Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Аренда помещения (правильная стоимость?) и его ремонт = вопросы

Відправлено користувачем Пони 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Подскажите.
будем снимать офис у сына директора-учредителя.
выходят связанные лица??

1. как поставить сумму арендной платы = чтобы не было бесплатно полученного доходы в виде занижения арендной платы, но и не было завышения расходов от связанного лица. Есть акт оценки.

2. помещение убитое в хлам sad smiley хотим ремонт делать за свой счет. Можно ли прописать ремонт в счет будущих арендных платежей и соответвенно через расходы будущих периодов? или нужно создавать новый объект и амортизировать?

__________________________________________
Пони тоже Кони
это не очень удобно читать....дайте электронку,вышлю вордовский документ.
34.
Які види ремонту може провадити орендар?
А що на практиці?
Ремонти ОЗ можуть проводитись як з метою підтримання ОЗ в робочому стані, що передбачено п. 15 П(С)БО 7, так і з метою поліпшень, які передбачають збільшення економічних вигід від первісного використання ОЗ (п. 14 П(С)БО 7). Поліпшення включають модернізацію, добудову, дообладнання, реконструкцію ОЗ. Норми ЦКУ, на підставі якого укладаються договори оренди, говорять про поточний і капітальний ремонти.
Відповідно до ч. 1 і ч. 2 ст. 776 ЦКУ, поточний ремонт орендованого майна повинен здійснювати орендар своїм коштом, тимчасом як капітальний — орендодавець за свої гроші, якщо інше не встановлено договором. Це означає, що для поточного ремонту окрема згода орендодавця не потрібна, бо за ч. 1 ст. 785 ЦКУ орендар зобов'язаний повернути орендоване майно у тому стані, в якому отримав. А ось для капітального ремонту, тобто поліпшення орендованого майна, така домовленість є обов'язковою (ч. 1 ст. 778 ЦКУ). Якщо ж ремонт не провадився і його відсутність заважає використовувати об'єкт за призначенням, тоді орендар має право самостійно його відремонтувати в рахунок орендної плати (ч. 3 ст. 776 ЦКУ).
До речі, згідно з ч. 3 ст. 778 ЦКУ орендар за умови згоди орендодавця на поліпшення майна має право на відшкодування вартості необхідних витрат на таке поліпшення майна або на зарахування його вартості у рахунок орендних платежів. Згідно з ч. 1 ст. 779 ЦКУ наймач зобов'язаний усунути погіршення речі, які сталися з його вини.
У разі якщо орендар без згоди орендодавця здійснив поліпшення, які не можна відокремити без шкоди для об'єкта, він не має права на відшкодування їхньої вартості (ч. 5 ст. 778 ЦКУ).
Зверніть увагу: якщо ремонтуємо орендовану будівлю, то, щоб дотримати вимог п. 145.1 ПКУ, термін корисного використання у податковому обліку ремонтних витрат (якщо створюється ОЗ групи 3) рахуємо як 20 років з місяця, наступного за місяцем введення відремонтованого об'єкта основних засобів в експлуатацію (п. 146.2 ПКУ).
35.
Чи має право орендар амортизувати ремонтні витрати?
А що на практиці?
При відображенні в податковому обліку витрат на ремонт орендованих ОЗ орендар має керуватися п. 146.19 ПКУ. Якщо договір оперативної оренди зобов'язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об'єкта оперативної оренди/лізингу, то за умови належного документального підтвердження понесених витрат він має право суму витрат на ремонт та поліпшення орендованих об'єктів основних засобів включити до витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, у тому звітному податковому періоді, в якому такі ремонт та поліпшення були здійснені, у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного року (на підставі п. 146.11 та п. 146.12 ПКУ). Частина вартості таких ремонтів/поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати, амортизується орендарем як окремий об'єкт ОЗ.
При цьому облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об'єктом, що входить до складу окремої групи основних засобів (п. 146.1 ПКУ). Амортизувати вартість поліпшень орендованого майна, з урахуванням обмежень, установлених пп. 145.1.6 ПКУ, можна за всіма методами, перерахованими у пп. 145.1.5 ПКУ, а саме:
1) прямолінійним;
2) зменшення залишкової вартості;
3) прискореного зменшення залишкової вартості;
4) кумулятивним;
5) виробничим.
При нарахуванні амортизації з використанням прямолінійного методу (ч. 1 пп. 145.1.5 ПКУ) річна сума амортизації визначається діленням вартості, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів. Визначаючи вартість, яка амортизується, не враховуємо ліквідаційну вартість об'єкта основних засобів: адже витрат на ліквідацію орендованого майна після закінчення терміну оренди орендар не несе.
