Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Интернет-магазин.Какие сложности?

Відправлено користувачем Natka 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Здравствуйте все! После отпуска подкинули свежую идейку-открывают интернет-магазин.Нет ли каких-либо подводных камней?Оплата будет на р/с фирмы или наликом СПД.Может,нужны какие разрешения?Помогите,плиз,никогда не задумывалась и даже не обращала внимание в периодике...!!!
Есть в Лиге статья на эту тему.ПОМОГИТЕ!!!
Разрешений никаких не надо. Только договор между фирмой и СПД а наличных клиентах заключите.


Інтернетмагазин:
ведемо облік

Особливості документального оформлення
Чинним законодавством не передбачено спеціального порядку документального оформлення продажів із використанням мережі Інтернет. Перша спроба, зроблена законодавцями в цьому плані, відбулася ще у 2004 році – набули чинності Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закон України «Про електронний цифровий підпис»1. Однак на сьогодні ці закони жодної практичної користі не мають, оскільки передбачені ними підзаконні акти досі не затверджено.
(1 Докладно про це ми розповідали у статті «Електронний документообіг з наступного року стане реальністю» // «Бухгалтерський тиждень», 2003, № 41.)


У зв'язку з цим торгівля через Інтернет на сьогодні є одним із найризикованіших секторів бізнесу – адже фактично ця сфера перебуває поза законом. Крім того, як уже відзначалося, законодавством не встановлено порядок документального оформлення операцій, здійснених з використанням мережі Інтернет (виняток становлять лише банківські операції за системою «Клієнт – банк»). Саме з цієї причини юридичні особи дуже рідко виступають у ролі потенційних клієнтів. Хіба що відвідують сайт інтернетмагазину, щоб дізнатися, що та за якою ціною продають конкуренти.
Основними ж покупцями інтернетпродукції є фізичні особи. Однак і тут унаслідок законодавчої неврегульованості документального оформлення часто виникають конфлікти між продавцем і покупцем. Найпоширенішими з них є: непоставка оплаченого покупцем товару з вини продавця або відмова покупця від оплати доставленого йому товару. Як ви вже зрозуміли, вирішити ці проблеми, спираючись на чинне законодавство, практично неможливо. А отже, продавець має приділити особливу увагу документальному оформленню інтернетних продажів.
До того часу, коли норми зазначених вище законів про електронний документообіг та цифровий підпис буде втілено в життя, Інтернетторговцям доведеться використовувати звичні способи документального оформлення, тобто практично всі необхідні для бухгалтерського обліку документи оформляти в паперовому вигляді, як і при реалізації через звичайний магазин. Це дозволить уникнути описаних вище проблем і буде необхідною підставою для відображення операцій з реалізації в обліку продавця.
Тому при реалізації товарів через інтернетмагазин підприємство використовуватиме порядок документального оформлення, що відповідає способу доставлення товару до покупця: звичайне (якщо товар доставляється кур'єрською службою) чи поштове (якщо товар пересилається поштою2).
(2 Про це ми писали у статті «Торгівля товарами поштою» (див. «Бухгалтерський тиждень», 2002, № 50).)


До речі, відсутність установлених форм документів для електронної торгівлі може якоюсь мірою зіграти на руку підприємствупродавцю, оскільки такі форми підприємство може розробити самостійно. Погодьтеся, у цьому є свої достоїнства. Однак нагадаємо ще раз: документи, заповнені покупцем в електронній формі, юридичної сили й доказовості не матимуть, а отже, краще оформляти все в паперовому вигляді.
Бухгалтерський та податковий облік
Вебсайт. Стосовно обліку вебсайту ми, як і раніше, дотримуємося думки, що його необхідно обліковувати як нематеріальний актив (як у бухгалтерському, так і в податковому обліку)3 на субрахунку 125 «Авторські та суміжні з ними права».
(3 Таку позицію було викладено у статті «Комп'ютер на підприємстві» (див. «Бухгалтерський тиждень», 2005, № 11).)


