DK-admin.
Чи можна влаштуватись на роботу у якусь фірму, будучи підприємцем на загальній системі оподаткування і як при цьому вести книгу доходів та розжодів?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Доброго дня, vikoz!

Право на працю та право на зайняття підприємницькою діяльністю є конституційними правами особи відповідно до ст. ст. 42 та 43 Конституції України.

Ніяких заборон щодо влаштування на роботу (тобто укладення трудового договору) особи, яка є підприємцем немає.

Здійснення підприємницької діяльності не перешкоджає особі укласти трудовий договір з роботодавцем. Вказане підтверджується і позицією Міністерства праці та соціальної політики України, висловленою в Листі від 30 листопада 2005 р. № 06-К54813/26, в якому зазначено, що статус громадянина як підприємця без створення юридичної особи ніяк не впливає на обсяг його прав і обов'язків як працівника за основним місцем роботи і за місцем роботи за сумісництвом.

Отже, фізична особа – підприємець має право працювати на підприємстві на умовах трудового договору.

Однак, слід чітко розуміти різницю між трудовими відносинами та цивільно-правовими відносинами.

При трудових відносинах працівник виконує роботу, обумовлену трудовим договором відповідно до займаної ним посади, підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, отримує заробітну плату. Оподаткування заробітної плати здійснюється в порядку, визначеному Розділом ІV Податкового кодексу (податок на доходи фізичних осіб). Відповідальність за нарахування та утримання податку з доходу у вигляді заробітної плати несе роботодавець, як податковим агент.

Здійснення підприємницької діяльності регулюється нормами господарського та цивільного права, оформлення відносин підприємства з фізичною особою як підприємцем можливе лише на підставі цивільно-правового договору.

В такому випадку підприємець самостійно несе відповідальність за ведення обліку доходів, отриманих ним від здійснення підприємницької діяльності, а також відповідальність за правильність своєчасність сплати податків.

Ведення Книги обліку доходів і витрат приватного підприємця необхідне саме для відображення операцій, що здійснюються в рамках підприємницької діяльності, а отже жодних записів щодо діяльності, здійснюваної за трудовим договором, в Книгу вносити не потрібно.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:29 користувачем DK-admin.
Физическое лицо -предприниматель единый налог 3 гр.(5 %) осуществляет продажу товаров по договору комиссии (является Комиссионером). Покупателями товаров являюся Физические лица-предприниматели , продающие товар на рынках конечному потребителю. Какими документами надо оформлять продажую (имеютя ввиду торговые отношения межу Комиссионером и Покупателем )

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Продажа товаров является хозяйственной операцией, оформление которой должно осуществлять первичными документами.

Первичные документы могут составляться на бумажных или машинных носителях и должны иметь следующие обязательные реквизиты: название документа (формы); дату и место составления; название предприятия от имени которого составлен документ ( в Вашем случае, нужно указание ФОП); содержание и объем хозяйственной операции, единицу измерения хозяйственной операции; личная подпись или другие данные, позволяющие идентифицировать лицо, принимавшее участие в осуществлении хозяйственной операции, печать, если такая имеется у ФОП.

Таким образом, продажу товаров можно оформлять стандартными первичными документами, такими, например, как накладная на товар, товарный чек, акт приема-передачи или другой письменный документ,удостоверяющий передачу покупателю права собственности на товар и содержащий все реквизиты, наличие которых является обязательным для первичного документа.

Оформление указанных документов необходимо также и для выполнения требований Закона о защите прав потребителей.

Подтверждение оплаты товара тоже должно быть подтверждено, например такими документами, как: выписка из банка, квитанция, чек или документ произвольной формы о наличной оплате товаров. Данные таких документов должны соответствовать записям, сделанным в Книге учета доходов предпринимателя.

И хотя для физлиц - предпринимателей не требуется обязательное ведение учета объемов реализованных товаров (предоставленных услуг), оформление и хранение первичных документов осуществлять нужно.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:32 користувачем DK-admin.


Добрий день! мене цікавить ліквідація ФОП(загальна система оподаткування).З чого починати, які довідки треба отримувати,скільки триває процес? І якщо сам ФОП не має можливості цим займатись то довірена особа як може це зробити??? Дякую!

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Одразу зазначимо, що виконувати всі дії по проведенню припинення діяльності ФОП може будь-яка уповноважена таким ФОП особа на підставі нотаріально посвідченої довіреності.

Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця встановлений Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» (Далі – Закон про реєстрацію). Процедура припинення складається з декількох етапів, які в скороченому вигляді можна описати наступним чином:

1) Прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності

2) Внесення до ЄДР запису про прийняття рішення про припинення підприємницької діяльності. При цьому, під час внесення державним реєстратором такого запису в ЄДР, визначається строк для пред'явлення вимог кредиторів, який не може бути менше двох і більше трьох місяців з дня опублікування повідомлення про прийняття фізичною особою - підприємцем рішення щодо припинення підприємницької діяльності.

3) Звернення до ДПІ та соціальних фондів з метою зняття з обліку. Зняття обліку проводиться після проходження відповідних перевірок у визначеному законодавством порядку.

4) Припинення підприємницької діяльності, для чого знову необхідно звернутись до державного реєстратора та подати реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням та довідки про зняття з обліку у відповідному органі Міністерства доходів і зборів та соціальних фондах.

За відсутності підстав для залишення документів без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем.

Щодо тривалості процесу припинення діяльності можна визначити лише орієнтовний строк, який в будь-якому випадку не може бути менше, ніж два місяці. Тривалість процесу припинення діяльності залежить від багатьох обставин, тут треба враховувати і строк, необхідний для закриття рахунків в банках (якщо такі були відкриті), і наявність чи відсутність порушень під час проходження перевірок.

В середньому процес припинення може тривати до шести місяців.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:33 користувачем DK-admin.
ТОВ является владельцем земли, на которой построен павильон для сдачи в аренду под магазины. ФОП на общей системе налогообложения - владелец павильона, хочет сдавать его в аренду. Как правильно должны быть оформлены отношения ФОП с ТОВ? Может ли ТОВ сдавать в аренду землю ФОПу?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Поскольку из контекста заданного вопроса непонятно, каким образом было приобретено право собственности на павильон, какими видами деятельности занимается ТОВ и ФОП, что важно для полного ответа, в данном ответе исходим из общих правил, касающихся перехода права пользования/права собственности на землю.

Согласно ст. 120 Земельного кодекса Украины, в случае приобретения права собственности на здание или сооружение, находящиеся в собственности, пользовании другого лица, прекращается право собственности, право пользования земельным участком, на котором расположены эти объекты. К лицу, которое приобрело право собственности на жилой дом, здание или сооружение, размещенные на земельном участке, находящемся в собственности другого лица, переходит право собственности на земельный участок или его часть, на которой они размещены, без изменения его целевого назначения.

Аналогична норма предусмотрена и ч.1 ст. 377 Гражданского кодекса Украины.

Таким образом, после приобретения павильона к ФОП перешло право пользования и земельным участком, на котором он расположен.

Согласно ст.124 Земельного кодекса Украины передача в аренду земельных участков, находящихся в собственности граждан и юридических лиц, осуществляется по договору аренды между собственником земельного участка и арендатором. Следовательно договор аренды нужно заключить.

Право аренды земли подлежит государственной регистрации в Регистрационной службе.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:34 користувачем DK-admin.
Доброго дня!
Які вимоги щодо реєстрації самозайнятої особи - бухгалтера? Маю на увазі , чи необхідно пройти реєстрацію в ЄДР, чи достаттньо в податкову подати 5-опп?


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Відповідно до пп. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (Далі – ПКУ), самозайнята особа – платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

Відповідно до абз. 2 вказаного пункту діяльність бухгалтерів є незалежною професійною діяльністю.

Відповідно до абзацу другого пункту 65.1 статті 65 ПКУ фізичні особи, умовою ведення незалежної професійної діяльності яких згідно із законом є державна реєстрація такої діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності, протягом 10 календарних днів після такої реєстрації зобов'язані стати на облік в органі державної податкової служби за місцем свого постійного проживання.

Таким чином, вважаємо, що Вам необхідно здійснити реєстрацію в ЄДР, після чого Ви зможете стати на облік як платник податків – підприємець.

Вказане підтверджується і позицією податкових органів, зазначеною в Листі від 14.02.2011 р. № 1956/5/29-2016.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:35 користувачем DK-admin.
Доброго дня.
Як правильно здійснювати облік оприходування виручки від продаж товарів через інтернет-магазини ФОП з можливістю отримання коштів через міжнародні елетронні платіжні системи типу (webmoney, pay-pal, yandex-кошелек, visa/master card)?
Цікавить як правильно документально оформити відносини з платіжними системами, і так щоб не виникало питань за що ці кошти отримано і що важливо не завжди вони будуть приходити у валюті гривня, і не обовязково будуть надходити на поточний рахунок підприємця відразу. Оскільки привязати банківський поточний рахунок ФОП до цих електронних систем платежів не завжди можливо, а знімати кошти і вручну вносити на п/р не зовсім коректно, так як часто чомусь контролюючі органи можуть це трактувати як подвійний дохід.
Дякую.