Також при цьому орендар не враховує балансову вартість об'єктів оперативної оренди/лізингу, за якою вони обліковуються на балансі орендодавця. У разі повернення орендарем об'єкта оперативного лізингу/оренди орендодавцю внаслідок закінчення дії лізингового/орендного договору, а також у разі знищення, викрадення або зруйнування об'єкта оперативного лізингу/оренди такий орендар користується правилами, визначеними п. 146.16 ПКУ. У звітному періоді, в якому виникають такі обставини, орендар збільшує витрати на суму вартості, яка амортизується, за мінусом сум накопиченої амортизації окремого об'єкта основних засобів.
У консультаціях, розміщених на офіційному сайті Міндоходів, наголошується: «якщо договір оперативної оренди не дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об'єкта оперативної оренди, то сума витрат на ремонт/поліпшення таких об'єктів основних засобів не враховується при обчисленні об'єкта оподаткування».
36.
Як відображаються в обліку орендаря незамортизовані витрати на ремонт при поверненні об'єкта оренди?
Офіційна думка
Відповідно до п. 146.19 ст. 146 Податкового кодексу України у разі якщо договір оперативної оренди (лізингу) чи концесії зобов'язує або дозволяє орендарю чи концесіонеру здійснювати ремонти та/або поліпшення об'єкта оперативної оренди (лізингу) чи концесії, частина вартості таких ремонтів та/або поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати згідно з абз. другим п. 146.11 та п. 146.12 ст. 146 Кодексу, амортизується орендарем чи концесіонером як окремий об'єкт в порядку, встановленому для групи основних засобів, до якої відноситься об'єкт оперативної оренди (лізингу) чи концесії, що ремонтується та/або поліпшується.
При цьому орендарем не враховується балансова вартість об'єктів оперативної оренди/лізингу, за якою вони обліковуються на балансі орендодавця.
У разі повернення орендарем об'єкта оперативного лізингу/оренди орендодавцю внаслідок закінчення дії лізингового/орендного договору, а також у разі знищення, викрадення або зруйнування об'єкта оперативного лізингу/оренди такий орендар користується правилами, визначеними п. 146.16 ст. 146 Кодексу для заміни основних засобів. При цьому орендодавець не змінює вартість основних засобів, яка амортизується, або витрати на суму витрат, здійснених орендарем для поліпшення такого об'єкта (п. 146.20 ст. 146 Кодексу).
Нарахування амортизації окремого об'єкта припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем виведення з експлуатації такого об'єкта основних засобів або передачі його до складу невиробничих необоротних матеріальних активів за рішенням платника податку або суду (п. 146.15 ст. 146 Кодексу).
Отже, у разі повернення орендарем об'єкта оперативної оренди/лізингу після закінчення дії договору лізингу/оренди платник податку — орендар у звітному періоді, в якому виникають такі обставини, збільшує витрати на суму вартості ремонту/поліпшення об'єкта оренди, яка амортизується, за вирахуванням сум накопиченої амортизації такого об'єкта основних засобів. При цьому орендодавець не змінює витрат на суму витрат, здійснених орендарем для поліпшення такого об'єкта.
Якщо орендодавець здійснює компенсацію витрат, понесених орендарем на ремонт/поліпшення об'єкта оперативної оренди/лізингу, то орендар включає суму такої компенсації до доходів за датою їх визнання згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку (п. 137.16 ст. 137 Кодексу) та відображає у рядку 03.7 «Доходи від операцій оренди/лізингу» додатка ІВ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2011 №1213 (далі — Декларація)11. Орендодавець включає суми компенсації до складу інших витрат у звітному періоді, в якому вони були здійснені (п. 138.5, пп. 138.12.2 п. 138.12 ст. 138 Кодексу), та відображає у рядку 06.4.39 «Інші витрати господарської діяльності, до яких розділом III Податкового кодексу України прямо не встановлено обмежень щодо віднесення до складу витрат» додатка ІВ до Декларації.
11 Наказ Міндоходів від 30.12.2013 р. №872 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємства».
Лист ДПСУ від 23.01.2013 р. №1126/6/23-50-0114
37.
Якими документами оформляється ремонт орендованого майна?
А що на практиці?
Згідно з п. 138.2 ПКУ, витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення та зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку. Отже, документальне оформлення операції з ремонту орендованого майна регулюється нормативними документами щодо бухгалтерського обліку.
За загальними правилами ремонт об'єктів основних засобів оформлюється актом форми №ОЗ-2 (затверджена наказом Мінстату від 29.12.95 р. №352).
Акт, підписаний працівником цеху (відділу), який уповноважений на приймання об'єкта основних засобів після ремонту, та представником цеху (підприємства), який виконував ремонт, реконструкцію та модернізацію, здають до бухгалтерії підприємства. Документ підписується головним бухгалтером та затверджується керівником підприємства, організації чи уповноваженими на те особами. Якщо ремонт, реконструкцію або модернізацію виконує стороннє підприємство, акт складають у двох примірниках. Другий примірник передають підприємству, що виконує ремонт, реконструкцію, модернізацію.