Термін використання цього нематеріального активу краще встановити в наказі на його створення (придбання). Його, наприклад, може бути встановлено в межах п'яти років – цього часу цілком вистачить, щоб програмне забезпечення сайту повністю застаріло.
У податковому обліку витрати на створення/придбання нематеріальних активів амортизуються з використанням прямолінійного методу протягом планованого терміну корисного використання (але не більше 10 років). Це встановлено пп. 8.3.9 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97ВР (далі – Закон про податок на прибуток)*.
Витрати на підтримання вебсайту (а це переважно зарплата адміністратора вебсайту) підприємство списуватиме на рахунок 93 «Витрати на збут». Валові витрати в частині зарплати і нарахувань на неї відображаються згідно з пп. 5.6.1 і 5.7.1 Закону про податок на прибуток, а решта витрат – згідно з пп. 5.2.1 цього ж Закону.
Інтернетмагазин. Витрати, понесені підприємством на придбання (створення) програмного забезпечення для функціонування інтернетмагазину, на нашу думку, у деяких випадках варто розглядати окремо від витрат на придбання (створення) вебсайту. Наприклад, коли підприємство приймає рішення про створення інтернетмагазину вже після того, як відкриє свій сайт. У цьому разі облік витрат на придбання (створення) програмного комплексу інтернетмагазину варто обліковувати також у складі нематеріальних активів на субрахунку 125.
Ведення окремого обліку програмного забезпечення інтернетмагазину дозволить відокремити витрати, які підприємство нестиме на підтримання в робочому стані сайту, від витрат на своєчасне оновлення та поповнення асортименту товарів, що реалізуються через інтернетмагазин.
Реалізація товарів. Головною особливістю торгівлі товарами (послугами) через мережу Інтернет є необхідність ПДВреєстрації, причому незалежно від обсягу оподатковуваних операцій. Отже, навіть якщо суб'єкт підприємницької діяльності тільки починає працювати і відкриває інтернетмагазин, він уже зобов'язаний зареєструватися як платник ПДВ. Цей обов'язок установлено підпунктом 2.3.3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97ВР (далі – Закон про ПДВ). На щастя, спрощенців це не стосується.
Відображення в обліку реалізації товарів через Інтернет нічим не відрізнятиметься від обліку операцій з реалізації товарів через кур'єрську службу чи поштою. Крім того, через те, що більшість покупців товарів через інтернетмагазин – фізичні особи, сьогодні така торгівля часто здійснюється за готівкові кошти.
Нагадаємо, що при реалізації товарів поштою відповідно до Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 17.08.2002 р. № 1155, поштові відправлення до їх вручення одержувачам є власністю відправника.
Таким чином, незалежно від обраної форми оплати (передоплата чи оплата за фактом поставки) при реалізації товарів поштою в бухгалтерському обліку дохід від такої операції відображається в момент отримання покупцем (замовником) чи одержувачем поштового відправлення. Про настання такого моменту підприємствупродавцю стане відомо з отриманого від підприємства зв'язку повідомлення про вручення замовлення.
У податковому обліку валові доходи при реалізації товару поштою відповідно до пп. 11.3.1 Закону про податок на прибуток відображатимуться:
– або за датою надходження коштів за замовлений товар;
– або за датою відвантаження товару покупцю (датою отримання повідомлення про вручення замовлення покупцю).
Звертаємо увагу, що товари, відправлені покупцю поштою, але не отримані ним (тобто ті, які ще перебувають у дорозі) і ще не оплачені, підприємствопродавець має враховувати при розрахунку балансової вартості запасів відповідно до п. 5.9 Закону про податок на прибуток, оскільки для нього такі товари ще перебувають у його власності.
Що стосується податкових зобов'язань щодо ПДВ, то дата їх виникнення збігається з датою збільшення валових доходів.
Якщо ж підприємство не захоче користуватися послугами поштового зв'язку, то для доставлення товарів покупцям воно може залучити власну спеціально організовану кур'єрську службу (працівники якої будуть матеріально відповідальними особами та одержуватимуть товар під звіт) або ж скористатися аналогічними послугами сторонніх організацій. У цьому випадку в обліку жодних особливостей не буде, тому на цьому питанні докладно не зупинятимемося.
І на закінчення статті розглянемо приклад.
Приклад
Керівник підприємства ВАТ «Твіст» прийняв рішення про створення власного інтернетмагазину. Основний вид діяльності підприємства – торгівля книгами та компактдисками. Для цього у вересні 2005 року було понесено витрати на:
1) оренду дискового простору у провайдера ТОВ «Інтернетплюс» – 1 грн./Мб (приблизний розмір сайту – 60 Мб, відповідно щомісячна плата за хостинг становитиме 60 грн., у тому числі ПДВ – 10 грн.) і одноразову плату за цю послугу – 1200 грн. (у тому числі ПДВ – 200 грн.);
2) створення вебсайту – 18000 грн. (у тому числі ПДВ – 3000 грн.), а також його щомісячне обслуговування та оновлення – 300 грн./міс. (у тому числі ПДВ – 50 грн.);
3) реєстрацію доменного імені – одноразова плата 1200 грн. (у тому числі ПДВ – 200 грн.), щорічна абонплата – 90 грн. (у тому числі ПДВ – 15 грн.);
4) створення програмного комплексу для інтернетмагазину з реєстрацією авторських прав – 12000 грн. (у тому числі ПДВ – 2000 грн.).






Наказом керівника підприємства термін використання сайту встановлено протягом 7 років, інтернетмагазину – 5 років.
Звертаємо увагу, що з метою скорочення умови прикладу записи стосовно податку з реклами4, що нараховується провайдером на вартість своїх послуг з розміщення вебсайту підприємства, ми не наводимо.
(4Докладно про цей податок ми писали у статті «Податок з реклами: коли його необхідно сплачувати?» // «Бухгалтерський тиждень», 2004, № 2.)


