Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

Опять НДС и бюджетне выдшкодування, на вас вся надежда!

Відправлено користувачем Poisk 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Уважаемые форумчане!
Накопился налоговый кредит, больше года. Ставлю в 26ю. Налоговый инспектор припер к стенке - ОБЯЗАНЫ подавать на бюджетне видшкодування.
В консультации по горячей линии в налоговой сказали, что, основываясь на нормах закона, мы выбирать не имеем права. "Выбору не передбачено", то есть, да, обязаны заполнять 25ю строку.

Я читаю закон, и НЕ ПОНИМАЮ(
мда уж. Непонятно. У меня наоборот не принимают к возмещению, а вас заставляют. Во страна)


Говорят, что в стране денег нет...и никто никому возмещать не будет (по крайней мере в течении полугода точно)
Ставлю в26. После выборов и перевыборов будем подавать на возмещение.
И не поймете. Ихнюю логику нормальному человеку понять нельзя.
Логика логикой, а мне надо отчеты сдавать:-) Хотела официальный запрос написать, но уже и не знаю, есть ли смысл.
Если есть какие-нибудь письма-расшифровки-объяснения пункта 7-7-2, поделитесь, пожалуйста.
Олена, они нам предлагают в 25-2. То есть, и возмещение, а соответственно, проверка, и до проверки у нас нету накопленного кредита, и может даже заплатим чего, и никаких живых денег из бюджета.
Есть письмо ГНАУ по этому поводу 2007 года. Могу найти, но попозже. Суть письма в том, что подавать на возмещение обязаны в том периоде, когда такое право возникло, а если не подаете, то теряете право на возмещение. Но, кажется, этому письму следовали и следуют не очень жестко. Тем более, что после этого менялась редакция Закона. Скорее всего Вы 26-й строкой им портите какую-то статистику. А если поставите в 25-ю (скорее всего будут настаивать, чтобы поставили в 25.2 "у зменшення наступних періодів"), то в следующем отчетном периоде Вы не сможете учесть поставленную сумму при расчете и если появится обязательство, то его надо будет платить несмотря на наличие дебетового сальдо. "У зменшення" его Вам зачтут в лучшем случае через пару месяцев (после проверки). При этом при проверке еще и порежут.
О, вот и Poisk о том же раньше меня успела.
Вотруба, я поищу, но вы если сможете скинуть - буду благодарна.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 19.09.2007 р. N 18727/7/16-1517

Державна податкова адміністрація України з метою забезпечення ефективної роботи органів податкової служби щодо упередження неправомірного декларування сум податку на додану вартість до відшкодування з бюджету повідомляє.

Аналіз правомірності формування платниками показників податкової звітності декларації з податку на додану вартість свідчить, що в порушення вимог Закону поширюється практика недекларування платниками сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Так, значна кількість платників, декларуючи суми податкового кредиту у великих розмірах, визначає його в повному обсязі як неоплачений (рядок 3 Розрахунку бюджетного відшкодування дорівнює 0).

Крім того, низка платників при здійсненні оплати за придбані товари у тому ж звітному періоді, в якому отримано право на податковий кредит (рядок 3 Розрахунку бюджетного відшкодування), з різних причин не обчислюють суму бюджетного відшкодування (рядок 4 Розрахунку бюджетного відшкодування дорівнює 0). При цьому в деяких випадках сума від'ємного значення між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом, незважаючи на фактичну сплату податку постачальникам в одному звітному періоді, накопичується в деклараціях з ПДВ (в рядку 26) протягом кількох наступних звітних періодів, і надалі приймає участь у визначенні суми бюджетного відшкодування.

Водночас органи податкової служби при проведенні документальних невиїзних чи позапланових виїзних перевірок не приймають до уваги вимоги пункту 9 статті 111 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та підпункту 7.7.7 (а) пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість". В результаті своєчасно не контролюється стан формування податкового кредиту та не виявляються факти заниження сум бюджетного відшкодування, і це дає змогу платникам проводити відповідні маніпулювання податковою звітністю з метою мінімізації поточних податкових зобов'язань та штучного створення "потрібної" суми бюджетного відшкодування.