До технічного паспорта відповідного об'єкта основних засобів мають бути внесені необхідні зміни щодо характеристики об'єкта, пов'язані з капітальним ремонтом, реконструкцією та модернізацією.
Ремонт об'єкта оперативного лізингу (оренди), який ремонтується орендарем, також можна підтверджувати зазначеними вище документами, а також накладними на ТМЦ, які придбані і використані для проведення ремонту, відомостями про нарахування зарплати і ЄСВ працівникам, що здійснювали ремонт при проведенні його самим підприємством. Додатково можна скласти і самостійно розроблений акт виконаних ремонтних робіт орендованого об'єкта основних засобів (як підсумковий документ).
Крім того, підтверджувати понесені витрати на ремонт, якщо такий ремонт проводиться сторонньою організацією, слід отриманими від таких осіб актами виконаних робіт (наданих послуг).
38.
Як у бухгалтерському обліку відображаються витрати на ремонт орендованого майна?
А що на практиці?
Бухгалтерський облік орендованих основних засобів регламентується П(С)БО 14 «Оренда» і Методрекомендаціями №561. Нагадаємо: п. 8 П(С)БО 14 і п. 20 Методрекомендацій №561 говорять, що об'єкт операційної оренди відображається орендарем на позабалансовому рахунку обліку орендованих основних засобів за вартістю, зазначеною в угоді про оренду.
При відображенні витрат на ремонт у бухобліку керуємось висновком керівника про те, збільшаться очікувані вигоди від використання відремонтованих об'єктів ОЗ чи ні (п. 29 Методрекомендацій №561). Якщо очікувані економічні вигоди від використання відремонтованих ОЗ не збільшуються, то ремонтні витрати визнаються витратами звітного періоду. Тобто витрати відобразяться в дебеті витратних рахунків (91, 92, 93) залежно від використання ОЗ.
Відповідно до п. 8 П(С)БО 14 і п. 21 Методрекомендацій №561, витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що спричинюють збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.
Такі витрати орендар повинен акумулювати за дебетом рахунка 15 «Капітальні інвестиції» на окремих субрахунках, а після закінчення всіх робіт списувати з кредиту рахунка 15 у дебет рахунка 117 «Інші необоротні матеріальні активи». Оскільки очікується зростання економічної вигоди від використання поліпшеного об'єкта ОЗ, то вартість поліпшень (ремонту) орендованого майна в обліку орендаря капіталізується:
1) спочатку ремонтні витрати накопичуються на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів», формуючи первісну вартість об'єкта ОЗ;
2) відтак списуються на субрахунок 117 «Інші необоротні матеріальні активи».
З місяця, наступного за місяцем введення в експлуатацію, об'єкт «Поліпшення орендованого майна» може амортизуватися згідно з прийнятою обліковою політикою підприємства. Пункт 23 П(С)БО 7 говорить: амортизацію нараховують протягом строку корисного використання об'єкта, а п. 24 зазначає: при визначенні строку корисного використання враховують обмеження щодо строків використання об'єкта. Це означає: у разі якщо, наприклад, проведено капітальний ремонт в орендованому офісі, при визначенні строку, протягом якого витрати на такий ремонт будуть амортизуватися у бухгалтерському обліку, треба враховувати термін оренди приміщення. Наприклад, договір укладено на 5 років (60 місяців); термін корисного використання за умови, що ремонт проведено у перший місяць оренди: 60 - 1 = 59 місяців. Сума нарахованої амортизації збільшує кредит субрахунка 132 з віднесенням залежно від сфери використання орендованих ОЗ у дебет рахунків:
1) 91 «Загальновиробничі витрати»;
2) 92 «Адміністративні витрати»;
3) 93 «Витрати на збут».
Якщо капіталізовані поліпшення відшкодовуються орендодавцем, то вартість таких поліпшень переводитиметься з кредиту субрахунка 117 до дебету субрахунка 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу», з подальшим відображенням операцій з продажу.
Приклад 4.
Новостворене підприємство — платник податку на прибуток та ПДВ, яке не має власного приміщення для ведення діяльності, уклало договір оренди приміщення строком на 5 років. Балансова вартість основних засобів станом на 1 січня 2014 року нульова. Підприємство з дозволу орендодавця, що зазначено у договорі, в перший місяць укладення договору оренди замінило в орендованому приміщенні вікна і двері та встановило пожежну й охоронну сигналізацію (ці роботи є поліпшенням), зробило побілку, поклало лінолеум. Вартість робіт — 60000,00 грн. (з ПДВ). Бухгалтерський та податковий облік див. у таблиці 3.
Таблиця 3
Відображення витрат на поліпшення орендованого приміщення в обліку орендаря

