Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Лист ДПАУ від 05.08.2008 р. N 15742/7/16-1117. Про Додаток 5 та "податкові ями"...

Відправлено користувачем Зоряна К. (Зіронька) 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Щодо питань, які виникають при практичному застосуванні Примірного порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 р. N 266

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ

від 05.08.2008 р. N 15742/7/16-1117

ДПАУ за підсумками заслуховування керівництвом голів, заступників голів, які згідно з розподілом обов'язків здійснюють керівництво роботою підрозділів оподаткування юридичних осіб та податкового контролю юридичних осіб регіональних ДПА, а також заступників голів - начальників СДПІ ВПП опрацювала питання, які виникають при практичному застосуванні Примірного порядку взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 18.04.2008 р. N 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів" (далі - Порядок), і надсилає до відома та керівництва в роботі рекомендації щодо порядку першочергового відпрацювання переліку платників, які є вірогідними "податковими ямами" чи користувачами таких "ям".

Пунктами 3.1 та 4.1 Порядку визначено, що працівниками підрозділів оподаткування юридичних, фізичних осіб протягом 30 днів, наступних за останнім днем граничного строку подання звітної податкової декларації до органу ДПС або днем фактичного подання уточнюючого розрахунку, проводиться камеральна перевірка (розділ III Порядку) та у разі виявлення за результатами автоматизованого зіставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, незалежно від відсутності чи наявності арифметичних або методологічних помилок у поданій платником податковій звітності з податку на додану вартість, операцій другої категорії документальна невиїзна перевірка (розділ IV Порядку).

При цьому проведення документальної невиїзної перевірки слід забезпечити протягом 30 днів з дати віднесення платника до "другої" категорії за результатами автоматизованого зіставлення та враховувати таке.

Першочерговому відпрацюванню підлягає Перелік платників, які вірогідно скористалися "податковими ямами" для завищення податкового кредиту на значну суму, та Перелік платників, які занизили податкові зобов'язання і є вірогідними "податковими ямами". Такі переліки до їх автоматизованого формування в Системі автоматизованого зіставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПАУ щомісячно формуються та надсилаються регіональним органам державної податкової служби.

Відпрацювання суб'єктів господарювання, включених до таких переліків, проводиться одночасно як підрозділами оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб, так і підрозділами податкової міліції.

Зокрема, підрозділами оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб при відпрацюванні таких суб'єктів господарювання:

1. Особлива увага приділяється аналізу даних податкових декларацій з ПДВ з розшифровками податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів з урахуванням виявлених розбіжностей.

Виявляється податкова звітність, яка містить технічні помилки, допущені працівниками органу податкової служби при прийомі та введенні показників до бази податкової звітності, і здійснюються заходи відповідно до п. 2.19 Порядку.

2. Виявляються платники ПДВ II категорії, щодо яких в інформаційних ресурсах податкових органів зафіксовані стани 3 (прийнято рішення про припинення (ліквідацію, закриття)), 4 (порушено провадження у справі про припинення (ліквідацію)), 7 (до ЄДР внесено запис про відсутність підтвердження відомостей), 8 (до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням), 10 (запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання)), 14 (визнано банкрутом), 16 (припинено (ліквідовано, закрито)), формуються відповідні реєстри та передаються для вжиття заходів щодо встановлення місцезнаходження до підрозділу податкової міліції.

3. При цьому в разі виявлення суб'єктів господарювання, які є вірогідними "податковими ямами" і знаходяться у зазначених в п. 2 станах, такі суб'єкти підлягають негайній передачі до підрозділів податкової міліції та податкового контролю юридичних осіб за місцем податкового обліку такої "податкової ями" для здійснення заходів для збору доказової бази щодо здійснення (нездійснення) господарських операцій.

4. Підрозділи податкового контролю юридичних осіб протягом 2-х робочих днів від дня отримання інформації про вірогідну "податкову яму", щодо якої орієнтовний обсяг втрат бюджету більш як 10 млн. грн., інформують Департамент податкового контролю юридичних осіб Державної податкової адміністрації України зі своїми пропозиціями щодо їх відпрацювання.

