Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

"Основные фонды - 2012: бухгалтерский и налоговый учет, амортизация" (21.06.2012)

Відправлено користувачем DK-admin 
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема

Интернет-конференция
"Основные фонды - 2012: бухгалтерский и налоговый учет, амортизация"
(21 июня 2012 года)


Уважаемые участники форума!


ДК-портал предлагает Вам стать участниками интернет-конференции, в которой Вы сможете получить ответы на свои вопросы по заданной теме.

Партнером в проведении этой конференции является одна из ведущих аудиторских фирм "Контракты-Аудит", которая работает на рынке консультационных услуг по всей Украине с 1995 года.

На Ваши вопросы будут отвечать:



Люмила Тимофеева - главный специалист АФ «Контракты-Аудит», аудитор, налоговый консультант, специалист по вопросам налогообложения прибыли предприятий и НДС.


Володимир Блотнер, аудитор, член САУ, спеціаліст з питань контролю та ревізії господарюючих суб’єктів, президент Клубу бухгалтерів м. Києва, директор АФ «Контракти-Аудит»



Редаговано разів: 4. Востаннє 12/07/2012 07:32 користувачем DK-admin.
Куди відноситься розробка сайта 15000 грн. та підтримка його?
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Витрати на створення інтернет сайту, на нашу думку, слід відобразити як придбання нематеріального активу, а витрати, пов’язані з його підтримкою будуть включатись до податкових витрат в залежності від напрямку його використання (собівартість, адміністративні, витрати на збут тощо).



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 08:27 користувачем DK-admin.
Здраствуйте! Как и какими документами оформляется безоплатная передача библиотечных фондов предприятием-юрлицом физлицу-единщику. Какие последсвия у обеих сторон? Какие проводки должны быть? Надо ли их переводить на 286 счёт?
Відповідає Людмила Тимофеєва:
Поскольку библиотечные фонды относятся к МНМА, то для правильного ответа необходимо знать какой метод начисления амортизации был избран предприятием.

Если амортизация начислялась 100% при передаче МНМА в эксплуатацию, то операцию по бесплатной передаче в бухгалтерском учете следует отобразить следующим образом:
Дт 132 Кт 112 (списана сумма начисленной амортизации).


В налоговом учете у юрлица-плательщика налога на прибыль возникает доход по обычным ценам, у физлица – единщика также возникнет доход по обычным ценам.

Что касается счета 286, то по нашему мнению, если даже был бы выбран иной метод начисления амортизации (была бы остаточная стоимость), этот счет не корректно применять, поскольку бесплатная передача не является продажей с точки зрения бухгалтерского учета.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 08:42 користувачем DK-admin.


Как правильно списать МНМА?
Відповідає Людмила Тимофеєва:
Згідно наведеного нижче листа Державного Комітету статистики України, списання малоцінних необоротних матеріальних активів доцільно оформляти типовою формою обліку основних засобів № ОЗ-3, затвердженою наказом Мінстату від 29.12.95р. № 352, в якій, крім інших, показників слід зазначити причину списання МНМА.

В бухгалтерському обліку списання МНМА відображається наступним чином:

Дт 132 Кт 112 (при нарахуванні амортизації в розмірі 100% при передачі в експлуатацію)
Або
Дт 132 Кт 112 ( при нарахуванні амортизації в розмірі 50% при передачі в експлуатацію)

Дт 23,91,92,93,94… Кт 112 (на решту 50% вартості МНМА).

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.12.2005 N 14/1-2-25/102

Щодо надання роз'яснення стосовно застосування типових форм первинного обліку
На запит <...> щодо надання роз'яснення стосовно застосування типових форм первинного обліку Держкомстат повідомляє.

