Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

"Переходные операции: налог на прибыль до и после 1 апреля" (27 июня 2011)

Відправлено користувачем DK-admin 
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема

Интернет-конференция: "Переходные операции: налог на прибыль до и после 1 апреля"
(27 июня 2011 года)


Уважаемые участники форума!


С введением Налогового кодекса как никогда актуальными стали семинары и конференции с участием специалистов, которые могут поделиться своим опытом и ответить на Ваши вопросы.

ДК-портал предлагает Вам стать участниками серии интернет-конференций, в которых Вы сможете получить ответы на свои вопросы по заданным тематикам.

Партнером в проведении первых конференций стала одна из ведущих аудиторских фирм "Контракты-Аудит", которая работает на рынке консультационных услуг по всей Украине с 1995 года.

В этот раз есть возможность получить ответы на вопросы по теме:

"Переходные операции: налог на прибыль до и после 1 апреля".


На Ваши вопросы ответит:


Галина Шулак - старший бухгалтер - эксперт АФ "Контракты-Аудит", сертификат САР


Внимание! вопросы принимаются до обеда 24 июня включительно!
Результаты конференции смотри на портале 27 июня!




Редаговано разів: 8. Востаннє 16/12/2011 09:18 користувачем DK-admin.
Добрый день.
Организацией были оплачены, оприходованы товары и материалы в 1-м квартале 2011г. Затраты отнесены на валовые расходы. На конец квартала они не были реализованы и их стоимость была отражена в гр.5 табл.1 приложения К1/1 к Декларации по налогу на прибыль, тем самым увеличив валовый доход.
При их реализации после 01.04.11г. возможны 2 ситуации:
1. реализация заказчику и оплате во 2-м квартале (доход 2 кв.);
2. реализация при оплате (авансу) в 1-м квартале (ВД 1кв).
Относится ли стоимость материалов на затраты в 1-м и 2-м случае?




Відповідає Галина Шулак

Перехідними положеннями Податкового кодексу України (далі — ПКУ) питання, щодо відображення витрат за перехідними залишками товарів жодним чином не врегульоване, тому спробуємо розібрати його.

З моменту набрання чинності розділом ІІІ ПКУ, тобто з 01.04.2011 р. у Єдиній базі податкових знань ДПА була висловлена досить фіскальна думка, щодо заборони відображати витрати у вигляді собівартості товарів, за якими був відображений дохід до 01.04.2011 р. (отриманий аванс), а саме “оскільки вартість товарів, оплачена у вигляді авансів (передоплати) до 01.04.2011, не визнається як дохід від реалізації товарів, то і витрати, понесені (нараховані) у зв’язку з придбанням таких товарів, не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку”.

І навпаки, ДПА не була проти того, щоб відображати витрати у вигляді собівартості товарів, які були реалізовані і оплачені після 01.04.2011 р. З цією метою вони рекомендували: “на дату набрання чинності Податкового кодексу України провести інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, які знаходяться у запасах, визначити їх собівартість згідно з нормами Податкового кодексу України та врахувати її в частині матеріальної складової у складі витрат звітного періоду, в якому буде визнано доходи від реалізації таких товарів”.

На сьогоднішній день в Єдиній базі податкових знань обидві консультації мають статус “недіючих”. Це наштовхує на думку, що ДПА все ж таки визнала свою помилку і не буде заперечувати проти відображення витрат у вигляді собівартості, за перехідними залишками товарів, незалежно від того, коли було відображено дохід від їх реалізації (до 01.04.2011 р. чи після 01.04.2011 р.).

На нашу думку, підприємство має право на витрати у вигляді собівартості за перехідними товарами в обидвох варіантах виходячи з наступного:

Варіант 1. Пунктом 138.4 ст.138 ПКУ передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Таким чином, при реалізації товарів (і їх оплаті) після 01.04.2011 р. підприємство однозначно має право на витрати у вигляді собівартості товарів, оскільки за такою операцією виникає дохід після 01.04.2011 р.

Варіант 2. Незважаючи на те, що при зазначеній операції з реалізації товарів після 01.04.2011 р. дохід не виникає (був відображений до 01.04.2011 р. у вигляді отриманого авансу), вважаємо, що підприємство має право на витрати у вигляді собівартості. В протилежному випадку - об'єктом оподаткування податком на прибуток буде дохід від такої операції, а не прибуток. А пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є саме прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Таким чином, відсутність механізму формування прибутку за перехідними операціями (а саме невизначеність дати визнання витрат у вигляді собівартості реалізованих товарів, за якими був відображений дохід до 01.04.11 р.) не означає, що змінився об'єкт оподаткування.
Здравствуйте!
Предприятию (нам) были оказаны услуги по поставке газа в 2008-2009 году. Акты выполненных работ, которые были наданны поставщиком, не были нами подписаны из-за смены кредитора. Эти услуги не были оплачены, и не включены в затраты в 2008-2009г. В июне этого года судом были подтверждены долговые обязательства новому кредитору и есть постановление суда на выплату долга.

