Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Списание копеек по остаточной стоимости ОС на 01.04.2011

Відправлено користувачем buhgalter 24 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Подскажите как правильно списать в бухгалтерском и в налоговом учете на 01.04.2011 г. остатки по ОС ( 2 грн; 41 коп и тд)Как это будет отображатся в бухгалтерскои налоговом учете.
ща...потерпите наковыряю статью...сама списывала, только й меня суммы поболее...



ЯК ПОЗБУТИСЯ НЕПОТРІБНИХ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ

"Баланс"
N 62, від 5 серпня 2010 p.

Тетяна Шумакова
головний бухгалтер

Будь-який матеріальний об'єкт із часом може втратити свої первісні якості, зруйнуватися або зламатися. Якщо йдеться про основні засоби, виникає ряд додаткових запитань, адже порядок обліку та оподаткування необоротних активів істотно відрізняється від обліку оборотних активів. У статті розглянемо, що робити підприємству, коли основний засіб уже не може використовуватися в госпдіяльності.

У яких випадках об'єкт стає непотрібним

Якщо об'єкт основних засобів не приносить підприємству економічних вигід, він повинен бути виключений зі складу активів, тобто списаний з балансу (п. 33 П(С)БО 7). Це необхідно зробити, якщо:
– об'єкт не може використовуватися за своїм призначенням через моральний або фізичний знос;
– об'єкт зруйновано або викрадено;
– подальше використання об'єкта призведе до його руйнування.
Бувають ситуації, коли об'єкт ще працездатний, але підприємство вважає недоцільним його використовувати, а бажає замінити новим. У таких випадках підприємство може:
– або списати такий об'єкт,
– або знайти особу, зацікавлену у придбанні основного засобу, не потрібного підприємству.
У цих двох варіантів будуть не тільки різні податкові наслідки, але й різний порядок документального оформлення. Розглянемо ці операції детально.

