Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

проверка статистики

Відправлено користувачем Т.Б. 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Прислали по факсу "Уведомление о проведении проверки" о проведении проверки. У нас главный бухгалтер в отпуске, имеют ли право проверяющие приходить во время отсутствия главного бухгалтера?
Конечно, имеют право. Не будут же они под главбуха подстраиваться.
так им же никто данные не сможет дать, тем более по штатному расписанию другого бухгалтера нет.


Так директор же есть. Он и даст данные. Он же по закону ответственный за организацию бухучёта на предприятии.
Вы лучше этот вопрос со статиской решите, может позже прийдут.
И больших штрафов они не выписывают. Обычно 170 грн. админштраф.
Да, отпуска главбухов никого не волнуют. Есть бух. документы и есть руководство, которое может эти документы предоставить.
А больше ничего и не надо - пусть разбираются сами smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
А если и бух и дир в отпуске? Уведомление-письмо пришло, а они за кордоном, тогда что?
Монна Нонна Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Заместитель должен быть


А если вся фирма в отпуске, деятельность на 2 недели прекращена, тогда как? smiling smiley
Тогда если уведомление пришло и через 10 дней никто не встретил, то это недопущение к проверке smiling smiley

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Монна Нонна Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Тогда если уведомление пришло и через 10 дней
> никто не встретил, то это недопущение к проверке
> smiling smiley


Ничего себе! А ведь такая ситуация вполне реальна!
А можно ведь сказать, что письмо не получали, ну если все в отпуске,то не кому будет росписаться при получении. А почта, его наверно назад вернет отправителю.
Та чего ту статистику бояться? Они вообще не чего не могут сделать.
И как говориться, волков бояться, в лес не ходить...
Реальна-то реальна, но законом не предусмотрена.
Если почта вернет отправителю, то это факт ненахождения юрлица по его адресу, что тоже не есть гуд.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Статистика-то статистика, но налоговая тоже может прийти, когда все в отпуске.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Олег Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Та чего ту статистику бояться? Они вообще не чего
> не могут сделать.
> И как говориться, волков бояться, в лес не
> ходить...


Не в этом дело, ведь такая ситуация возможна и с налоговой.
а че б не решать проблемы по мере их возникновения. smiling smiley может и быть, а может и не быть
Монна Нонна Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Реальна-то реальна, но законом не предусмотрена.
> Если почта вернет отправителю, то это факт
> ненахождения юрлица по его адресу, что тоже не
> есть гуд.


Монна Нонна, вопрос: а выход какой? smiling smiley
Кроме как в отпуск всем вместе не ходить? smiling smiley
Законом України «Про державну статистику» та Порядком проведення перевірок достовірності первинних і статистичних даних, вивчення стану первинного обліку та статистичної звітності органами державної статистики, затверджений наказом Держкомстату від 19.06.2003 р. № 186 (надалі Порядок) визначено, що серед основних завдань, покладених на органи державної статистики є забезпечення надійності та об’єктивності статистичної інформації (абз. 4 ст. 12 Закону «Про статистику»).

Для виконання цього завдання органи статистики наділено певними правами:
вивчати стан первинного обліку та статистичної звітності, перевіряти достовірність первинних і статистичних даних, наданих респондентами, у тому числі шляхом їх безпосереднього відвідування (у порядку, визначеному центральним органом державної статистики);
вимагати від респондентів внесення виправлень до форм державних статистичних спостережень у разі виявлення недостовірної інформації та інших перекручень первинних і статистичних даних (або самостійно вносити зазначені виправлення в разі відмови респондентів);
подавати правоохоронним органам пропозиції про притягнення винних у порушенні Закону про статистику посадових осіб та громадян;
розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адмінштрафи (абз. 4 – 7 ст. 13 Закону «Про статистику»).
Як бачимо, органи статистики наділено достатніми правами, щоб завітати з перевіркою на підприємство, і така перевірка навіть може мати певні наслідки.

