Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Амортизация ОС у СПДФЛ на общей системе

Відправлено користувачем Юля 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 2 з 7    Сторінки: Попередні1234567Наступна
O.O., а Вы предоставьте хотя бы одно решение суда на эту тему в пользу налогоплательщика.
А конкретных примеров что реально снимают амортизациб с затрат - куча. И даже один пример ( сняли огромаднейшую сумму) знаю не понаслышке.
Потому что не могут физлица начислять амортизацию smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера


Quote
rs_2012
O.O., а Вы предоставьте хотя бы одно решение суда на эту тему в пользу налогоплательщика.
А конкретных примеров что реально снимают амортизациб с затрат - куча. И даже один пример ( сняли огромаднейшую сумму) знаю не понаслышке.
та я ж сказал шо я не разбирался в этой тематике после принятия нк. Вот заинтересовала. Так все говорят уверенно что нету амортизации. А в законе то нету этогоsmiling smiley будет время подумаю над этим, пороюсьsmiling smiley пока не вижу законных поводов для запретаsmiling smiley не забываем, что есть принципы налогообложения: и презумпция правомерности решений, и конфликт интереов, и единство, и прочsmiling smiley
Леша, там надо плясать не от буквальных норм НКУ, а от сути самого понятия "ОС у физлица".
Не может быть у физлица основных производственных средств как актива.
У него есть только имущество, а у юрлиц - активы. Эта разница проистекает из самой природы субъектов - юрика и физика.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Поскольку закон позволяет физикам заниматься производством, постольку у них могут быть и есть основные фондыsmiling smiley
в базе на всё про всё один ответ: Ведення бухгалтерського обліку витрат на придбання, виготовлення, ремонт (поліпшення) основних засобів (в т.ч. орендованих) чи нематеріальних активів для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачено. ....не включаються до складу витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування
Quote
O.O.
Поскольку закон позволяет физикам заниматься производством, постольку у них могут быть и есть основные фондыsmiling smiley

Они отвечают за бизнес всем своим имуществом, а юрики- только тем, что есть на балансе. Эту разницу пока что не ликвидировали smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
Marina D.
в базе на всё про всё один ответ: Ведення бухгалтерського обліку витрат на придбання, виготовлення, ремонт (поліпшення) основних засобів (в т.ч. орендованих) чи нематеріальних активів для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачено. ....не включаються до складу витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування
Я на это уже и внимания не обращаю... Хочется до сути докопаться, а не довольствоваться формальными отписьками smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
rs_2012
O.O., а Вы предоставьте хотя бы одно решение суда на эту тему в пользу налогоплательщика.
А конкретных примеров что реально снимают амортизациб с затрат - куча. И даже один пример ( сняли огромаднейшую сумму) знаю не понаслышке.

Cправа № 2a-0770/3701/12

Рядок статзвітності № 8.2.1

Код 14

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2013 року м. Ужгород


...
20 грудня 2012 року фізична особа - підприємець ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби у Закарпатській області про визнання недійсною податкову консультацію Державної податкової служби у Закарпатській області від 27.11.2012 року № 368/С/17-119.
...
Із вищезазначених норм випливає, що платник податку повинен самостійно вести бухгалтерський облік, у зв'язку з чим повинен самостійно визначитися з питання документального оформлення складу валових витрат та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають

амортизації та використовуються у господарській діяльності.

Суд враховує, що відповідно до п. 52.5. ст. 52 ПК України контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Зазначене питання не відноситься до компетенції податкових органів, тому надавати консультації з питань порядку ведення бухгалтерського обліку відповідач не уповноважений.

Таким чином, Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" надає фізичній особі - підприємцю право вести спрощений облік доходів і витрат, при цьому не позбавляє його права вести бухгалтерський облік валових витрат основних фондів, що підлягають амортизації та витрат на утримання основних засобів, придбання пально-мастильних матеріалів. Отже, висновок податкового органу, що ведення бухгалтерського обліку складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, для фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачена та висновок, що до складу витрат фізичної особи- підприємця на загальній системі оподаткування не включається сума амортизації основних засобів, є невірним.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем невірно надано позивачу податкову консультацію № 368/С/17-119 від 27.11.2012 року, щодо практичного використання норми пунктів 177.2., 177.4. статті 177 та норми абз. "в" підпункту 138.10.2. пункту 138.10. статті 138 Податкового кодексу України в частині відсутності встановлених законом підстав для віднесення фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 до складу валових витрат вартості амортизаційних відрахувань основних засобів (фондів).
Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"08" січня 2013 р. № 2а- 13831/12/2070


....
З наведених норм вбачається, що до складу витрат не включаються витрати на і придбання, виготовлення, будівництво, реконструкцію, модернізацію та інше поліпшення основних засобів. Разом з тим, ці витрати підлягають амортизації у порядку, визначному ст. ст. 144 - 146 ПК України та включаються до валових витрат у вигляді амортизаційних відрахувань. Витрати на технічне обслуговування також відповідно до пп. 138.10.2. п. 138.10. ст. 138 ПК України відносяться до інших витрат.