Могу ли я сейчас включить в затрати эти услуги по поставке газа, оказанные в 2008-2009г ?
Спасибо за ответ!




Відповідає Галина Шулак

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з п. 138.2 ст. 138 ПКУ витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

На підставі п. 138.11 ст. 138 ПКУ до складу витрат можна включити суми витрат, не враховані в минулих податкових періодах у зв'язку з допущенням помилок та виявлені у звітному податковому періоді в розрахунку податкового зобов'язання. Зазначені в цьому пункті витрати, здійснені в минулі звітні роки, відображаються у складі інших витрат.

Таким чином, підприємство зможе відобразити у складі витрат, у вигляді самостійно виправлених помилок, витрати на придбання газу в 2008-2009 рр. лише за наявності належним чином оформлених первинних документів (актів виконаних робіт). Рішення суду про погашення боргу не є первинним документом та не може бути підставою для відображення витрат. Крім цього, підприємству слід пам'ятати, що витрати можна уточнити не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Отже, навіть за наявності первинних документів, підприємство не може уточнити витрати, які мали місце у 1-му кварталі 2008 року, оскільки за ними сплив строк давності.


Згідно ПКУ п.196.1.14 послуги підприємства не є об'єктом оподаткування ПДВ. В червні 2011 року були надані послуги та підписані Акти, але оплата за ці послуги надійде в липні - серпні 2011 року.
Президентом підписан ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та про ставки вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур", якщо з 1 липня цей Закон набирає чинності, автоматом наші послуги стають з ПДВ.

1.У підприємства виникають доходи в 2 кварталі (на підставі Актів), ми нараховуємо і сплачуємо тільки податок на прибуток за 1 півріччя 2011 року.

Питання : В 3 кварталі коли буде погашена заборгованість у підприємства не виникнуть зобов'язання з ПДВ ?

Дякуємо за відповідь.



Відповідає Галина Шулак
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, ... а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У Вашому випадку перша подія — оформлення акту, відбулась у червні. Податкові зобов'язання з ПДВ не нараховувались, оскільки зазначені послуги не підпадали під визначення об'єкту оподаткування. Отримання оплати за зазначені послуги у 3-му кварталі буде вже другою подією.

Таким чином, у підприємства не буде підстав нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ, незважаючи на те, що зазначені послуги вже підпадатимуть під об'єкт оподаткування.
Здравствуйте, возникает ли доход в НУ и БУ у поставщика при бесплатной передаче товаров покупателю-обычное коммерч. предприятие?
Правильны ли будут проводки :

361 702 10000,00
702 6415 1666,67
902 281 8333,33
702 791 8333,33
791 902 8333,33
443 361 10000,00 (в конце года?)



Відповідає Галина Шулак

Бухгалтерський облік

Операція з безоплатної передачі товарів відповідає визначенню витрат наведеному в П(С)БО - 3 "Звіт про фінансові результати", згідно з яким витрати - зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власниками) за звітний період.

Таким чином, у бухгалтерському обліку при безоплатній передачі товарів дохід жодним чином не виникає, а навпаки - виникають витрати.

Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 10.01.2007 р. №2 передбачена наступна кореспонденція для безоплатної передачі запасів (суми за умовами запиту):

1. Безоплатно передані запаси: Дт 949 Кт 281 -- 8333,33 грн.
2. Нараховано сума податкового зобов'язання з ПДВ: Дт 949 Кт 6415 — 1666,67 грн.

Податковий облік

Для того, щоб визначити, чи від безоплатної передачі товарів виникають доходи звернемось до визначення доходу, наведеного у пп. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, згідно з яким доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що при безоплатній передачі товарів, доходи у підприємства не виникають, оскільки підприємство не отримує від такої операції доходу ні в грошовій, ні в матеріальній чи в нематеріальній формах. Однак не виключаємо, що у ДПС думка із зазначеного питання може бути іншою. Зокрема, в Єдиній базі податкових знань була розміщена консультація, у якій податкове відомство робило висновок, що при безоплатній передачі у підприємства не виникають доходи, проте зазначена консультація діяла до 29.04.2011 р.
Здравствуйте. Получили авансы в 1 кв 2011 и ранее. Заплатили с них налог на прибыль. Теперь, во 2 кв и позже, услуги будут оказаны. Как грамотно сделать акты так, чтобы не платить налог на прибыль по новым правилам, но по тем же суммам уже второй раз? Может нужно будет составить какую-то бух. справку?


Відповідає Галина Шулак

Дійсно, згідно з п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг. Однак це не означає, що підприємство вдруге (на дату оформлення акту) зобов'язане нараховувати доходи.

