Еще такой образец
ПП “”
01.03.2002 р. м.
НАКАЗ №1
Основні відомості про підприємство
Показник Зміст Код
Підприємство ПП “ ” 31790008
Організаційно-правова форма Приватне підприємство -
Територія м. 2610100000
№ свідоцтва про державну реєстрацію -
Юридична адреса та місцезнаходження м.
Керуючись Законом України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. №996-XIV (далі - Закон про бухоблік), затвердженими МФ України положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, інструкціями та іншими нормативними актами, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, виконуючи вимоги, передбачені Статутом підприємства, з метою отримання прибутків та задоволення матеріальних та інших соціальних потреб працівників підприємства, наказую:
Здійснити організаційні заходи щодо порядку ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, складання та подання звітності.
Створення організаційної основи бухгалтерського обліку на підприємстві належить до компетенції власника Приватного підприємства “”, надалі – ПП “”, та передбачає встановлення відповідних обов'язків його керівника та працівників бухгалтерії:
1. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку на підприємстві і на виконання пункту 4 статті 8 Закону про бухоблік встановити з 1 березня 2002 року в ПП “” таку форму організації бухгалтерського обліку:
1.1. Бухгалтерський облік здійснюється головним бухгалтером: Лебедевич Ірина Анатоліївна
2. Встановити, що права й обов'язки головного бухгалтера визначаються Законом про бухоблік, цим наказом та затвердженою посадовою інструкцією:
2.1. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону про бухоблік, головний бухгалтер підприємства:
2.1.1. Забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання й подання у встановлені строки фінансової звітності;
2.1.2. Організує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій (йому відомих);
2.1.3. Бере участь в оформленні матеріалів, пов'язаних із недостачею та відшкодуванням втрат від недостачі, крадіжок і псування цінностей підприємства;
2.1.4. Розробляє та забезпечує дотримання єдиних організаційних та методичних основ ведення бухгалтерського обліку всіма структурними підрозділами підприємства.
2.1.5. За відсутності на підприємстві посади касира головний бухгалтер суміщає обов’язки головного бухгалтера і касира.
2.2. Розпорядження головного бухгалтера, які стосуються становлення та здійснення бухгалтерського обліку на підприємстві, є обов'язковими до виконання усіма структурними підрозділами й всіма працівниками підприємства.
2.2.1. Цим наказом головний бухгалтер наділяється правом другого підпису, який він ставить на первинних бухгалтерських документах, реєстрах бухгалтерського обліку та відповідних звітах, згідно з переліком, наведеним у додатку 1 до цього наказу (варіант переліку викладений у додатку 1).
2.3. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед керівником підприємства, призначеним на відповідну посаду власником підприємства, згідно з переліком питань, наведених у пункті 2.1 цього наказу.
2.3.1. За відсутності головного бухгалтера вищезазначені (див. п. 2.1 цього наказу) обов'язки та відповідальність покладаються на керівника підприємства
3. Затвердити перелік посадових осіб, які наділяються правом дозволу на проведення господарських операцій (додаток 2 до наказу). Зразки підписів відповідних осіб за переліком затверджуються окремим наказом керівника та доводяться до відповідних структурних підрозділів.
3.1. Перелічені в додатку 2 особи наділяються правами та несуть всю повноту відповідальності за відповідність проведених операцій чинному законодавству та статуту підприємства, згідно з посадовими інструкціями.
4. Затвердити перелік посадових осіб, яким дозволено отримувати та видавати товарно-матеріальні цінності (додаток 3 до наказу). Зразки підписів відповідних посадових осіб за переліком затверджуються окремим наказом керівника та доводяться до відповідних структурних підрозділів.
4.1. Перелічені в додатку 3 особи наділяються правами та несуть усю повноту відповідальності за відповідність здійснених операцій законодавчим актам та статуту підприємства, згідно з посадовими інструкціями та чинними законодавчими актами України.
5. Затвердити перелік посадових осіб, які складають звітність, за її призначенням згідно з вимогами Закону про бухоблік, національних стандартів (положень) бухгалтерського обліку, звітності з обліку податків та платежів (додаток 4).
Зобов'язати згаданих посадових осіб, які включені до переліку, наведеного у додатку 4 до цього наказу, підписувати відповідні звіти підприємства.
5.1.Покласти на вказаних у додатку 4 осіб усю повноту відповідальності за якість підготовки й своєчасність подання такої звітності.
