Проблема не в тому - подавати чи ні. Проблема в тому, що після подання на сайті мін'юсту у вільному доступі будуть відображатись паспортні данні та адреса реєстрації кінцевих власників.
У зв'язку з цим пропоную з цим якось боротись.
По перше це звернення до омбудсмена.
Уповноваженому Верховної Ради
України з прав людини
Лутковській В. В.
ПІП заявника
адреса
контактний телефон
Дата
Шановна Валеріє Володимирівно!
Відповідно до вимог Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів” № 1702-VII від 14.10.2014, були внесені зміни до ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців” про те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців повинні міститися окрім іншої інформації, ще й інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, а саме: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності).
Внесення таких даних повинно здійснюватися до 25 травня 2015 р. шляхом їх зазначення з подальшим внесенням у Єдиний державний реєстр у Формі 4 - реєстраційній картці про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, і яка встановлюється Наказом Міністерства юстиції України 14.10.2011 № 3178/5 Про затвердження форм реєстраційних карток.
Вимога ч.2 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців” була виконана вчасно і без порушень.
Однак, ст. 7 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, зазначає, що розпорядники конфіденційної інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Конституційний Суд України в абзаці першому пункту 1 резолютивної частини Рішення від 30 жовтня 1997 року № 5-зп відніс до конфіденційної інформації про фізичну особу, крім вказаної, ще й відомості про її майновий стан та інші персональні дані, до яких зокрема входять відомості про прізвище, ім’я, по батькові, країну громадянства, серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків.
В Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб підприємців, до якого через сайт Міністерства юстиції України наданий безперешкодний доступ будь-якому користувачеві мережі Інтернет, серед іншої міститься конфіденційна інформація: серія та номер паспорта, а також адреса проживання бенефіціаріїв.
Оприлюднення такої інформації суперечить ст.7 Закону України «Про доступ до публічної інформації, а також наносить істотну шкоду охоронюваним законом інтересам кінцевих вигодоодержувачів.
Ст. 18839 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначає відповідальність за порушення законодавства у сфері захисту персональних даних. Недодержання встановленого законодавством про захист персональних даних порядку захисту персональних даних, що призвело до незаконного доступу до них або порушення прав суб'єкта персональних даних, -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від трьохсот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, діяння щодо поширення конфіденційної інформації у вигляді персональних даних кінцевих бенефіціаріїв Міністерством юстиції України через Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців я вважаю незаконним і таким, що підпадає під дію ст. 188(39) Кодексу України про адміністративні правопорушення- недодержання встановленого законодавством про захист персональних даних порядку захисту персональних даних, що призвело до незаконного доступу до них або порушення прав суб'єкта персональних даних.
Беручи до уваги, що відповідно до абз. 5 та абз.8 ч.1 ст. 7 Закону України “ Про державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців” Міністерство юстиції України забезпечує формування та ведення, Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, а також оприлюднення відомостей із нього.
Відповідно до ст. 11 Положення про Міністерство юстиції України, до повноважень Міністра, серед інших відносяться керівництво Міністерством юстиції, здійснення управління його діяльністю, а також спрямування та координація діяльності Державної реєстраційної служби України.
Тобто винним у вчиненні дій,що містять ознаки правопорушення, передбаченого ст. 188(39)Кодексу України про адміністративні правопорушення, я вважаю Міністра юстиції України Петренка П.Д.
Враховуючи вищенаведене,а також ст. 40 Конституції України, ст.1 Закону України “Про звернення громадян”, ст. 8 Закону України “Про захист персональних даних”
ПРОШУ:
вжити всіх передбачених чинним законодавством України заходів щодо забезпечення захисту персональних даних кінцевих бенефіціаріїв, і притягнути до відповідальності винних осіб.