Враховуючи ситуацію, що склалася, Державна податкова адміністрація України зобов'язує органи податкової служби забезпечити якісну і результативну роботу по контролю за перевіркою податкової звітності та проведення роз'яснювальної роботи серед платників податку щодо необхідності чіткого та беззаперечного дотримання норм податкового законодавства.

При цьому слід врахувати, що порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлено пунктом 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість".

Відповідно до зазначеного пункту, у разі, якщо платник податку визначив суму бюджетного відшкодування, він може прийняти самостійне рішення про зарахування належної йому повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів. Зазначене рішення відображається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звітного періоду, в якому виникає право на подання заяви про отримання бюджетного відшкодування згідно з нормами цієї статті. При прийнятті такого рішення зазначена сума не враховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування наступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.3 статті 7 Закону).

В цьому випадку сума визначеного платником бюджетного відшкодування (рядок 4 Розрахунку бюджетного відшкодування) відображається в рядку 25.2 декларації з податку на додану вартість.

Платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону).

В цьому випадку сума визначеного платником бюджетного відшкодування (рядок 4 Розрахунку бюджетного відшкодування) відображається в рядку 25.1 декларації з податку на додану вартість.

Таким чином, Законом передбачено два шляхи отримання бюджетного відшкодування:

- зарахування належної платнику повної суми бюджетного відшкодування у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних звітних періодах;

- повернення повної суми бюджетного відшкодування на рахунок платника.

При цьому платником в кожному звітному періоді може застосовуватися тільки один з цих шляхів, а зміна задекларованого напрямку відшкодування сум податку на додану вартість Законом не передбачена.

Отримана податкова звітність платника підлягає перевірці в терміни, визначені Законом (підпункт 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону).

Відповідно до абзацу "а" підпункту 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону у разі, якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної (документальної) перевірки податковий орган виявляє заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної податковим органом внаслідок таких перевірок, то платнику надсилається податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього пункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів.

Даний документ надсилається платнику податку на додану вартість згідно з Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій (затверджено наказом ДПА України від 21.06.2001 р. N 253 та зареєстровано у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 р. за N 567/5758 (зі змінами та доповненнями) (далі - Порядок N 253) за формою, визначеною додатком 6 до цього Порядку (форма "В2")).

Таким чином, на підставі отриманих акта перевірки та податкового повідомлення-рішення, згідно з якими визначено заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування (у тому числі і не визначеної ним взагалі, тобто заявка дорівнює 0), платник податку повинен врахувати висновки, зроблені перевіркою, шляхом визначення у рядку 26 податкової декларації з податку на додану вартість поточного звітного періоду (періоду, в якому здійснювалася перевірка) заниженої суми бюджетного відшкодування, розмір якої вказаний в отриманому податковому повідомленні про заниження заявленої суми бюджетного відшкодування, та подальшого врахування цієї суми у податковій декларації виключно у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів.

Сума заниженого бюджетного відшкодування, самостійно обчислена податковим органом, згідно з податковим повідомленням не відображається в картці особового рахунку платника, а враховується платником в рядку 26 декларації як така, що не може в подальшому бути заявленою платником до відшкодування на розрахунковий рахунок чи в рахунок майбутніх платежів (тобто не може бути відображена ні в рядку 25.1, ні в рядку 25.2 декларації) та перераховуватися на розрахунковий рахунок платника, а підлягатиме лише зарахуванню платником в податкових деклараціях у зменшення податкових зобов'язань з цього податку в наступних податкових періодах. Органам податкової служби необхідно забезпечити особливий контроль за такими сумами при проведенні документальних невиїзних (камеральних) або позапланових виїзних (документальних) перевірок.

Якщо при проведенні перевірки не встановлено інших порушень податкового обліку, крім визначення заниженої суми бюджетного відшкодування, то зазначені зміни у податковій звітності не можуть призводити до додаткового нарахування податкових зобов'язань у платника за наслідками такої перевірки та, відповідно, застосування штрафних санкцій.

При цьому необхідно враховувати, що з моменту декларування платником неправильно обчисленої суми бюджетного відшкодування (її заниження або ж декларування замість бюджетного відшкодування тільки від'ємного значення між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту) і до моменту виявлення цього факту перевіркою занижена сума бюджетного відшкодування могла бути зарахована в рахунок погашення поточних податкових зобов'язань або ж використана при розрахунку бюджетного відшкодування.

