Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Проверка бюджетного возмещения НДС - должно ли быть уведомление и направление?!

Відправлено користувачем Виктория-3 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Коллеги, подскажите - вопрос крайне срочный: позвонил инспектор и сообщил, что т.к.мы заявили бюджетное возмещение, у нас начинается проверка - несите оригиналы и копии документов!!!

Ни уведомления, ни направления, ни письменного запроса - типа факт подачи декларации с возмещением уже есть основание для проверки!!!

Понимаю, что полный бред - на что ссылаться?????
Факт подачи деклакрации и заявы о возмещении - это основание для того, чтобы выписать направление на проверку.
Но там сначала идет камералка, по-моему 5 дней с подачи деки, по ней нам направление не выписывали. А так как мы не вложились в 5 дней, то было направление на выездную в обычном порядке, т.е. м уведомлением.
С ув.


Есть пункт в Законе, что камералка в теч. 5 дней.
Направление, как правило, выписывают по факту, т.е. когда вы привезете доки.
Я тоже этого не знала и ждала уведомления.
На камералке просто проверяют подтверждение суммы, поданой к возмещению.
А вот документалка у меня была полная, т.е. проверяли приходы-расходы по товарным позициям.
С ув.
5 дней я в законе на камералку не вижу
но дело не в этом - должно ли быть направление и пр.??
7.7.4. Платник податку, який має право на одержання
бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної
суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому
органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної
суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій
декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після
подання декларації податковому органу подає органу Державного
казначейства України копію декларації, з відміткою податкового
органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій
у розрізі платників.
До декларації додаються розрахунок суми бюджетного
відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових
розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних
аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у
разі наявності експортних операцій.
Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми
бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою
центральним податковим органом.
7.7.5. Протягом 30 днів, наступних за днем отримання
податкової декларації, податковий орган проводить документальну
невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За
наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного
відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового
законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку
провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для
визначення достовірності нарахування такого бюджетного
відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після
закінчення перевірки надати органу державного казначейства
висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
{ Абзац другий підпункту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 в редакції
Закону N 2642-IV ( 2642-15 ) від 03.06.2005 }
Бюджетне відшкодування ПДВ крок за кроком

.................