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Оформити відносини з операторами платіжних систем необхідно шляхом укладення з ними відповідних договорів, в яких детально визначити порядок приймання та наступного перерахування на Ваш рахунок платежів, отриманих від покупців.

Після отримання коштів на поточний рахунок Вам необхідно це відобразити в Книзі обліку доходів та витрат, тобто відобразити факт отримання доходу.

Слід враховувати, що не всі міжнародні платіжні системи можна використовувати для прийняття коштів в оплату за товари.

Для уникнення питань з контролюючими органами, користуватись потрібно міжнародними платіжними системами, створені нерезидентами, документи яких відповідають вимогам НБУ. Перелік таких систем розміщений на сайті НБУ за адресою:

[www.bank.gov.ua]

Для можливості зарахування грошей, сплачених не в національній валюті України, необхідно відкрити в банку валютний рахунок.

Оскільки автором не зазначено, на якій системі оподаткування перебуває ФОП, звертаємо увагу на те, що платники єдиного податку не можуть працювати з використанням систем оплати електронними грошима.

Відповідно до 291.6. Платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій).

Електронні гроші не належать до жодної з форм розрахунків, оскільки не є грошима в загальному розумінні. Електронні гроші - одиниці вартості, які зберігаються на електронному пристрої, приймаються як засіб платежу іншими особами, ніж особа, яка їх випускає, і є грошовим зобов'язанням цієї особи, що виконується в готівковій або безготівковій формі.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:37 користувачем DK-admin.
Добрый день! ФЛП 3гр (не плательщик НДС) занимается грузоперевозками на автомобиле зарегистрированном на его отца. Нужно ли оформлять договор аренды автомобиля с последующей регистрацией у нотариуса или можно обойтись договором "безвозмездного пользования"? На сколько будет правомерным второй вариант, поскольку платить деньги за аренду члену семьи и платить НДФЛ с последующей отчетностью не хочется.

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Можливими є обидва варіанти оформлення. Тому слід виходити з того, який варіант є зручнішим.

Також не слід забувати, що договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню (до ч. 2 ст. 799 Цивільного кодексу України), а тому в обох випадках необхідним буде нотаріальне посвідчення.

Оподаткування доходів буде виникати в обох випадках.

У випадку оформлення відносин договором безоплатного користування дохід буде виникати у ФОП, а для визначенні розміру такого доходу Ви будете зобов’язані застосовувати звичайні ціни і сплачувати податок за обраною ставкою (3%) з урахуванням звичайних цін. В даному випадку важливо правильно визначити звичайну ціну безоплатно триманих Вами послуг.

У випадку оформлення договору оренди – дохід виникатиме у орендодавця (Вашого батька), а Ви, як податковий агент, зобов’язані будете нараховувати та утримувати ПДФЛ та ЄСВ (єдиний соціальний внесок).

Кожен з варіантів має певні незручності,

Ви не замислювались переоформити автомобіль на себе?



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:38 користувачем DK-admin.
Добрый день! ФОП 2 группа платильщик единого налога занимается оптовой и розничной продажей автомобильных деталей. Мы можем продавать товар ООО на общей системе налогообложения?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Так, можете. Платник єдиного податку другої групи, за умови дотримання пп. 2 п. 291.4 ст. 291 Кодексу, може здійснювати продаж товарів платникам податків незалежно від обраної ними системи оподаткування. В той же час, платник податку другої групи, може надавати послуги лише платникам єдиного податку або населенню.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:38 користувачем DK-admin.
Имеем онлайн игру. Зарабатываем на ней, продавая игрокам со всего мира игровую валюту.
Для приема платежей от игроков-клиентов в электронных валютах (webmoney, qiwi, яндекс-деньги и т.д.) планируем заключить агентские договора с конторами на прием платежей от третих лиц в нашу пользу.
Эти конторы будут как украинские, так и одна росийская (договор, акты и прочее всё будет как и требует ВЭД)
Доход планируется до 1 000 000 грн.
Подходит ли в данном случае вторая группа единого налога или небходимо выбирать третью?
С одной стороны, услугу я предоставляю как резидентам, так и нерезидентам. (игра доступна всем странам). Значит вторая группа мне не подходит, так-как разрешено оказывать услуги только населению.
С другой стороны. С населением я расчтов не веду - за меня это делают другие конторы согласно договора с ними.
Да и та же росийская контора оказывает мне услугу. Это импорт услуги, а не экспорт. И, вроде как, здесь абсолютно безразлично, какая группа ЕН.