6. Затвердити правила й графік документообігу відповідно до додатка 5 до цього наказу.
7. Відповідальність за приймання документації на тимчасове зберігання до архіву підприємства, за зберігання документації в архіві та здавання відповідної документації до державного архіву покласти на Лебедевич Ірину Анатоліївну
7.1. Видачу документації у тимчасове користування посадовим особам підприємства здійснювати за письмовим дозволом головного бухгалтера підприємства, а не працівникам підприємства з письмового розпорядження керівника підприємства;
7.2. Видачу документів стороннім особам здійснювати за письмовим дозволом керівника підприємства.
8. З метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку й звітності проводити інвентаризацію майна й фінансових зобов'язань, відповідно до статті 10 Закону про бухоблік та інших нормативних документів:
8.1. Інвентаризація активів і зобов'язань, під час якої перевіряються їх наявність, документальне підтвердження і стан та дається оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку і розробляються пропозиції щодо зміни окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), проводиться перед складанням річної фінансової звітності підприємства, орієнтовно з 1 грудня до 31 грудня , в обов'язковому порядку. Точний час і порядок її проведення, відповідальні особи визначаються керівником підприємства окремим письмовим розпорядженням (наказом) керівника;
8.2. У всіх інших випадках об'єкти й періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником підприємства на підставі чинного законодавства у міру необхідності. Час та перелік інвентаризації об'єктів визначаються окремим письмовим розпорядженням (наказом) керівника підприємства.
8.3. Для проведення інвентаризаційної роботи (планових та незапланованих інвентаризацій активів та зобов'язань, списання основних засобів, малоцінки, інших матеріальних цінностей тощо) затвердити постійно діючу інвентаризаційну комісію у складі: директор Бурда Р.М. - голова комісії; головний інженер Купець С.А. –член комісії; старший бухгалтер Лебедевич І.А. - член комісії; інженер-сантехнік Ясковець Л.О. - член комісії; начальник виробничо-технічного відділу Іванишин І.П. - член комісії.
8.3.1. Права й обов'язки та завдання, які покладаються на членів постійно діючої інвентаризаційної комісії, визначені Інструкцією з інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 11.08.94 р. №69 (далі - Інструкція 69).
8.3.2. Додатково до завдань, обумовлених Інструкцією 69, на постійно діючу інвентаризаційну комісію покладаються завдання: з визначення ефективності застосовуваних на підприємстві принципів, методів і процедур облікової політики; з проведення робіт щодо оцінки активів та зобов'язань; з розробки та затвердження пропозицій щодо їх зміни на наступний звітний рік, проведення внутрішнього контролю на підприємстві.
8.4. Для проведення раптової інвентаризації каси підприємства створити комісію у складі:
директора Бурди Р.М – голова комісії;
головного бухгалтера Лебедевич І.А.- член комісії;
інженер-сантехнік Ясковець Л.О. - член комісії;
головний інженер Купець С.А. - член комісії.
8.5. Інвентаризація каси підприємства проводиться не рідше одного разу на рік. У всіх інших випадках періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником підприємства на підставі чинного законодавства у міру необхідності.
9. Загальну відповідальність за ведення податкового обліку покласти на головного бухгалтера.
Закріпити за окремими працівниками бухгалтерії конкретні ланки обліку:
9.1. Виписування податкових накладних та ведення книг обліку продажу та придбання доручити бухгалтеру.
9.2. Ведення підрахунку валових доходів та валових витрат покласти на бухгалтера. Облік валових доходів та валових витрат здійснювати за окремими розрахунками у форматі діючої звітності про прибуток підприємства.
10. Відповідальність за недопущення несанкціонованого доступу до облікової інформації покласти на головного бухгалтера підприємства Лебедевич Ірину Анатоліївну.
Починаючи з 1 березня 2002 року впровадити на підприємстві такі форми, методи, норми та процедури, які стосуються облікової політики підприємства.
11. Форма обліку:
Застосовувати на підприємстві журнально-ордерну форму обліку господарських операцій.
11.1. Здійснювати обробку облікової інформації на окремих дільницях (підрозділах) таким чином:
11.1.1. Із застосуванням комп'ютерної техніки: відділ фінансового планування, відділ проектування.