Відповідно до Інструкції щодо застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку, затвердженої наказом Мінфіну від 30.11.99 р. N 291, зі змінами та доповненнями, вартість малоцінних необоротних матеріальних активів підприємством відображається за субрахунком 112 "Малоцінні необоротні матеріальні активи". Інформація про наявність та рух малоцінних і швидкозношуваних предметів, які відносяться до складу запасів, обліковується за рахунком 22 "Малоцінні та швидкозношувані предмети".

Згідно зі статтею 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підприємство самостійно визначає облікову політику, а також розробляє систему і форми внутрішньогосподарського обліку, звітності і контролю господарських операцій.

Враховуючи наведене вище, слід зазначити, що для відображення господарських операцій підприємство може використовувати як відповідні типові форми первинного обліку, так й інші первинні документи, що фіксують факти здійснення цих операцій.

Так, зокрема для обліку малоцінних необоротних матеріальних активів, які включаються до складу основних засобів, підприємствам рекомендується застосовувати типові форми обліку основних засобів, затверджені наказом Мінстату від 29.12.95 р. N 352 - ф. N ОЗ-1, ф. N ОЗ-3, ф. N ОЗ-6; для відображення в обліку господарських операцій щодо наявності та руху малоцінних і швидкозношуваних предметів, які відносяться до складу запасів, - типові форми первинного обліку, затверджені наказом Мінстату від 22.05.96 р. N 145 - ф. N МШ-4, ф. N МШ-5, ф. N МШ-8.
Голова Комітету О.Осауленко




Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 08:45 користувачем DK-admin.
Подскажите, пожалуйста, у предприятия более года числится на балансе на 104 счёте тонер стоимостью 1400грн., приняли решение присоеденить его к принтеру, который тоже числится на балансе на 104 счёте. Как правильно оформить такую операцию и какие документы необходимо оформить?
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Відповідно до наказу Міністерства зовнішніх економічних зв»язків і торгівлі Про затвердження Рекомендацій по вибору та застосуванню технічних засобів штрихового кодування на підприємствах сфери торгівлі (Рекомендації п. 2.5.2) № 851 від 25.12.98р. Лазерні принтери - це принтери, в яких друк здійснюється за допомогою лазерного променя, який з великою швидкістю сканує поверхню барабана з світлочутливим (фотопровідним) шаром. При цьому на барабані утворюється електричне зображення, яке проявляється дрібнодисперсним фарбуючим порошком - тонером.

Якщо у Вашому випадку тонер є витратним матеріалом, пов’язаним з експлуатацією офісного обладнання, то його вартість в бухгалтерському обліку доцільно відображати на рахунку 209. Після використання вартість тонера з 209 рахунку списується на витратні рахунки (23, 91,92,93,94…) з відповідним відображенням витрат і у податковому обліку.

Здійснення зазначеної операції слід підтвердити Актом про заміну картриджа, тонера тощо.

Якщо ж під «тонером» розуміється запчастина, то її вартість слід було відобразити на рахунку 207. При встановленні на принтер на вартість запчастини або збільшується вартість принтера, або – списується у 10% ліміт як витрати на ремонт основних засобів.
При цьому необхідно скласти Акт про встановлення та Акт форми ОЗ-2, затвердженої наказом Міністерства статистики України № 352 від 19.12.1995р.

Таким чином, відображення в податковому обліку буде залежати від того, що Ви вкладаєте у термін «тонер», але в будь-якому випадку, оскільки тонер не є самостійним завершеним об’єктом, то його вартість не може відображатись на рахунку 104.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 08:47 користувачем DK-admin.
Доброго дня!
Амортизація об'єкта ОЗ нараховується помісячно, починаючи з місяця, що наступає за місяцем введення об'єкта основних засобів в експлуатацію і зупиняється на період його реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших видів поліпшення та консервації (146.2 ПКУ).
„Якщо протягом місяця здійснено виведення з експлуатації окремого об’єкта основних засобів та його зворотне введення в експлуатацію, то нарахування амортизації по такому об’єкту не призупиняється“ (див. Вісник податкової служби України № 9-10 за 2012 рік, стор. 43. [www.visnuk.com.ua])
Питання:
Стосовно об'єкту основних засобів здійснювалися роботи, які приводять до збільшення очікуваних майбутніх вигід від використання цього об'єкта. Ці роботи проводилися протягом 1-го тижня, в який обладнання відповідно не експлуатувалося. Є документ, який підтверджує виведення з експлуатації станка на цей тиждень. Бухгалтер нараховує амортизацію помісячно. відповідно амортизація за той місяць на який припадає тиждень ремонту нарахована в повній сумі. Керуючись вищенаведеною консультацією податківців, бухгалтер віднесла всю місячну амортизацію на податкові витрати.
Чи правильне рішення прийняла бухгалтер?