Пунктом 7 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ врегульовано питання, щодо відображення доходів за перехідними авансами. А саме передбачено, що дохід не визначається щодо товарів (результатів робіт, послуг), відвантажених (наданих) після дати набрання чинності розділом III цього Кодексу в частині вартості таких товарів (результатів робіт, послуг), оплаченої у вигляді авансів (передоплати) до такої дати, у тому числі в період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Таким чином, ПКУ прямо передбачено, що дохід не визнається за виконаними роботами після 01.04.2011 року, якщо такі роботи були оплачені у вигляді авансів до 01.04.2011 року. В даному випадку жодних додаткових документів складати не потрібно. Для повторного неоподаткування таких доходів, буде достатньо вказати в актах виконаних робіт реквізити договору (рахунку) згідно з яким була отримана попередня оплата.
Доброго дня!
Як визначити витрати операційної діяльності (собівартість реалізованої продукції) для розрахунку податку на прибуток, якщо:

- підприємство (на загальній системі оподаткування) має декілька напрямів діяльності: торгова, виробнича, обслуговуюча. Кожен напрямок має свій склад товару, який подається або використовується для робіт. Бухгалтерський облік товаро-матеріальних цінностей ведеться в розрізі складів за напрямками діяльності.
Товар на складах ідентичний , а часто однаковий, але оприбуткований на різні склади в різний час за різними закупівельними цінами. Реалізація та відпуск товару зі складу відбувається також з різних складів, в різний час.

Тобто, виникає ситуація:

Один і той же товар (але оприбутковаий на різні склади), списується в одному періоді за різно. собівартістю, порушуючи правила методу обліку запасів FIFO, який використовується на нашому підприємстві.

Приклад:
На склад №1 - 01.06.2011 оприбутковано товар А, собівартість якого 100,00грн за 1 шт.
На склад №2 - 05.06.2011 оприбутковано товар А, собівартість якого 120,00грн за 1 шт.

10.06.2011 зі складу №2 реалізовано товар А за собівартістю 1 шт-120,00грн.

Згідно ПКУ у витрати операційної діяльності включається собівартість 120,00грн, а згідно правилами обліку FIFO першим списується товар, який прийшов раніше, тобто із собівартістю 100,00грн.
Підкажіть, яку собівартість використовувати для правильного нарахування податку на прибуток підприємства?


Дякую за відповідь.



Відповідає Галина Шулак
Пунктом 20 П(С)БО — 9 “Запаси” передбачено, що оцінка запасів за методом ФІФО базується на припущенні, що запаси використовуються у тій послідовності, у якій вони надходили на підприємство (відображені у бухгалтерському обліку), тобто запаси, які першими відпускаються у виробництво (продаж та інше вибуття), оцінюються за собівартістю перших за часом надходження запасів.

Відповідно до п. 140.4 ст. 140 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) платник податку проводить оцінку вибуття запасів за методами, встановленими відповідним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Для всіх одиниць запасів, що мають однакове призначення та однакові умови використання, застосовується лише один із дозволених методів оцінки їх вибуття.

Таким чином, як для цілей бухгалтерського, так і для цілей податкового обліку собівартість реалізованого товару визначається за однаковими правилами, та за умовами прикладу має складати 100,00 грн. Описаний в прикладі варіант, на практиці не можливий, оскільки при списанні із складу №2 товару, кількість товару А на складі №2 складе 0 шт., проте залишиться його вартість 20 грн. Тобто за правилами обліку мав би бути списаний товар вартістю 100 грн., а фактично списується товар вартістю 120 грн.

При зазначеній організаційній структурі, коли облік товарів ведеться в розрізі декількох складів, можливий наступний варіант.

Підприємству наказом про облікову політику слід передбачити, що облік товарів (надходження, вибуття) ведеться в розрізі складів. При цьому, для оцінки вибуття запасів із кожного складу застосовується метод ФІФО. У даному випадку, буде дотримано принцип ФІФО в розрізі кожного складу, однак він буде порушений в цілому по підприємству. Хоча, положення (стандарти) бухгалтерського обліку не передбачають такого варіанту обліку товарів, вважаємо, що він цілком може бути застосований на практиці. Таким чином, у даному випадку собівартість реалізованого товару складе 120 грн. як у бухгалтерському, так і в податковому обліку.

Дотримання принципу ФІФО в цілому по підприємству можливе тільки у випадку, коли облік товарів ведеться на одному складі.
Доброго дня.
Як після 01.04.2011 р. відображається в податковому обліку операція придбання валюти. Бажано роз"яснити на маленькому прикладі: придбали 1000 дол. по курсу на міжбанку 8,0. Курс НБУ на цю ж дату - а) 8,5 б) 7,5. Дякую


Відповідає Галина Шулак

Згідно з пп. 153.1.4 п. 153.1 ст. 153 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) у разі придбання іноземної валюти до складу відповідно витрат або доходів звітного періоду включається позитивна або від'ємна різниця між курсом іноземної валюти до гривні, за яким придбавається іноземна валюта, та курсом, за яким визначається балансова вартість такої валюти.
.....
Термін "балансова вартість іноземної валюти" для цілей цього підпункту означає вартість іноземної валюти, визначену за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, на дату звітного балансу.

