Продовжуєм...
Якщо у Ваше п-во не відповідає
хоча би одній із перелічених вище ознак, то всі податкові накладні які Ви будете реєструвати будуть підпадати під
Моніторинг на два критерії (п.6).
Почну з другого, він простіший
і стосується лише певного кола осіб.
2.
відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.Тут перевірятимуться
лише ПН на алкоголь, тютюн. Ну і ліцензії мають бути діючі. Все просто.
1.
обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)Тут найважче... І також цей критерій складається з трьох частин... І знову зверніть увагу на формулювання: "і" та "та" - значить всі умови критерію мають виконуватись
одночасно.
Перша умова: потрібно визначити чи обсяг постачання конкретного товару чи послуги (маразм
) в Вашій ПН, яку Ви хочете зареєструвати буде більший в 1,5 рази за різницю між придбаним та реалізованим тим самим товаром/послугою по зареєстрованих ПН/РК/ВМД з 01.01.2017 року.
Наприклад: Якщо Ви імпортували чи купили 30.01.2017 року - 1000 шт. ялинок, по ціні 5 грн. за штуку (1000шт*5 грн= 5000 грн.), а хочете продати їх 11.07.2017 року 1000 шт. по ціні 11 грн. за штуку (11000 грн.), то обсяг поставки в Вашій накладній на реалізацію ялинок буде в 1,5 рази перевищувати різницю.
По ідеї програмне забезпечення ДФС буде рахувати: 11000/(5000-0)=2,2 раза.
Тут проблема в формулюванні критерію. Логічно було б порівнювати
кі-ть купленого і проданого. Але в критерії зазначається ОБСЯГ ((( Це брєд. Тобто якщо в мене велика націнка – то мої податкові накладні потенційно підпадають під блокування… І не тільки націнка, адже програмне забезпечення не враховує інші витрати які несе підприємство в зв’язку з продажем цього товару і які закладає в ціну товару.
Також, є проблема з залишками нереалізованих товарів на 01.01.2017 року. Тобто, якщо Ви продаєте щось з залишків чи ОЗ – то тоже буде перевищення даного критерію.
Крім того, буде проблемка по придбаних товарах у неплатників ПДВ. Тому що, різниця (залишок товарів) має рахуватись по зареєстрованих ПН/РК/ВМД.
Накладні на попередню оплату, автоматично не пройдуть цю перевірку, тому що придбання не буде.
По послугах - прям біда якась... коли вже в ДФСУ навчаться розуміти що
в основному послуги надаються, створюються кимось, а не купляються і перепродаються...
Але, не спішіть панікувати – це лише перша умова критерію з трьох!!!
Друга умова: переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку.
Нагадую, залишок - це різниця між придбаним та реалізованим товаром/послугами з 01.01.2017 року. Тільки виходить що цей залишок має не кількісний вираз, а вартісний...
І лише тут, треба брати перелік затверджений ДФСУ і дивитися чи в Вашому залишку є товари визначені в списку ДФСУ що затверджений Наказом № 461 від 30.06.2017 року.
І цікавий момент – в переліку тільки товари. Послуг немає. То якщо в мене п-во надає послуги, то як
взагалі в теорії можуть виконатись одночасно всі три частини критерію?
Третя умова: відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі,
в інформації,
поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
От тут, знову дужеее цікаво. Що за інформація, яка подається платником? Скоріше за все мова йде про Додаток до Критеріїв (таблиця даних платника податку по кодах).
Тоді виходить, що
додаток я маю подати ДО відправлення податкової накладної на реєстрацію. Тому що, якщо його не буде на момент перевірки на відповідність ознакам та критеріям на призупинення, то як мою податкову накладну будуть перевіряти на відповідність цій умові щодо відсутності цієї інформації???
Причому, зверніть увагу, в самому Наказі №567 ніде не зазначено коли і як має подаватись цей Додаток по Кодах. Тому не до кінця зрозуміло що Мінфін мав на увазі.
Але,
ДФСУ вже поспішила оприлюднити своє трактування:
Інформуємо, що платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312301 (далі – Таблиця).Тобто, вони вже чомусь зазначили що та сама таблиця з наказу №567 з кодами подається
після отримання квитанції про зупинення реєстрації. Але це не зовсім відповідає тому що написано в пп.1 п.6 Наказу №567…
Тільки мені здається що нас всіх дурять?Ні у на кінець, ще раз почитайте уважно пп.1 п.6 Наказу № 567, там знову ж таки йде мова про одночасне виконання всіх 3-ьої частин критерію: «і» «та».
І бонус
- спеціально вигадана ситуація для
tiger1Якщо я виробляю товар зі Списку ризикових товарів ДФСУ, продаю їх платникам ПДВ, місячний оборот п-ва понад 500 тис.грн. без ПДВ і мій директор є ще директором на 4-ьох підприємствах; моє підприємство сплатило менше 5 млн.грн податків в 2016-му році; , податкове навантаження за останні 12 місяців 1% - здавалось би все... мої податкові накладні приречені...
Але ж ні,
якщо я, як виробник, подам таблицю з кодами по свої товарах (3-тя умова критерію 1), то перша умова критерію (про перевищення обсягу в податковій накладній в 1,5 раза) може вже і не виконуватись. Хіба не так?
Тому що блокування має бути при одночасному настанні 3-ьох умов критерію, тобто:
не подана інформація про товари що на постійній основі виготовляються, товар наявний в списках ДФСУ, і сума в ПН перевищує в 1,5 залишок товарів в грошовому виразі.
Якщо одна з умов не виконується - то блокування не повинно бути.
Тут є інше питання - в налаштуванні програмного забезпечення ДФСУ. Чи дасть ДФСУ подати інформацію без призупенення реєстрації ПН. І якщо воно (ПЗ) невірно запрограмоване, то ми повинні про це всюди кричати (тільки не на форумах
) і вимагати щоб ДФСУ налаштувала його відповідно до вимог чинного законодавства.