Пунктом 2 Порядку визначено чотири види перевірок:
тематичні – проводяться за однією або декількома формами звітності однієї галузі статистики з одночасною перевіркою документів первинного обліку і даних статистичних спостережень;
комплексні – проводяться за двома та більше галузями статистики і відповідно за декількома формами звітності;
повторні – проводяться протягом року з моменту попередньої тематичної або комплексної перевірки за однією або декількома формами звітності. Основна мета такої перевірки – контроль усунення недоліків, установлених попередньою перевіркою;
спільні (можуть бути тематичними, комплексними та повторними) – проводяться органами держстатистики на запрошення інших уповноважених на це органів, зокрема контролюючих органів, визначених Указом Президента України від 23.07.98 р. № 817/98 «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» (далі – Указ про дерегулювання). Запросити на спільну перевірку можуть, зокрема, податкова, митниця, Держказначейство, КРУ в межах їх компетенції.
Про майбутню перевірку суб’єкта перевірки мають повідомити письмово не пізніше ніж за три календарні дні до її початку.

У повідомленні про проведення перевірки зазначаються:
посади та П. І. Б. осіб, які направляються на перевірку;
вид перевірки;
програма перевірки.
Керівнику групи перевіряючих на всіх членів групи видається відповідний документ – доручення на проведення перевірки, що містить посади та П. І. Б. осіб, направлених на перевірку, і підписане керівником органу держстатистики, який організував перевірку.

Кожна перевірка має проводитися за докладно відпрацьованою та затвердженою тим же керівником програмою, в якій обов’язково зазначаються:
перелік форм звітності; інших статистичних формулярів, що підлягають перевірці;
звітний період, за який перевіряються дані;
реквізити суб’єкта перевірки, що підлягає перевірці за певними ознаками (форма власності, вид економічної діяльності, розмір тощо);
посилання на інструкції та роз’яснення, якими слід керуватися при перевірці;
перелік основних первинних документів, на підставі яких складаються форми звітності, що перевіряються;
порядок порівняння та взаємозв’язку показників одних форм звітності з іншими;
терміни проведення при перевірці та надання матеріалів про її результати.
Відповідно до останнього абзацу п. 3.2 Порядку в разі відмови суб’єкта перевірки допустити перевіряючих на об’єкт перевірки вони зобов’язані скласти акт про відмову і повідомити про це своє керівництво для вжиття заходів – передачі відповідних матеріалів щодо проведення перевірки (листування із суб’єктом перевірки, актів, програми перевірки тощо) до органів прокуратури.

У той же час вважаємо, що суб’єкт перевірки має право на законних підставах не допустити перевіряючих до проведення перевірки, якщо її організовано з порушенням Порядку, зокрема:
якщо повідомлення про майбутню перевірку направлено із запізненням (за день або два до перевірки) (відповідна вимога міститься в п. 5.1 Порядку);
якщо в перевіряючих відсутнє належним чином оформлене доручення на перевірку (п. 5.2 Порядку).
Права та обов’язки перевіряючих і тих, кого перевіряють
Правам та обов’язкам перевіряючих і тих, кого перевіряють, присвячено відповідно пункти 3 і 4 Порядку. Знати їх важливо, оскільки, скажімо, перевищення перевіряючими своїх прав або невиконання обов’язків допоможе успішно оспорити можливі адміністративні санкції за результатами перевірки.