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Описанная Вами деятельность по проведению онлайн-игры по сути является предоставлением услуг.

Относительно возможности находиться на второй группе плательщиков единого налога, следует сказать, что если потребителями услуг (т.е. игроками) являются только физлица (независимо от того, резидент или нерезидент), то Вы можете быть плательщиком единого налога второй группы.

При этом следует учитывать, что согласно п. 291.6 ст.291 Налогового кодекса (НК) плательщики единого налога (независимо от группы) могут осуществлять расчеты только в наличной или безналичной форме (со счета на счет). Электронные деньги не относятся ни к одной из указанных форм (об этом написано выше – в ответе на вопрос от 10 октября).

Поэтому при заключении агентских договоров, о которых Вы пишете, это необходимо учитывать, речь в них может идти только о денежной форме расчетов.

Нарушение указанной нормы, в случае его выявления, приведет к тому, что Вы обязаны будете перейти на общую систему налогообложения, а Ваш доход нужно будет обложить по ставке 15% (п.293.4. ст. 293 НК).



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:39 користувачем DK-admin.
На сьогодні існує проблема видачі довіреності підприємцями - їх не вважають юридичним документом. Особливо, якщо у фізособи-підприємця немає печатки. Чи є практика, як дивляться на довіреності, видані підприємцями без печатки, суди, державні органи? Чи змінилось щось останнім часом? Адже, підприємці і без печатки є госпсуб'єктами.

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Ситуація не зовсім така, як Ви описуєте.

Оформлення довіреності в тій чи іншій формі залежить від того, для представництва перед якими органами чи особами або на вчинення яких дій вона видається.

Так, для представництва ФОП в державних органах, судах тощо довіреність, як правило, має бути нотаріально посвідчена. Дані вимоги встановлені відповідними нормативними актами, зокрема, Господарським процесуальним кодексом, Кодекс адміністративного судочинства тощо.

В той же час, Державна реєстраційна служба України, посилаючись на норми ст.51, ст.244, ст.246 Цивільного кодексу України в липні 2012р. надала реєстраторам роз’яснення, стосовно фізичних осіб – підприємців, які мають печатку.

Так, відповідно до ст. 51 Цивільного кодексу України (Далі – ЦКУ) до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Статтею 244 Цивільного кодексу України визначено, що представництво може здійснюватися за довіреністю, що є письмовим документом, який видається однією особою (довірителем) іншій особі (повіреному) для представництва перед третіми особами

Згідно ст. 246 ЦКУ довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, та скріплюється печаткою цієї юридичної особи.

Таким чином, за умови наявності у ФОП печатки нотаріальне посвідчення довіреності не вимагається.

Однак, звертаємо увагу, що згадане роз’яснення є внутрішнім документом, керуватись яким можна перш за все у відносинах з відповідними підрозділами Державної реєстраційної служби.

Цілком ймовірно, що наведена вище аргументація не влаштує інші органи та установи, правилами здійснення діяльності яких встановлено інше.

Отже, в кожному конкретному випадку необхідно враховувати вимоги до оформлення документів при вчиненні тих чи інших дій, при цьому наявність чи відсутність у ФОП печатки не завжди матиме значення.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:40 користувачем DK-admin.
здравствуйте!
я спд на едином налоге 3 группа без ндс, плачу 5% от дохода. Вид деятельности - консультирование. Есть расчетный счет в банке. В этом же банке я открыла депозитную линию - свободные деньги я перевожу каждый месяц на тот депозитный счет, а банк ежемесячно выплачивает мне сумму процентов на расчетный счет. По какой ставке облагать налогом эти проценты - как 5% или как 15%? В книгу доходов мне записывать их в столбик Прочие доходы?


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Відповідно до п. 292.1 Податкового кодексу України до доходу платника єдиного податку ФОП не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

Відповідно до пп. 14.1.206 ПКУ проценти – дохід, який сплачується (нараховується) позичальником на користь кредитора як плата за використання залучених на визначений або невизначений строк коштів або майна.