В обліку підприємства було зроблено такі записи:
1 2 3 4 5 6
Зміст господарської операції Сума,
грн. Кореспондуючі рахунки Податковий облік
дебет кредит ВД ВВ
1 2 3 4 5 6
1. Перераховано одноразову плату за надання права оренди дискового простору для розміщення сайту 1200,00 371 311 – 1000,00
2. Відображено суму податкового кредиту щодо ПДВ, сплачену у складі одноразової плати 200,00 641 644 – –
3. Суму одноразової плати віднесено до складу витрат на збут 1000,00 93 631 – –
200,00 644 631 – –
4. Проведено залік заборгованості 1200,00 631 371 – –
5. Перераховано передоплату
за оренду дискового простору (хостинг) за жовтень 60,00 371 311 – –*
6. Відображено суму податкового кредиту щодо ПДВ, сплачену у складі передоплати за оренду 10,00 641 644 – –
7. Перераховано передоплату за створення веб-сайту і реєстрацію авторських прав на нього 18000,00 371 311 – –
8. Відображено суму податкового кредиту щодо ПДВ, сплачену у складі передоплати за створення та реєстрацію авторських прав 3000,00 641 644 – –
9. Перераховано одноразову плату за реєстрацію доменного імені 1200,00 371 311 – 1000,00
10. Відображено суму податкового кредиту щодо ПДВ, сплачену у складі передоплати за реєстрацію доменного імені 200,00 641 644 – –
11. Перераховано передоплату за створення програмного комплексу інтернет-магазину 12000,00 371 311 – –
12. Відображено суму податкового кредиту щодо ПДВ, сплачену у складі передоплати за створення програмного комплексу інтернет-магазину 2000,00 641 644 – –
13. Підписано акти виконаних робіт на:
– макет веб-сайту 15000,00 154 631 – –
3000,00 644 631 – –
– програмний комплекс інтернет-магазину 10000,00 154 631 – –
2000,00 644 631 – –
14. Відображено залік заборгованості
– за макет веб-сайту 18000,00 631 371 – –
– за програмний комплекс для інтернет-магазину 12000,00 631 371 – –
15. Отримано документи на доменне ім’я, зареєстроване на підприємство 1000,00 93 631 – –
200,00 644 631 – –
1200,00 631 371 – –
16. Перераховано передоплату за користування доменним ім’ям на термін один рік 90,00 371 311 – 75,00
17. Суму ПДВ, сплачену у складі абонплати, включено до складу податкового кредиту щодо ПДВ в повній сумі 15,00 641 644 – –
18. Суму абонплати за користування доменним ім’ям включено до складу витрат майбутніх періодів** 75,00 39 371 – –
19. Уведено в експлуатацію:
– веб-сайт 15000,00 125 154 – –***
– інтернет-магазин 10000,00 125 154 – –***
20. З провайдером підписано акт щодо оренди дискового простору за місяць 60,00 93 631 – 50,00*
10,00 644 631 – –
50,00 631 371 – –
21. Підписано акт виконаних робіт із щомісячного обслуговування та оновлення сайту 250,00 93 631 – 250,00
50,00 641 631 – –
22. Оплачено вартість послуг провайдера з обслуговування та оновлення сайту 300,00 631 311 – –
* Зверніть увагу, що датою збільшення валових витрат буде дата підписання акта (пп. 7.9.6 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР).
** Оскільки підприємство користуватиметься доменним ім’ям протягом визначеного періоду, усю вартість послуги з його надання буде включено до витрат лише після закінчення цього періоду, тобто ця сума повинна списуватися до складу витрат поступово.
*** У податковому обліку ця сума сформує балансову вартість нематеріального активу на початок наступного розрахункового кварталу і на неї нараховуватиметься амортизація. Існує, щоправда, думка, що можна не очікувати початку наступного кварталу, а нараховувати амортизацію з місяця, наступного після місяця введення в експлуатацію нематеріального активу. Однак використовувати такий підхід на практиці не дозволяє форма декларації з податку на прибуток.


От і все, що ми планували розповісти сьогодні про облік витрат, пов'язаних зі створенням та функціонуванням інтернетмагазину. Однак найближчим часом ми повернемося до цієї теми, щоб з'ясувати нюанси оподаткування операцій з реалізації товарів (послуг) громадянам інших країн, а також особливості, пов'язані з реалізацією таким покупцям об'єктів інтелектуальної власності.

Мирослава Пустовіт Eкономістаналітик редакції газети
«Бухгалтерський тиждень»



«Бухгалтерський тиждень», 5 вересня 2005 р., № 36 (192), с. 40 (www.factor.ua)
Дата підготовки 05.09.2005
Газета «Бухгалтерський тиждень»
Статью не читала, но "вставлю свои пять копеек" - торговля через интернет-магазин требует, чтобы налогоплательщик сразу зарегистрировался плательщиком НДС (независимо от объемов).
Да, закон о НДС это требует. Но почти все интернет-магазины зарегестрированы на СПД, и налоговая им выдаёт свидетельства с видом деятельности "Торговля через интернет-магазин".
Олег,а СПД-шникам тогда не обязательно регистрироваться плат.НДС?
Вы в налоговой уточните. Тут на форуме один бухгалтер рассказывала, что они на едином налоге, и у них в свидетельстве написано "Торговля через интернет-магазин".
если верить статье то не обязательно, СПДшников это не касается
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00034100000000004