Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

як надати для суду копію електронного документу

Відправлено користувачем ELNik 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
я уклала договір про електронний документообіг з контрагентом
акти виконаних робіт підписали ЕЦП
через деякий час конрагент відмовляється платити і я подаю в суд
зазвичай, суд просить надати первинні документи, що підтверджують заборгованість
я собі розумію, що я повинна надати файл в якому є вся інформація про документ і підписи
наприклад, в Медку цей файл з актом виконаних робіт формую в форматі xml і надаю в суд
це так повинно бути?
вот, меня всегда интересовал этот вопрос smiling smiley
я для себе зрозуміла, що саме потрібен файл
це буде оригінал, як доказ
з Медка можна формувати окремі файли по окремим документам в різних форматах mlx pdf word
і вони кажуть, що це і є електронний документ

оце думаю, попитаю колег, може вже був досвід


[zakon3.rada.gov.ua]
Стаття 7. Оригінал електронного документа

Оригіналом електронного документа вважається електронний
примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з
електронним підписом автора або підписом, прирівняним до
власноручного підпису відповідно до Закону України "Про
електронний цифровий підпис" ( 852-15 ).
{ Частина перша статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1206-VII ( 1206-18 ) від 15.04.2014; в редакції Закону
N 675-VIII ( 675-19 ) від 03.09.2015 }

У разі надсилання електронного документа кільком адресатам
або його зберігання на кількох електронних носіях інформації
кожний з електронних примірників вважається оригіналом
електронного документа.

Якщо автором створюються ідентичні за документарною
інформацією та реквізитами електронний документ та документ на
папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну
силу.

Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести
його цілісність та справжність у порядку, визначеному
законодавством; у визначених законодавством випадках може бути
пред'явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у
паперовій копії.

Електронна копія електронного документа засвідчується у
порядку, встановленому законом.

Копією документа на папері для електронного документа є
візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене
в порядку ( 680-2004-п ), встановленому законодавством.

[edoc.com.ua]


На эту тему можно долго дискутировать.
Потому как порядок предоставления копий электронных документов четко не прописан до сих пор.
И есть разные случаи в судебной практике, когда одни судьи признают бумажные копии, другие не признают.
Третьи - действуют как обычно. Как это бывает в мире абсурда.

Просто прочитайте на эту тему статьи на стр.5,6 №35 "Всё о #$#@% учете".
Там есть ответы на ваш вопрос.
о, дякую, є такий номер, почитала
мені юрист теж розповідав, що коли він стикався, то суд вимагав лише паперові документи sad smiley
а може потрібно подавати пакетом паперова копія + файл пдф+хмл (по типу як подаються електронні банківські гарантії)
Quote
Oxi
а може потрібно подавати пакетом паперова копія + файл пдф+хмл (по типу як подаються електронні банківські гарантії)

Нєа.

- Тільки "паперова" автентація smiling smiley (Сам це слово вигадав.)
Ну тоді подавайте завірену копію електронного акту та акту звірки
поки що не має необхідності smiling smiley
це я завчасно зондую ситуацію - що може бути
виходить, що з покупцями, які є потенційними боржниками і по ним можуть бут судові справи - треба мати паперові документи, що підтверджують заборгованість, бо як суддя буде дивитись на електронні документи, ніхто не знає
а у всіх інших взаємовідносинах елетронний документообіг дуже навіть гарно
наприклад, вже ніхто не загубить акт чи накладну, бо ми все отримаємо все в електронному вигляді і т.п.

я вже мрію:
- отримали електронний документ
- завантажуємо його в бух.базу
- і зразу рознеслось все автоматично в залжності від заданих параметрів,
і ніяких папочок і паперів smiling smiley
нехай тут теж буде

ЛИСТ

«Щодо можливості ведення платниками податків виключно в електронному вигляді документів з обліку доходів, витрат та інших показників», лист ДФС України від 04.01.2017 № 30/6/99-99-15-02-02-15

20.01.2017 / 09:30
Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо можливості ведення платниками податків виключно в електронному вигляді документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, використання документів, створених в електронній формі, порядку використання електронного цифрового підпису, а також вимог до електронних документів та порядку їх зберігання, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Пунктом 2 ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов’язкові реквізити, визначені цим пунктом. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Також п. 6.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, передбачено, що первинні документи, облікові регістри та бухгалтерська звітність, створені у формі електронного документа, повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях, та протягом строку, що не повинен бути меншим від строку, встановленого для відповідних документів на папері.
Статтею 1 Закону України від 23 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» визначено, що електронний цифровий підпис є різновидом електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача.
Отже, електронний документ, який складено відповідно до вимог чинного законодавства та який містить усі необхідні реквізити, має таку ж юридичну силу, як і документ, складений у паперовому вигляді.
При цьому слід зазначити, що у разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації, підприємство зобов’язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (п. 6 ст. 9 Закону № 996).
Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (п. 85.8 ст. 85 Кодексу).
Отже, платники податків, які здійснюють ведення документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів у електронному вигляді, зобов’язані при проведенні перевірок надати посадовим особам контролюючого органу на їх вимогу копії документів, що належать до предмета перевірки.
При цьому копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством (ст. 7 Закону України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»).
Стосовно питання можливості використання цифрового підпису в окремих документах бухгалтерського обліку зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку (у тому числі документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку) та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2 ст. 6 Закону № 996).
Також зазначаємо, що використання цифрового підпису в таких документах як платіжні доручення, прибуткові (видаткові) касові ордери тощо, здійснюється з урахуванням нормативно-правових актів Національного банку України.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00032300000000007