З буквального прочитання норм ПКУ випливає, що підприємство зможе включити до складу доходів або витрат позитивну або від'ємну різниця між курсом НБУ та курсом МВР при купівлі валюти лише за умови, що придбана валюта буде на залишку на кінець звітного періоду (на дату балансу). При цьому різниця буде визначатись між курсом НБУ на дату балансу (а не на дату придбання валюти) та курсом МВР на дату придбання валюти. Якщо ж придбана валюта буде списана з поточного рахунку до дати звітного балансу, то різниця між курсом НБУ на дату балансу та МВР при купівлі валюти, не буде відображатись у податковому обліку.

Аналогічна позиція висловлена і ДПС в Єдиній базі податкових знань: “Отже, якщо платник податку для здійснення розрахунків з нерезидентом придбавав іноземну валюту та до кінця звітного періоду (до дати звітного балансу) така валюта обліковується на його рахунках, то до витрат або доходів повинна бути включена від’ємна або позитивна різниця між курсами іноземної валюти до гривні на дату придбання та на дату звітного балансу”.

Доповнимо умову прикладу курсом НБУ на дату балансу — 8,1 грн./$ та курсом НБУ на дату вибуття (списання) іноземної валюти — 8,3 грн./$. За умовами прикладу, операція з придбання валюти буде відображена наступним чином:

1.Придбана іноземна валюта рахується на залишку на дату балансу

Позитивна різниця між курсом НБУ на дату балансу та курсом МВР на дату придбання іноземної валюти складає +0,1 (8,1 - 8,0). До складу доходу включається 100 грн. (1000*0,1).

Крім цього, на підставі пп. 153.1.3 п. 153.1 ст. 153 ПКУ підприємство має право на дату балансу визначити курсову різницю на залишок іноземної валюти:

а) іноземна валюта зарахована на баланс за курсом 8,5 грн./$. Від'ємна курсова різниця (включається до складу витрат) на залишок іноземної валюти складе 400 грн. ((8,1 — 8,5)*1000).

б) іноземна валюта зарахована на баланс за курсом 7,5 грн./$. Позитивна курсова різниця (включається до складу доходу) на залишок іноземної валюти складе 600 грн. ((8,1-7,5)*1000).

2.Придбана іноземна валюта списана з поточного рахунку до дати балансу

Якщо придбана іноземна валюта списана з поточного рахунку до дати балансу, то у даному випадку немає підстав визначати різницю між курсом МВР та курсом НБУ на дату балансу, оскільки на цю дату не формується балансова вартість іноземної валюти.

Однак, знову ж таки на підставі пп. 153.1.3 п. 153.1 ст. 153 ПКУ підприємство має право на дату вибуття (списання) іноземної валюти визначити курсову різницю за такою іноземною валютою:

а) іноземна валюта зарахована на баланс за курсом 8,5 грн./$. Від'ємна курсова різниця (включається до складу витрат) на дату вибуття іноземної валюти складе 200 грн. ((8,3 — 8,5)*1000).

б) іноземна валюта зарахована на баланс за курсом 7,5 грн./$. Позитивна курсова різниця (включається до складу доходу) на дату вибуття іноземної валюти складе 800 грн. ((8,3-7,5)*1000).
Добрый день!
Предприятие работает на арендованных основных средствах.Как отразить в бухгалтерском и налоговом учете затраты, связанные с ремонтом основных средств( списание запчастей, стройматериалов со сч.207,205, сч 661, 650), капитальный ремонт и предоставленным услугам по ремонту.
Спасибо!


Відповідає Галина Шулак

Бухгалтерський облік

Відповідно до п. 8 П(С)БО - 14 "Оренда" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2000 року №181 затрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.

Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 р. № 291 (далі - Інструкція) для обліку вартості завершених капітальних інвестицій в об'єкти операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) призначено субрахунок 117 "Інші необоротні матеріальні активи".

Таким чином, при здійсненні підприємством витрат на покращення (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) орендованих основних засобів, такі витрати акумулюються за дебетом субрахунку 153 "Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів". При їх завершенні, такі витрати списуються у дебет субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи" де створюється окремий об’єкт необоротних активів з відповідною назвою, як наприклад: “покращення орендованого офісного приміщення”.

Надалі цей об’єкт амортизується відповідно до строків оренди або його корисного використання, якщо він менший за строк оренди. Пунктом 27 П(С)БО - 7 "Основні засоби" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 р. №92 передбачено, що амортизація таких інших необоротних матеріальних активів нараховується за прямолінійним або виробничим методом.

Податковий облік

Пунктом 146.1 ст. 146 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) визначено, що облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об'єктом, що входить до складу окремої групи основних засобів, у тому числі вартість ремонту, поліпшення таких засобів, отриманих безоплатно або наданих в оперативний лізинг (оренду), як окремий об'єкт амортизації. Таким чином, вартість поліпшень орендованих основних засобів в податковому обліку буде амортизуватись як окремий об'єкт.

У разі якщо договір оперативної оренди/лізингу зобов'язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об'єкта оперативної оренди/лізингу, частина вартості таких ремонтів/поліпшень у сумі, що перевищує віднесену на витрати згідно з абзацом другим пункту 146.11 та пункту 146.12 цієї статті, амортизується орендарем як окремий об'єкт (п. 146.19 ст. 146 ПКУ). Отже, щоб підприємство змогло відображати у податковому обліку витрати на ремонт орендованих основних засобів, у договорі оперативної оренди обов'язково має бути умова, яка зобов'язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об'єкта оперативної оренди.

