Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

ДК № 47 Стаття В. Брюховицького про касу

Відправлено користувачем ryabinka 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Доброго дня, шановна редакціє!
Завжди з задоволенням читаю Дебет-Кредит, вважаю його професійним виданням.
Але ось нещодавно я була здивована статею про інвентаризацію каси в номері 47:
[www.dtkt.com.ua]

Справа в тому, що ніколи під час інвентаризації каси ми такого не робили, як пише автор:

Quote

4. Установить, правильно ли, своевременно и в полной сумме согласно расходным кассовым ордерам (далее — РКО), инкассаторским квитанциям и выпискам из банка сдавалась наличность в банк. Проверить, все ли документы, удостоверяющие движение наличности между предприятием и банком, имеются в наличии в бухгалтерии предприятия. Определить правильность оприходования в кассу наличности, полученной с банковского счета предприятия.

5. Проверить правильность и своевременность оформления кассовых документов. Установить, указаны ли все обязательные реквизиты, правильность корреспонденции счетов по кассовым документам. Все ли квитанции от ПКО выданы лицам, которые вносили денежные средства, правильно ли велась кассовая книга, журналы регистрации ордеров и Книга учета выданных и принятых старшим кассиром денег. Обратить внимание на своевременность депонирования невыплаченных сумм заработной платы.

6. Проверить соблюдение ограничения в 10000 грн на наличные расчеты согласно п. 2.3 Положения №637.

7. Не забудьте проверить, достоверно ли и правильно ли определен и установлен лимит кассы предприятия. Следует определить, нет ли случайно необходимости его пересмотреть и утвердить новый в связи с изменением законодательства (изменением правил установления лимита кассы к Положению №637), или же, возможно, обороты предприятия увеличились, и теперь лимит кассы стоит установить в большем размере. Кроме того, советуем сразу проследить по данным кассовой книги, не было ли перелимита кассы за последнее время (например год), чтобы в дальнейшем быть готовым к возможным санкциям со стороны проверяющих.

8. Определить, во всех ли случаях своевременно и в полном объеме учтен и возвращен неиспользованный остаток по выданным под отчет авансам. Здесь стоит также проверить, нет ли непогашенной задолженности перед работниками по сверхавансовым суммам (собственным средствам работников, использованным ими в командировках или для хозяйственных нужд предприятия (приобретение товаров, оплата работ/услуг) по поручению руководителя).

Це ж все ревізія каси, а не інвентаризація.
Дивіться, у п. 4.10 Положення № 637 ось що написано:

Quote

Комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всіх готівкових коштів, що є в касі, цінних паперів, чекових книжок тощо. Акт складається в двох примірниках і підписується членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальною особою.
Інвентаризація кас проводиться на кожному підприємстві у строки, що встановлені керівником, з покупюрним перерахуванням усіх готівкових коштів і перевіркою інших цінностей, що зберігаються в касі. Залишок готівки в касі звіряється з даними обліку за книгами обліку. Готівка, що зберігається в касі, але не підтверджена касовими документами, вважається надлишком готівки в касі. У разі застосування підприємством у розрахунках РРО звіряється сума наявної готівки на місці проведення касиром розрахунку із сумою, зазначеною в звіті РРО (в РК та КОРО).

А далі йдеться як раз про те, що пише автор:

Quote

Вищі організації (за їх наявності) на всіх підвідомчих підприємствах, а також аудитори (аудиторські фірми) відповідно до укладених договорів під час проведення документальних ревізій обов'язково проводять інвентаризацію кас і перевіряють дотримання порядку ведення касових операцій. У господарських товариствах, якщо це передбачено їх статутом, такі ревізії проводять ревізійні комісії.
Перевірки дотримання порядку ведення операцій з готівкою здійснюють визначені законодавством України органи контролю відповідно до їх компетенції (далі - органи контролю).

Тобто якщо робиться ревізія, то робиться й інвентаризація, а автор вважає, що навпаки - якщо робимо інвентаризацію, то маємо зробити й ревізію. Але що, ревізію комісія повинна робити? А не вища організація, аудит або контролюючі органи?

Будь ласка, проясніть це питання, а то ми тут розхвилювалися вже, чи ми все життя неправильно робили інвентаризацію каси? Якими нормами регламентовані процедури з пунктів 4 - 8?

Quote

9. По мнению автора, если для ведения кассовой книги применяются компьютерные программы, то необходимо проверить правильность работы программ, которые предназначены для обработки кассовых документов и их создания. В частности, верно ли указаны все обязательные реквизиты кассовых документов.
Чому це на думку автора?
Але ж в Положенні № 637 чітко про це написано, що це робиться:

У разі автоматизованого ведення касової книги слід проводити перевірку правильності роботи програмних засобів оброблення касових документів.

Наперед дякуємо за відповіді.
Дякую за уважне прочитання матеріалу.
Крім банального перерахування готівки в касі, слід також і перевірити правильність ведення касових документів та взагалі дотримання касової дисципліни. Адже, як усі знають, санкції за порушення касової дисципліни досить значні.

Тому краще самостійно виявити всі порушення, допущенні при проведенні операцій з готівкою, ніж це все мають виявити перевіряючі органи. Адже тоді вже важко буде пояснити, що відсутність підпису бухгалтера (касира) в прибутковому касовому ордері це банальна механічна помилка. Зрозуміло, що за таке упущення, готівку можуть визнати не оприбуткованою та відповідно застосувати санкції в 5-ти кратному розмірі. Тому краще, проводячи інвентаризацію, додатково витратити час та зусилля і убезпечити себе та підприємство від зайвих клопотів та матеріальних втрат під час перевірки податковими органами. Звичайно, деякі з порушень Ви вже не зможете виправити в силу обставин. Але принаймні тоді при перевірці у Вас не буде сюрпризів від податківців.

