Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Помогите прочитать статью..

Відправлено користувачем karina 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
... в Дт-Кт, пожалуйста:
[www.dtkt.com.ua]
в слух? winking smiley

_____________________________________________________

"И сказали люди, это пришел тот, которого мы ждали" ©Л.И.Брежнев.
Трубы могут быть бумажными, но документы должны быть железными.
Дебет-Кредит № 26 (30.6.2008)
Суть справи :: Податковий облік

І знову цей суперечливий п. 6.5 Закону про ПДВ

Ставки, механізм справляння податків і зборів (обов’язкових платежів) не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування. Але податкові органи вирішили, що це в їхній компетенції, про що читайте нижче. Крім того, КВРУ з питань податкової та митної політики у листі від 02.06.2008 р. №04-27/572 поділяє позицію податківців щодо надання узагальнюючих роз’яснень стосовно оподаткування послуг, перелік яких встановлено у пп. «д» п. 6.5 Закону про ПДВ.

Історія питання

ДПАУ, проаналізувавши численні запити платників податків та податкових органів щодо застосування окремих норм п. 6.5 Закону про ПДВ у частині обкладання ПДВ окремих видів послуг, проінформувала Комітет ВРУ з питань податкової та митної політики1 щодо необхідності надання узагальнюючого роз’яснення2 з цього питання. З метою підготовки такого роз’яснення податківці просять підтримати їхню позицію або надати свої зауваження чи пропозиції. Крім того, свою думку податкові органи висловили також у листах від 07.04.2008 р. №127/2/16-1510 і від 08.04.2008 р. №7104/7/16-1517-26 (див. у «ДК» №24/2008).

1 Див. лист від 07.04.2008 р. №127/2/16-1510.

2 «Податкове роз’яснення є оприлюдненням офіційного розуміння окремих положень податкового законодавства контролюючими органами в межах їх компетенції, яке використовується при обгрунтуванні їх рішень під час проведення апеляційних процедур. Податковими роз’ясненнями вважаються будь-які відповіді контролюючого органу на запити зацікавлених осіб з питань оподаткування» (ч. «г» пп. 4.4.2 Закону №2181).

Точка зору ДПАУ

Відповідно до загального правила (п. 6.5 Закону про ПДВ) місцем поставки вважається місце, де особа, яка надає послугу, зареєстрована як платник цього податку. Винятки з цього правила становлять операції з надання послуг особливого виду (див. пп. «д» п. 6.5 Закону про ПДВ), для визначення місця поставки яких встановлено окремі правила.

Враховуючи зазначене, при наданні постачальником (резидентом — платником ПДВ) отримувачу-нерезиденту (фізичній чи юридичній особі) послуг, зазначених у пп. «д» п. 6.5 Закону про ПДВ, місцем поставки таких послуг визначається місце поза межами митної території України. Виняток становлять випадки надання зазначених послуг нерезидентам, які мають постійне представництво, зареєстроване в Україні.

При застосуванні зазначеного пункту, на думку ДПАУ, слід зважати, що до рекламних та інших послуг з просування товарів (послуг) на ринку (промоутерства) належать тільки послуги, визначені у розділі 74.40.13 Державного класифікатора1. Так само до послуг з обробки даних та надання інформації, у тому числі з використанням комп’ютерних систем, ДПАУ відносить лише послуги, визначені у розділі 72.30.2. Щодо послуг консультантів, інженерів, адвокатів, бухгалтерів, аудиторів, то застосування зазначеного пункту можливе лише при конкретизації Законом виду та переліку послуг.

Точка зору КВРУ

Послугами вважається діяльність суб’єктів, яка не набуває матеріально-речової форми і задовольняє певні потреби замовників та є результатом різнорідної діяльності2. Закон про ПДВ є законом прямої дії, який не передбачає переліку послуг. А тому відсутність такого переліку послуг дає право застосовувати законодавчі норми прямої дії.

1 Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016-97, затверджений наказом Держстандарту від 30.12.97 р. №822.

2 Наказ Держкомстату від 20.07.2007 р. №228.

Наш коментар

Доволі фіскальний підхід податкових органів, який навіть уже не дивує. Безперечно, є встановлені норми Закону, яких слід дотримуватися як платникам ПДВ, так і контролюючим органам. Схиляємося до думки, що ДПАУ намагається якомога більше звузити перелік послуг, який відповідно до пп. «д» п. 6.5 Закону дає право продавцю — платнику ПДВ не обкладати податком такі надані послуги. Ще раз наголошуємо: зміни до об’єктів, баз, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій та інше можуть вноситися тільки безпосередньо змінами до самого Закону про ПДВ!

Нагадаємо: відповідно до пп. «д» п. 6.5 Закону про ПДВ, якщо покупці, яким надаються наведені в цьому підпункті послуги, проживають за межами митної території України, то місцем поставки послуг є:

1) місце реєстрації покупця;

2) місце його постійного представництва;

3) за відсутності такого місця реєстрації — місце постійної адреси або постійного проживання.

Отже, якщо продавець послуг, перелік яких зазначено у пп. «д» п. 6.5 Закону, надає такі послуги нерезиденту, який не є платником ПДВ і не має зареєстрованого на території України постійного представництва, то місце поставки таких послуг не є митною територією України, а отже, така операція не обкладається ПДВ. Крім того, як слушно зауважує КВРУ, перелік рекламних послуг розташований за кодом 74.40 Державного класифікатора, а послуги з використанням комп’ютерних систем — за кодом 72.30. І зовсім недоречно обмежувати ці послуги частковим переліком. А от щодо відповідності визначення послуг «послугам, які за ознаками належать до аудиторських, бухгалтерських, адвокатських», КВРУ рекомендує користуватися спеціальними законами, якими встановлюються види та предмет діяльності їх застосування. На нашу думку, знаючи про неоднозначний погляд ДПАУ, продавцю бажано зазначати у підтвердних документах (договорах, актах про надання послуги, розрахункових документах) відповідність визначення послуги переліку зазначених послуг у «суперечливому» пп. «д» п. 6.5.

І наостанок, не забуваймо: якщо норми закону трактуються по-різному — є конфлікт інтересів, тому відповідно до пп. 4.4.1 Закону №2181 рішення приймається на користь платника податків.

Додатковим аргументом продавця послуги (резидента — платника ПДВ) за пп. «д» п. 6.5 Закону, що надання таких послуг не є оподатковуваною операцією, може бути зазначений у договорі факт про відсутність у нерезидента-покупця послуги постійного представництва. Хоча Закон такої вимоги не висуває, проте, знаючи позицію ДПАУ, рекомендуємо такі операції обгрунтовувати більшою кількістю підтвердних документів.

Олена ВОДОП’ЯНОВА, «Дебет-Кредит»

---------------
P.S. Тільки назва мені щось дуже нагадує....


На здоров'я. smiling smiley
А тексти листів див. в оцій темі [club.dtkt.com.ua]

З повагою.
Нарушаем авторские права издания? winking smiley

_____________________________________________________

"И сказали люди, это пришел тот, которого мы ждали" ©Л.И.Брежнев.
Трубы могут быть бумажными, но документы должны быть железными.
Ну один-то раз можно? winking smiley Очччень надо... а издание любим и уважаем smiling smiley
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.000301