Якщо об'єкт вирішили списати

Документальне оформлення. Можливість подальшого використання основного засобу визначає постійно діюча на підприємстві інвентаризаційна комісія. Якщо прийнято рішення про списання об'єкта, комісія складає і підписує акт за типовою формою N ОЗ-3 "Акт на списання основних засобів", а при списанні автомобілів - за типовою формою N ОЗ-4 "Акт на списання автотранспортних засобів". Обидві форми затверджені наказом Мінстату від 29.12.95 р. N 352 (далі - Наказ N 352).
Якщо у процесі ліквідації об'єкта отримано запчастини або деталі, які ще можуть бути використані в господарській діяльності, інформація про них вноситься до акта на списання.
Акт складається у двох примірниках: один примірник передається до бухгалтерії, а другий залишається у матеріально відповідальної особи.
Податок на прибуток. При ліквідації об'єкта основних фондів потрібно керуватися пп. 8.4.8 Закону про прибуток:
– якщо списується об'єкт групи 1 - балансова вартість такого об'єкта прирівнюється до нуля, а валові витрати збільшуються на суму балансової вартості списаного об'єкта;
– якщо списується об'єкт групи 2, 3 або 4 - балансова вартість відповідної групи не змінюється.
Якщо при розбиранні об'єкта ОФ підприємство отримує деталі, комплектуючі, запасні частини та інші матеріальні цінності, які можна ще використовувати в господарській діяльності, то такі цінності не беруть участі в обліку приросту (убутку) балансової вартості запасів за п. 5.9 Закону про прибуток. Адже вони не придбавалися окремо і їх вартість окремо не була включена до складу валових витрат.
ПДВ. При ліквідації об'єкта ОФ за рішенням платника податків така ліквідація прирівнюється до поставки за звичайною ціною, що діє на момент ліквідації, а для основних фондів групи 1 - за звичайною ціною, але не нижчою від їх балансової вартості (п. 4.9 Закону про ПДВ).
Якщо списується об'єкт, який можна знайти на ринку (наприклад, техніка або обладнання), рекомендуємо звернутися до організації, що займається сервісним обслуговуванням таких об'єктів, та отримати оцінну вартість об'єкта.
Якщо ж на ринку неможливо знайти товар, ідентичний або однорідний списуваному об'єкту, тоді звичайною ціною можна вважати залишкову вартість основного засобу в бухгалтерському обліку (пп. 1.20.51 Закону про прибуток).
Уникнути нарахування податкових зобов'язань із ПДВ можна у випадках, коли:
– основні фонди ліквідуються у зв'язку з їх знищенням, руйнуванням унаслідок форс-мажору (наприклад, через повінь тощо);
– ліквідація відбувається без згоди платника податків;
– основні фонди викрадено;
– платник податків подає податковому органу документ про знищення або розбирання об'єкта, який підтверджує, що об'єкт не може бути використаний у майбутньому за первісним призначенням. Такими документами можуть бути (лист ДПАУ від 06.05.01 р. N 2235/6/16-1215-26):
– акти на списання типової форми N ОЗ-3, N ОЗ-4;
– письмовий висновок експертної комісії про економічну недоцільність ремонту об'єкта або неможливість його подальшого використання за первісним призначенням.
Якщо ліквідації підлягає основний засіб, стан якого інвентаризаційна комісія може оцінити самостійно (наприклад, меблі), - окремий експертний висновок отримувати не потрібно. Адже інвентаризаційна комісія може винести такий висновок і записати його в акті за типовою формою N ОЗ-3 у рядку "Висновок комісії".
Якщо списується технічно складний об'єкт або обладнання - рекомендуємо отримати висновок в організації, яка займається обслуговуванням і ремонтом таких об'єктів (адже комісія, що діє на підприємстві, не завжди може об'єктивно оцінити можливість ремонту або використання таких основних засобів - для цього потрібні спеціальні технічні знання).
Якщо ж об'єкт списується в результаті дії обставин непереборної сили або крадіжки - потрібно отримати в компетентних органах документ, що підтверджує факт наявності таких обставин.
Перелічені документи подаються до податкової інспекції разом із податковою декларацією з ПДВ за той звітний період, у якому відбулася ліквідація об'єкта.
Коригувати податковий кредит із ПДВ, відображений у момент придбання основного фонду, не потрібно - адже в Законі про ПДВ немає такої вимоги (див. інтерв'ю в "БАЛАНСІ", 2008, N 101, с. 2 обкладинки).

Якщо об'єкт вирішили продати

Документальне оформлення. При продажу об'єкта основних засобів потрібно скласти акт за типовою формою N ОЗ-1 "Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів", затвердженою Наказом N 352. Акт оформляється у трьох примірниках, один з яких передається покупцеві.
Податок на прибуток. При продажу об'єктів основних фондів:
– групи 1 - балансова вартість такого об'єкта прирівнюється до нуля. Сума перевищення виручки від продажу над балансовою вартістю об'єкта включається до валового доходу платника податків, а сума перевищення балансової вартості над виручкою від продажу - до валових витрат (пп. 8.4.3 Закону про прибуток);
– груп 2, 3 та 4 - балансова вартість відповідної групи зменшується на вартість продажу об'єкта. Якщо продажна вартість об'єкта перевищує балансову вартість відповідної групи, то сума перевищення включається до валового доходу продавця (пп. 8.4.4 Закону про прибуток).
Якщо об'єкт продається пов'язаній особі або особі, яка не є стандартним платником податку на прибуток, - валовий дохід від продажу нараховується з урахуванням звичайних цін (п. 7.4 Закону про прибуток).
ПДВ. Операції із продажу об'єкта ОФ обкладаються податком на додану вартість згідно з п. 4.1 Закону про ПДВ. База оподаткування визначається виходячи з договірної вартості, але не нижче від звичайних цін. Якщо звичайна ціна перевищує договірну ціну більше ніж на 20 %, база оподаткування визначається за звичайною ціною.
Як визначити звичайну ціну - див. попередній розділ.
Якщо такий об'єкт відсутній на ринку і визначити для нього звичайну ціну неможливо, то при продажу можна виходити з того, що звичайною буде та ціна, яку готовий заплатити покупець (пп. 1.20.1 Закону про ПДВ). Адже якщо об'єкт морально застарілий і продати його можна тільки за ціною, нижчою від залишкової вартості, - отже, це і є його справедлива ринкова ціна.
Розглянемо описані варіанти дій підприємства на умовному числовому прикладі.