з/п Дата Зміст операції Бухгалтерський облік Сума, грн. Податковий облік
Д-т К-т Доходи Витрати
1. 01.02.2014 Отримано акти виконаних робіт про заміну вікон, дверей, побілку та настилання лінолеуму в офісі, встановлення охоронної та пожежної сигналізації без ПДВ 153 631 50000,00 — —
Відображаємо ПК з ПДВ з отриманих послуг 641/ПДВ 631 10000,00 — —
2. 29.02.2014 Сплачено за отримані послуги 631 311 60000,00 — —
3. 29.02.2014 Відображено вартість завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (поліпшення орендованого майна) 117 153 50000,00 — —
4. 31.03.2014 Нараховано амортизацію об'єкта операційної оренди за перший місяць експлуатації 93 132 847,46* — 208,33**
* У бухобліку амортизація нарахована прямолінійним методом (термін договору оренди — 5 років = 60 місяців, ремонт проведено в першому місяці, до закінчення терміну оренди 59 місяців (60 - 1), місячна сума амортизації — 50000 : 59 = 847,46 грн.).
** У податковому обліку амортизація нарахована прямолінійним методом (будівля — ОЗ 3-ї групи, мінімальний строк користування — 20 років, тож місячна сума амортизації — 50000 : 20 : 12 = 208,33 грн.). Строк амортизації відраховується з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта основних засобів в експлуатацію. Після закінчення строку оренди незамортизована вартість списується на витрати за п. 146.20 ПКУ.
Як у бухгалтерському обліку відображаються витрати на ремонт орендованого майна?
А що на практиці?
Бухгалтерський облік орендованих основних засобів регламентується П(С)БО 14 «Оренда» і Методрекомендаціями №561. Нагадаємо: п. 8 П(С)БО 14 і п. 20 Методрекомендацій №561 говорять, що об'єкт операційної оренди відображається орендарем на позабалансовому рахунку обліку орендованих основних засобів за вартістю, зазначеною в угоді про оренду.
При відображенні витрат на ремонт у бухобліку керуємось висновком керівника про те, збільшаться очікувані вигоди від використання відремонтованих об'єктів ОЗ чи ні (п. 29 Методрекомендацій №561). Якщо очікувані економічні вигоди від використання відремонтованих ОЗ не збільшуються, то ремонтні витрати визнаються витратами звітного періоду. Тобто витрати відобразяться в дебеті витратних рахунків (91, 92, 93) залежно від використання ОЗ.

ТзОВ орендує склади, власних ОЗ не має.Склади потребують капітального ремонту бо пережили пожежу- пошкоджений дах і т.д.Ми як орендар замовили в підрядчика ремонт з використанням наших будматеріалів. По ТзОВ є наказ керівника про те, що у звязку із загрозою пошкодження / знищення/розкрадання товару, що є на складі потрібно зробити ремонт.Тобто "економічних вигод від використання відремонтованих ОЗ не очікується".Чи можна списати матеріали які були використані в ремонті а також віднести оплату за роботи підрядчика на витрати ???


Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00034400000000001