Шановні колеги,
я також член Громадської ради при Міндоходів і був пристуній на обговоренні ситуації, пов'язаної з його ліквідацією.
По-перше, прошу не плутати - Громадська рада не є складовою Міндоходів і не працює на цей орган. Ми є представниками громадських організацій (серед яких багато аудиторів, бухгалтерів, юристів тощо).
Якщо є сумніви щодо діяльності ГР, подивіться на її склад: [
minrd.gov.ua]
Не заперечую, що деякі члени ГР відверто намагались лобіювати свої інтереси, але саме на базі ГР було розроблено більшість узагальнюючих консультацій, що вирішили низку проблемних питань (згадайте хоча б 2 десятки лояльних роз'яснень, прийнятих влітку 2012 р.). Я особисто ініціював прийняття позиції щодо недопущення нарахування ПДВ на суму отриманих штрафних санкцій за порушення договірних зобов'язань, що у той час активно робили податківці. Саме ГР активно виступала проти введення податку з обороту, прийняття у новій редакції сирого проекту 3 Розділу ПКУ щодо податку на прибуток, фактично вимучала у Міндоходів детальну УЗП по трансфертному ціноутворенню.
По-друге, на останніх зборах Громадської ради при Міндоходів обговорювалось питання щодо ліквідації і однозначних думок не було.
Однак,
більшість членів ради, експертів у сфері оподаткування та аудиту, висловились за ліквідацію[/u], але продуману та поетапну.
У створенні Міндоходів (фактично для обслуговування "сім'ї) були також і позитивні напрацювання - це бази даних, що дозволяють швидко обмінюватись митникам і податківцям інформацією і практично контролювати рух вантажу з моменту перетину кордону до кінцевого споживача. Втратити такий потужний інструмент контролю, на мою думку, є помилкою. Окрім того, порахуйте, які грошові компенсації будуть виплачені раніше звільненим 5 тисячам працівників податкової та митниці за 2 невідпрацьовані роки внаслідок їх поновлення на роботу через суд? Скільки коштуватиме юридична процедура розмежування податківців та митників, створення нових баз, тощо.
Я вже не кажу про чергову зміну форм звітності, зміну рахунків (а їх все ж змінять), проблему з поверненням адміністрування ЕСВ Пенсійному фонду ітд.
По-третє, термінова ліквідація Міндоходів значно ускладнює всебічне та об'єктивне розслідування фактів корупції в діяльності цього міністерства, яке на даний час проводиться робочою Комісією та правоохоронними органами, в т.ч. за участі Громадської ради.
Враховуючи це,
оптимальним на мою думку та думку більшості представників ГР, є не термінова ліквідація, а поступова реорганізація Міндоходів шляхом створення єдиної Державної служби з питань податкового та митного контролю при Мінфіні.
Тобто, я за "пониження у класі" Міністерства до рівня служби при Мінфіні, але як єдиної структури (податкової та митної).
В умовах нинішньої політичної та економічної нестабільності Кабміну не варто поспішати з прийняттям таких відповідальних рішень тільки під впливом Майдану. До цього процесу потрібно підійти зважено.