Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

товаро-транспортная накладная

Відправлено користувачем Alenka777 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Для доставки товара наше предприятие прибегает к услагам автоперевозщика. Достаночно ли для подтверждения ВР акта выполненых работ?
ні, товарно-транспортна накладна обов'язкова для підтвердження ВВ ... пошукайте на форумі... тем було досить багато на цю тему...
теоретически в суде можно выиграть (и были прецеденты), если у вас только акт
практически - сейчас сие неведомо smiling smiley) а налоговики всегда проверяют наличие ТТН
так что подумайте, стоит ли игра свеч


Витяг з акту документальної перевірки ДПІ:
В порушення п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” №283\97-ВР від 22.05.97 (із змінами та доповненнями) до складу валових витрат підприємством віднесено витрати в розмірі 0 грн., пов’язані з придбанням металу у ДП „В” м. Одеса, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, а саме:
- IV квартал 2007 року – на суму грн.;
- I квартал 2008 року – на суму грн.;
- IІ квартал 2008 року – на суму грн.;
- IІІ квартал 2008 року – на суму грн.;
- IV квартал 2008 року – на суму грн.

Відсутні документи, що засвідчують набуття права власності на метал.

Перевіркою встановлено, що підприємством документально не підтверджено факти поставки металу від ДП „В” м. Одеса (відсутні товарно-транспортні накладні).

Фактично:

Відповідно до наказу Мінтрансу України № 363 від 14.10.97 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 лютого 1998 р. за № 128/2568 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.

Наказ Мінстату України та Мінтрансу України № 488/346 від 29.12.1995 року «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» не зареєстровано в Міністерстві юстиції України, отже, не обов’язковий до виконання.
Наказом Мінстату України та Мінтрансу України № 228/253 від 07.08.1996 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 серпня 1996 р. за N 483/1508 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи» встановлена форма товарно-транспортної накладної. Дія вищевказаного наказу зупинена відповідно Повідомлення Держкомпідприємництва від 28.04.2006 та рішення про державну реєстрацію наказу скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції № 10/68 від 15.05.2006 року.
Відповідно до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України № 88 від 24.05.95 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Таким чином, форма товарно-транспортної накладної не затверджена і її застосування для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи не передбачена.

Лист ДПА у м. Києві від 20.10.2007 року № 341\Н\31-607 «Щодо підтвердження первинними документами витрат платника податку на оплату послуг з перевезення товарів ” відповідно якого не включено до складу валових витрат витрати з придбання ТМЦ передбачає, що відсутність первинної транспортної документації, у даному випадку товарно-транспортної накладної, платник податку не має підстав віднести послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом до складу валових витрат. Вищевказаний лист має інформаційний характер та в Мінюсті України не зареєстрований, тому для виконання не є обов’язковим.

Відсутність товарно-транспортної накладної не є підставою для невключення витрат з придбання ТМЦ до складу валових витрат. Зазначене включення здійснене на підставі відповідних видаткових накладних та податкових накладних постачальника, які є первинними документами у розумінні ст.9 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999р. № 996-ХIV та відповідають її вимогам.



