dnat !
Спасибо, но я уже нашел письмо посвежее от 01.03.10 того же содержания (см.выше) , но через полтора месяца тот же АФТАР издал неоднозначное письмо:
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 15.04.2010 р. N 7465/7/16-1517-07
Про обкладення ПДВ операцій з реорганізації підприємства
Державна податкова адміністрація України розглянула <...> лист <...> стосовно надання роз'яснення щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з реорганізації підприємства і повідомляє.
Відповідно до частин першої та п'ятої статті 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється, зокрема, шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділу, перетворення) за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників.
При цьому у разі перетворення одного суб'єкта господарювання в інший до новоутвореного суб'єкта господарювання переходять усі майнові права і обов'язки попереднього суб'єкта господарювання. Аналогічні норми передбачено статтями 104, 106, 108 Цивільного кодексу України. Згідно із частиною першою статті 108 цього Кодексу перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми.
Згідно зі статтею 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації). Тобто відбувається передача валових активів однієї юридичної особи іншій юридичній особі. Компенсацією при такій передачі є набуття юридичною особою, що отримала такі активи, обов'язків юридичної особи, що передала.
Відповідно до підпункту 3.2.8 пункту 3.2 статті 3 Закону операції з поставки за компенсацію сукупних валових активів платника податку (з урахуванням вартості гудвілу) іншому платнику податку не є об'єктом оподаткування.
Під поставкою сукупних валових активів слід розуміти поставку підприємства як окремого об'єкта підприємництва або включення валових активів підприємства чи його частини до складу активів іншого підприємства.
При цьому підприємство-покупець набуває прав і обов'язків (є правонаступником) підприємства, що продає такі активи.
В той же час відповідно до положень останнього абзацу підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону у разі якщо товари (послуги), при придбанні (виготовленні, будівництві, спорудженні) яких було сформовано податковий кредит, у подальшому починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону, то з метою оподаткування такі товари вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Враховуючи викладене, в податковому періоді, в якому відбулася передача валових активів на підставі передавального акта або розподільчого балансу, платник податку - юридична особа, що здійснює реорганізацію шляхом виділу, повинен у розділі "Податкові зобов'язання" податкової декларації з податку на додану вартість відобразити суми податкових зобов'язань, обчислені виходячи із звичайних цін (але не нижче ціни придбання) тієї частини валових активів, при придбанні (виготовленні, будівництві, спорудженні) яких було сформовано податковий кредит.
На юридичну особу, утворену в результаті реорганізації та зареєстровану платником податку на додану вартість, поширюються всі без винятку норми податкового законодавства, що стосуються новостворених юридичних осіб, які визначають особливості оподаткування, визначення податкових зобов'язань, податкового кредиту, права на бюджетне відшкодування та інших прав та обов'язків.
Заступник Голови О. Любченко
Оба письма "не втратили чинність", поэтому возникает конфликт интересов, а //У разі коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта,
виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи
різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне
(множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або
контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення
на користь як платника податків, так і контролюючого органу,
рішення приймається на користь платника податків. ////