Додаток Д
Ikarus-280, -280.01, -280.33, -280.63, -280.64 Sirokko-268 плюс Sirokko-262 3,5 З врахуванням обігрівання
причепа
ЛАЗ-699А, -699Р ОВ-95 1,4
ЛАЗ-4202, -42021 П-148106 2,5
ЛиАЗ-5256 ДВ-2020 2,5
IFA-Robur LD-2002, -LD-3000 Sirokko-251 0,9
Tatra-815C1, -C3 Х7А КР-02-24.1 0,8
Приклади розрахунку нормативних витрат палива
1. З подорожнього листа установлено, що легковий автомобіль ГАЗ-24-10, що працював в гірській місцевості на висоті 500 - 1500 метрів за
межами приміської зони на дорозі з бітумомінеральним покриттям, здійснив пробіг 244 кілометри.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива для легкового автомобіля ГАЗ-24-10 Hs = 13,0 л/100 км;
- надбавка за роботу в гірській місцевості на висоті над рівнем моря від 500 до 1500 метрів - К1 = 5 %, зниження за роботу за межами приміської
зони на дорозі з бітумомінеральним покриттям К2 = -5 %.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · Hs · S · (1 + 0,01 · Ке) =
= 0,01 · 13,0 · 244 · (1 + 0,01 · (5 - 5)) = 31,7 л.
2. З подорожнього листа установлено, що міський автобус Ikarus-280.33 працював в місті з населенням близько 700 тис. чол. на маршруті в
зимовий період при температурі -22° С з використанням штатних обігрівачів салону Sirokko-268 спільно з Sirokko-262 (обігрівач причепа),
здійснив пробіг 164 км, працюючи на лінії 8 годин.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива для міського автобуса Ikarus-280.33 становить Hs = 43,0 л/100 км;
- надбавка за роботу при температурі менше 10° C - K1 = 11%(за розпорядженням керівника підприємства);
- надбавка за роботу, яка потребує частих технологічних зупинок, зв'язаних з посадкою і висадкою пасажирів - K2 = 10%;
- надбавка за роботу в умовах міста з населенням від 0,5 до 1,0 млн. чол. - K3 = 6 %(за наказом керівника підприємства);
- норма витрати палива на роботу обігрівача Sirokko-268 спільно з Sirokko-262 - Hон = 3,5 л/год.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · Hs · S · (1 + 0,01 · Ке) + Hон · Tон =
= 0,01 · 43 · 164 · (1 + 0,01 · (11 + 10 + 6)) + 3,5 · 8 = 117,6 л.
3. З подорожнього листа установлено, що одиночний бортовий автомобіль ЗІЛ-431410 при загальному пробігу 217 км виконав транспортну
роботу в розмірі 820 т·км в умовах експлуатації, що не потребують застосування надбавок або знижок.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива для бортового автомобіля ЗІЛ-431410 Hs = 31,0 л/100 км;
- норма витрати бензину на транспортну роботу становить Hw = 2,0 л/100 т·км.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · (Hs · S + Hw · W) =
= 0,01 · (31 · 217 + 2 · 820) = 83,7 л.
4. З подорожнього листа встановлено, що бортовий автомобіль КамАЗ-5320 з причепом ГКБ-8350 виконав 6413 т·км транспортної роботи в
умовах зими при температурі -10° C по гірських шляхах на висоті 1501 - 2000 метрів і здійснив загальний пробіг 475 км.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива для бортового автомобіля КамАЗ-5320 Hs = 25,0 л/100 км;
- норма витрати дизельного палива на транспортну роботу Hw = 1,3 л/100 т·км;
- надбавки на роботу в зимовий період K1 = 5 %, на роботу в гірських умовах на висоті від 1501 до 2000 метрів над рівнем моря K2 = 10%;
- маса спорядженого причепа ГКБ-8350 Gnp= 3,5 тонни.
Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда в складі автомобіля КамАЗ-5320 з причепом ГКБ-8350 складає:
Hsan = Hs + Hw · Gnp = 25 + 1,3 · 3,5 = 29,55 л/100 км.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · (Hsan · S + Hs · W) · (1 + 0,01 · Ке) =
= 0,01 · (29,55 · 475 + 1,3 · 6413) · (1 + 0,01 · 15) = 257,3 л.