Згідно з нормами підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 28.12.94 р. N334/94- ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (у редакції Закону України від 22.05.97 р. №283/97-ВР) (далі — Закон про прибуток) платник податків відносить до складу валових витрат суми будь-яких витрат, сплачені (нараховані) протягом звітного періоду у зв’язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати на придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, встановлених пунктами 5.3 — 5.7 цієї статті. Разом з тим у підпункті 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону про прибуток зазначено, що будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, не відносяться до складу валових витрат.
Проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується і підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік. Своєю чергою, відповідно до частини 2 статті 3 Закону України від 16.07.99 р. №996-XIV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто первинні документи з відображення господарських операцій є основою і для податкового обліку.
Згідно з пунктом 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.05.95 р. №88, первинні документи складаються на бланках типових форм, затверджених Мінстатом України, а також на бланках спеціалізованих форм, затверджених міністерствами та відомствами України.
Типові форми первинного обліку роботи вантажного автомобіля, зокрема, типова форма товарно-транспортної накладної, затверджено спільним Наказом Мінтрансу України, Мінстату України від 29.12.95 р. №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля» (зі змінами та доповненнями). Відповідно до пункту 2 цього наказу застосування зазначених форм первинного обліку всіма суб’єктами господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим.
Відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Мінтрансу України від 14.10.97 р. №363 (далі — Правила перевезення), товарно-транспортна накладна — єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення,
оприбутковування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу і обліку виконаної роботи.
Крім того, підпунктом 11.1 пункту 11 Правил перевезення визначено, що товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля є основними документами на перевезення вантажів. Також Правилами перевезення визначається, яким чином, у скількох екземплярах оформляються товарно-транспортні накладні, ким вони підписуються тощо.
До початку 2006 року бланки товарно-транспортної накладної визначалися як бланки суворої звітності, оскільки така вимога містилася у спільному Наказі Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 07.08.96 р. №228/253 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом і обліку транспортної роботи» (далі — Інструкція).
24 лютого 2006 року Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва прийняв рішення №27 «Про необхідність усунення порушень Державним комітетом статистики України, Міністерством транспорту і зв’язку України принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 р. №1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у якому запропонував скасувати норми щодо віднесення товарно-транспортної накладної до бланків суворого обліку як такі, що не відповідають принципам державної регуляторної політики і призводять до створення перешкод у здійсненні господарської діяльності у сфері вантажоперевезень автомобільним транспортом.
На підставі цього рішення Інструкцію було вилучено з Державного реєстру нормативно-правових актів 31 травня 2006 року згідно з висновком Міністерства юстиції України від 15.05.2006 р. №10/68, а в Правила перевезення було внесено зміни згідно з Наказом Мінтрансу України від 22.05.2006 р. №493 — пункт 11.2 «Товарно-транс¬портні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля належать до документів суворої звітності, що виготовляються друкарським способом, з обліковою серією і номером» — вилучено. Таким чином, було скасовано вимогу щодо визначення товарно-транспортної накладної бланком суворої звітності. Жодних [інших] змін до вищезазначених чи інших нормативно-правових документів щодо необхідності застосування товарно-транспортної накладної не вносилося.
Звертаємо також увагу на те, що відповідно до статті 48 Закону України від 05.04.2001 р. №2344- III «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред’являти особам, уповноваженим здійснювати контроль на автомобільному транспорті і у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Для водія такими документами є: посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший встановлений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Таким чином, товарно-транспортна накладна належить до первинної транспортної документації, застосування якої для всіх суб’єктів господарської діяльності незалежно від форм власності є обов’язковим.
З урахуванням зазначеного у разі відсутності первинної транспортної документації, що підтверджує отримання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом, в даному випадку — товарно-транспортної накладної, платник податків не має підстав віднести такі витрати до складу валових витрат.
Уважаемые бухгалтера и аудиторы

Не подскажите, если мы заказываем перевозку груза у курьерской компании (такие как КСД, ТНТ, Гюнсел, Автолюкс и тд), достаточно ли декларации про принятие груза с отметкой его принятия получателем? Или все же нужно ТТН оформлять? В акте выполненных работ компания перевозчик указывает что это "работы по перевозке багажа".

Спасибо!
С уважением, Ольга
залежно що Ви перевозите, якщо це зразки продукції чи документи - то не треба, але коли товар - я би радила одержувачу ще й ттн-ку на підпис відсилати, я принаймні так і роблю...
Отправляем в регионы образцы продукции и всякие документы. Мы являемся рекламным агентством, и потому товаром не торгуем, но начитавшись форума, холодеет сердце - вдруг нужно?
Спасибо, Нечемнуся smiling smiley
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00038500000000008