11.1.2. Без застосування комп'ютерної техніки (ручним способом): відділ безпеки та охорони; господарський відділ
11.2. Затвердити перелік первинних документів, які застосовуються підприємством у практичній діяльності й офіційно затверджені відповідними державними органами (додаток 6).
Графік документообігу повинен містити всі документи, в тому числі розроблені та застосовувані підприємствами.
11.3. Затвердити форми первинних облікових документів (зведених первинних документів), які застосовуються підприємством у практичній діяльності, але не затверджені відповідними державними органами (додаток 7), в тому числі форми первинних документів та форми зведених облікових документів, форми реєстрів бухгалтерського обліку, що складаються на дільницях з автоматизованим обліком.
11.4. До бланків суворої звітності відносити перелік документів, наведених у додатку 8 до цього наказу.
11.5. Для ведення обліку руху бланків суворої звітності, видачі (здавання невикористаних) бланків відповідним посадовим особам, приймання звітності за виданими бланками суворого обліку та їх передавання на постійне зберігання до архіву підприємства призначається бухгалтер Лебедевич Ірина Анатоліївна.
11.5.1. Затвердити перелік посадових осіб, які використовують бланки суворої звітності у своїй роботі (додаток 9).
11.5.2. Затвердити право підпису довіреностей на отримання товарно-матеріальних цінностей, укладання угод :
директор Бурда Р.М.- перший підпис;
головний інженер Купець С.А.- перший підпис;
головний бухгалтер Лебедевич І.А.- другий підпис;
11.6. Згідно з пунктом 1.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України 24.05.95 р. за №88, всі первинні документи, облікові реєстри, фінансова, статистична та інша звітність складаються українською мовою.
11.7. Установити місце зберігання (архів підприємства) первинних документів та реєстрів бухгалтерського обліку, виготовлених як на паперових, так і на магнітних носіях інформації (дискети, компакт-диски). Строки зберігання визначені в додатках до цього наказу. Доступ сторонніх осіб до такого приміщення (архіву) без спеціального на те дозволу заборонити
12. Затвердити розроблений на підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій (див. наказ МФ України №291 від 21.12.99 р.) робочий план рахунків із використанням рахунків першого, другого та третього порядку (додаток 10).
12.1. Використовувати для узагальнення інформації про витрати підприємства рахунки класу 8 "Витрати за елементами".
13. Затвердити систему й форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності й контролю господарських операцій.
13.1. Для підтвердження достовірності фінансової звітності проводити аудиторські перевірки фінансової звітності незалежною аудиторською фірмою за розпорядженням керівника.
14. Організувати аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей таким чином за підрозділами:
14.1. У бухгалтерії - у кількісно-сумовому вимірі;
14.2. На складах - у кількісному вираженні;
14.3. У цехах та на дільницях - у кількісному вимірі.
15. Використовувати на підприємстві таку методику бухгалтерського обліку:
15.1. До основних засобів відносити матеріальні активи, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік), первісна вартість яких більша за 2000 грн.
15.1.1. Фактичні витрати на ремонт основних засобів включати до складу витрат виробництва;
15.1.2. Нарахування амортизації за основними засобами здійснювати прямолінійним методом;
15.1.3. Переоцінку основних засобів проводити, якщо їх залишкова вартість значно (більш як на 10 відсотків) відрізняється від справедливої вартості на дату балансу;
15.1.4. Обліковою одиницею бухгалтерського обліку основних засобів вважати об'єкт основних засобів;
15.1.5. Ліквідаційну вартість об'єктів основних фондів не розраховувати та з метою амортизації прийняти рівною 0.
15.2. Термін використання нематеріальних активів визначати по кожному об'єкту окремо, в момент його зарахування на баланс, виходячи з:
15.2.1. Терміну використання подібних нематеріальних активів;
15.2.2. Передбачуваного морального зносу, правових чи інших подібних обмежень щодо строків використання та інших факторів;
15.2.3. Амортизацію нематеріальних активів здійснювати прямолінійним методом;
15.2.4. Здійснювати переоцінку за справедливою вартістю на дату балансу тих нематеріальних активів, щодо яких існує активний ринок;
15.3 Вважати матеріальні активи з терміном корисного використання (експлуатації) понад один рік вартістю до 2000 грн малоцінними необоротними матеріальними активами (МНМА):
15.3.1. Амортизацію за МНМА нараховувати у першому місяці використання об'єкта в розмірі 100 відсотків його вартості, яка амортизується.