дякую.
Відповідає Людмила Тимофеєва:
На нашу думку, бухгалтер прийняла правильне рішення, оскільки норма п. 146.2 ПКУ про призупинення амортизації в наступному місяці після виведення об’єкту ОЗ з експлуатації, повинна діяти, якщо введення в експлуатацію відбувається в наступних місяцях після його виведення з експлуатації.

Для того, щоб уникнути можливих податкових спорів під час перевірки, рекомендуємо отримати індивідуальну податкову консультацію з цього питання, приклавши до запиту зазначену консультацію з «Вісника податкової служби України».



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 10:01 користувачем DK-admin.
Згідно пп. 146.12. Сума витрат, що пов'язана з ремонтом та поліпшенням об'єктів основних засобів, у тому числі орендованих, у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів на початок звітного року, відноситься до витрат того звітного податкового періоду, в якому такі ремонт та поліпшення були здійснені.
Скажіть, будь ласка, як обчислити 10-відсотковий ліміт виходячи з даних бухгалтерського обліку?
Чи включаються в базу активи, які облікувуються на рахунках 11, тобто, чи 10% рахувати тільки з сум на рахунку 10, чи можна також врахувати і 117?


Відповідає Людмила Тимофеєва:
Відповідно до п. 146.19 ПКУ У разі якщо договір оперативної оренди (лізингу) чи концесії зобов'язує або дозволяє орендарю чи концесіонеру здійснювати ремонти та/або поліпшення об'єкта оперативної оренди (лізингу) чи концесії, частина вартості таких ремонтів та/або поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати згідно з абзацом другим пункту 146.11 та пункту 146.12 цієї статті, амортизується орендарем чи концесіонером як окремий об'єкт в порядку, встановленому для групи основних засобів, до якої відноситься об'єкт оперативної оренди (лізингу) чи концесії, що ремонтується та/або поліпшується.

Тобто створюється окремий об’єкт основних засобів, вартість якого слід враховувати для визначення 10% ліміту.

Що стосується МНМА, що також обліковуються на рахунку 11, то оскільки вони не підпадають під визначення основних засобів їх вартість не враховується при визначенні 10% ліміту.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 10:03 користувачем DK-admin.
Балансова вартість наших об’єктів основних засобів включає вартість конструктивних деталей, які час від часу підлягають заміні. Нову балансову вартість у таких випадках ми визначаємо за такою формулою:
Нова балансова вартість = Стара балансова вартість + Вартість нової конструктивної деталі - Вартість старої конструктивної деталі.
При цьому, замінена деталь списується з балансу незалежно від того, чи амортизувалася ця частина окремо від цілого об'єкту чи ні. В більшості випадків замінена частина списується за первісною вартістю тої частини, яка призначена її замінити (це, як правило, сума до 2 тис.грн). Одночасно списується розрахунково обчислений знос. Але, інколи у подальшому, ці замінені деталі продаються. Як правильно відображати в обліку вилучення і реалізацію цих замінених деталей?

Дякую.

Відповідає Людмила Тимофеєва:
На нашу думку замінену деталь необхідно оприбуткувати за ціною можливої реалізації (ціна зазначається комісією у Акті заміни).

