Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Штраф за несдачу отчета в Пенсионный фонд

Відправлено користувачем spbif 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Проблема с ПФ: оказалось, что не был сдан отчет в Пенсионный фонд за январь 2007. В ПФ быстренько насчитали штраф: взяли 10% от суммы взноса в ПФ за январь 2007 и умножили на 22 (количество периодов просрочки). Получилась приличная сумма. Насколько это правомерно? Мне тыкнули какой-то огрызок использованной газеты, но Закон там 2003 года - мож какие-то произошли изменения? Если "отбиться" от штрафа не удастся, то как можно рассрочить уплату штрафа. Спасибо всем за ответы.
p.s. Налоговая далеко позади в смысле штрафов по сравнению с Пенсионным фондом!!!
Оскарження рішень Пенсійного фонду
про донарахування сум недоїмки та штрафних санкцій

 

Основним нормативним документом, який регулює правовідносини у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, є однойменний Закон України від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі – Закон № 1058).

Відповідальність за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного пенсійного страхування передбачена розд. XIV Закону № 1058.

А порядок оскарження дій виконавчих органів ПФУ встановлено ст. 105 цього Закону.

Зокрема, оскарження дій виконавчих органів ПФУ здійснюється у разі, якщо дії посадових осіб чи прийняте рішення виконавчих органів ПФУ порушують права застрахованих осіб, передбачені чинним законодавством. Таке оскарження проводиться відповідно до законодавства про звернення громадян, а також у судовому порядку.

Страхувальники своє право на оскарження дій (бездіяльності) виконавчих органів Пенсійного фонду та їх посадових осіб здійснюють у порядку підлеглості до вищого органу або посадової особи, а також у судовому порядку. 

На виконання вимог чинного законодавства постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-2 було затверджено Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі – Порядок № 21). 

Отже, оскарження дій органів ПФУ може здійснюватися такими способами:

 

Процес внутрішнього оскарження


1. Узгодження вимоги про сплату недоїмки

За допомогою цієї процедури страхувальник, відповідно, має можливість оскаржити отриману вимогу про сплату недоїмки.

З цією метою страхувальник звертається до територіального органу Пенсійного фонду, вимога про сплату недоїмки якого оскаржується, із заявою про узгодження вимоги, яка подається у письмовій формі та супроводжується документами (розрахунками, копіями платіжних доручень тощо), що свідчать про неправильність обчислення сум недоїмки, зазначених у вимозі.

Така заява повинна бути подана протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання страхувальником вимоги про сплату недоїмки.

Територіальний орган ПФУ розглядає таку заяву протягом трьох робочих днів від дня її отримання та надає заявнику вмотивоване рішення про:

• повне або часткове задоволення заяви страхувальника про узгодження вимоги про сплату недоїмки, скасування оскарженої вимоги та надсилання страхувальнику нової вимоги;

• залишення вимоги про сплату недоїмки без змін, а заяви страхувальника без задоволення.

У разі якщо таке рішення не задовольняє заявника, він має право оскаржити його у суді або у вищому органі Пенсійного фонду. 

2. Подання первинної скарги

На цьому етапі страхувальник подає скаргу до головних управлінь ПФУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – регіональні органи ПФУ) у письмовій формі та додає документи, що свідчать про неправильність рішення територіального органу ПФУ.

Одночасно з поданням скарги страхувальник зобов'язаний повідомити про це територіальний орган ПФУ, рішення якого оскаржується. 

Скарга подається протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання страхувальником рішення, що оскаржується.

Для повноти розгляду до скарги необхідно додати копії таких документів:

• акт перевірки, рішення про нарахування пені та накладення штрафу та інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму страхових внесків, що належить до сплати, або застосовано штраф, нараховано пеню;

• вимога про сплату недоїмки;

• заява про узгодження вимоги про сплату недоїмки;

• зауваження та пояснення, якщо вони були подані скаржником під час перевірки і розгляду матеріалів перевірки та прийняття рішення;

• висновки органу Пенсійного фонду щодо поданих зауважень і пояснень (подається в оригіналі).

Якщо в процесі розгляду скарги страхувальника порушуються питання, що не розглядалися під час узгодження вимоги, зазначена скарга направляється на новий розгляд до територіального органу ПФУ, рішення якого оскаржується.

3. Подання повторної скарги

У тому випадку, коли регіональний орган ПФУ надсилає страхувальнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, і таке рішення не задовольняє страхувальника, він має право звернутися протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до Пенсійного фонду України. Така письмова скарга подається на ім'я Голови правління ПФУ до регіонального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується, чи безпосередньо до Пенсійного фонду України.