Приклад
У липні 2010 року постійно діючою інвентаризаційною комісією підприємства прийнято рішення списати 20 системних блоків у зв'язку з їх моральним зносом. Первісна вартість системного блока - 2 000 грн., нарахований знос -1 400 грн., залишкова вартість - 600 грн. Для 10 системних блоків знайшли покупців, але вони погодилися заплатити не більше 360 грн. за кожний. Решту 10 системних блоків було розібрано. У результаті демонтажу підприємством отримано й оприбутковано 10 блоків живлення на загальну суму 250 грн., які надалі можуть бути використані.

Облік цих операцій показано в таблиці.

(грн.)
N п/п Зміст операції Первинні документи Бухгалтерський облік Податковий облік
Дт Кт Сума ВД ВВ
1 2 3 4 5 6 7 8
Ліквідація системних блоків
1 Списано вартість 10 системних блоків:
- нарахований знос Акт типової форми N ОЗ-3 131 104 14 000 – –
- залишкова вартість 975 104 6 000 – –*
2 Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ [6 000 х 20 % = 1 200] Податкова накладна 976 641 1 200 – –
3 Оприбутковано блоки живлення, отримані при розбиранні Накладна типової форми N М-11** 207 746 250 – –
Реалізація системних блоків
4 Об'єкти переведено до складу необоротних активів, що утримуються для продажу:
- відображено залишкову вартість Наказ керівника або договір на продаж 286 104 6 000 – –
- списано нарахований знос 131 104 14 000 – –
5 Відображено реалізацію 10 системних блоків Накладна, акт типової форми N ОЗ-1 377 712 3 600 – –
6 Нараховано податкові зобов'язання з ПДВ Податкова накладна 712 641 600 – –
7 Списано балансову вартість 10 системних блоків Акт типової форми N ОЗ-1 943 286 6 000 – –
8 Отримано оплату від покупців Виписка банку 311 377 3 600 – –
*Балансова вартість групи 4 не змінюється (пп. 8.4.8 Закону про прибуток).
**Затверджена наказом Мінстату від 21.06.96 р. N 193.
***Балансова вартість групи 4 зменшується на 3 000 грн. (пп. 8.4.4 Закону про прибуток).

Висновки

На перший погляд може здатися, що підприємству вигідно списати непотрібний основний засіб. Адже якщо це ОФ групи 1 - його балансова вартість включається до складу валових витрат, а якщо об'єкт груп 2-4 - тоді вартість цього об'єкта продовжить амортизуватися у складі вартості групи. Проте списання супроводжується нарахуванням зобов'язань із ПДВ, якого можна уникнути тільки за наявності висновку комісії про неможливість подальшої експлуатації об'єкта.
Але буває так, що об'єкт ще може використовуватися підприємством, але він настільки застарілий (морально або фізично), що вже не виконує своїх функцій у повному обсязі. У такому разі отримати висновок про неможливість його використання буде важко, а отже, списання такого об'єкта завжди супроводжуватиметься нарахуванням ПДВ. Якщо додатково до цього залишкова вартість об'єкта досить висока, то в наявності - несприятливі податкові наслідки. Тоді підприємству вигідно знайти покупця - і продати йому об'єкт за тією ціною, на яку покупець буде згодний.