Для підтвердження правильності заявленої суми відшкодування податковий орган за місцем реєстрації платника податку зобов’язаний протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, здійснити документальну невиїзну (камеральну) перевірку заявлених у ній даних (пп. 7.7.5 Закону про ПДВ). За наявності достатніх підстав вважати, що суму бюджетного відшкодування розраховано з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого самого строку провести позапланову виїзну (документальну) перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
На виконання положень п. 7.7 Закону про ПДВ для здійснення контролю за правомірністю заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та з урахуванням норм Закону про ДПС були розроблені Методрекомендації №350.
Відповідно з п. 3.2 Методрекомендацій №350 документальна невиїзна перевірка включає в себе такі процедури:
1) доперевірочний аналіз з обов’язковим з’ясуванням наявності у платника права на отримання бюджетного відшкодування з урахуванням вимог пп. 7.7.11 Закону про ПДВ;
2) звіряння даних декларації з наявними у податкових органах інформаційними базами даних, у т. ч. перевірка достовірності здійснення операцій з імпорту товарів;
3) перевірка на наявність арифметичних та логічних помилок у декларації;
4) визначення наявності та стан усунення розбіжностей (заниження ПЗ, завищення ПК) у податкових періодах, починаючи з періоду виникнення від’ємного значення;
5) побудову ймовірних схем залучення платником до ланцюжків постачання ризикових контрагентів, які при здійсненні оподатковуваних операцій не задекларували ПЗ або мають стан 3 «прийнято рішення про припинення», 4 «порушено провадження у справі про банкрутство», 5 «порушено провадження у справі про припинення», 7 «до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність підтвердження відомостей», 8 «до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність за місцезнаходженням», 9 «направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням», 10 «запит на встановлення місцезнаходження», 11 «припинено, але не знято з обліку», 12 «припинено, але не знято з обліку», 14 «визнано банкрутом», 15 «перейшов до іншої ДПІ», 16 «припинено (ліквідовано, закрито)», 22 «знято з обліку», 23 «місцезнаходження не встановлено».
Тут нагадаємо, що згідно з пп. 4.2.2 Закону №2181 камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків.
За результатами невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок діяльності платників податків оформляється акт (якщо виявлено порушення) або довідка (якщо порушень не встановлено) згідно з вимогами Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПАУ від 10.08.2005 р. №327 (далі — Порядок №327). І якщо за результатами невиїзної документальної перевірки виявлено невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у декларації з ПДВ, підрозділ адміністрування ПДВ надсилає платникові ПДВ відповідне податкове повідомлення-рішення у порядку, встановленому Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, який затверджено наказом ДПАУ від 21.06.2001 р. №253 (далі — Порядок №253). На суму, підтверджену до відшкодування, підрозділами адміністрування ПДВ у двох примірниках складається Довідка про підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами документальної невиїзної перевірки (додаток 1 до Методрекомендацій №350). Перший примірник Довідки у день її складання, але не пізніше останнього робочого дня 30-денного строку, встановленого для проведення такої перевірки, передається до підрозділів обліку та звітності для підтвердження сум бюджетного відшкодування у картках особових рахунків платників ПДВ, а другий залишається у матеріалах перевірки.
Проте на практиці камеральною перевіркою процедура підтвердження правомірності заявленої суми бюджетного відшкодування не закінчується. Підпункт 7.7.5 Закону про ПДВ, а також п. 3.11 Методрекомендацій №350 дають право податковим органам за наявності достатніх підстав ініціювати позапланову виїзну (документальну) перевірку платника ПДВ. При цьому докладного переліку підстав не встановлено, тож це питання належить до компетенції керівника податкового органу. Про це також зазначено у листі ДПАУ від 29.07.2009 р. №9062/5/23-2016.
В абзаці другому п. 4.1 Методрекомендацій №350 сказано, що позапланова виїзна перевірка проводиться у порядку і терміни, визначені Законом про ДПС. Протягом 30 календарних днів, наступних після настання 30-денного терміну за днем отримання податкової декларації разом із розрахунком суми бюджетного відшкодування для проведення невиїзної документальної перевірки, проводиться позапланова виїзна перевірка податкової декларації з ПДВ для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування. Якщо за даними інформаційних баз податкового органу, за інформацією податкової міліції виникає сумнів щодо дієздатності та правоздатності постачальників платника ПДВ, який заявляє бюджетне відшкодування, а також правомірності формування ПК за операціями з придбання товарів (послуг) у таких постачальників, підрозділ податкового контролю юридичних осіб може організувати перевірки з питань правових відносин за відповідним ланцюжком постачання (п. 4.2 Методрекомендацій №350).
Якщо внаслідок перевірки зменшується сума ПДВ, заявлена до відшкодування, яка не була відшкодована з бюджету, штрафні санкції не застосовуються (п. 8 Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженої Наказом ДПАУ від 17.03.2001 р. №110). Якщо помилка призведе до виникнення ПЗ (сума помилки більша за від’ємне значення), до платника податку будуть застосовані штрафні санкції відповідно до Закону №2181.
Що перевіряють під час позапланової виїзної перевірки
Під час позапланової виїзної перевірки перевіряються такі питання:
 результати перевірки фактів та обставин, що стали підставою для прийняття рішення про проведення такої перевірки;
 аналіз інформаційних довідок щодо основних постачальників платника ПДВ;
 рух товарно-матеріальних цінностей на складах, якщо бюджетне відшкодування розраховано за операціями, що відбулися на внутрішньому ринку;
 достовірність складення розрахунку суми бюджетного відшкодування.
ДПАУ в листі від 19.09.2007 р. №18727/7/16-1517 роз’яснила, що коли за результатами перевірки виявлено заниження бюджетного відшкодування, сума, обчислена податковим органом, не відображається у картці особового рахунка платника, а враховується ним у рядку 26 декларації. При цьому вона не може надалі бути заявленою до відшкодування на розрахунковий рахунок чи у рахунок майбутніх платежів (тобто не може бути відображена ні в рядку 25.1, ні в рядку 25.2 декларації), а підлягатиме лише зарахуванню платником у податкових деклараціях на зменшення ПЗ у наступних податкових періодах.
Наслідки позапланової виїзної перевірки
Залежно від встановлених фактів, результатами позапланової виїзної перевірки можуть бути:
 підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ, у т. ч. часткове;
 зменшення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ, у т. ч. часткове;
 встановлення факту заниження суми бюджетного відшкодування ПДВ;
 відмова у наданні бюджетного відшкодування ПДВ.
Оформлюються результати позапланової виїзної перевірки відповідно до Порядку №327. Якщо за результатами невиїзної документальної перевірки виявлено повну або часткову невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у декларації з ПДВ, платникові ПДВ надсилається податкове повідомлення-рішення у порядку, встановленому Порядком №253. Стосовно суми, підтвердженої до відшкодування, у двох примірниках складається Довідка про підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами позапланової документальної перевірки (додаток 2 до Методрекомендацій №350). Перший примірник Довідки у день її складання, але не пізніше останнього робочого дня 30-денного терміну, встановленого для проведення позапланової виїзної перевірки, передається до підрозділів обліку та звітності для підтвердження сум бюджетного відшкодування у картках особових рахунків платників ПДВ, а другий залишається у матеріалах перевірки.
Протягом 5 робочих днів з дати надання Довідок про підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами документальної невиїзної перевірки або позапланової документальної перевірки підрозділи обліку та звітності готують та надають органам Держказначейства України висновки про суми бюджетного відшкодування ПДВ із урахуванням результатів перевірок.
Коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, підприємство або податковий орган розпочинає процедуру адміністративного оскарження, податковий орган не пізніше наступного робочого дня за днем отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення справи зобов’язаний повідомити про це орган Держказначейства. Після цього орган Держказначейства зупиняє процедуру відшкодування у частині оскаржуваної суми до прийняття остаточного рішення з адміністративного або судового оскарження. І лише після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження податковий орган протягом 5 робочих днів, наступних за днем отримання відповідного рішення, надає органу Держказначейства висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Згідно з пп. 7.7.6 Закону про ПДВ Держказначейство на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу перераховує платникові податку зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок в обслуговуючому банку протягом 5 операційних днів після отримання висновку.
Але це все лише теорія, а якщо точніше, то сухі норми законодавства. Під час реалізації права на бюджетне відшкодування платники податку стикаються із ситуаціями, не врегульованими жодним нормативним документом. І навіть наявність висновку податкового органу стосовно правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ ще не дає гарантій отримання відшкодування на поточний рахунок.
....................