На підставі п. 146.12 ст. 146 ПКУ, підприємство, яке має власні основні засоби, витрати на ремонт орендованих основних засобів у межах, що не перевищують 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів (власних) на початок звітного року, відносить до витрат того звітного податкового періоду, в якому такі ремонт та поліпшення були здійснені.

Якщо ж у підприємства немає власних основних засобів, то на суму витрат, пов'язаних з ремонтом орендованих основних засобів слід буде створювати окремі об'єкти основних засобів. Такі об’єкти, на нашу думку, потрібно відносити до тієї групи основних засобів, до якої б належав орендований об’єкт та амортизувати із врахуванням мінімально допустимих строків корисного використання.
Здравтсвуйте.
Наше предприятие (юридическое лицо) во 2-м квартале являлось плательщиком единого налога. С 1 июля оно добровольно перешло на общую систему налогообложения. Предприятие могло бы пользоваться льготой по уплате налога на прибыль, но не соблюдалось условие по выплате заработной платы в размере 2-х минимальных зарплат. Если в дальнейшем предприятие будет начислять требуемую заработную плату, то через какой конкретный период времени он сможет пользоваться данной льготой?
Заранее благодарны.


Відповідає Галина Шулак

Дійсно, п. 154.6 ст. 154 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) передбачено право, на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року, застосовувати ставку 0 відсотків для підприємств, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує трьох мільйонів гривень та нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати (МЗП), розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв...

З наведеного можна зробити висновок, що дотримання розміру заробітної плати не є умовою для переходу на застосування ставки 0%, а критерієм, якого слід дотримуватись у майбутньому для застосування ставки 0 %. Якщо підприємство відповідає критеріям, що дають право на застосування ставки 0%, то з 01.07.2011 року Ви можете застосовувати ставку з податку на прибуток 0%. При цьому, для збереження права на застосування ставки 0%, з 01.07.2011 року підприємство зобов'язане нараховувати заробітну плату працівникам в розмірі не менше ніж 2 МЗП.

У листі ДПСУ від 09.02.2011 р. №2768/6/15-0315 викладена аналогічна думка щодо дотримання розміру МЗП, а саме зазначено, що нормою 154.6 ПКУ зобов'язано платників податку, які хочуть користуватися пільгою, з 01.04.2011 р. до 01.01.2016 р. нараховувати штатним працівникам заробітну плату у розмірі не менше, ніж дві мінімальні заробітні плати.
Добрый день! В 1 квартале была произведена оплата поставщику за товар (включена сумма аванса в валовые расходы), оприходован в апреле. Далее две ситуации с этим товаром
1. Покупателем оплачен и отгружен ему товар в апреле.
2. Оплачен покупателем товар в 1 квартале ( и включен в валовые расходы), а отгружен во 2 квартале..

Как при этом отражать доходы и расходы во 2 квартале? Спасибо!



Відповідає Галина Шулак

Думаю п.2 запиту слід розуміти так, що оплату від покупця включено до складу доходу (за першою подією), а не до витрат. Виходячи з цього міркування і побудована відповідь.

Питання відображення витрат за перехідними авансами врегульовано п. 7 підрозділу 4 перехідних положень Податкового кодексу України (далі — ПКУ). А саме, витрати не визначаються щодо товарів (результатів робіт, послуг), отриманих (наданих) після дати набрання чинності розділом III цього Кодексу, у частині вартості таких товарів (робіт, послуг), оплаченої у вигляді авансів (передоплати) до такої дати, у разі якщо такі аванси були враховані платником податку у складі валових витрат на дату їх оплати.

Таким чином, якщо сплачені аванси були включені до складу валових витрат у 1-му кварталі 2011 року, то при реалізації оплаченого авансом товару після 01.04.2011 року у підприємств не виникатимуть витрати.

1.Дохід від реалізації товарів на підставі п. 137.1 ст. 137 ПКУ визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар. Отже, у даному випадку у підприємства на дату передачі покупцю права власності (на дату передачі товару) виникне дохід від реалізації такого товару. При цьому, у підприємства за даною операцією вже не виникатимуть витрати, так як реалізовано товар який був оплачений авансом (відображений у складі валових витрат у 1-му кварталі 2011 року).

2.Пунктом 7 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ врегульовано питання, щодо відображення доходів за перехідними авансами. А саме передбачено, що дохід не визначається щодо товарів (результатів робіт, послуг), відвантажених (наданих) після дати набрання чинності розділом III цього Кодексу в частині вартості таких товарів (результатів робіт, послуг), оплаченої у вигляді авансів (передоплати) до такої дати, у тому числі в період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Отже, при реалізації товару після 01.04.2011 року, за який був отриманий аванс до 01.04.2011 року (включений до складу валових доходів) у підприємства не виникатиме дохід. У підприємства за даною операцією також не виникнуть витрати, так як реалізовано товар який був оплачений авансом (відображений у складі валових витрат у 1-му кварталі 2011 року).
Доброго дня.
В пункті 153.1.1 (доходи у валюті) та 153.8 (доходи при операціях з цінними паперами) ПКУ при визначенні термінів "доходи" зазначено отримані/нарахові.
Чи означає це, що при таких особливих операціях як операції з валютою та ЦП, доходи будуть враховуватися за першою подією? Якщо ні, то як пояснити отримані/нараховані?
Дякую.


