Чи включаються до складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, витрати, пов’язані з навчанням та підвищенням кваліфікації працівників не робітничих професій (директора, бухгалтера, менеджера тощо)?
Відповідь:
Повна:
Відповідно до пп.140.1.3 п.140.1 ст.140 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) до витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, включаються:
витрати платника податку на професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників робітничих професій, а також у разі якщо законодавством передбачено обов’язковість періодичної перепідготовки або підвищення кваліфікації;
витрати на навчання та/або професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації у вітчизняних або закордонних навчальних закладах, якщо наявність сертифіката про освіту в таких закладах є обов’язковою для виконання певних умов ведення господарської діяльності, в тому числі, але не виключно вищих та професійно-технічних навчальних закладах фізичних осіб (незалежно від того, чи перебувають такі особи в трудових відносинах з платником податку), які уклали з ним письмовий договір (контракт) про взяті ними зобов’язання відпрацювати у платника податку після закінчення вищого та/або професійно-технічного навчального закладу і отримання спеціальності (кваліфікації) не менше трьох років;витрати на організацію навчально-виробничої практики за профілем основної діяльності платника податку або в структурних підрозділах, що забезпечують його господарську діяльність, осіб, які навчаються у вищих та професійно-технічних навчальних закладах.
Я тут ще раз подумала над Вашою ситуацією. От що мені прийшло на думку:
1.Якщо оформляти як курси, то це перепідготовка працівника неробітничої професії. Див. виділене жирним у відповіді з ЄБПЗ. Витрат не буде, бо не виконуються умови 140.1.3
2. Якщо оформляти як семінар, з наданням інформаційно-консультативних послуг, то можна віднести на витрати.