Який порядок заповнення платником ПДВ податкової накладної та Реєстру виданих та отриманих податкових накладних у разі ліквідації ТМЦ, ОФ за самостійним рішенням?
Відповідь:Коротка відповідь: У разі ліквідації ТМЦ, основних фондів за самостійним рішенням податкова накладна заповнюється відповідно до вимог п.8 Порядку заповнення податкової накладної, та підлягає занесенню до розділу І Реєстру, а саме: У графі 1 - записується порядковий номер податкової накладної, який відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі. У графі 2 - вказується дата виписки податкової накладної. У графі 3 - вказується порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1. У графі 4 - зазначається вид документа: ПН - податкова накладна, до якого додається код операції (наприклад, ПН05 - податкова накладна, виписана при ліквідації основних фондів за самостійним рішенням платника податку. У графі 5 - вказується найменування (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичної особи - підприємця) платника, який здійснює ліквідацію основних фондів за самостійним рішенням. У графі 6 - вказується „0”; У графах 7 – 12 - відображається інформація щодо постачання товарів/послуг.
Повна відповідь: Згідно з пп.8.3 п.8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України від 21.12.2010 №969 (далі – Порядок №969), передбачено, що у разі постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання; використання товарів/послуг, за якими суми ПДВ попередньо були включені до податкового кредиту, в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування; визнання умовного постачання товарних залишків та/або основних фондів, що перебувають в обліку платника податку на день анулювання його реєстрації як платника податку на додану вартість, щодо яких був нарахований податковий кредит у минулих або поточному податкових періодах; ліквідації основних фондів за самостійним рішенням платника податку; переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих, у рядках "Індивідуальний податковий номер покупця" та "Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)" проставляється нуль. Відповідно до п.8 Порядку №969 усі примірники податкових накладних, окремі особливості заповнення яких викладені в підпунктах 8.1 - 8.4 цього пункту, залишаються в особи, що їх виписала, і зберігаються відповідно до викладеного в підпунктах 6.1 та 6.4 пункту 6 цього Порядку. У верхній лівій частині оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна помітка "Х" та зазначається тип причини, зокрема, „05” - ліквідація основних фондів за самостійним рішенням платника податку; Згідно з п.4 Порядку №969 сплачена (нарахована) сума ПДВ у податковій накладній повинна відповідати сумі податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг продавця у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних. Відповідно до п.8.1 Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010 №1002 (далі – Порядок №1002), облік виданих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов'язань, дата виникнення яких визначається відповідно до вимог ст.187 р.V Податкового кодексу України. Відповідно до пп.9.1 – 9.7 п.9 Порядку №1002, при занесенні до розділу І Реєстру платником податку податкової накладної, що виписана при ліквідації основних фондів за самостійним рішенням: У графі 1 - записується порядковий номер податкової накладної, який відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі. У графі 2 - вказується дата виписки податкової накладної. У графі 3 - вказується порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1. У графі 4 - зазначається вид документа: ПН - податкова накладна, до якого додається код операції (наприклад, ПН05 - податкова накладна, виписана при ліквідації основних фондів за самостійним рішенням платника податку. У графі 5 - вказується найменування (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичної особи - підприємця) платника, який здійснює ліквідацію основних фондів за самостійним рішенням. У графі 6 - вказується „0”; У графах 7 – 12 - відображається інформація щодо постачання товарів/послуг.
16.04.2011 По материалам : Єдина база податкових знань