Згідно зі пп. 17.1.3. п. 17.1. ст. 17 ПК України платник податків має право обирати самостійно метод ведення обліку доходів і витрат. Частиною 3. ст. 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»встановлено, що суб'єкти підприємницької діяльності, яким відповідно до законодавства і надано дозвіл на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, ведуть бухгалтерський облік і подають фінансову звітність у порядку, встановленому законодавством про спрощену систему обліку і звітності.

Судом встановлено, що Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»надає фізичній особі-підприємцю право вести спрощений облік доходів і витрат, при цьому не позбавляє його права вести бухгалтерський облік валових витрат основних фондів, що підлягають амортизації .

Отже, висновок Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про відсутність у позивача права здійснювати облік основних фондів та (як наслідок) включати до валових витрат вартість поліпшення основних фондів, є невірним.
....

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фізичної особи підприємця ОСОБА_3 до Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про зобов'язання вчинити певні дії -задовольнити у повному обсязі.

Визнати недійсним податкове роз'яснення Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № Л-5435/31-012 від 05.11.2012, яке було надано Фізичній особі підприємцю ОСОБА_3.

Зобов'язати Індустріальну міжрайонну державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби надати нове податкове роз'яснення Фізичній особі підприємцю ОСОБА_3 .
1. ЧП-шник имеет право только на операционные расходы.

2. Операционные расходы - это:
138.8. Собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов'язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме:
прямих матеріальних витрат;
прямих витрат на оплату праці;
амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг;

а если с первого своего дохода как СПД (на общей системе) я приобрела компьютер (по перечеслению у другого СПД) - так почему у меня это не расходы - компьютер для меня основной предмет труда - без него я не могу осуществлять свою деятельность ??

Да СПД может использовать свое имущество для своей деятельности, но вот не так просто включить книгу доходов и расходов состав таких расходов ... куча доказательств нужно. кроме того что оплачено
Державний герб України

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2009 р. справа № 2а-12202/09/0570

розглянувши у відкритому судовому засіданні

позовну заяву Фізичної особи підприємця ОСОБА_1

доДержавної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька

проскасування податкового повідомлення-рішення

...

Відповідачем встановлено, що амортизація нараховувалась відносно виробничого обладнання (станки).

Також у ході розгляду справи встановлено наявність документів, що підтверджують ведення бухгалтерського обліку балансової вартості груп основних фондів, відносно яких встановлено нарахування спірної амортизації, (Р/аq KABAN станок АD-1050 з лінійкою, Р/аq KABAN станок ВВ-2020), а саме розпорядження про введення в експлуатацію основних засобів, акти введення в експлуатацію типової форми № ОЗ-1, відомості нарахування амортизації, інвентарні картки обліку основних засобів типової форми № ОЗ-6 (копіх перелічених документів наявні в матеріалах справи).

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що законодавство України не спростовує право фізичної особи-підприємця на нарахування амортизації, за умови відповідного ведення бухгалтерського обліку.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем неправомірно встановлено відсутність у позивача права нараховувати амортизацію, згідно правил ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Таким чином, виходячи з факту ведення платником бухгалтерського обліку та наявності документів, що підтверджують ведення бухгалтерського обліку балансової вартості груп основних фондів, відносно яких встановлено нарахування спірної амортизації, суд вважає необґрунтованим донарахування податку з доходів фізичних за 2008р. у розмірі 3531,94 грн.
Денис, дякую. Цікаво б ще знати як ці справи продвигалися далі, у судах вищих інстанцій.
rs_2012, ну вот Вам вступившее в силу решение:


ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/0270/4950/12

Головуючий у 1-й інстанції: Сало П.І.

Суддя-доповідач: Курко О. П.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2013 року

.....


В акті перевірки Хмільницька ОДПІ вказує, що до складу витрат підприємця не включається сума амортизації основних засобів. Ведення бухгалтерського обліку складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, для фізичних осіб-підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачено.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відхилення вказаних доводів податкового органу, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Згідно з п. "в" п.п. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 Податкового кодексу України до складу інших витрат включаються адміністративні витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством, зокрема, це витрати на утримання основних засобів, до яких відноситься і амортизація.