Про подання повторної скарги безпосередньо до Пенсійного фонду України страхувальник зобов'язаний одночасно повідомити регіональний орган ПФУ, який розглядав первинну скаргу, та відповідний територіальний орган ПФУ.

Якщо повторну скаргу подано до регіонального органу ПФУ, який прийняв рішення, що оскаржується, така скарга реєструється і протягом трьох діб надсилається до Пенсійного фонду України, разом із необхідними для її розгляду документами:

• акт перевірки, рішення про нарахування пені та накладення штрафу та інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму страхових внесків, що належить до сплати, або застосовано штраф, нараховано пеню;

• вимога про сплату недоїмки;

• заява про узгодження вимоги про сплату недоїмки.

• зауваження та пояснення, якщо вони були подані скаржником під час перевірки і розгляду матеріалів перевірки та прийняття рішення;

• висновки органу Пенсійного фонду щодо поданих зауважень і пояснень (подається в оригіналі).

Крім цього, необхідно подати інші наявні у регіонального органу Пенсійного фонду документи, що засвідчують обставини справи, та матеріали розгляду первинної скарги.

Якщо скарга подана до Пенсійного фонду України, усі вищезгадані документи подаються Пенсійному фонду України безпосередньо регіональним органом. 

Вмотивоване рішення щодо звернення повинно бути прийнято та надіслано заявнику протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги, або протягом строку, продовженого за рішенням органу Пенсійного фонду, на його адресу поштою з повідомленням про вручення або має бути надано заявнику під розписку, про що робиться відмітка в журналі реєстрації скарг.

Строки розгляду скарги можуть бути продовжені органом ПФУ, але не більше ніж на шістдесят календарних днів, про що заявник повинен бути повідомлений письмово до закінчення двадцятиденного строку.

Підставою для прийняття рішення про продовження строків розгляду скарги може бути відсутність доданих до скарги документів (акта перевірки, розрахунків до акта перевірки, рішення, прийнятого за розглядом акта перевірки, рішення, прийнятого за розглядом скарги), необхідних для розгляду скарги; необхідність додаткової перевірки наданих бухгалтерських документів або документів обліку; необхідність документів інших організацій для з'ясування обставин справи.

При цьому, незалежно від результатів розгляду скарги, на такий додатковий строк нарахування пені призупиняється, про що зазначається в рішенні про продовження строків розгляду скарги страхувальника. 

Крім того, якщо скарга подана із дотриманням порядку і строків, визначених Порядком № 21, до винесення рішення вищим органом Пенсійного фонду або судом призупиняються також строки сплати недоїмки та фінансових санкцій.

Права заявника

Особа, яка подала заяву про узгодження вимоги про сплату недоїмки або скаргу на рішення органу Пенсійного фонду, має право: 

1) особисто викласти аргументи особі, яка перевіряла скаргу та/або заяву, і брати участь у перевірці такої скарги (заяви);

2) ознайомитися з матеріалами перевірки;

3) подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом Пенсійного фонду, який розглядає скаргу та/або заяву;

4) бути присутньою при розгляді скарги та/або заяви;

5) користуватися послугами адвоката або уповноваженого представника, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

6) одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги та/або заяви;

7) висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги та/або заяви;

8) вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом неправомірних рішень;

9) відкликати або анулювати подану скаргу та/або заяву в будь-який час до прийняття рішення за наслідками їх розгляду.

Відкликання або анулювання скарги та/або заяви проводиться за письмовою заявою особи, яка їх подала.

Що обов'язково повинно бути у скарзі

У скарзі (заяві) зазначається: 

1) найменування та адреса юридичної особи;

2) найменування органу Пенсійного фонду, яким видано вимогу про сплату недоїмки або рішення, що оскаржується, дата і номер;

3) суть порушеного питання, прохання чи вимога;

4) інформація про оскарження вимоги про сплату недоїмки або рішення органу Пенсійного фонду в суді.

Скарга та/або заява викладається у письмовій формі та підписується керівником юридичної особи або її представником, уповноваженим відповідно до законодавства, та скріплюється печаткою юридичної особи.

Якщо скарга та/або заява в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то в такому разі додається копія довіреності (або договору), оформленої відповідно до вимог чинного законодавства.

Як бачимо, для здійснення свого права на оскарження страхувальник має суворо регламентовані строки, при порушенні яких він позбавляється такого права.