З огляду на вищевикладене слід взяти до уваги, що за результатами перевірки можуть бути виявлені такі ситуації:

- до початку перевірки від'ємне значення між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту, яке в порушення вимог Закону раніше не декларувалось платником як бюджетне відшкодування, повністю самостійно враховано ним в податковій декларації при визначенні платежів до бюджету в рахунок погашення поточних податкових зобов'язань з податку на додану вартість в будь-якому з наступних податкових періодів (з моменту його виникнення і до моменту виявлення перевіркою):

в такому випадку за результатами перевірки сума заниженого бюджетного відшкодування не визначається;

- до початку перевірки від'ємне значення між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту, яке в порушення вимог Закону раніше не декларувалось платником як бюджетне відшкодування, частково самостійно враховано ним в податковій декларації при визначенні платежів до бюджету в рахунок погашення поточних податкових зобов'язань з податку на додану вартість в будь-якому з наступних податкових періодів (з моменту його виникнення і до моменту виявлення перевіркою):

в такому випадку за результатами перевірки до суми заниженого бюджетного відшкодування, на яку складається податкове повідомлення, не включається частина суми від'ємного значення, яка врахована платником при визначенні платежів до бюджету;

- під час перевірки виявлено, що від'ємне значення між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту, яке в порушення вимог Закону раніше не декларувалось платником як бюджетне відшкодування у періоді його виникнення, в подальшому враховано платником при визначенні суми бюджетного відшкодування на рахунок платника податку в будь-якому з наступних податкових періодів (з моменту його виникнення і до моменту виявлення перевіркою):

в такому випадку ця сума від'ємного значення визнається сумою заниженого бюджетного відшкодування за результатами періоду його виникнення з відповідними наслідками, передбаченими законодавством.

Податковим органом має бути проведено перерахунок сум бюджетного відшкодування за податковий період, в якому в порушення норм Закону вперше не задекларовано суму бюджетного відшкодування (повністю чи частково), і за всі наступні податкові періоди.

При проведенні такого перерахунку розрахунок бюджетного відшкодування кожного наступного звітного періоду має бути перерахований органом податкової служби таким чином, щоб значення рядка 1 Розрахунку бюджетного відшкодування кожного наступного звітного періоду зменшувалося на виявлену суму заниженого бюджетного відшкодування відповідного попереднього звітного періоду.

Якщо до проведення такого перерахунку суми бюджетного відшкодування були підтверджені перевіркою, матеріали перевірки мають бути переглянуті та у відповідних випадках скасовані. Крім того, така ситуація має стати приводом для проведення службового розслідування та розгляду питання щодо організації вжиття заходів дисциплінарного впливу до відповідних посадових осіб.

Повідомляючи про викладене, Державна податкова адміністрація України зобов'язує проаналізувати показники податкової звітності платників податку та провести перевірки податкових декларацій, до яких подано розрахунок бюджетного відшкодування з нульовими значеннями рядків 3 та/або 4, а також декларацій (крім декларацій платників, які не мають права на бюджетне відшкодування згідно з Законом), в яких рядок 26 заповнено більше ніж 2 звітних періоди підряд.

Враховуючи те, що бюджетне відшкодування декларується платниками податку на додану вартість як юридичними, так і фізичними особами, а перевірки здійснюють також і підрозділи аудиту та податкової міліції, зазначений лист взяти до виконання всіма підрозділами, які здійснюють адміністрування податку на додану вартість (підрозділами оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб, підрозділами аудиту, податкової міліції та відомчого контролю).

 

Заступник Голови
О. Матвєєв



 

Спасибо, сейчас попробую разобраться
Да, это именно то письмо. Спасибо Galla. Но я думаю, что тут дело не в письме, поскольку оно в значительной степени потеряло актуальность (менялся Закон после его выхода), а в "профилактике" возможных заявлений к возмещению на р/с в будущем, ну и в желании не позволить гасить налоговые обязательства сейчас за счет 26 строки (с надеждой, что предприятия будут гасить их живыми деньгами).
я правильно поняла:
1. если сумма стоит в 26 строке, то право на возмещение утеряно?
2. мало того что не возместят, так еще пересчитают и штрафонут????




