Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

директор И.О. - нужно ли подавать документы об измениниях

Відправлено користувачем Лисичка 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
всем привет!
ситуация следущая - директор уходит на больничный по родам
на эти 4 месяца должен кто-то другой быть директором, т.к. она типа на больничном
так вот вопрос - если она назначит на время больничного И.О., нужно ли перегистировать фирму в РДА, налоговой, статистике как при смене директора
после больничного она опять будет работать
Я думаю не надо, хватит внутренего приказа, что на время отсутствия исполнять обязанности директора будет его заместитель, и он же будет подписывать отчёты и документы. Возможно, доверенность еще надо будет регестрировать.
Спасибо, Олег! только в РДА ничего внятного не ответили, а пенсионный запугивает, что нужно, хотя какое он к этому имеет отношение - не понимаю, А где регистрировать доверенность?


Ну может в банк доверенность нужна.
Еще лучше еще у своего налогового инспектора всё уточните.
Изменения вносить обязательно и справку со статистики и 4ОПП менять необходимо. только назначают и.о. протоколом учредители , а не приказом.
Тогда будет все по Закону.
А если директор в отпуске или в больнице? Тоже 4ОПП переоформлять?
вот и я о чем, он же фактически на больничном
Олег Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> А если директор в отпуске или в больнице? Тоже
> 4ОПП переоформлять?

Тогда документы для подписи ему привозят в больницу! Но подписывает ОН!
Наталка, но не Полтавка Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Тогда документы для подписи ему привозят в
> больницу! Но подписывает ОН!

А если он заграницей (в Тайланде)? Ему их тоже привозят?
Вот интересная статья, может полезной буде:
[www.dtkt.com.ua]

Хто є керівником?

Положення №637 вживає терміни «керівник», «керівник підприємства» як зрозумілі, не даючи їм жодних пояснень. На нашу думку, оскільки нормативними актами не визначено інше, можна зробити висновок про те, що ці терміни у контексті Положення №637 використовуються в широкому розумінні цього слова — тобто йдеться про керівника, який має відповідні повноваження.

Справді, на практиці з підписанням видаткових ордерів виключно в «першої особи» можуть виникнути серйозні проблеми. По-перше, деякі керівники (зокрема ті, хто займає відповідальне та особливо відповідальне становище) взагалі традиційно не мають стосунку до бухгалтерії, адже цим опікується спеціальний заступник чи інший топ-менеджер (фінансовий директор, заступник з економіки тощо). По-друге, керівник не завжди буває на місці (вирішуючи службові справи, він може перебувати на виїзді, у відрядженні тощо). І по-третє, на деяких підприємствах є посади, коли без вивчення статутних документів неможливо визначити, хто ж є керівником. Наприклад, трапляються випадки, коли на підприємствах одночасно є посади: «президент» і «генеральний директор», «президент» і «голова правління», «директор-розпорядник» і «художній керівник» тощо. Крім зазначених, в Україні зустрічаються, зокрема, такі найменування керівних посад топ-менеджерів: «директор», «завідуючий», «головний лікар», «начальник», «головний державний санітарний лікар», «міністр», «прем’єр-міністр», «голова», «сільський (селищний, міський) голова», «командир», «генеральний конструктор», «головний редактор», «ректор» та інші.

Відповідно до ч. 3 — 5 ст. 65 ГК України для керування господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства. У разі найму керівника підприємства з ним укладається договір (контракт), у якому визначаються строк найму, права, обов’язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. Тобто повноваження керівника визначаються установчими документами, і лише особа, яка обіймає посаду, визначену установчими документами (статутом, положенням, установчим договором, рішенням про створення тощо), що надає право діяти від імені підприємства (організації, установи), є його керівником1.

На нашу ж думку, підстав для вузького розуміння терміна «керівник», аналогічного до наведеного в нормах ГК України, немає. Ми вважаємо, що в Положенні №637 під керівником розуміється посадова особа, яка займає керівну посаду і за цією посадою має відповідні повноваження. Зокрема, це може бути фінансовий директор, керівник апарату, заступник керівника підприємства відповідно до положень установчих чи інших нормативних документів, що визначають їхні повноваження. Саме таке розуміння випливає з п. 3.4 Положення №637.

Аналогічна позиція, наприклад, випливає з пунктів 7.1, 7.2 Інструкції №5272, згідно з якими право розпоряджатися рахунком у банку може бути надане певним службовим особам установчими документами або чинним законодавством. Зокрема, право першого підпису банківських документів належить керівнику підприємства, а також відповідним службовим особам, уповноваженим керівником.

1 Зауважимо, що деякі юридичні особи не мають спеціальних установчих документів. Такими юрособами є вищі органи влади, органи місцевого самоврядування та деякі інші. Керівники цих юридичних осіб визначаються законодавством.

2 Інструкція про порядок відкриття та використання рахунків у національній та іноземній валюті, затверджена постановою Правління НБУ від 18.12.98 р. №527.

Виконання обов’язків керівника заступниками

Як відомо, нерідко керівники підприємств (інших юридичних осіб) мають заступників, які відповідно до установчих документів на період відсутності керівника виконують його обов’язки. Наразі законодавчо не визначено, що є виконанням обов’язків на період відсутності керівника, чи факт покладання обов’язків має бути зафіксовано документально (наказом про відпустку, відрядження або на випадок хвороби), чи достатньо змісту установчих або інших документів, що врегульовують повноваження заступника.