Так, у межах проведення законної перевірки перевіряючі мають право (п. 3.1 Порядку):
безпосередньо відвідувати виробничі, службові та інші приміщення, дільниці суб’єктів перевірки;
одержувати і знайомитися з усією без винятку інформацією та документацією щодо стану первинного обліку і даних статистичних спостережень;
одержувати первинні фінансові та бухгалтерські документи (зауважимо: не вилучати, а саме «одержувати»), робити копії або виписки з усіх без винятку документів щодо об’єкта перевірки;
у разі потреби в докладному з’ясуванні практичного стану справ здійснювати вивчення та огляд документів (огляд проводиться обов’язково у присутності суб’єкта перевірки);
вимагати й одержувати від суб’єктів перевірки письмові пояснення та обґрунтування з питань, які стосуються перевірки;
вимагати від суб’єктів перевірки, у разі виявлення приписок та інших перекручень первинних і статистичних даних, внесення виправлень до форм звітності, інших статистичних формулярів;
у разі невиконання вимоги про внесення в тижневий термін виправлень до форм звітності, інших статистичних формулярів самостійно вносити зазначені виправлення з подальшим повідомленням про це суб’єкта перевірки.
Перевіряючі зобов’язані:
дотримуватись вимог Конституції України, Законів України «Про державну статистику», «Про державну службу», інших нормативно-правових актів та Порядку;
пред’являти суб’єкту перевірки доручення на проведення перевірки;
проводити перевірку згідно з програмою, затвердженою керівником органу держстатистики;
дотримуватися принципів законності, об’єктивності та доказовості результатів перевірки;
при перевірці даних, які мають відповідний гриф таємності, дотримуватися вимог Закону України «Про державну таємницю»;
докладно відображати в акті перевірки виявлені факти недостовірності первинних і статистичних даних, обставини та причини їх допущення;
приймати від суб’єктів перевірки надані ними письмові пояснення, обґрунтування і заяви щодо результатів перевірки і долучати їх до матеріалів перевірки;
складати за результатами перевірки акт у двох примірниках, підписувати їх і знайомити з ними суб’єкт перевірки;
залишати суб’єкту перевірки один примірник підписаного перевіряючим і суб’єктом перевірки акта;
долучати у разі незгоди суб’єкта перевірки з фактами, викладеними в акті, подані суб’єктом перевірки письмові зауваження до нього, що є невід’ємною частиною матеріалів перевірки;
у всіх випадках «опору» (під опором у цьому контексті розуміється відмова допускати перевіряючих до виробничих, службових та інших приміщень, надавати їм необхідну інформацію, документацію, а також невиконання або неналежне виконання інших законних вимог перевіряючих), складати акт про відмову із зазначенням дати, часу, місця та реквізитів суб’єкта перевірки, який припустився «протиправних дій» (так автори Порядку називають будь-який опір), з невідкладним повідомленням про це керівництва органу держстатистики. Надалі відповідні матеріали про проведення перевірки (листування, акти, програма перевірки тощо) буде подано до органів прокуратури.
Суб’єкти перевірки мають право:
вимагати від перевіряючих пред’явлення доручення на право проведення перевірки;
надавати перевіряючим на будь-якій стадії перевірки усні та письмові пояснення, обґрунтування та заяви щодо перебігу та результатів перевірки;
вимагати від перевіряючих після закінчення перевірки один примірник підписаного акта перевірки;
подавати письмові зауваження до акта перевірки в разі незгоди з викладеними в ньому фактами й доказами, вимагати їх розгляду перевіряючими;
оскаржити в разі потреби дії перевіряючих безпосередньо у керівника відповідного органу держстатистики або в судовому порядку.
Суб’єкти перевірки зобов’язані:
допускати перевіряючих до проведення перевірки за наявності в них відповідного доручення (нагадаємо, що, на наш погляд, неповідомлення тих, кого перевіряють, у встановлені терміни про майбутню перевірку також є підставою для недопущення до перевірки);
забезпечувати перевіряючим умови, необхідні для проведення перевірки, та сприяти її належній організації, а саме: надавати робоче місце і можливість користуватися засобами телефонного зв’язку та оргтехнікою, надавати на вимогу перевіряючих необхідну інформацію, у тому числі архівну та інформацію з обмеженим доступом, що стосується діяльності суб’єкта перевірки (довідки, дані регістрів бухгалтерського обліку, фінансові звіти тощо);
своєчасно надавати пояснення та обґрунтування щодо об’єкта перевірки;
знайомитися з актом перевірки та підписувати два примірники документа;
уносити в разі виявлення приписок та інших перекручень первинних і статистичних даних виправлення до статистичної звітності, інших статистичних формулярів та до всіх взаємозв’язаних показників інших звітів і надавати виправлені форми звітності, інші статистичні формуляри органам держстатистики і всім адресатам, яким було направлено недостовірні дані. Виправлення вносяться не пізніше тижневого терміну після виявлення порушення в даних за той звітний період, в якому було допущено приписки та інші перекручення, а також до відповідних наростаючих підсумкових даних;
застосовувати невідкладні заходи щодо усунення виявлених під час перевірки порушень.
За результатами перевірки складається акт у двох примірниках, які підписуються перевіряючими та посадовими особами суб’єкта перевірки. При цьому суб’єкт перевірки не допускається до ознайомлення з актом, доки його не підписано перевіряючими. Один примірник акта під розписку залишається суб’єкту перевірки.