До процентів включається платіж за використання коштів, залучених у депозит.

Отже, слід застосовувати не ставку єдиного податку, а ставку ПДФО.

Згідно п. 167.2 ПКУ Ставка ПДФО становить 5 відсотків бази оподаткування щодо доходу, нарахованого як процент на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок.

Проте абзацом шостим пункту 1 розділу XIX "Прикінцеві положення" ПКУ передбачено, що абзаци другий – четвертий пункту 167.2 статті 167 цього Кодексу у частині оподаткування процентів набирають чинності з 1 січня 2015 року.

Таким чином, в даний час доходи фізичних осіб у вигляді процентів на поточний або депозитний банківський (вкладний) рахунок не оподатковуються взагалі.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:42 користувачем DK-admin.
Добрый день. Фоп на едином налоге 2 группа. Есть интернет магазин женской одежды и аксессуаров в единичных экземплярах, (продукция производится нами в Украине).Работаем с обычными физ лицами в розницу по Украине. Но хочется расширить рамки и развиваться дальше, в связи с эти интересует вопрос- часто приходят от обычных физлиц запросы и заказы из других стран (России, Казахстана и др) на нашу продукцию. Как официально можно принимать и выполнить эти заказы? Позволяет ли 2 группа отправлять товары в другие страны, нужно ли регистрироваться на таможне? Как можно принимать расчеты от них? Какой правильно для этого открывать расчетный счет ? На него будут поступать деньги в другой валюте, нежели гривна... И главное, все заказы практически происходят одноразово от разных людей, то есть какие-либо внешнеэкономические контракты на поставку продукции с кем-либо заключать физически нет смысла и возможности, так как речь идёт о единоразовых заказах, которые скорее всего будут отправляться почтой.
Хотелось бы узнать как официально и законно можно реализовывать одиночные (не партиями) заказы от обычных людей из зарубежных стран в нашем интернет магазине, как они могут оплатить свой заказ нам в Украину (для ФОП на 2 группе). Спасибо за ответ.


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Возможность быть субъектом внешнеэкономической деятельности не зависит от системы налогообложения и группы плательщиков налога.

Принимать и выполнять заказы можно путем оформления соответствующих документов, в том числе первичных документов, составленных с соблюдением установленных законодательством требований.

Торговля через Интернет – это один из видов так называемой дистанционной торговли. Общий порядок ее осуществления регулируется Правилами продажи товаров на заказ, утвержденными приказом Минэкономики от 19.04.2007г. № 103. Согласно п. 1.14. этих Правил расчет за дистанционно проданные товары проводится в наличной или безналичной форме.

Порядок открытия счетов в национальной и иностранной валюте урегулирован соответствующими нормативными актами НБУ, которыми руководствуются банки и с которыми Вы можете ознакомиться, обратившись в конкретное банковское учреждение.

При отправке товаров почтой следует учитывать, что законодательством той страны, в которую Вы будете отправлять товар, могут быть установлены определенные правила налогообложения аналогичные норме ст. 191 Налогового кодекса Украины.

Относительно аккредитации на таможне – она нужна, если Вы будете сами осуществлять оформление экспортно-импортных операций.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:43 користувачем DK-admin.
Здравствуйте, частный предприниматель - физ лицо единый налог 2 группа арендует отделы в больших торговых центрах для торговли. В начале работы в налоговые по местонахождению объектов были поданы 20 -ОПП. С субарендодателем (а не арендодателем) тоже частным предпринимателем - физ. лицом сотрудничаем не 1-й год. Поэтому были уверены, что проблем с договором субаренды не возникнет. Но, работаем как новый частный предприниматель на этих площадях уже полгода, а договора субаренды субарендодатель нам не выдает под разными предлогами (но и не выселяет). Как минимум, для нас это чревато тем, что когда мы наконец-то получим договор субаренды - у проверяющих органов возникнут вопросы - почемы мы не отражали акты вып работ и оплаты частному предпринимателю-субарендодателю в 1 ДФ.
А какие и от каких органов еще могут быть санкции по отношению к нам, арендаторам, торгующим без договора аренды? Или санкции будут применяться к субарендодателю?


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
В 1-ДФ отражать ничего не нужно, т.к., если субарендодателем является ФОП - необходимости в этом нет, ФОП сам несет ответственность за ведение учета и уплату налога. При этом желательно, чтобы у Вас была копия Свидетельства плательщика единого налога субарендодателя.