Необхідно також скласти Акт за формою ОЗ-2 затвердженою наказом Міністерства статистики України № 352 від 19.12.1995р.

Дт 207 Кт 719


Далі відображаємо реалізацію:

Дт 361 Кт 712
Дт 712 Кт 641
Дт 943 Кт 207.


У податковому обліку цю операцію можна відобразити 2-ма варіантами:

1) при оприбуткуванні деталей дохід не виникає, а при реалізації виникає лише дохід;

2) цей варіант рекомендовано ДПС України: при оприбуткуванні виникає дохід, а при реалізації виникають і доходи, і витрати.
Результат обох варіантів однаковий.





Редаговано разів: 2. Востаннє 21/06/2012 10:08 користувачем DK-admin.
Подскажите, пожалуйста, приобрели:
1. разработка интернет-сайта - 500,00 грн, размещение сайта - 100,00 грн. Итого 600,00 грн.
2. обработка данных и выдача ключей ЕЦП на 1 год -3 шт. на общую сумму 240,00 грн
3. лицензия на "М.Е.Док" в акте: системное сопровождение ""М.Е.Док" (год)-960,00 грн, услуга по подключению к системе "М.Е.Док"(единоразово) - 240,00 грн Итого 1200,00 грн
4. Услуги по обеспечению системы информационно-правового обеспечения "налоги и б/учет на 6 меяцев - 900,00 грн акт выдан на всю сумму в месяце оплаты.
5. ПО Касперский (продление лицензии на 1 год) 5 шт - 1400,00 грн.акт выдан на всю сумму в месяце оплаты

Как отразить данные операции в налоговом и бухгалтерском учетах?

Спасибо.
Відповідає Людмила Тимофеєва:

1. В бухгалтерському обліку виникають витрати. В податковому обліку за роз’ясненнями ДПСУ вартість розробки та розміщення сайту є нематеріальними активами.

2. На нашу думку, обробка даних, видача ключів – витрати, на думку ДПСУ – нематеріальний актив. Але оскільки послуга надається на рік, то витрати слід відображати і в бухгалтерському обліку, і в податковому в розмірі 1/12 за місяць (Дт 39 Кт 631; Дт 23,91,92,93,94… Кт 39 щомісяно).

3. Витрати на підключення «М.Е.Док» включаємо до витрат, а системне супроводження відображаємо щомісячно в розмірі 1/12 протягом року (960:12).

4. Аналогічно послуги з забезпечення системи інформаційно-правового забезпечення 900 грн. на рік ділимо на 12 місяців і відображаємо у витратах щомісячно.

5. Відображаємо програму як нематеріальний актив (строк використання в податковому обліку не менше 2 років).



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 10:07 користувачем DK-admin.
Прошу ответа на два вопроса:
1. На балансе предприятия числяться комбайны. В сезон - с июня по октябрь - комбайны предоставляются в аренду частным предпринимателям для уборки урожая. Амортизация начисляется весь год. Имеем ли мы право на отнесение этой амортизации в затраты (в налоговом учете) в периоде начисления или учитывать амортизацию комбайнов только в тех периодах, когда получаем орендную плату?

Відповідає Людмила Тимофеєва:
Відповідно до п. 145.1.2 Нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), але не менше ніж визначено в пункті 145.1 і призупиняється на період його виводу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації).

Враховуючи наведену вище норму, нарахування амортизації згідно ПКУ призупиняється у разі виведення ОЗ з експлуатації.

Однак, оскільки комбайни передаються в оренду лише в сезон, то незалежно від того чи виведені ці об»єкти з експлуатації чи ні, існує ризик щодо віднесення амортизації в податковому обліку до витрат в тих періодах, коли не отримується орендна плата (не здійснюється господарська діяльність).