5. По решті суб'єктів господарювань здійснюються заходи по отриманню пояснень та відповідних документів згідно з положеннями розділу IV Порядку та забезпечується ретельне відпрацювання наявних розбіжностей. При цьому з переліку документів, визначених у п. 4.2 Порядку, обов'язковими для отримання є реєстри отриманих та виданих податкових накладних та копії податкових накладних.

Запити до інших ДПІ з приводу пояснення чи усунення розбіжностей по контрагенту не надсилаються. Інформацію про усунення розбіжностей у контрагента слід отримувати через уточнення результатів розподілу платників системою за відповідний звітний період.

6. У разі неотримання відповіді від платника податків на звернення органу ДПС перелік таких платників передається від підрозділів оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб до підрозділу податкової міліції для здійснення заходів, передбачених пунктом 6.2 розділу VI Порядку.

Наслідками проведеної роботи підрозділів оподаткування юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб є подання платником ПДВ (постачальником) уточнюючого розрахунку до податкової звітності з виправленням допущених помилок чи здійснення донарахувань податкових зобов'язань (зменшення податкового кредиту) або визначення необхідності проведення документальної виїзної перевірки.

7. У разі неможливості виявлення, усунення та узгодження помилок другої категорії з обсягом розбіжностей понад 100 тис. грн. у показниках поданої звітності з податку на додану вартість та, як наслідок, визначення за результатами документальної невиїзної (камеральної) перевірки необхідності проведення позапланової виїзної перевірки платника податку на додану вартість керівник підрозділу оподаткування юридичних (фізичних) осіб протягом двох робочих днів після встановлення такого факту передає матеріали (службову записку, отримані копії документів (у разі їх наявності)) підрозділу податкового контролю юридичних осіб (оподаткування фізичних осіб) - для проведення виїзної перевірки, підрозділу податкової міліції - для оперативного супроводження такої перевірки.


Працівники підрозділів податкового контролю юридичних осіб, оподаткування фізичних осіб при встановленні під час перевірки (покупця чи продавця) фактів, які свідчать про діяльність платника ПДВ з метою отримання податкової вигоди, складають акт позапланової виїзної перевірки, в якому зазначають, що договір суперечить інтересам держави та суспільства і є нікчемним (як наслідок, зменшується сума податкового кредиту). Копія такого акта направляється до підрозділу податкової міліції для здійснення заходів, передбачених пунктом 6.3 розділу VI Порядку.

Інформація щодо встановлених фактів, які свідчать про діяльність платника, спрямовану на отримання податкової вигоди, відповідно до п. 5.8 розділу V Порядку направляється до органу ДПС, в якому обліковується наступний покупець товару, що був предметом зазначеного договору, з метою визначення підстав визнання договору, укладеного між другою парою контрагентів, нікчемним та, відповідно, зменшення суми податкового кредиту. Такі дії вчиняються за ланцюгом придбання товару, який був предметом правочину (договору), визнаного нікчемним (недійсним) в першому виявленому ланцюгу.

8. Виїзні перевірки суб'єктів господарювання, обсяги розбіжностей яких віднесені до помилок другої категорії, що не перевищують 100 тис. грн., та які неможливо усунути за результатами документальної невиїзної перевірки, проводяться за рішенням керівника органу державної податкової служби місцевого або обласного (регіонального) рівня або відпрацьовуються в порядку здійснення комплексних перевірок та/або перевірок з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування.

Головам державних податкових адміністрацій в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довести зазначені роз'яснення до відома підпорядкованих підрозділів, забезпечити їх безумовне дотримання при проведенні камеральних, документальних невиїзних та виїзних перевірок та організувати роз'яснювальну роботу з платниками податків щодо правильності та повноти подачі податкової звітності з податку на додану вартість.


Перший заступник Голови
В. Кайзерман
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00028299999999992