Договор и Акты иметь желательно для подтверждения правомерности использования помещения, в то же время, если Вы все это время платите арендную плату , то вопросов быть не должно.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:44 користувачем DK-admin.
Вопрос по закрытию ФОПа. Как происходят проверки ГНИ при условии, что частный предприниматель последние 3 года находился на общей системе налогообложения, деятельности не вел? Имеют ли право требовать для проверки документы за срок, свыше 3 лет (когда деятельность велась)?
В каких случаях при проверках налоговые органы имеют право проводить инвентаризацию остатков? Требовать документы на остатки? При внеплановых проверках?


Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Проверка, которая проводится при закрытии ФОП является внеплановой документальной проверкой(подп.78.1.7. п.78.1 ст. 78 Налогового кодекса).

Проверяется период только за последние 3 года (1095 дней), требовать документы за больший срок не имеют права, т.к. в соответствии с п.44.3. ст. 44 НК плательщики налогов обязаны обеспечить хранение первичных документов в течение срока, который не может быть меньше 1095 дней.

Кроме того, ст. 102 Налогового кодекса предусмотрено, что контролирующий орган имеет право самостоятельно определить сумму денежных обязательств налогоплательщика в случаях, определенных настоящим Кодексом, не позднее окончания 1095 дня, следующего за последним днем ​​предельного срока представления налоговой декларации.

Физические лица — предприниматели не обязаны вести учет поступления и выбытия товаров, основных фондов и денежных средств. Инвентаризация же проводится с целью установить, есть ли расхождения фактических остатков (товарных, основных фондов, денежных средств) с данными учета.

Проведение инвентаризации имущества, средств предусмотрено Законом Украины от 16.07.99 г. № 996-IV «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности в Украине».
Порядок проведения инвентаризации и оформления ее результатов определен Инструкцией по инвентаризации основных фондов, товарно-материальных ценностей, денежных средств документов и расчетов, утвержденной приказом Минфина Украины от 11.08.1994 г. № 69. Следует отметить, что действие Инструкции распространяется на юридических лиц.

центральним органом державної податкової служби.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:44 користувачем DK-admin.
У частного предпринимателя заключен договор комиссии на продажу товара. Поставщик - частное лицо, иностранный гражданин. Товар габаритный и его много. Имеет ли право на существование такой договор? Законно ли это? Если нет - какими санкции это чревато? К кому они будут применены?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Такой договор вполне может существовать, главное, чтобы он соответствовал требованиям Закона Украины «О внешнеэкономической деятельности», которые ставятся к форме внешнеэкономических договоров, а также Положения «О форме внешнеэкономических договоров (контрактов)».

Также передача Вам товара на реализацию должна быть правильно оформлена, в первую очередь, с точки зрения таможенного законодательства.

Санкции могут применяться к тому субъекту, кто допустил нарушение и применяются теми органами, которые имеют на это право. Какие это будут санкции можно сказать, только зная точно, что за нарушение имело место.

Автор вопроса не указал, на какой системе налогообложения находится предприниматель. Вместе, с тем, обращаем внимание, что заниматься ВЭД могут как ФОП на едином налоге, так те, которые находятся на общей системе налогообложения. При этом нужно учитывать, что для плательщиков единого налога есть ряд ограничений, например, запрещен экспорт/импорт подакцизных товаров.

Хотелось бы отметить, что более полно дать ответы на Ваши вопросы можно только зная все детали деятельности, которую Вы осуществляете.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:45 користувачем DK-admin.
Доброго дня! Чи може ФОП третя група (платник єдиного податку 3 %, платник ПДВ) зі свого поточного рахунка знімати на власні потреби грошові кошти? Якщо так --- як зазначену операцію відобразити в Книзі доходів і витрат?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Знімати кошти можна, в Книзі обліку доходів і витрат вказана операція ніяк не відображається, оскільки в Книгу вносяться записи лише про отримані Вами доходи чи здійсненні витрати.

При отриманні коштів на поточний рахунок Ви маєте відобразити це в Книзі, тобто зафіксувати дату та суму отриманого доходу.

Зняття коштів з поточного рахунку банку по суті є переведенням безготівкової форми існування отриманого Вами доходу в готівкову, і це не є витратами. Витратами в даному випадку буде комісія банку за видачу готівки і саме цю суму необхідно відображати в Книзі в розділі «Витрати».