2. Транспортное средство было приобретено в 2009году в Германии. До настоящего момента числилось на 105сч., амортизировалось. Принято решение его продать. Переводить ли его в товары и как определить базу налогообложения для НДС - таможенная стоимость при ввозе (так утверждает наша налоговая) или договорная на момент продажи?
Спасибоsmiling smiley

Відповідає Людмила Тимофеєва:

Если принято решение о продаже основного средства, то согласно ПСБУ 27 "Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність", утвержденного приказом МФУ № 617 от 07.11.2003г., стоимость таких активов должна отображаться по счету 286.

Пунктом 9 ПСБУ 27 предусмотрено, что «Необоротні активи та група вибуття, утримувані для продажу, відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності на дату балансу за найменшою з двох величин - балансовою вартістю або чистою вартістю реалізації».

Щодо визначення бази оподаткування, то з одного боку відповідно до ст. 188 База оподаткування операцій з постачання товарів, ввезених на митну територію України, визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче митної вартості товарів, з якої були визначені податки і збори, що справляються під час їх митного оформлення, з урахуванням акцизного податку та ввізного мита, за винятком податку на додану вартість, що включаються в ціну товарів/послуг згідно із законом.

В п.п. 14.1.244 ПКУ зазначено, що товари - матеріальні та нематеріальні активи, у тому числі земельні ділянки, земельні частки (паї), а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення.

А матеріальні активи – це основні засоби та оборотні активи у будь-якому вигляді (включаючи електричну, теплову та іншу енергію, газ, воду), що не є коштами, цінними паперами, деривативами і нематеріальними активами (п.п.14.1.111 ПКУ).

Тобто, керуючись вищенаведеними поняттями приходимо до висновку, що основні засоби – це товари.

Саме такий підхід до ст. 188 у працівників Вашої податкової.

Хоча з іншого боку, операції з постачання основних засобів мають особливість, оскільки такі об»єкти частково вже використовувались в господарській діяльності, і нараховувати ПДВ зобов»язання виходячи з митної вартості, на нашу думку неправильно.



Редаговано разів: 3. Востаннє 21/06/2012 10:18 користувачем DK-admin.
Списання ОФ за самостійним рішенням .
Питання - чи застосовується звичайна ціна (і як її вирахувати) для нарахування податкового зобов'язання при ліквідації ОФ у разі якщо балансова вартість таких ОФ= 0 , такі ОФ фізично та морально застарілі. Чи необхідно при ліквідації обов'язково оприбутковувати ТМЦ чи запчастини. Як правильно оформити таку ліквідацію?
Дякую

Відповідає Людмила Тимофеєва:
Відповідно до п. 189.9 ПКУ У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає органу державної податкової служби відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.


Таким чином, для того, щоб не виникало податкове зобов»язання з ПДВ при ліквідації ОЗ необхідно належним чином оформити Акт за типовою формою обліку основних засобів № ОЗ-3 чи ОЗ-4, затвердженою наказом Мінстату від 29.12.95р. № 352, в якому, зокрема, слід відобразити і оприбутковані в результаті такої ліквідації ТМЦ (при наявності).

Якщо ж такий Акт буде відсутній або не належним чином оформлений, то базою оподаткування ПДВ при умовному продажу буде звичайна ціна, яка визначається згідно п. 1.20 ЗУ «Про оподаткування прибутку підприємств» (зокрема, це може буде вартість визначена професійним експертом п. 1.20.5-1).



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 10:15 користувачем DK-admin.
Доброго дня!
1. Як відобразити в податковому обліку витрати на техобслуговування та ремонт (який не призводить до збільшення майбутніх економічних вигод) орендованого автомобіля. Чи діє тут правило 10% ліміту витрат і чи потрібно понадлімітну суму амортизувати?

Відповідає Людмила Тимофеєва:

Витрати на техобслуговування орендованого автомобіля включаються до витрат орендаря.