підпис Прізвище ім'я по-батькові
По друге можна і в міліцію написати
Начальнику ________________ ГУМВС України
в __________ області
вул._____________ ,__,
міста ______________ ,__________ області
Громадянина/ки України ,
___________________________________________
___________________________________________
___________________________________________
___________________________________________
ЗАЯВА
про дії, які мають ознаки складу злочину, передбаченого ч.1 ст. 182 КК України
(Порушення недоторканності життя)
Відповідно до вимог Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів” № 1702-VII від 14.10.2014, були внесені зміни до ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців” про те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців повинні міститися окрім іншої інформації, ще й інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, а саме: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності).
Внесення таких даних повинно здійснюватися до 25 травня 2015 р. шляхом їх зазначення з подальшим внесенням у Єдиний державний реєстр у Формі 4 - реєстраційній картці про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, і яка встановлюється Наказом Міністерства юстиції України 14.10.2011 № 3178/5 Про затвердження форм реєстраційних карток.
Вимога ч.2 ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців” була виконана вчасно і без порушень.
Однак, ст. 7 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, зазначає, що розпорядники конфіденційної інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Конституційний Суд України в абзаці першому пункту 1 резолютивної частини Рішення від 30 жовтня 1997 року № 5-зп відніс до конфіденційної інформації про фізичну особу, крім вказаної, ще й відомості про її майновий стан та інші персональні дані, до яких зокрема входять відомості про прізвище, ім’я, по батькові, країну громадянства, серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків.
В Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб підприємців, до якого через сайт Міністерства юстиції України наданий безперешкодний доступ будь-якому користувачеві мережі Інтернет, серед іншої міститься конфіденційна інформація: серія та номер паспорта, а також адреса проживання бенефіціаріїв.
Оприлюднення такої інформації суперечить ст.7 Закону Украъни «Про доступ до публічної інформації, а також наносить істотну шкоду охоронюваним законом інтересам кінцевих вигодоодержувачів.
Відповідно до ч.1 ст. 182 Незаконне збирання, зберігання, використання, знищення, поширення конфіденційної інформації про особу або незаконна зміна такої інформації, крім випадків, передбачених іншими статтями цього Кодексу караються штрафом від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років. Ті самі дії, вчинені повторно, або якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам особи, -караються арештом на строк від трьох до шести місяців або обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк.
Таким чином, діяння щодо поширення конфіденційної інформації у вигляді персональних даних кінцевих бенефіціаріїв Міністерством юстиції України через Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців я вважаю незаконним і таким, що підпадає під дію ч. 1 ст. 182 КК України “Незаконне збирання, зберігання, використання, знищення, поширення конфіденційної інформації про особу або незаконна зміна такої інформації, крім випадків, передбачених іншими статтями цього Кодексу ”
Беручи до уваги, що відповідно до абз. 5 та абз.8 ч.1 ст. 7 Закону України “ Про державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців” Міністерство юстиції України забезпечує формування та ведення, Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, а також оприлюднення відомостей із нього.
Відповідно до ст. 11 Положення про Міністерство юстиції України, до повноважень Міністра, серед інших відносяться керівництво Міністерством юстиції, здійснення управління його діяльністю, а також спрямування та координація діяльності Державної реєстраційної служби України.
Тобто, винним у вчиненні дій, що містять ознаки злочину, передбаченого ст. 182, я вважаю Міністра юстиції України Петренка П.Д.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. ст. 17, 55, 56, ч.1, 4, 5 ст. 214, ст. 215 КПК України,
ПРОШУ:
1) Прийняти та невідкладно зареєструвати цю заяву про вчинений злочини до Єдиного реєстру досудових розслідувань та видати мені документ, що підтверджує прийняття і реєстрацію даної заяви про злочини, та її реєстрацію до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
2) Розпочати за цією заявою про злочин досудове розслідування у формі досудового слідства щодо вчинення дій, які мають ознаки складу злочину, передбаченого ст. 182 ( Порушення недоторканності життя) Кримінального Кодексу України.
3) Повідомити мене письмово у встановленому законом порядку та строк про початок кримінального провадження та закінчення досудового розслідування вказаного злочину за ст. 182 (Порушення недоторканності життя) Кримінального Кодексу України.
Дата підпис П.І.П.