Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Арендная плата за землю

Відправлено користувачем nel76 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Пришло повидомлення-ришення из налоговой с доначисленной суммой арендной платы за землю за 2008 год. Сумма доначислена ровно в 2 раза. Налоовая считает, что с начала года сумма арендной платы должна составлять 3% от оценочной стоимости, а не 1,5% как платили мы.
Основание налоговой:
Відповідно до ст. 2 закону України "Про плату за землю" плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесено зміни до деяких законодавчих актів, в тому числі і до Закону України "Про оренду землі".
Даним Законом, внесено доповнення до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", а саме:
З урахуванням п. 8 розділу ІІ "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", ст. 21 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою:

для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю";

для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".

При цьому, річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

У разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині".

В свою чергу, згідно ст. 7 Закону України "Про плату за землю", ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки.

У випадку, якщо грошову оцінку земель не проведено, та не уточнено станом на 01.01.2008р. по населених пунктах, застосовуються ставки земельного податку, встановлені частиною другою статті 7 Закону України "Про плату за землю" збільшені в 3,1 рази (ст. 64 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України").

Таким чином, річна земельна плата за земельну ділянку встановлюється в розмірі 3% від грошової оцінки.

Слід зауважити, що відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Рішенням Конституційного суду України №10-рп/2008, положення пункту 8 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" визнано таким, що є неконституційними та відмінено. Отже, втратили чинність, доповнення до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" щодо річної орендної плати за земельні ділянки, в трикратного розміру земельного податку.

ВР України 03.06.2008 року прийняла Закон України №309-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів", який по суті повторив Розділ ІІ Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Хочу подать жалобу в налоговую, потом, если понадобится - в суд. Мои аргументы:
згідно частині 8 ст.1 Закону України "Про систему оподаткування" №1251-XII від 25.06.1991 року (з змінами та доповненнями) "Зміни і доповнення до цього Закону, інших законів України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього Закону, інших законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року. Це правило не застосовується у випадках зменшення розміру ставок податків, зборів (обов'язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб'єктам підприємницької діяльності або фізичним особам.

Відповідно до п.8 ст. 14 Закону №1251-XII від 25.06.1991 року плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності) відноситься до загальнодержавних податків і зборів (обов`язкових платежів).

Таким чином в частині розміру та механізму сплати земельного податку та орендної плати за земельну ділянку, Закон №309-VI набирає чинності з початку нового бюджетного року.

Крім того, в статті 1 Закону України "Про систему оподаткування" зазначено, що ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів), за винятком особливих видів мита та збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього Закону, інших Законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року. Згідно частини другої статті 7 Закону України "Про систему оподаткування" зміна податкових ставок і механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) не можуть запроваджуватися Законом України про Державний бюджет України на
відповідний рік.

У відповідності з пунктом 3 статті 27 Бюджетного кодексу України закони України, які впливають на формування доходної та видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому. В іншому разі норми відповідних законів, що впливають на формування доходної та/або видаткової частини бюджетів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим.

Закон України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" прийнято 28.12.2007р. Тому, зміни щодо розміру оплати за оренду землі мали набрати законної сили, відповідно до вищезазначеної норми, не раніше як 28.06.2008р.

Как думаете, есть у меня шансы?
мне тоже пришло только что письмецо из налоговой на эту тему
нашла Ваше сообщение - скажите, чем ваша история в итоге закончилась?


поднимаю тему - может, еще у кого такая же ситуация
Подскажите, плиз, как правильно поступить в моей ситуации.
Я- единщик. Арендовала помещение в Управлении властности города. Платила арендную плату. Сейчас помещение мною выкуплено. Пошла в мэрию и подала заявка на аренду соответсвующей земли, которая находится под моим уже помещением. Мне присылают письмо, в котором обязуют покрыть убытки города за то, что при аренде помещения я не платила 3 года аренду земли. Насколько правомерны подобные требования?
Прочитайте уважно договір оренди з Управлінням власності міста.
Якщо там не має пункту про земельний податок, то нажаль вони праві.
Взагалі то повинна була бути проблема орендодавця. Але беручи до
уваги що це, мабуть, держструктура .....
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00034400000000001