Що стосується ремонтів, то при умові, що договором оренди передбачено право чи зобов»язання орендаря проводити ремонт орендованого автомобіля, то вартість такого ремонту відображається у витратах в межах 10% ліміту, а на суму перевищення ліміту створюється окремий об»єкт 5 групи ОЗ (п. 146.12 та п. 146.19 ПКУ), який підлягає амортизації.

Такий порядок відображення витрат на техобслуговування та ремонт допустимий при умові, що автомобіль використовується в господарській діяльності платника податку.



2. Як правильно документально оформити списання нематеріального активу (антивірусної програми), залишкова вартість якої в квітні 2012 року досягнула 0,00 грн. та фактично з травня 2012 року є не діючою
Відповідає Людмила Тимофеєва:


Наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2004р. № 732 затверджено типові форми первинного обліку об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів, в т.ч. Акт вибуття (ліквідації) за формою № НА-3:

3. Акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів (типова форма N НА-3)

3.1. Акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів застосовується для оформлення вибуття таких об'єктів при їх списанні (ліквідації). Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого органу (посадової особи), який здійснює керівництво підприємством, підписується головою та членами комісії, особою, що була відповідальною за використання об'єкта права інтелектуальної власності, затверджується керівником підприємства чи особою, на те уповноваженою.

3.2. Залишкова вартість, яка наводиться у графі 13 акта вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності, визначається за даними бухгалтерського обліку на останнє число місяця вибуття такого об'єкта як різниця між первісною вартістю і сумою нарахованої амортизації за період корисного використання.

3.3. У рядку "Правові умови вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності з господарського обороту" зазначаються причини вибуття (закінчення строку дії: майнових прав інтелектуальної власності, договору на використання майнових прав інтелектуальної власності, зберігання інформації щодо об'єктів права інтелектуальної власності як комерційної таємниці, ліцензійного договору; дострокове припинення ліцензійного договору тощо).

3.4. Перший примірник акта передається до бухгалтерії, другий залишається у особи, що була відповідальною за використання об'єкта права інтелектуальної власності.


Тобто, операцію з ліквідації нематеріальних активів слід оформляти актом № НА-3.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 10:29 користувачем DK-admin.
Предприятие собственными силами проводит ремонт производственных помещений (цехов), для этого привлечены отдельные работники предприятия, закуплены материалы. По состоянию на 01 января есть 10 % ремонтный лимит. На время ремонтных работ помещения из эксплуатации не выводились, поскольку в это время выпускалась продукция и производство не останавливалось.
Вопрос:
1. Имеет ли право предприятие отнести данные расходы, что не превышают 10 % лимит на расходы текущего периода и в какую строчку декларации попадают расходы? Или же эти расходы попадают в себестоимость , так как проведен ремонт производственных цехов?

Відповідає Людмила Тимофеєва:

Стоимость ремонта следует отобразить в составе себестоимости.

В декларации по налогу на прибыль расходы на ремонт отображаем в составе себестоимости реализованных товаров, работ, услуг в строке 05.1.


2. Какие документы необходимо оформить при осуществлении ремонтных работ собственными силами? Достаточно ли приказа по предприятию, предварительный перечень работ, отчет ответсвенного работника по использованным материалам, акт на списание материалов, акт по форме ОЗ-2.
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Мы считаем, что достаточно.



3. Может ли предприятие выбрать альтернативный метод отображения ремонтных затрат в бухгалтерском учете, т.е. в размере что не превышает 10 % лимит в налоговом учете отнести на расходы текущего периода в бухгалтерском.
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Пунктом 14 ПСБУ 7 предусмотрено, что «Первісна (переоцінена) вартість основних засобів може бути збільшена на суму витрат, пов'язаних з поліпшенням та ремонтом об'єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством».