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:46 користувачем DK-admin.
Чи обов’язково ФОП-цю (3 група) змінювати види діяльності відповідно до КВЕД-2010?

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Нормами Податкового кодексу (п.299.11. ст. 299) передбачено, що у свідоцтві платника єдиного податку фізичної особи – підприємця третьої або п’ятої групи види господарської діяльності не зазначаються, а отже немає необхідності вносити зміни до Свідоцтва.

В той же час Державна реєстраційна служба зазначає, що суб’єкти господарювання мають перейти на застосування КВЕД-2010 до кінця цього року, посилаючись при цьому на ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», яким визначено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців містяться відомості щодо юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та види їх діяльності.

Із втратою чинності КВЕД-2005 (з 31.12.2013р. він діяти вже не буде), види діяльності, які зареєстровані Вами в ЄДР за Класифікатором 20005р. не будуть відповідати видам діяльності чинного Класифікатора 2010р.

У зв’язку з цим, на наш погляд, існує ймовірність виникнення питань щодо можливості здійснення Вами діяльності за обраною групою та ставкою податку.

Тому вважаємо, що бажано змінити види діяльності.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:47 користувачем DK-admin.
Як розпочати ФОП третьої групи (платник єдиного податку 3 %, платник ПДВ) діяльність з експорту? Як відображатиметься експорт в Податковій декларації з ПДВ, якщо предметом договору надання послуг нерезиденту буде: «надання послуг по розробці сайту, його оптимізації та просування сайту в мережі Інтернет»? Дякую!

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Експортні операції є одним із видів зовнішньоекономічної діяльності.

Розпочати потрібно з укладення зовнішньоекономічного контракту, складеного у відповідності з вимогами, визначеними Законом України «Про зовнішньоекономічну діяльність» та Положення «Про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів)».

Також необхідно буде відкрити рахунок в іноземній валюті.

П.186.3. ст.186 ПК передбачено, що місцем постачання послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Враховуючи, що отримувачем послуг, які Ви надаєте, є нерезидент, то вважається, що такі послуги надаються не на митній території України і як наслідок вони не є об’єктом оподаткування ПДВ відповідно до п.185.1 ст. 185 ПК.

Відобразити відповідні суми вартості послуг необхідно в Декларації з ПДВ, для чого заповнити рядок 4 та додаток Д6.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:48 користувачем DK-admin.
Чи дозволяється, щоб фактичне місце здійснення господарської діяльності фізичної особи-підприємця відрізнялося від його юридичної адреси? Дякую!

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Безумовно це дозволяється.

Звертаємо увагу, що говорячи про юридичну адресу ми маємо на увазі місце проживання, оскільки державна реєстрації фізичної особи – підприємця проводиться за місцем її проживання. Місце проживання, за яким фізична особа - підприємець береться на облік як платник податків у контролюючому органі є його податковою адресою. Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Для фізичної особи – підприємця, яка не перебуває на спрощеній системі оподаткування місце провадження господарської діяльності значення не має.

Щодо фізичної особи – підприємця, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування, то така особа вказує місце провадження господарської діяльності у заяві про обрання чи перехід на спрощену систему оподаткування (п. 4 п. 298.3 Податкового кодексу України), що зазначається у свідоцтві про сплату єдиного податку.

Проте, слід не забувати, що відповідно до п. 298.5 ПКУ у разі зміни місця провадження господарської діяльності платником єдиного податку про це повідомляються органи доходів і зборів. Заява про це подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни, а щодо платників єдиного податку третьої - шостої груп – разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.

Отже, місце здійснення господарської діяльності може не співпадати з місцем проживання.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:48 користувачем DK-admin.
Якщо приватний підприємець збирається продавати товар за кордон і там же отримувати кошти на відкритий за кордоном рахунок - чи потрібно показувати цей дохід в Україні? Податок, сплачений там, буде більший, ніж в Україні. Дякую

Відповідає Наталія Бойко, ЮК Jurimex:
Будь-який дохід, що отримується суб'єктом господарювання має бути задекларований незалежно від місця його отримання. Порядок же сплати податку – це дещо інше питання.

Незалежно від того, яким чином здійснюється сплата податків, декларування доходів є обов’язком платників податків.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/10/2013 07:49 користувачем DK-admin.
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Нажаль ви не зможете відповісти на цю тему. Вона була закрита.


Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00047399999999997