Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

налоговая накладная без договора

Відправлено користувачем Svetulya 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
подскажите, пж, как должен быть заполнен "вид договора", № и дата. если купили к/товары (на приличную сумму) по счету - без договора? Спасибо.
Податкова накладна: особливості заповнення окремих граф
03.02.2015

Як заповнюються графи "Вид цивільно-правового договору" та "Форма проведених розрахунків" податкової накладної?

Запитання: Як правильно вказати в новій податковій накладній у полі "Форма проведених розрахунків" - оплата з поточного рахунку чи рахунка? А в графі "Вид цивільно правового договору (при постачанні без договору)" - "усний договір купівлі - продажу", "рахунок - фактура", чи "договір поставки"

Відповідь: Формою податкової накладної, яка затверджена Наказом Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року N 957 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року N 1129, передбачено такі значення для реквізиту «Форма проведених розрахунків»: бартер, готівка, оплата з поточного рахунка, чек тощо. Якщо оплата була здійснена у безготівковій формі шляхом переказу грошових коштів з поточного рахунка, цей реквізит заповнюється відповідно – «оплата з поточного рахунка». Якщо постачальник заповнить його як «оплата з поточного рахунку», це не призведе до недійсності такої податкової накладної, оскільки даний реквізит буде заповнено таким чином, що не призводить до спотворення його змісту.

Тепер щодо виду цивільно-правового договору. У ст. 202 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі – ЦКУ) надано визначення угоди як «дії особи, спрямованих на набуття, зміну або зупинення цивільних прав та обов'язків». Далі, в ст. 205 ЦКУ зазначено, що угоди можуть відбуватися в усній або в письмовій формі. А в ст. 206 ЦКУ зазначено, що усно можуть вчинятися правочини, які повністю виконуються сторонами у момент їх вчинення. Зрозуміло, що це не стосується угод, які повинні засвідчуватися нотаріально, підлягають державній реєстрації, а також тих, для яких недодержання письмової форми тягне їх недійсність.

У ст. 208 ЦКУ визначено, що у письмовій формі вчиняються всі угоди між юридичними особами, крім тих, які передбачені ст. 206 ЦКУ і є усними (тобто повністю виконуються сторонами у момент їх вчинення). Для юридичних осіб усні угоди можливі тільки у випадку готівкового розрахунку за товари, роботи, послуги саме в момент їх отримання покупцем. При цьому юридичній особі, що сплатила готівкові кошти за товари (роботи, послуги), видається документ, що підтверджує підставу сплати та суму одержаних грошових коштів (ч. 2 ст. 206 ЦКУ). У свою чергу, це можливо при купівлі товарів (робіт, послуг) за готівку на ринках, в магазинах і т.п. Юридичні особи оформляють такі операції через підзвітних осіб. Всі інші угоди юросіб між собою повинні оформлятися письмово.

Вимоги до письмової форми договору викладені у ст. 207 ЦКУ. Для того, щоб форма угоди вважалася письмовою, її зміст має бути зафіксований в одному або кількох документах, листах, телеграмах, якими обмінялися сторони. ЦКУ також визнає форму угоди письмовою, якщо воля сторін виражена за допомогою телетайпного, електронного або іншого технічного способу зв'язку. При цьому окремий документ з назвою «договір» не оформляється. На практиці пропозиція укласти угоду купівлі-продажу товарів (робіт, послуг) оформлюється випискою рахунку для оплати, в якому вказується асортимент пропонованого товару (робіт, послуг), а також строк для оплати рахунку. Виконання таких угод підтверджується накладними (актами), а оплата підтверджується виписками банків по поточних рахунках контрагентів.

Далі, другою умовою письмової форми правочину є наявність на документах підписів сторін. Згідно ч. 2 ст. 207 ЦКУ правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою. Чи містять рахунки, акти і накладні підписи сторін угоди? Як правило - так, до того ж підпис є обов'язковим реквізитом для накладної та акту згідно ч. 2 ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV. Рахунок і накладна підписуються уповноваженими особами продавця і скріплюються його печаткою, яка виконує функції ідентифікації юридичної особи. Представник юрособи-покупця ставить свій підпис на накладній за наявності у нього довіреності, яка в свою чергу містить підписи і печатку покупця, платіжне доручення, яким покупець доручає банку сплатити рахунок продавця, також містить підписи уповноважених осіб покупця і обов'язково скріплюється його печаткою згідно Додатку 8 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою НБУ від 21.01.2004 р. № 22.