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:31 користувачем DK-admin.
Здравствуйте!
У пункті 8 П(С)БУ 7 "Основні засоби" є наступне:
"Первісна вартість об'єкта основних засобів збільшується з одночасним створенням забезпечення на обгрунтовану розрахунком суму зобов'язання, яке відповідно до законодавства виникає у підприємства щодо демонтажу, переміщення цього об'єкта та приведення земельної ділянки, на який він розташований, у стан, придатний для подальшого використання (зокрема на передбачену законодавством рекультивацію порушених земель)".
Що є підтвердженням "обгрунтованого розрахунку суми"? Це може бути затверджений керівництвом підприємства кошторис на демонтаж об'єкта? Як у бухгалтерському та податковому обліку відображається ввід в експлуатацію та ліквідація основних засобів з урахуванням цієї норми П(С)БУ.

Відповідає Людмила Тимофеєва:

На нашу думку, затверджений керівником кошторис на демонтаж об»єкта і буде обґрунтованим розрахунком суми забезпечення.

В бухгалтерському обліку на зазначену суму забезпечення збільшується первісна вартість об»єкту ОЗ, яка підлягатиме амортизації в бухгалтерському обліку:

Дт 10 Кт 478.


При ліквідації об»єкту ОЗ фактична вартість демонтажу може бути більшою або меншою за створене забезпечення.
Якщо фактична вартість демонтажу буде більшою, то різниця між сумою забезпечення та фактичною сумою буде відображатись по дебету рахунка 949.

Якщо ж фактична вартість демонтажу буде меншою, ніж сума забезпечення, тоді на різницю виникає дохід:

Дт 478 Кт 719.


Створення забезпечення щодо демонтажу, переміщення цього об'єкта та приведення земельної ділянки, на який він розташований, у стан, придатний для подальшого використання (зокрема на передбачену законодавством рекультивацію порушених земель) в податковому обліку не відображається.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:32 користувачем DK-admin.
Згідно договору оренди цілісного майнового комплексу амортизаційні відрахування на орендоване майно залишаються в розпорядженні орендаря та накопичуються на відповідному субрахунку 42 "Додатковий капітал". При припиненні дії договору оренди ЦМК орендар повинен повернути державі невикористаний залишок амортизаційних відрахувань на орендоване майно.
За домовленістю між Фондом держмайна та підприємством-орендарем в рахунок погашення заборгованості по нарахованим амортизаційним відрахуванням на об'єкти основних засобів у складі ЦМК було передано власне обладнання (основні засоби) підприємства-орендаря первісною вартістю 50 тис. грн. та зносом 10 тис.грн. з подальшим включенням цього обладнання до складу орендованого ЦМК.
Як у бухгалтерському та податковому обліку відобразити цю господарську операцію?

Відповідає Людмила Тимофеєва:

І в бухгалтерському і в податковому обліку цю операцію слід відобразити як продаж основних засобів.

В податковому обліку відповідно до п. 146.13 ПКУ Сума перевищення доходів від продажу або іншого відчуження над балансовою вартістю окремих об'єктів основних засобів та нематеріальних активів включається до доходів платника податку, а сума перевищення балансової вартості над доходами від такого продажу або іншого відчуження включається до витрат платника податку.

При цьому доходи від продажу визначаються за договірними цінами, але не нижче звичайних цін.

ПДВ зобов»язання також слід визначити за договірною ціною, але не нижче звичайної ціни, якщо це імпортне обладнання існує ризик щодо донарахування ПДВ до митної вартості (ст.188 ПКУ).

В бухгалтерському обліку вартість обладнання відповідно до ПСБУ 27 "Необоротні активи, утримувані для продажу, та припинена діяльність", затвердженого наказом МФУ № 617 від 07.11.2003г., слід перевести на рахунок 286, а при подальшій реалізації дохід від реалізації обладнання показати по рахунку 712, а собівартість реалізованого обладнання - по рахунку 943.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:33 користувачем DK-admin.
На підприємстві є ПК у складі малоцінних необоротних матеріальних активів. Після його модернізації (проведена заміна складових на більш сучасні та потужні) вартість ПК перевищює суму 2500 грн., що є межею при визначенні основного засобу. Чи треба перевести ПК зі складу МНМА до основних засобів?
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Оскільки МНМА не є основними засобами, витрати, пов»язані з модернізацією МНМА, не збільшують його вартість, а відображаються у складі витрат.