Чинне законодавство прямої відповіді на ці запитання не дає. На практиці ж повноваження керівника при його тривалій відсутності або тимчасово до призначення нового керівника виконує спеціально уповноважена особа (яка призначається виконуючою обов’язки). Ця особа спеціально уповноважується на виконання обов’язків керівника правовим актом самого керівника або власника (уповноваженого органу) — наказом, розпорядженням, постановою, рішенням тощо. В інших випадках виконання обов’язків здійснюється заступниками безпосередньо в межах повноважень, визначених установчими документами або актом про розподіл обов’язків.

Як і зазначалося, установчими документами підприємства може бути передбачено наявність заступника (заступників) керівника підприємства та визначено межі їхньої відповідальності чи порядок розподілу обов’язків. У розподілі обов’язків, який затверджується керівником, як правило, зазначається, який із заступників (перший чи єдиний заступник) виконує повноваження керівника на період його відсутності. Відповідні обов’язки можуть бути поділені між заступниками за певним порядком.

Так, наприклад, відповідно до п. 7 Типового положення про урядовий орган державного управління1 керівник урядового органу має заступників (не більше трьох), у тому числі один — перший, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабмін за поданням міністра, керівника іншого центрального органу виконавчої влади за погодження з керівником урядового органу. Розподіл обов’язків між заступниками провадить керівник урядового органу.

Відповідно до п. 7 Загального положення про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади України2 міністр (керівник) має заступників, які призначаються відповідно до законодавства. Обов’язки між заступниками розподіляє міністр (керівник).

1 Типове положення про урядовий орган державного управління, затверджене постановою КМУ від 22.02.2000 р. №386.

2 Загальне положення про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади України, затверджене Указом Президента України від 12.03.96 р. №179/96.

Зауважимо також, що, оскільки в нормативних документах не зазначено інше, власник або керівник підприємства має право самостійно визначити, у яких випадках заступник (заступники) отримує право виконання обов’язків відсутнього керівника: чи лише в період спеціального покладання обов’язків наказом (розпорядженням), чи взагалі при будь-якій відсутності (від’їзд на зустріч чи інші причини). Якщо ж це не визначено, вважаємо, що виконання обов’язків можна розуміти як завгодно широко.

Підписання заступником касових ордерів

Підписання видаткових касових документів керівником — форма поточного фінансового контролю. Метою її запровадження є обмеження кола осіб, які мають повноваження на підписання цих документів. Лише визначені особи мають право приймати рішення про виплату готівки і несуть за це рішення відповідальність як посадові особи. Саме з цих мотивів Положення №637 уповноважує керівника на підписання зазначених документів.

На практиці потреба у вирішенні питання, чи мала повноваження певна посадова особа (зокрема заступник керівник) підписувати фінансові документи, виникає, як правило, при розгляді цього питання у кримінально-правовій площині. При цьому виходять з того, чи мала особа право підписувати цей документ. У нашому випадку слід з’ясувати, чи наявний на підприємстві (організації, установі) нормативний документ про розподіл обов’язків між заступниками керівника. Якщо такий документ є, слід з’ясувати, яка особа має право підписувати фінансові документи або яка особа має право виконувати обов’язки керівника на період його тимчасової відсутності. Саме ці особи можуть виконувати повноваження керівника в межах, визначених зазначеними документами.

Оскільки Положення №637 не встановлює заборон або обмежень щодо виконання обов’язків керівників їхніми заступниками1, на нашу думку, підписання касових ордерів уповноваженим на це заступником керівника є законним.

1 НБУ не має права обмежувати право підписання таких документів лише однією особою, адже за певних обставин це може паралізувати діяльність підприємства, що призведе до вкрай негативних наслідків.

В описаному випадку не відбувається перевищення повноважень, адже ця особа за посадою уповноважена на виконання обов’язків керівника, а отже, її підпис на касових документах рівнозначний підпису керівника.
От себя добавлю, что когда-то работал на фирме бухгалтером, где вместо руководителя подписывался финансовый директор. Хотя 4-ОПП на неё не переоформляли. И проблем у них не было, до сих пор работают. Хотя в штате и брист у них был.
Проблемы могут не возникнуть и в этой ситуации. Но при подписании серьезных договоров , контрактов (например элементарный кредит в банке), полномочия проверяются (протокол, справка из статистики, 4-ОПП) либо нотариально заверенная доверенность от директора.
Если уходит на 4 месяца-можно не подавать , но когда попадет отчет по 1ДФ, то код должен быть тот же, т.е.директора,а не И.О.Иначе не примут
Олег Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> Наталка, но не Полтавка Автор рядків:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Тогда документы для подписи ему привозят в
> > больницу! Но подписывает ОН!
>
> А если он заграницей (в Тайланде)? Ему их тоже
> привозят?

Пример из жизни КОНКРЕТНЫЙ! Директор-учредитель ТАМ живет постоянно! :-) Так бухгалтера разьяснили, что пользуются экспресс-почтой для подписания КАЖДОЙ ДЕКЛАРАЦИИ! За два дня она успевает обернуться отсюда туда и обратно.
Олег Автор рядків:
-------------------------------------------------------
> От себя добавлю, что когда-то работал на фирме
> бухгалтером, где вместо руководителя подписывался
> финансовый директор. Хотя 4-ОПП на неё не
> переоформляли. И проблем у них не было, до сих пор
> работают. Хотя в штате и брист у них был.

Есть примеры еще "покруче"! :-) Деку по прибыли подписывает тот директор, который указан в форме № 1-ПП, а деку по НДС, тот, который был назначен общим собранием акционеров (там идет война между учредителями). Уже и прокуратура подключена к этой "войне", а воз и ныне там! :-)
Оба вида деклараций налоговая принимает, так как ВАТ платит большие налоги в бюджет. "В жизни так много интересного"! :-)
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00031500000000001