Які правила оподаткування податком на прибуток нерезидента, який представляє громадську організацію та за яким звітом необхідно подавати розрахунок прибутку у 2014 році?
Отвечает Вита Форсюк:
Відповідно до вимог Закону України від 22.03.2012 р. № 4572-VI «Про громадські об'єднання» неурядові організації інших держав, міжнародні неурядові організації можуть діяти на території України лише через акредитовані підрозділи, відомості про яких вносяться до Реєстру громадських об'єднань.
Пункт 3.4 та п. 3.4.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. № 1588, зареєстрований в Мін’юсті України 29.12.2011 р. за № 1562/20300, зобов’язує відокремлений підрозділ іноземної компанії, організації, що підпадає під визначення постійного представництва, стати на облік як платник податків після належної акредитації (реєстрації, легалізації) такого підрозділу на території України згідно із законом..
До документів про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України належать свідоцтво про реєстрацію структурного осередку громадської (неурядової) організації зарубіжної держави в Україні, видане Державною реєстраційною службою України, - для філій, відділень, представництв та інших структурних осередків громадських (неурядових) організацій зарубіжних держав в Україні.
Таким чином,
акредитовані підрозділи мають бути зареєстровані як платники податку на прибуток. Водночас в цілях оподаткування такий акредитований підрозділ не може набути статусу неприбуткової організації в розумінні статті 157 ПК України, яка визначає порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій, а податкове законодавство не визначає їх окремого статусу чи пільг.
Як наслідок, діяльність акредитованого підрозділу буде оподатковуватись за загальними правилами оподаткування постійних представництв нерезидентів, визначені в тому числі статтею 160 ПК України.
Відповідно до пункту 160.8 статті 160 розділу ПК України суми прибутків нерезидентів, які провадять свою діяльність на території України через постійне представництво, оподатковуються в загальному порядку. При цьому таке постійне представництво прирівнюється з метою оподаткування до платника податку на прибуток, який провадить свою діяльність незалежно від такого нерезидента. У разі якщо нерезидент провадить свою діяльність не лише в Україні, а й за її межами і при цьому не визначає прибуток від своєї діяльності, що ведеться ним через постійне представництво в Україні, сума прибутку, що підлягає оподаткуванню в Україні, визначається на підставі складення нерезидентом відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, погодженого з органом державної податкової служби за місцезнаходженням постійного представництва. У разі неможливості визначити шляхом прямого підрахування прибуток, отриманий нерезидентами з джерелом його походження з України, оподатковуваний прибуток визначається органом державної податкової служби як різниця між доходом та витратами, визначеними шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7.
Згідно з п. 1 розділу ІІІ Наказу Міністерства фінансів України від 25.06.2013р. № 610 "Про затвердження форм та Порядку розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво" Нерезидент, який провадить свою діяльність не лише в Україні, а й за її межами і при цьому не визначає прибуток від своєї діяльності, що ведеться ним через постійне представництво в Україні, визначає суму прибутку, що підлягає оподаткуванню в Україні, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, погодженого з органом державної податкової служби за місцезнаходженням постійного представництва, шляхом складання Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 25 червня 2013 року № 610.
Окрім того, варто відзначити, що
міжнародні угоди, які були ратифіковані Україною, можуть встановлювати спеціальні правила оподаткування для окремих суб’єктів, в тому числі представництв іноземних неурядових організацій.Редаговано разів: 1. Востаннє 10/02/2014 09:30 користувачем DK-admin.