Відповідає Галина Шулак


Доходи в іноземній валюті

Згідно з п. 152.3 ст. 152 ПКУ доходи і витрати нараховуються з моменту їх виникнення згідно з правилами, встановленими цим розділом, незалежно від дати надходження або сплати коштів, якщо інше не встановлено цим розділом.

Відповідно до п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від реалізації товарів визнається за датою переходу покупцеві права власності на такий товар. Дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.

Таким чином, п. 137.1 ст. 137 ПКУ визначено дату визнання доходів від реалізації товарів, робіт, послуг. І вона є загальною, незалежно від того отримуються такі доходи в національній чи іноземній валюті. Підпункт 153.1.1 п.153.1 ст. 153 ПКУ визначає механізм формування доходів в іноземній валюті, а не дату їх визнання. Думаю, формулювання “отримані/нараховані” в даному випадку можна як мінімум вважати некоректним.

Доходи при операціях з цінними паперами

Що стосується визначення доходів “отримані/нараховані” в контексті п.153.8 ст. 153, при операціях з цінними паперами, то ситуація в даному випадку цілком протилежна. ПКУ не містить окремих правил для визнання доходів при операціях з цінними паперами.

А згідно з п. 153.8 ст. 153 ПКУ під терміном "доходи" слід розуміти суму коштів або вартість майна, отриману (нараховану) платником податку від продажу, обміну або інших способів відчуження цінних паперів, деривативів або інших, ніж цінні папери, корпоративних прав, а також вартість будь-яких матеріальних цінностей чи нематеріальних активів, які передаються платнику податку в зв'язку з таким продажем, обміном або відчуженням. До складу доходів включається також сума будь-якої заборгованості платника податку, яка погашається у зв'язку з таким продажем, обміном або відчуженням.

Зазначене, додатково підтверджує той факт, що при операціях з цінними паперами, доходи виникатимуть за першою подією.
Здравствуйте!
Заказчиком была внесена предоплата за выполненные услуги Исполнителю (предприятию на общей системе) за апрель в марте 500,00 грн.Согласно предыдущему НК она была отнесена на ВД, остальная часть оплаты 500,00 грн за услуги была внесена в апреле и акт выполненых работ на всю сумму 1000,00 грн подписан в апреле.Необходимо ли относить в апреле месяце на ВД всю сумму 1000,00 сг.акту выполненных работ?


Відповідає Галина Шулак

Ні, не потрібно. До складу доходів у квітні 2011 року слід буде включити тільки 500,00 грн.

Згідно з п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.

Пунктом 7 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ врегульовано питання, щодо відображення доходів за перехідними авансами. А саме передбачено, що дохід не визначається щодо товарів (результатів робіт, послуг), відвантажених (наданих) після дати набрання чинності розділом III цього Кодексу в частині вартості таких товарів (результатів робіт, послуг), оплаченої у вигляді авансів (передоплати) до такої дати, у тому числі в період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Отже, у квітні, на дату оформлення акту виконаних робіт, дохід не визнається в частині вартості робіт, оплачених до 01.04.2011 року (500,00 грн.). В неоплаченій, до 01.04.2011 року, частині робіт підприємство визнає у квітні 2011 року дохід в сумі 500,00 грн. (на дату оформлення акту виконаних робіт).
Добрый день.
Помогите разобраться в следующей ситуации.
До 01.04.2011г. фирма получила аванс за услуги, которые по первому событию включило в ВД.
После 01.04.2011г. фирмой были оказаны услуги, по которым был получен аванс и получен окончательный расчет по услугам.
После 01.04.2011г. для выполнения данной услуги фирмой был превлечен подрядчик.
Вопрос в следующем: может ли фирма отнести к расходам затраты, понесенные по актам подрядчика после 01.04.2011г.,если частично эти работы были включены в ВД до 01.04.2011г?



Відповідає Галина Шулак

З моменту набрання чинності розділом ІІІ ПКУ, тобто з 01.04.2011 р. у Єдиній базі податкових знань ДПА була висловлена досить фіскальна думка, щодо заборони відображати витрати у вигляді собівартості товарів (робіт, послуг), за якими був відображений дохід до 01.04.2011 р. (отриманий аванс), а саме “оскільки вартість товарів, оплачена у вигляді авансів (передоплати) до 01.04.2011, не визнається як дохід від реалізації товарів, то і витрати, понесені (нараховані) у зв’язку з придбанням таких товарів, не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку”. На сьогоднішній день зазначена консультація має статус “недіючої”. Це наштовхує на думку, що ДПА все ж таки не буде заперечувати проти відображення витрат у вигляді собівартості, за операціями, дохід за якими був відображений до 01.04.2011 р.