Нормативна база
 Закон про ПДВ —Закон України від 03.04.97 р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість».
 Закон про ДПС — Закон України від 04.12.90 р. №509-XII «Про державну податкову службу в Україні».
 Порядок №166 — Порядок заповнення і подання податкової декларації з податку на додану вартість, затверджений наказом ДПАУ від 30.05.97 р. №166.
 Методрекомендації №350 — Методичні рекомендації щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджені наказом ДПАУ від 18.08.2005 р. №350.

Василь Марченко, аудитор

_____________________________________________________________

мой инспектор

Согласна - направления на камеральную нету
но и документы они тогда не могут просить - пусть обходятся моей декой и своей базой
а если просють, значит, сие невыездн.документальна - пусть дают запрос

разве не так?
Думаю, если вы хотите аозместить, то все равно без предоставления первички при нынешних реалиях вам не возместят.
ИМХО:
решите, что проще, дать доки сразу при камералке или все равно дать их при выездной.
Я бы срочно, чтобы вложиться в срок, дала доки - это обойдется меньшей кравью.
С ув.
Утверждено
приказом Государственной налоговой администрации Украины
от 18 августа 2005 года № 350

Методические рекомендации
по взаимодействию между подразделениями органов государственной налоговой службы Украины при организации и проведении проверок достоверности начисления бюджетного возмещения налога на добавленную стоимость




3. Организация и проведение документальной невыездной проверки декларации с заявленным к возмещению из бюджета налогом на добавленную стоимость

3.1. Подразделения, осуществляющие администрирование налога на добавленную стоимость (далее — подразделения администрирования НДС), в течение 30 дней, следующих за днем поступления налоговой декларации в налоговый орган, проводят документальную невыездную проверку. С целью проведения такой проверки целесообразно получить от плательщика НДС заверенные копии первичных документов, подтверждающих факт оплаты им товаров (услуг) основным поставщикам, и копии реестров полученных и выданных налоговых накладных, формы и порядок ведения которых установлены приказом ГНА Украины от 30.05.97 г. № 165 «Об утверждении форм налоговой накладной, книги учета приобретения и книги учета продажи товаров (работ, услуг), порядка их заполнения» в редакции приказа ГНА Украины от 30.06.2005 г. № 244, зарегистрированного в Министерстве юстиции 18.07.2005 г. № 769/110494, за предыдущий налоговый период, в котором фактически уплачена сумма НДС в стоимости приобретенных товаров (услуг), и налоговый период, в котором заявлено бюджетное возмещение НДС.
Основными поставщиками считаются субъекты хозяйствования, которым проверяемым плательщиком НДС фактически уплачена в предыдущем налоговом периоде сумма НДС в стоимости приобретенных товаров (услуг), которая равна 5 и более процентам от общей суммы уплаченного НДС в таком периоде для юридических лиц и 3 процентам — для физических лиц.
нам ровно год назад подтвердили.Сейчас говорят-поспешили мы с этим,нас руководств за вас поимело вдоль и поперек.На плановой все снимем....



Люблю тебя, моя страна
Пончик, а как Вы посоветуете - требовать письменный запрос или просто подать док-ты с сопроводительным письмом?
Я подавала к возмещению деку за апрель (со стр.25.2). Очень хотелось, чтоб быстрее проверили и подтвердили, чтоб со спокойной душой использовать этот "-". Пошла к нач.отдела возмещения, попросила назначить проверку...На что он мне ответил, что сейчас очень много отрицательных НДС и, соответственно, не закрытых проверок. Открывать новые они пока не могут, так как не уложатся в сроки. При этом он мне назначил инспектора, который будет проверять. Тот посоветовал принести копии доков сразу после 20.05 и по возможности он постарается быстро их проверить. Уже когда проверка будет на финишной прямой напишет приказ о внеплановой и направление...Доки я принесла (потребовали совсем мало док-в, может потому, что это импорт), с доками сопроводительное письмо с прозьбой проверить сумму и перечень документов...В письме написала - "на устный запрос ГНИ предоставляю доки на проверку...." На втором экземпляре письма мне инспектор рассписался и сказал позванивать периодически....Пока не проверили, но строкой 25.2. можно пользоваться и до подтверждения. Завтра пойду за актом сверки, чтоб точно быть уверенной..

А вообще с практики знаю, что сейчас строки 25.1 и 25.2 проверяет не камерал, а отдел по возмещению НДС - по внеплановой невыездной проверке с приказом и направлением.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00030799999999997