Будь-який бухгалтер може при інвентаризації каси обмежитися лише вимогами п. 4.10 Положення № 637. Але наше завдання - допомогти бухгалтеру не тільки у веденні обліку, але й в уникненні можливих санкцій, якщо помилки були допущені.

Крім того, щодо п. 4.10, то думка автора полягає у необхідності перевірки в такому разі всіх обов'язкових реквізитів касових документів.

Ще раз дякую за уважне прочитання матеріалу.

З пов., Брюховицький Василь.
Доброго дня, шановний колего!

Я виконую обов'язки касира понад 10 років, одночасно працюю головним бухгалтером 5 років, тобто практичний досвід в касових операціях маю чималий.
Мене зацікавив цей матеріал тому, що він не відповідає Положенню № 637.
Все Ви правильно пишете, але Ви це пишете від себе особисто.
Це по суті ревізія каси, а не інвентаризація.
Питання моє полягає не у визначенні процедури інвентаризації, а у тому, якими нормами регламентовані процедури з пунктів 4 - 8?
Може, я щось пропустила та пройшли якісь зміни у нормативці?

Quote

Але наше завдання - допомогти бухгалтеру не тільки у веденні обліку, але й в уникненні можливих санкцій, якщо помилки були допущені.
Тобто Ви це самі вигадали, щоб інвентаризаційна комісія зробила також і ревізію?

Quote

Крім того, щодо п. 4.10, то думка автора полягає у необхідності перевірки в такому разі всіх обов'язкових реквізитів касових документів.
Як це зробити, якщо каса в одному приміщенні, а бухгалтерія та касові документи - в адміністративній будівлі за 500 м?
Комісія повинна вийти з каси та пройти в бухгалтерію і зажадати від головбуха касові документи? А це в нас півшафи.

Не завжди касир і бухгалтер поєднуються в одній особі. Ви пропонуєте нам перевірити цінності в касі, а потім закрить касу, прийти в бухгалтерію та сидіти перевіряти реквізити касових документів, причому за певний період, розрахунок і додержання ліміту залишку готівки - знову за період, додержання ліміту в 10000? Для цього ще й авансові звіти треба взяти. У нас дуже великий обсяг касових операцій та сотні авансових звітів, це треба тиждень сидіти, щоб це все перевірити.
Ці процедури в нас робить головне підприємство під час внутрішніх ревізій, а не наша інвентаризаційна комісія.

Отже, чи правильно я зрозуміла, що це особистий погляд автора, а не норми Положення № 637?


Добрий день!

Як уже зазначалось вище, будь-який бухгалтер може при інвентаризації каси обмежитися лише вимогами п. 4.10 Положення № 637. Але наше завдання - допомогти бухгалтеру не тільки у веденні обліку, але й в уникненні можливих санкцій, якщо помилки були допущені.

Тому мною й було запропоновано не обмежуватись нормами п. 4.10 Положення № 637, а більш ширше підійти до проведення інвентаризації каси. Щоб убезпечити себе та підприємство від зайвих клопотів та матеріальних втрат (можливого застосування санкцій) під час перевірки податковими органами.



З пов., Брюховицький Василь.
Шановний Василю, дякую Вам за відповідь.
Ваші прагнення тепер зрозумілі, але ж зі статті це не було зрозуміло, що Ви дали набагато ширший алгоритм, ніж це передбачено Положенням № 637.
На мій погляд, професійні видання повинні надавати професійні поради.
Інвентаризація та ревізія - це різні речі, і не треба ототожнювати одне з іншим.

Ви також пишете, що "метою здійснення інвентаризації кас є перевірка дотримання порядку ведення касових операцій (зокрема контролю за схоронністю коштів та інших цінностей у касі). "
Звідки це?

В Інструкції № 69 написано:

7. Основними завданнями інвентаризації є:
===
д) перевірка реальності вартості зарахованих на баланс основних фондів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, цінних паперів і фінансових вкладень, сум грошей у касах, на розрахунковому, валютному та інших рахунках в установах банків, грошей у дорозі, дебіторської і кредиторської заборгованості, незавершеного виробництва, витрат майбутніх періодів, забезпечень та резервів наступних витрат і платежів.

А в Положенні № 637:
4.10. З метою контролю за схоронністю готівкових коштів на підприємствах проводяться інвентаризації кас.

Стверджувати, що мета інвентаризації каси - це перевірка дотримання порядку ведення касових операцій, це м'яко кажучі, перебільшення. В статті Ви ніде не вказуєте, що це Ваша особиста думка, яка не збігається з нормами законодавства.
Виходить, нам треба тепер дуже уважно фільтрувати статті з ДтКт. Найкраща допомога - це правильні матеріали, а не надлишкові.

З повагою, ryabinka
[www.buhforum.com] smoking smiley


--------------------------------------------
Те, кто соблюдает нейтралитет, сталкиваются с ненавистью побежденных и презрением победителей. Никколо Макиавелли

Допомога нашим бійцям на сході
Приват 4731185602392919 Есаулова Тетяна
НП, відділення №80, Київ, 063-400-3434
Так, це теж моя тема на Бухфорумі. Спочатку я написала там, а потім побачила, що Дебет-Кедит дає можливість поспілкуватися з автором. Тож зареєструвалася тут.

Шановна колего cv, а може, Ви маєте щось сказати по суті питання? Як зараз правильно робити інвентаризацію каси? З ревізією чи це необов`язково?
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00034099999999998