Пунктом 138.4 ст.138 ПКУ передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Виходячи з наведеного складається враження, що підприємство зможе відобразити витрати тільки в частині вартості робіт, дохід щодо яких був визнаний після 01.04.11 р.

Незважаючи на те, що при виконанні робіт після 01.04.2011 р. дохід виникає тільки частково (частково був відображений до 01.04.2011 р. у вигляді отриманого авансу), вважаємо, що підприємство має право на витрати у вигляді собівартості робіт в повній сумі. В протилежному випадку - об'єктом оподаткування податком на прибуток буде дохід від такої операції, а не прибуток. А пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є саме прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Таким чином, відсутність механізму формування прибутку за перехідними операціями (а саме невизначеність дати визнання витрат у вигляді собівартості виконаних робіт, за якими був відображений дохід до 01.04.11 р.) не означає, що змінився об'єкт оподаткування.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:08 користувачем DK-admin.
Здравствуйте!
Предприятие реализует (ОПТ) промышленные масла.
Иногда в рекламных целях (для апробации) передаем на предприятия товарные образцы по нулевой цене.
1. Есть ли доход у продавца в момент передачи товара? И если есть - то в какой сумме?
2. Учитывается ли в расходы себестоимость переданного товара?
Спасибо!


Відповідає Галина Шулак

1. Для того, щоб визначити, чи від безоплатної передачі товарів виникають доходи звернемось до визначення доходу, наведеного у пп. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, згідно з яким доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що при безоплатній передачі товарів, доходи у підприємства не виникають, оскільки підприємство не отримує від такої операції доходу ні в грошовій, ні в матеріальній чи в нематеріальній формах. Однак не виключаємо, що у ДПС думка із зазначеного питання може бути іншою. Зокрема, в Єдиній базі податкових знань була розміщена консультація, у якій податкове відомство робило висновок, що при безоплатній передачі у підприємства не виникають доходи, проте зазначена консультація діяла до 29.04.2011 р., що може свідчити про зміну думки.

2. Витрати на рекламу, на підставі пп. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138 ПКУ включаються до складу витрат на збут.
Витрати на проведення реклами відносяться до складу витрат подвійного призначення, порядок відображення яких в податковому обліку регулюється пп. 140.1.5 п. 140.1 ст.140 ПКУ. Згідно з яким, при визначенні об'єкта оподаткування враховуються витрати платника податку на проведення реклами. ПКУ не містить жодних обмежень щодо відображення витрат на проведення реклами у складі витрат. Таким чином, підприємство має право включити собівартість розданих в рекламних цілях товарів, до складу витрат на проведення реклами в повному обсязі.
В 2010 году был произведен ремонт арендованного склада.
По бух.учету ремонт списан на затраты, в налоговом - создан отдельный объект ОФ.
На 01.04.2011 остаточная стоимость ОС в бух.учете меньше чем в налоговом.
Можно ли эту временную налоговую разницу амортизировать как отдельный объект на протяжении 3 лет?


Відповідає Галина Шулак

Так, можна. Перехідними положеннями Податкового кодексу України (далі — ПКУ) прямо передбачено таку можливість. А саме, в п.6 підрозділу 4 Перехідних положень ПКУ зазначено, якщо загальна вартість усіх груп основних засобів за даними бухгалтерського обліку менша, ніж загальна вартість усіх груп основних фондів за даними податкового обліку на дату набрання чинності розділом III цього Кодексу, то тимчасова податкова різниця, яка виникає в результаті такого порівняння, амортизується як окремий об'єкт із застосуванням прямолінійного методу протягом трьох років.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:11 користувачем DK-admin.
В договоре купли-продажи прописано, что датой перехода права собственности есть дата поступления товара на склад покупателю (другой город).
Как нам (продавцу) проконтролировать это, если передаем через транспортные предприятия по декларациям, где указаны только дата отправки?


Відповідає Галина Шулак

У даному випадку слід отримати підтвердження від транспортної організації про вручення товару покупцю.
Предприятие импортер товара и себестоимость на момент получения состоит из:
1) стоимость самого товара (курс евро на дату оформления ГТД)
2) доп.расходы перевозчика - гривна
3) доп.расходы брокер - гривна.
Согласно налогового кодекса расходы возникают в момент начисления доходов по курсу НБУ.
Получается, мы должны все время контролировать и вычленять стоимость самого товара в евро, пересчитывать его по курсу НБУ на дату продажи и потом добавлять сумму себестоимости от доп.расходов в гривнах.
Но мы торговля (ОПТ) и это просто нереально.
Или достаточно списывать по начальной себестоимости?
Спасибо!