Я дурею.
Действительно, зачем ходить в цирк...
Олена, пройдитесь по этой ссылочке, [www.nibu.factor.ua] , отвлекитесь, а потом вернитесь сюда обратно и читайте дальше.

Ничего не утеряно, пересчитывать и штрафовать Вас никто не будет.
Письмо было написано в 2007 году, тогда действовала другая редакция Закона (точнее пункта, касающего возмещения) которую НАЛОГОВИКИ читали следующим образом: возмещению подлежит сумма, фактически уплаченная в предыдущЕМ периодЕ. Вот на этом прочтении и построена игра в этом письме. Не заявили сумму, уплаченную в предыдущем периоде - потеряли право на возмещение.
Сейчас этот пункт Закона подредактирован, звучит чётко и однозначно - возмещению подлежит сумма уплаченная в предыдущИХ периодАХ. Чувствуете разницу.
Поэтому письмо примите к сведению, но не более. Сегодня оно не играет.
На Вас просто наезжают с тем, чтобы Вы поставили к возмещению в 25.2. А текущие налоговые обязательства (пока будет тянуться проверка) гасили не за счет строки 26, а живыми деньгами. С Законом это ничего общего не имеет и тут все зависит от Вас. Сможете устоять и оставить строку 26 - хорошо. Не сможете - вините только себя.
Да, кстати. У Вас строка 26 больше года. А как она за этот год изменяется - увеличивается или уменьшается. Если уменьшается, то это будет, пожалуй, косвенным подтверждением моих слов. Хотя это и не обязательно, просто прошла директива заставлять переносить из 26 в 25.2, ну инспектор и исполняет
Вотруба, это меня заставляют в 25-2, а Олене как раз не дают на возмещение ставить!:-)

Чтобы продержаться, нужно знать, на чем. Налоговая пункт 7-7-2 читает по -своему.
То есть так, что мы ОБЯЗАНЫ возмещать.
Я - что не обязаны. Я не юрист, и поэтому ищу толковые объяснения.
А 26 строка у нас туда-сюда. Иногда бывает, что НО больше кредита. А если большая закупка товара - то наоборот и 26я лезет вверх. Кстати, интересно, что налоговый испектор аргументировала не так, как консультация. А аргумент был такой: у вас же ОПЛАЧЕННЫЙ кредит. А если неоплаченный - то ставьте в 26.
Может, мне просто говорить, что неоплаченный?smiling smiley
В том то и дело, что мой инспектор молчит аки рыба.

26 строка у меня заполняется последние 3 месяца, с каждым - увеличивается.

Думали к возмещению подавать позже.
Poisk Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Вотруба, это меня заставляют в 25-2, а Олене как
> раз не дают на возмещение ставить!:-)
>
> Чтобы продержаться, нужно знать, на чем. Налоговая
> пункт 7-7-2 читает по -своему.
> То есть так, что мы ОБЯЗАНЫ возмещать.
> Я - что не обязаны. Я не юрист, и поэтому ищу
> толковые объяснения.
> А 26 строка у нас туда-сюда. Иногда бывает, что НО
> больше кредита. А если большая закупка товара - то
> наоборот и 26я лезет вверх. Кстати, интересно, что
> налоговый испектор аргументировала не так, как
> консультация. А аргумент был такой: у вас же
> ОПЛАЧЕННЫЙ кредит. А если неоплаченный - то
> ставьте в 26.
> Может, мне просто говорить, что неоплаченный?smiling smiley

коли ви задекларуєте 25.2 і вам це підтвердять, то у вас ця сума пройде по особовому рахунку. Рядок 26 - не відображається у них.
якщо нема експорту, то дивно чому у вас мінус?