З наведених норм слідує, що до складу витрат не включаються витрати на придбання, виготовлення, будівництво, реконструкцію, модернізацію та інше поліпшення основних засобів. Разом із тим, ці витрати підлягають амортизації у порядку, визначному ст.ст. 144-146 ПК України, та включаються до валових витрат у вигляді амортизаційних відрахувань.

Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" надає фізичній особі-підприємцю право вести спрощений облік доходів і витрат та при цьому не позбавляє його права вести бухгалтерський облік валових витрат основних фондів, що підлягають амортизації та витрат на утримання основних засобів.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0036631701 від 20 вересня 2012 року.
Дякую. Тоді скажу своїм знайомим, нехай теж подають до суду.
все это хорошо. только непонятно почему они друг у друга валови витратит переписывают smoking smiley
"валових витрат основних фондів" - они вообще понимают, о чем пишут?

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
Михаил
все это хорошо. только непонятно почему они друг у друга валови витратит переписывают smoking smiley
grinning smiley Наверное, потому что тырнЕт......от слова " тырить"........
ИМХО, такие перлы выдавать в 2013 году - это весьма сомнительно. Ни валовых расходов, ни основных фондов уже нет 2,5 года.
А выражение "валових витрат основних фондів" вообще непонятно что обозначает, и встречается в нескольких письмах и консультациях. Вывод: они просто перепиcывают друг у друга, особо не вникая в суть.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
это только на руку
даешь судье вместе с иском пару прецедентов, особенно если там есть ВАСУ, и судья из-за предпринимателя даже париться не будет
Quote

Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" надає фізичній особі-підприємцю право вести спрощений облік доходів і витрат та при цьому не позбавляє його права вести бухгалтерський облік валових витрат основних фондів, що підлягають амортизації та витрат на утримання основних засобів.

Стесняюсь спросить: а в какой норме он дает такое право? Номер статьи?

часть 3 ст. 2 - это о юридических лицах, т.к. в части 1 ст. 2 говорится только о предприятиях.
Часть 3 статьи 3 - уже прямо говорит о юридических лицах.

У физлица не соблюдается принцип автономности:
автономність - кожне підприємство розглядається як юридична особа, відокремлена від її власників, у зв'язку з чим особисте майно та зобов'язання власників не повинні відображатися у фінансовій звітності підприємства;

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
Денис
это только на руку
даешь судье вместе с иском пару прецедентов, особенно если там есть ВАСУ, и судья из-за предпринимателя даже париться не будет

Это уже лирика. По закону не может быть амортизации у физлица.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
если с первого своего дохода как СПД (на общей системе) я приобрела компьютер (по перечеслению у другого СПД) - так почему у меня это не расходы - компьютер для меня основной предмет труда - без него я не могу осуществлять свою деятельность ?? так что у меня и ни расходов и ни амортизации ??? eye rolling smiley как то печально
Quote
elsi_od
если с первого своего дохода как СПД (на общей системе) я приобрела компьютер (по перечеслению у другого СПД) - так почему у меня это не расходы - компьютер для меня основной предмет труда - без него я не могу осуществлять свою деятельность ?? так что у меня и ни расходов и ни амортизации ??? eye rolling smiley как то печально

Это ваше личное имущество.
если вы хотите покупать ОСы и амортизировать их - создавайте для этого юрлицо и вносите эти ОСы юрлицу на баланс.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
значит, как отвечать перед государством - так своим имуществом, а как в расходах его учесть так ни ни ни ни ..... понятно - пишите письма в центральнную прачечную cool smiley
У меня у знакомой ФОП при проверке всю амортизацию сняли.
Quote
elsi_od
значит, как отвечать перед государством - так своим имуществом, а как в расходах его учесть так ни ни ни ни ..... понятно - пишите письма в центральнную прачечную cool smiley
Я уже выше в этой теме написала, как учитывается удешевление имущества у физлица.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
Монна Нонна
Quote
elsi_od
если с первого своего дохода как СПД (на общей системе) я приобрела компьютер (по перечеслению у другого СПД) - так почему у меня это не расходы - компьютер для меня основной предмет труда - без него я не могу осуществлять свою деятельность ?? так что у меня и ни расходов и ни амортизации ??? eye rolling smiley как то печально

Это ваше личное имущество.
если вы хотите покупать ОСы и амортизировать их - создавайте для этого юрлицо и вносите эти ОСы юрлицу на баланс.

Ну просто ж одночасно з основним предметом праці він (комп'ютер)
у фі.з.особи може бути і для задоволення якихось власних потреб,
і розвагою... І не тільки комп'ютер, а й інші предмети праці...



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 2 з 7    Сторінки: Попередні1234567Наступна
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00051700000000005