Але точно так само обмежені у строках і органи ПФУ. При порушенні ними строків, передбачених Порядком № 21 для прийняття рішення та надання відповіді за скаргою та/або заявою страхувальника, така скарга та/або заява вважається повністю задоволеною на користь скаржника з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь страхувальника, якщо рішення органу Пенсійного фонду про продовження строків її розгляду не було надіслано скаржнику до закінчення двадцятиденного терміну.

Саме з вищенаведених норм виходив і Вищий господарський суд, приймаючи постанову від 13.07.2005 р. № А-47/529-04.

Що ж стосується права на оскарження в суді вимоги Пенсійного фонду про сплату недоїмки, рішення про нарахування пені та накладення штрафу, то скористатися таким правом страхувальник може у будь-який момент, з урахуванням строків позовної давності, після отримання відповідної вимоги або рішення.

 

Ольга Буркун, Володимир Овчаров 
АФ «Курсор-Аудит»


9. Виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції:
5) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV.
Монна Нонна Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Почитайте закон 2181

А разве закон 2181 регламентирует сдачу отчетности в Пенсионній фонд?
spbif Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Монна Нонна Автор рядків:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Почитайте закон 2181
>
> А разве закон 2181 регламентирует сдачу
> отчетности в Пенсионній фонд?
Сам себе отвечаю: да, Закон 2181 регламентирует сдачу отчетности в ПФ,
т.к. в самом начале этого Закона сказано:
"Цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який
установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних
осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і
зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове
державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове
державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та
штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків
контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері
зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження
дій органів стягнення. ( Абзац перший преамбули із змінами,
внесеними згідно із Законом N 550-IV ( 550-15 ) від 20.02.2003 )"
также:

"2.1. Перелік контролюючих органів

Контролюючими органами є:

2.1.2) органи Пенсійного фонду України - стосовно збору на
обов'язкове державне пенсійне страхування; ( Підпункт 2.1.2 пункту
2.1 статті 2 із змінами, внесеними згідно із Законом N 550-IV
( 550-15 ) від 20.02.2003 )"
и наконец:
"17.1.1. Платник податків, що не подає податкову декларацію у
строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке
неподання або її затримку. "
Получается 170 грн. за несдачу, независимо от периода, за который не была сдана декларация.

В законе "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
написано:
ст.106 п.9 п.п. 5 : "за неподання, несвоєчасне подання, подання не за
встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що
використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої
звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів
Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми
страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за
відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць
затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного
протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених
сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".
Получается совсем другая картина. Скажем взносы в ПФ за январь 2007 составили
1000 грн (кстати, они были перечислены в ПФ в отведенные сроки)
Тогда штраф получается 1000 х 10% х 22 (количество периодов просрочки) = 2200 грн.!
Налицо конфликт норм разных законов. Но в Законе 2181 есть интересная норма:

"4.4. Конфлікт інтересів та податкові роз'яснення

4.4.1. Конфлікт інтересів

У разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта,
виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи
різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне
(множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або
контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення
на користь як платника податків, так і контролюючого органу,
рішення приймається на користь платника податків.
( Підпункт 4.4.1 пункту 4.4 статті 4 із змінами, внесеними згідно
із Законом N 550-IV ( 550-15 ) від 20.02.2003 - набуває чинності з
01.04.2003 року ) "
smiling smiley))
Вот-вот.
Моя ИМХА:
За неподачу ежемесячных отчетов применяются штрафы согласно закону 2181, а за неподачу персонификации - согласно закона о пенсионном страховании.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Подал апелляцию в областное управление Пенсионного фонда. Общался с их юристами. Они сказали: "парень, сливай воду, ты попал..., Закон 2181 действовал до 01.01.2004 г. для пенсионных взносов и расчетов. После этой даты действует закон специальный пенсионный Закон № 1058 "Про ОДПС", где норма за несвоевременную сдачу отчета 10% от суммы взносов за каждый полный и неполный месяц просрочки. т.е. получается почти 2 тыс.грн, а не 170 грн. как по закону 2181. В суде ничего доказать не удастся - т.к. во-первых, 1058 - спец. закон для пенсионных взносов, во-вторых, - 1058 принят позже и по юридическому принципу, утвержденным ВАСУ, имеет большую юридическую силу. В этом случае п. 4.4.1. Конфлікт інтересів Закона 2181 не поможет."

Неужели все так бесперспективно в этом вопросе? Может кто-то имел опыт? Может кто-то хороший юрист и может помочь? Помогите, пожалуйста!!!
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.000332