Основні вимоги щодо складання акта:
щодо кожного факту приписок і перекручень даних в акті зазначається, в якій формі звітності, за яким показником, за який звітний період допущено приписки та перекручення даних, розмір приписки та перекручення, причини недостовірності даних, прізвища та посади осіб, які підписали документи;
в акті має бути зазначено характер виявлених порушень (постійний, випадковий). За результатами повторної перевірки в акті має бути зазначено, як виконувалися вимоги, рекомендації та пропозиції попередніх перевірок.
Залежно від характеру виявлених порушень і недоліків перевіряючі в акті дають вказівки та рекомендації щодо їх усунення.

Якщо суб’єкт перевірки не згоден із фактами, викладеними в акті, він протягом трьох робочих днів після ознайомлення з актом та його підписання надає конкретні аргументовані письмові зауваження до акта.

Зазначені зауваження має бути розглянуто посадовими особами органів держстатистики протягом п’яти робочих днів від дня надходження зауважень. Результати такого розгляду зазначаються в окремій довідці. Зауваження та довідка додаються до акта перевірки та є його невід’ємною частиною (п. 6.4 Порядку) і, треба думати, мають бути враховані при прийнятті остаточного рішення за результатами перевірки.

За порушення у сфері статистики на винних посадових осіб підприємств, установ та організацій накладається адмінштраф за ст. 186-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X (далі – УпАП).

Згідно з цією статтею КУпАП недостовірність або неповнота наданих органам держстатистики даних, а також незабезпечення належного стану первинного обліку тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб та приватних підприємців.

Розглядати справу про адміністративні правопорушення у сфері статистики і накладати вищезазначені штрафи уповноважено органи держстатистики в особі їх керівників (ст. 244-3 КУпАП). Оспорити такі рішення, якщо перевірку проведено з порушенням Порядку або суб’єкт перевірки по суті не згоден із зауваженнями, зазначеними в акті, можна в суді загальної юрисдикції.

Крім того, посадові особи органів держстатистики мають право надавати пропозиції органам прокуратури про притягнення винних посадових осіб до іншої відповідальності, передбаченої законодавством (п. 7.3 Порядку).

Також необхідно вказати, що відповідно до Господарського кодексу України всі суб’єкти господарювання зобов’язані вести статистичний облік та складати статистичну звітність у встановленому порядку.

Річне державне статистичне спостереження за формами № 1-підприємництво (річна, (коротка) – річна) «Звіт про основні показники діяльності підприємства» складають суб’єкти підприємницької діяльності – підприємства, що за правовою ознакою є юридичними особами, незалежно від їх виду економічної діяльності, форми власності та розміру. Виняток становлять лише банківські установи.

На загальних підставах складають звітність малі підприємства, у тому числі ті, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Підприємства подають звітність територіальному органу державної статистики за своїм місцезнаходженням не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним.
Відповідно до ст. 1863 Кодексу України про адміністративні правопорушення посадові особи підприємств за неподання статистичної звітності або подання її недостовірною, не в повному обсязі або із запізненням несуть адміністративну відповідальність.



Люблю тебя, моя страна
Инфузория Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Монна Нонна, вопрос: а выход какой? smiling smiley
> Кроме как в отпуск всем вместе не ходить? smiling smiley

Быть всегда в курсе, что за почта приходит к вам на юр. адрес.

_______________
Корисна інформація для бухгалтера
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.000388