15.4. Матеріальні активи, що використовуються не більше одного року, вважати малоцінними та швидкозношуваними предметами (МШП):
15.4.1. Нарахування зносу за МШП здійснювати у розмірі 100 (сто) відсотків балансової вартості таких предметів при передачі їх зі складу в експлуатацію. Здійснювати обов'язкове ведення кількісного обліку таких предметів у розрізі матеріально відповідальних осіб до моменту їх повної ліквідації (списання з балансу);
15.5. Визнання та первісну оцінку запасів (матеріалів, сировини, палива, комплектуючих виробів, товарів) здійснювати залежно від шляхів надходження запасів на підприємство: придбані за плату, виготовлені власними силами, внесені до статутного капіталу, одержані безоплатно, придбані у результаті обміну на подібні та неподібні запаси згідно з ПСБО 9 "Запаси":
15.5.1. Обліковою одиницею бухгалтерського обліку запасів вважати найменування запасів
15.5.2. Застосовувати періодичну систему оцінки запасів
15.5.3. Оцінку незавершеного виробництва здійснювати за нормативними затратами;
16.5.4. Оцінку запасів при відпуску у виробництво чи іншому вибутті здійснювати за методом ФІФО;
16.5.5. При складанні балансу здійснювати оцінку запасів та відображати у бухгалтерському обліку і звітності за найменшою з двох оцінок: первісною вартістю або чистою вартістю реалізації;
16.5.6 Транспортно-заготівельні витрати, що входять до первісної вартості запасів, придбаних за плату, безпосередньо включаються до собівартості запасів;
16.5.7 Облік інших витрат, що входять до первісної вартості запасів, придбаних за плату, щомісяця відносити на вартість придбаних запасів.
16.6. Оцінку запасів (покупних товарів для роздрібної торгівлі) здійснювати за цінами продажу.
16.7. Суми доходів відображати в бухгалтерському обліку відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", яке затверджене наказом МФ України від 29.11.99 р. №290.
16.8. Оцінку ступеня завершеності операцій з надання послуг здійснювати шляхом вивчення виконаної роботи; при цьому в бухгалтерському обліку доходи відображати у звітному періоді після оформлення акта про виконання робіт (надання послуг), застосувати спосіб вивчення виконаної роботи, за винятком випадків, коли дохід від надання послуг не може бути вірогідно визначений.
16.9. Витрати відображати в бухгалтерському обліку відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", яке затверджене наказом МФ України від 31.12.99 р. №318:
16.10. Величину резерву сумнівних боргів розраховувати за методом класифікації дебіторської заборгованості (із застосування коефіцієнта сумнівності для кожної групи боржників). Для створення резерву відкриваються окремі субрахунки за кожним дебітором.
17. Затвердити перелік створюваних на підприємстві резервів (фондів) та порядок формування та витрачання коштів таких фондів (додаток 15).
18. Для класифікації поточних зобов'язань, оборотних активів, дебіторської заборгованості, МШП, МНМА та інших статей балансу керуватися встановленою технологією виробництва та затвердженою технологічною документацією з тривалістю операційного циклу 12 місяців.
19. На підприємстві застосовуються форми та системи оплати праці згідно з умовами, передбаченими колективним договором:
20. Затвердити такі строки видавання готівки, норми витрат та терміни звітування за окремими операціями:
20.1. Установити дні видавання готівки із каси підприємства:
заробітної плати, пенсій та інших соціальних виплат до 10 числа кожного місяця;
20.2. Застосовувати на підприємстві передбачені чинними нормативними актами граничні норми добових на службові відрядження, граничну величину розрахунків готівкою, строки звітування за витрачання коштів тощо.
21. Відповідальність за організацію робіт з ведення обліку, зберігання й видавання трудових книжок і виконавчих листів покласти на головного бухгалтера.
22. Загальний контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою:
22.1. Контроль за виконанням конкретних пунктів наказу покладається на: Лебедевич І.А., Купця С.А., Іванишина І.П., Ясковець Л.О.
23. Зі змістом наказу ознайомити (під розписку) усіх посадових осіб, причетних до його виконання.
Керівник підприємства _______________________________ Бурда Р.М.
З наказом ознайомлені: __________________________________ Лебедевич І.А.,
Купця С.А.,
Іванишина І.П.,
Ясковець Л.О.