Таким чином, немає підстав для переведення об»єкту з МНМА в ОЗ.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:34 користувачем DK-admin.
Підприємство використовує у господарській діяльності стрічкові конвеєри. Конвеєри завдовжки 100 метрів купуються у повній комплектації, але за потребами виробництва вони монтуються меньшою довжиною, при цьому невикористані складові залишаються на складі. Як правильно ввести в експлуатацію конвеєр за таких обставин? Як в бухгалтерському обліку відобразити нарощування конвеєра до 100 метрів після декількох місяців його експлуатації меньшою довжиною? Як відобразити в бухгалтерському обліку подальше зменшення його довжини з поверненням демонтованих запчастин до комори? При цьому демонтовані запчастини можуть бути встановлені на інший конвеєр і можуть більш ніколи "не повернутися" на конвеєр, у складі якого вони купувались. Які первинні документи повинні оформлятися в цих операціях?
Відповідає Людмила Тимофеєва:

Ми вважаємо, що конвеєр слід ввести в експлуатацію в повній комплектації (тобто 100 метрів). В подальшому переміщення складових відображати тільки в кількісному виразі (в оперативному обліку). Комплектація конвеєру зазначається в інвентарній картці обліку основних засобів за формою ОЗ-6, затвердженою наказом Мінстату від 29.12.95р. № 352.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:35 користувачем DK-admin.
Добрый день! У нас небольшая типография. Имеется печатная машина. В состав печатной машины входят валы. В процессе эксплуатации они выходят из строя, т.е. периодически (1 раз или 2 раза в квартал) приходится делать гуммирование валов (заменять резину на валах). Актом это оформляется как услуга. Для качественной печати ежеквартально производится закупка офсетной резины, увлажняющих чехлов. Все это устанавливается на печатную машину. В налоговом учете я могу рассматривать это как расходы, осуществляемые для поддержания объекта в рабочем состоянии и включать в состав расходов текущего периода или это относится к 10% на ремонт, а израсходовав их на дальнейшее увеличение стоимости основных средств. Бумагорезательная машина требует заточки ножа. Контрагенты предоставляют акт о выполненных работах. Эти затраты входят в 10% лимит или это текущие затраты ? Спасибо за ответ.
Відповідає Людмила Тимофеєва:

По нашому мнению, замена резины на валах, увлажняющих чехлов, заточка ножа следует рассматривать как расходы по техобслуживанию, а не ремонту.

Расходы по техобслуживанию ображаются в составе расходов.

Мы бы рекомендовали Вашему предприятию разработать регламент работ, которые относятся к техобслуживанию. Такой регламент должен быть согласован с руководителем технической службы и утвержден руководителем.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:35 користувачем DK-admin.
Добрый день!
Подскажите пожалуйста.
Юрлицо продает физлицу (связанному) автомобиль, числящийся в составе ОС. Балансовая стоимость практически равна нулю, что намного ниже рыночной (автомобиль находится в эксплуатации более 5 лет).
Как подтвердить обычность цены согласно пп.146.14 НКУ? Актом оценки от профессионального оценщика?

Відповідає Людмила Тимофеєва:

Да, в данной ситуации акт профессионального оценщика подтверждал бы «обычную» цену такой продажи согласно п. 1.20.5-1 ЗУ «О налогообложении прибыли предприятий».

Пункт 1.20 указанного Закона регулирует определение обычных цен до 01.01.2013 года.



Редаговано разів: 1. Востаннє 21/06/2012 12:36 користувачем DK-admin.
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Нажаль ви не зможете відповісти на цю тему. Вона була закрита.


Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00030200000000002