Таким чином, угоди щодо купівлі-продажу товарів, надання послуг та виконання робіт, які оформлюються накладними або актами, а також супроводжуються випискою рахунків для їх оплати, є письмовими угодами, але за спрощеною формою у вигляді пакета документів: накладна (акт) та виписка банку. З огляду на це в податковій накладній можна зазначати «договір поставки», при цьому проставляється дата і номер документа, який підтверджує першу подію – оплату або постачання. Застосовувати слово «усний» ми не рекомендуємо, оскільки за нормами ЦКУ такий договір усним не є. Зазначення слова «рахунок-фактура» також не зовсім коректне, оскільки рахунок – це не первинний документ, він не підтверджує здійснення господарської операції, це лише пропозиція укласти договір купівлі-продажу товарів (робіт, послуг), що вказані в такому рахунку.
Святкова пропозиція до Дня всіх закоханих! Тільки до 13 лютого електронний «Дебет-Кредит» зі знижкою до 30%. Дізнатись більше >>>


Автор: Егорова Юлия
Джерело: «Дебет-Кредит»
Рубрика: Налогообложение / НДС
Теги: НДС, Налоговая накладная


интересно, что здесь [consulting.dtkt.ua] коллега Егоровой говорит об возможности устного договора, хотя речь идет скорее всего о юр. лицах, между которыми устный договор, как сказано выше, может существовать только при наличной форме оплаты. ну то такое, я статью к вниманию не взяла...
Дзвонить клієнт і каже що в графі- "номер договору" я йому повинна не залишати пусту ячейку, а проставляти знак "-", я в порядку заповнення ПН нічого про пусті клітинки не бачила, підкажіть хто правий ?
Quote
rainy_days
Дзвонить клієнт і каже що в графі- "номер договору" я йому повинна не залишати пусту ячейку, а проставляти знак "-", я в порядку заповнення ПН нічого про пусті клітинки не бачила, підкажіть хто правий ?
Раньше, когда действовал Порядок 10, в 3-м пункте было про то, что если номера договора нет - прочерк не ставим, оставляем пустую клеточку.
Сейчас действует Порядок 1129 от 14.11.2014, там в сАмом конце 12-го пункта смотрим

У випадках, коли цим пунктом не визначено порядку заповнення окремих рядків заголовної частини податкової накладної, відведених для заповнення даних покупця, такі рядки не заповнюються (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Больше нигде не вычитала. Но у меня как раз Договор на аренду - и без номера.И я, выписывая НН, клеточку с № договора оставляю пустой.
ну от і я більш нічого такого не знаходжу, тобто фактично ,залишивши клітинку пустою, я вірно заповнила ПН контрагенту .
Quote
rainy_days
ну от і я більш нічого такого не знаходжу, тобто фактично ,залишивши клітинку пустою, я вірно заповнила ПН контрагенту .

Якщо номер договору відсутній, то поле «№» рядка «Вид цивільно-правового договору» не заповнюється. [sfs.gov.ua]
Подскажите, плиз, выписала н/н с неправильным номером и датой, как сделать корректировку?
сдать РК с пустой табл частью. а в шапке указать все верно
Спасибо за ответ, т.е. табл. часть не нужно повторять?
Я не совсем понял из прочитаного.
Ситуация такая: я клиенту отремонтировал електродвигатель он оплатил согласно выписаного счета без договора.
Как правильно заполнить графу "вид договора", № и дата.
Вид договору - договір надання послуг, бо це обов'язковий
реквізит, а от номер і дату можна залишати пустими...



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
Бабоньки , дзвонить бухгалтер клієнта і вимагає в мене РК на ПН в якій на разову оплату замість УСНИЙ договір про надання послуг пише Договір про надання послуг.
Я їй кажу що в ЦКУ нема такого виду договору як УСНИЙ і РК виписувати не буду, розсудіть, може в ЦКУ щось змінилось , а я не в курсі?
Quote
rainy_days
Бабоньки , дзвонить бухгалтер клієнта і вимагає в мене РК на ПН в якій на разову оплату замість УСНИЙ договір про надання послуг пише Договір про надання послуг.
Я їй кажу що в ЦКУ нема такого виду договору як УСНИЙ і РК виписувати не буду, розсудіть, може в ЦКУ щось змінилось , а я не в курсі?
ничего не поменялось.... нет такого договора
Quote
RAT
интересно, что здесь [consulting.dtkt.ua] коллега Егоровой говорит об возможности устного договора, хотя речь идет скорее всего о юр. лицах, между которыми устный договор, как сказано выше, может существовать только при наличной форме оплаты. ну то такое, я статью к вниманию не взяла...
Не может быть устных договоров между юрлицами smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Quote
asd12
Я не совсем понял из прочитаного.
Ситуация такая: я клиенту отремонтировал електродвигатель он оплатил согласно выписаного счета без договора.
Как правильно заполнить графу "вид договора", № и дата.
Выписанный счет + акт выполненных работ = это уже письменный договор подряда в упрощенной форме.
№ договора = № счета
дата договора = дата оплаты или дата акта, в зависимости от того, что было раньше

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
у меня тоже такая клиентка есть,вот на это она сослалась и еще гордо сказала,смотрите в Медке есть такой устный...

http://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/gna/4846-1006.html

устный это форма а не вид, а нужен именно вид
у мене з моєю клієнткою була розмова на подобі : " в ЦКУ не має такого виду договору" !!!
вона: - є такий договір
я: - немає
вона: - є
я: - немає
вона: - дайте мені номер телефону вашого директора!!!!

spinning smiley sticking its tongue out
Якщо сторонами укладено усну угоду, в графі про вид договору слід вказати його суть
04.02.2015
3934

0.0 / 0

Як правильно заповнити в податковій накладній графу "Вид цивільно-правового договору", якщо оплата і поставка здійснюються на підставі рахунку-фактури?