у нас импорт, мы закупаем много товара, и оплачиваем дорогую рекламу. продажи пока отстают, поэтому получается отрицательное значение.
Звонила только что в налоговую. Сказали- когда заходите тогда и переносите на возмещение, не имеет знакчение в каком перриоде возник минус.
А сейчас с 25 строкой у вас просто не примут деку.
Вот так вот.
Извините, Poisk. С меня цветы.
Я могу, конечно, только гадать, но думаю, что и заставляют, и не дают по одной причине - улучшают себе статистику. ГНА это ведь, прежде всего, бюрократическая контора и для них показатель это главное. Просто улучшать им надо разные показатели и делают они это разными путями - одни не дают ставить, чтобы не ухудшать показатели сумм, заявленных к возмещению, другие заставляют ставить (это не значит, что возместят или зачтут) надеясь увеличить сумму текущих поступлений.
Каких-то законодательных норм, которые предписывали бы Вам ставить или не ставить к возмещению, нет. Есть норма, устанавливающая Ваше право сделать это в любое удобное для Вас время на протяжении трех лет с момента появления отрицательного значения НДС. Все остальное - результат Ваших взаимоотношений с налоговиками. Как заставят они Вас сделать что-то добровольно, так и будет.
. Как заставят они Вас сделать что-то добровольно, так и будет.



Это прекрасно:-) Да, так и живем. Спасибо. Щас еще рискну составить письмо для официального ответа. Пускай объяснят на бумажке
Это я взял в той ссылочке (см. выше), куда рекомендовал сходить Олене. И Вам, как ценительнице прекрасного, рекомендую. Там юмор на налоговую тему. Почитаете - может полегчает.
У нас тоже в августе не захотели принимать декларацию с 26 сторокой.(оплаченый кредит) перенесли в 25.2. Через месяц звонят с налоговой милиции, говорят прийдем делать инвентаризацию. Я им добро пожаловать, когда ждать? Они Вы проведите , а мы приедем, посмотрим, подпишем. Месяц ждали, недождались, все время заняты и переносили встречи (как я поняла, у них таких проверок много, ко всем не успевают). Так и не приехал никто. Зато внеплановая выезная проверка с ДПИ(Солом. р-н) все же пришла через месяц, проверили, подтвердили. Хоть и сумма приличная но у нас все доки в порядке. Но смысл в переносе с 26 в 25.2 все же не понятен.
Значица так, прочитала не всю ветку, а тока начало. по-поводу того, что Вы по Закону ОБЯЗАНЫ расчитать возмещение - это ПРАВДА. Но ведь Вы при расчете можете "ошибиться" и расчитать его равным 0. В таком случае оно превращается в налоговый кредит будущих периодов (п.7.7.7). Но для этого Вам необходимо вместе с декой подавать додаток 3 с расчитанным нулевым БВ. В противном случае Вам могут рассказать, что т.к. Вы не расчитали БВ, то в строку 26 попала завышенная сумма, а следовательно в строку 23.2 деки СЛЕДУЮЩЕГО периода попадет завышенная сумма и у Вам предъявят претензии именно к следующей и последующим декам. Такие преценденты ужо были. И именно, что бы избежать таких проблем в случае когда предприятие имеет право на БВ ОБЯЗАТЕЛЬНО подавать "пустой" додаток 3.
А ежели поставите в 25.2, то у Вас будет минус на лицевом счете, но в таком случае у Вас должны ОБЯЗАТЕЛЬНО провести камеральную проверку правильности суммы БВ. Оно Вам надо?

__________________________________________________________________________________

Кулинария на Поварёнок.Ру
Я - Gal4oNek на кулинарном портале Поварёнок.Ру
Тут тоже мои рецепты: [fotorecept.com]
У меня такая-же ситуация. Импорт. 26 строка постоянно.
Уже третий м-ц здаю очень интересно. Пришла подписывать
(Шевч. р-н), а меня к начальнице отдела. Она сначала давай
уговаривать меня перенести в 25.2. А потом сдать уточненку
и откорректировать. Я отказалась, мотивируя - что директор
мне не подпишет. И тогда она предложила вариант. Что тупо
не ставить в 24 и 26 строчки ничего. При сдаче отчета подавать
пояснение о том, что возникло такое-то отрицательное
значение (которое было-бы в 26 строке). И при следующей сдаче
ставить эту цифру в 23.2. Пока сдаю так.Спросите своего
инспектора, может их так устроит.
Шустрик, дак инспектора много чего может устроить, но мне то нужна нормальная отчетность, а не та, которая инспектора устроитsmiling smiley


Галчёнок, спасибо за консультацию.
Так цифры-то будут нормальные, без всяких
корректировок. Я тоже шла сдавать была
настроена очень и очень. А потом позвонила
директору - как быть?! А он мне говорит -
боремся с ветряными мельницами. Я и сдалась.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00048900000000002