НОРМИ ВИТРАТ ПАЛИВА І МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ НА АВТОМОБІЛЬНОМУ ТРАНСПОРТІ Стр. 40
[
www.infocar.com.ua] 03.06.2015 11:17:52
5. З подорожнього листа встановлено, що автомобіль-тягач МАЗ-5429 з напівпричепом МАЗ-5205А виконав 9520 т·км транспортної роботи в
зимових умовах при температурі -20° C, пройшовши при цьому 595 км за межами приміської зони по дорозі з асфальтобетонним покриттям.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива на пробіг для тягача МАЗ-5429 складає Hs = 23,0 л/100 км;
- норма витрати дизельного палива на транспортну роботу складає Hw = 1,3 л/100 т·км;
- маса спорядженого напівпричепа МАЗ-5205А Gnp = 5,7 тонни;
- надбавка за роботу в зимових умовах K1 = 10% (за розпорядженням керівника підприємства), зниження у зв'язку з роботою автопоїзда за
межами приміської зони по дорозі з асфальтобетонним покриттям K2 = -15%.
Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда у складі тягача МАЗ-5429 з напівпричепом МАЗ-5205А складає:
Hsa = Hs + Hw · Gnp = 23 + 1,3 · 5,7 = 30,41 л/100 км.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · (Hsa · S + Hw · W) · (1 + 0,01 · Ке) =
= 0,01 · (30,41 · 595 + 1,3 · 9520) · (1 + 0,01 · (10 - 15)) = 289,5 л.
6. З подорожнього листа встановлено, що автомобіль-самоскид МАЗ-503 здійснив пробіг 165 км, виконавши при цьому Z = 10 їздок з вантажем.
Робота виконувалась в зимовий період при температурі -10° C в кар'єрі.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива для автомобіля-самоскида МАЗ-503 складає Hs = 28 л/100 км;
- норма витрати палива для самоскидів на кожну їздку з вантажем складає Hz = 0,25 л;
- надбавка за роботу в зимовий період K1 = 5 % (за розпорядженням керівника підприємства), на роботу в кар'єрі K2 = 12 % (за наказом по
підприємству).
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · Hs · S · (1 + 0,01 · K) + Hz · Z =
= 0,01 · 28 · 165 · (1 + 0,01 - 17) + 0,25 · 10 = 56,6 л.
7. З подорожнього листа установлено, що автомобіль-самоскид КамАЗ-5511 з самоскидальним причепом ГКБ-8527 перевіз на відстань 115 км 13
т цегли, а в зворотному напрямі перевіз на відстань 80 км 16 т щебеню. Загальний пробіг склав 240 км.
Враховуючи, що автомобіль-самоскид працював з коефіцієнтом використання вантажності більшим, ніж 0,5, нормативні витрати палива
визначаються так само, як і для бортового автомобіля КамАЗ-5320 (базового для самоскида КамАЗ-5511) з урахуванням різниці споряджених
мас цих автомобілів. Таким чином, в цьому випадку лінійна норма витрати палива для автомобіля КамАЗ-5511 включає 25 л (норма витрати
палива для порожнього автомобіля КамАЗ-5320) плюс 2,7 л (враховуючи різницю споряджених мас бортового автомобіля і самоскида в розмірі
2,08 тонни), що складає 27,7 л/100 км.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива на пробіг для автомобіля КамАЗ-5511 складає Hs = 27,7 л/100 км;
- норма витрати дизельного палива на транспортну роботу складає Hw = 1,3 л/100 т·км;
- робота проводилась в умовах, які не потребують застосування надбавок і знижок;
- маса спорядженого самоскидального причепа ГКБ-8527 Gnp = 4,5 тонни.
Лінійна норма витрати палива на пробіг автопоїзда в складі автомобіля КамАЗ-5511 з причепом ГКБ-8527 складає:
Hsan = Hs + Hg · Gnp = 27,7 + 1,3 · 4,5 = 33,6 л/100 км.
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · (Hsan · S + Hw · (Sван1 + Gван1 + Sван2 · Gван2)) =
= 0,01 · (33,6 · 240 + 1,3 · (115 · 13 + 80 · 16)) = 116,7 л.
8. З подорожнього листа встановлено, що вантажний автомобіль-фургон ГЗСА-37021 (на зрідженому нафтовому газі), працюючи з погодинною
оплатою в межах міста з частими зупинками, здійснив пробіг 152 км.
Вихідні дані:
- базова лінійна норма витрати палива на пробіг автомобіля-фургона ГЗСА-37021 складає Hs = 34,0 л/100 км;
- надбавка на роботу з погодинною оплатою K1 = 10 %, надбавка за роботу з частими технологічними зупинками K2 = 8 % (за наказом по
підприємству).
Нормативна витрата палива складає:
Qн = 0,01 · Hs · S · (1 + 0,01 · Kе) =
= 0,01 · 34 · 152 · (1 + 0,01 · 18) = 55,8 л.
9. З подорожнього листа установлено, що автомобільний кран КС-4571 на базі автомобіля КрАЗ-257, як