а если те-же системные блоки не разбирали на запчасти, а просто выбросили. В этом случае тоже начисляется НДС???
если у вас есть заключение компьютерной фирмы, что эти блоки непригодны к эксплуатации, то НДС не начисляется. Но крайне желательно составить акт об уничтожении-разбили молотком и т.п.Комиссия подписала-и усе))))
Акт об уничтожении составляется на самом предприятии или тоже должна делать компьютерная фирма???
Спасибо

А если акт об уничтожении на фирме написали, заполнена форма ОЗ-3, но заключения от компьютерной фирмы нет,. то в таком случае НДС все-таки будет начисляться???
А валовые доходы ставится без заключения от компьютерной фирмы
А как быть с Малоценными необоротным сч. 112 ? Если мы саомостоятельно списываем?начисляеться НДС?
Подскажите еще, пожалуйста, если я на эти списываемые ОС начисляю НДС, то как правильно выписать налоговую накладную??? Заранее спасибо.
И еще один вопросик. Как правильно списать прицеп для автомобиля??? Его на фирме, судя по всему, очень давно нет. А предыдущий бухгалтер его не списал. Остаточная стоимость 5грн. confused smiley
И на прицеп надо какую форму заполнять???? ОЗ-3 или ОЗ -4 ???? Подскажите пож. ОЧЕНЬ надо!!!! sad smiley
Что, никто ничего не может подсказать по этому поводу?????
Quote
xxl
И еще один вопросик. Как правильно списать прицеп для автомобиля??? Его на фирме, судя по всему, очень давно нет. А предыдущий бухгалтер его не списал. Остаточная стоимость 5грн. confused smiley

Продайте его директору за 6грн., мороки меньше с утилизацией и т.д.
При ліквідації об'єкта ОФ за рішенням платника податків така ліквідація прирівнюється до поставки за звичайною ціною, що діє на момент ліквідації, а для основних фондів групи 1 - за звичайною ціною, але не нижчою від їх балансової вартості (п. 4.9 Закону про ПДВ).// Какая балансовая стоимость подразумевается: в б\у или Н\у?
Спасибо.

Подскажите еще, пожалуйста, если я на эти списываемые ОС начисляю НДС, то как правильно выписать налоговую накладную??? Заранее спасибо.
Подскажите еще, пожалуйста, если я на эти списываемые ОС начисляю НДС, то как правильно выписать налоговую накладную??? Заранее спасибо.
Quote
xxl
И еще один вопросик. Как правильно списать прицеп для автомобиля??? Его на фирме, судя по всему, очень давно нет. А предыдущий бухгалтер его не списал. Остаточная стоимость 5грн. confused smiley
А разве прицеп не подлежит регистрации в ГАИ как и само авто? Тогда его нельзя списывать/продавать как захочется, нужно снимать с учета.
И что мне делать теперь с этим прицепом???? Его приобретение было в 1993году. Никаких документов по нему я найти не могу. Их нет нигде как и самого прицепа...... А остаточная стоимость 5грн. sad smiley


И еще один вопрос. Если я списываю ОС (компы) начисляю НДС, то как правильно выписать налоговую накладную??? Заранее спасибо.
Глупый вопрос, но хочу уточнить...дату изменений ставить все же 31.03 или 01.04?
Спасибо
И все-таки КАК ПРАВИЛЬНО ВЫПИСАТЬ НАЛОГОВУЮ НАКЛАДНУЮ??????. Если я списываю ОС (компы) начисляю НДС, то как правильно выписать налоговую накладную??? Заранее спасибо.
ОЧЕНЬ -ОЧЕНЬ СРОЧНО НАДО!!!!!!!!!!!!!!! ПОЖАЛУЙСТА!!!!!!!!!!!!!!!!!
Да никто достоверно не знает, как ее выписывать, уже обсуждалось winking smiley А давайте запишем это в апрель, что позволит подождать еще месяц новых разъяснений.
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Сторінка 1 з 2    Сторінки: 12Наступна
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00044