Вид цивільно-правового договору, згідно п. 201.1 ПКУ є обов'язковим реквізитом податкової накладної. Відповідно до п. 201.10 ПКУ порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Тому, до заповнення (наявності) обов'язкових реквізитів платникам ПДВ слід відноситись уважно.

Пунктом 6 Порядку № 957 (затверджений наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. № 957) вказано, що у графі "Вид цивільно-правового договору" податкової накладної зазначається вид цивільно-правового договору, згідно з видом договірних зобов'язань, визначених ЦКУ. Наприклад, це договір купівлі-продажу, міни, підряду, надання послуг, перевезення тощо.

Рахунок-фактура не містить можливості визначення змісту правочину та не визначає вид договірних зобов'язань. Такий документ носить інформаційний характер, адже він виставляється покупцю і свідчить про намір щось придбати. Враховуючи це, можна стверджувати, що якщо господарська операція здійснюється за рахунком — фактурою, це правочин, який вчинено в усній формі. За ст. 205 ЦКУ сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом. Робимо висновок, якщо сторонами укладено усну угоду, у графі "Вид цивільно-правового договору" податкової накладної слід зазначити суть договору, наприклад: “договір купівлі-продажу” а от запис “рахунок — фактура” будуть не вірними.


Источник:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Налогообложение / НДС
Теги:
Налоговая накладная, Договор
Quote
Шустрик
Вид договору - договір надання послуг, бо це обов'язковий
реквізит, а от номер і дату можна залишати пустими...
Я так заполгила дата договора = дате рахунка, а номер оставила пустым. Теперь мне звонят чтобы я поставила номер договора = номеру рахунка. Кто прав? У меня все НН без номеров договора т.к. все по счетам и что все теперь неправильные? Как мне теперь этому покупателю зарегистрировать нужно РК с заполненной заглавной частью, а табличная пустая? я же ее регистрирую, а им на подтверждение отсылаю? И теперь впредь писать номер договора=номеру счета?
Ну ви ж почитайте мій пост який зацитували - номер і дату можна
залишати пустими...
- імхо - якшо вже показуєте дату, то і номер треба.
Якшо вже дуже хотять ваші покупці номер - то робите РК з пустою таблицею,
а шапку заповнюєте як вони хотять і реєструєте, єдине якшо з пустою таблицею
не пропускатиме прога - заповніть причину коригування в таблиці - виправлення
помилки...eye rolling smiley



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
а такой РК нужно показывать в декларации?
Думаю треба...



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
так там же таблица пустая...
Ну так РК в додатку 1 надоть показать - тільки сума буде
нуль і ні нашо не впливатиме...eye rolling smiley



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
вот. что нашла

Показывать ли в приложении Д1 к декларации по НДС расчеты корректировки, которыми исправляли ошибки в налоговых накладных

ОТВЕТ: Нет, не нужно. А теперь — подробнее.

Как известно, обновленный п. 192.1 НКУ разрешает нам составлять расчеты корректировки для исправления ошибок в налоговых накладных, которые не связаны с изменением суммы компенсации стоимости товаров/услуг. При этом данные расчеты, как и все остальные, необходимо регистрировать в ЕРНН (п. 3 Порядка ведения Единого реестра налоговых накладных, утвержденного постановлением КМУ от 29.12.2010 г. № 1246).

Что касается приложения 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)» к декларации по НДС, то его обязательно составляют в следующих случаях:
при заполнении строк 8.1–8.2.3, 8.4–8.4.2 НДСной декларации, которые отражают корректировки налоговых обязательств налогоплательщика (пп. 9 п. 3 р. V Порядка заполнения и предоставления налоговой отчетности по налогу на добавленную стоимость, утвержденного приказом Минфина Украины от 23.09.2014 г. № 966, далее — Порядок № 966);
при заполнении строк 16.1–16.1.6, которые показывают корректировки налогового кредита налогоплательщика (пп. 5 п. 4 р. V Порядка № 966).

То есть Д1 обязательно формируют только тогда, когда произошло изменение налоговых обязательств и/или налогового кредита, которое влияет на показатели НДСной декларации. Соответственно, если расчет корректировки на суммы НДС вообще не влияет, то и отражать в Д1 его не нужно.

Похожий вопрос налоговики рассматривали в категории 101.23 «ЗІР». Они также считают, что если объемы поставок товаров/услуг и, соответственно, сумма налоговых обязательств или налогового кредита не изменились, то оснований заполнять Д1 нет.

Таким образом, расчеты корректировки, в которых исправляются ошибки, не связанные с суммой компенсации стоимости товаров/услуг, не засветятся в приложении Д1.

Интерактивная бухгалтерия , газета №46 от 13.03.2015
Ну тоді може і правильно... Але ще виникає питання якшо дати ПН
і реєстрації РК з виправленнями, даючими право на включення ПН
до деки, в різних періодах - як доводить шо ти ПН включив по даті
РК?!?!?! confused smiley



Ну і що шо в голові вітер?!
Зате думки завжди свіжі!!!
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00056699999999998