Відповідає Галина Шулак
Податковим кодексом України, а саме, пп. 153.1.2 п.153.1 ст. 153 передбачено, що витрати, здійснені (нараховані) платником податку в іноземній валюті у зв'язку з придбанням у звітному податковому періоді товарів, робіт, послуг, у встановленому порядку включаються до витрат такого звітного податкового періоду шляхом перерахування в національну валюту тієї частини їх вартості, що не була раніше оплачена, за офіційним курсом національної валюти до іноземної валюти, що діяв на дату визнання таких витрат згідно з цим розділом (тобто на дату визнання доходу).

При зазначеному підході, потрібно вести облік товарів в іноземній валюті, для того, щоб на дату реалізації (визнання доходу) визначити витрати, у вигляді його собівартості, виходячи з курсу НБУ на дату реалізації.

Думка ДПСУ з цього питання на сьогоднішній день аналогічна. У Листі від 02.06.2011 р. №10233/6/15-0416 ДПСУ зазначає, що в умовах дії Податкового кодексу України валові витрати з придбання товарів, що включаються до собівартості, в податковому обліку слід врахувати в національній валюті за офіційним курсом на дату визнання доходів від реалізації таких товарів, а у разі здійснення передоплати - на дату оплати таких товарів.

Зазначений підхід до визначення витрат, призведе до їх безпідставного заниження/завищення, оскільки у складі витрат також будуть враховуватись від'ємні курсові різниці від перерахунку заборгованості в іноземній валюті.

Для можливості застосування альтернативного методу визначення собівартості реалізованого імпортного товару (виходячи з курсу НБУ на дату придбання), рекомендую отримати індивідуальну податкову консультацію.
Предприятием получена частичная предоплата в 1кв.(включена в ВД по итогам 1кв.)
Часть предоплата направлена на оплату товара украинского производства (предоплата включена в ВР по итогам 1кв.), оприходование которого будет осуществлено во 2кв.
Вторая часть направлена на оплату товара импортного производства, оприходование которого будет осуществлено во 2кв.
Окончательный расчет по Договору наш покупатель производит во 2кв.
По НКУ расходы, формирующие с/с реал.товаров признаются расходами того отч.периода, в кот. признаны доходы от реал-ции таких товаров.
Т.к. во 2кв. в доход будет включена только вторая часть оплаты, будут ли иметь место расходы по импортным операциям (предоплата за импортный товар 1квартала).


Відповідає Галина Шулак


Дійсно, п. 138.4 ст.138 ПКУ передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Виходячи з наведеного складається враження, що підприємство зможе відобразити витрати тільки в частині собівартості товарів, дохід щодо яких був визнаний після 01.04.11 р.

Незважаючи на те, що при реалізації імпортних товарів після 01.04.2011 р. дохід виникає тільки частково (частково був відображений до 01.04.2011 р. у вигляді отриманого авансу), вважаємо, що підприємство має право на витрати у вигляді собівартості імпортних товарів в повній сумі. В протилежному випадку - об'єктом оподаткування податком на прибуток буде дохід від такої операції, а не прибуток. А пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є саме прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Додатковим аргументом на користь відображення витрат у вигляді собівартості реалізованих імпортних товарів, також може бути той факт, що п. 7 Перехідних положень ПКУ заборонено відображати витрати щодо товарів, аванси за якими були враховані у складі валових витрат на дату їх оплати. Оскільки в даному випадку передоплата нерезиденту не була включена до складу валових витрат, то підприємство має право на витрати за такими товарами. А відсутність механізму формування прибутку за перехідними операціями (а саме невизначеність дати визнання витрат у вигляді собівартості реалізованих товарів, за якими був відображений дохід до 01.04.11 р.) не означає, що змінився об'єкт оподаткування.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:14 користувачем DK-admin.
Добрый день!
Подскажите пожалуйста
Товар реализуется по цене 5000 (без НДС)
приобретается по цене 4500( без НДС)
От покупателя получена предоплата до 01.04.2011 г. в размере 1000, что отражено в ВД до 01.04.2011
Поставщику предоплата не перечислялась.
После 01.04.2011 г. поставщик отгружает товар и мы соответственно отгружаем его покупателю.
Теперь по отгрузке с Доходом понятно 5000-1000 = 4000
А что с Расходами? Можно ли ставить 4500?
Расходы, формирующие себестоимость реализованных товаров , выполненых работ, оказаных услуг, признаются расходами того отчетного периода, в котором признаны доходы от реализации таких товаров, работ, услуг ( ст.138,4 НК)
Или какую-то пропорцию составлять?


Відповідає Галина Шулак


На нашу думку, Ви маєте право на витрати в повній сумі - 4500 грн.

Відповідь аналогічна як на питання від Milana, Tuhka та jenja.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:19 користувачем DK-admin.
В декларации на прибыль за 1 кв.2011года в стр.16 стояла сумма переплаты. В новой декларации на прибыль этой строки нет. Сумму переплаты оплаченого налога за прошлые периоды просто нигде не показывать?

Відповідає Галина Шулак

У формі Декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженою наказом ДПА від 28.12.2011 р. №114, не передбачено відображати суму надміру сплаченого податку у попередніх податкових періодах. І сума передоплати, що утворилась на 01.04.11 р. не виняток. Однак, не слід хвилюватись з цього приводу: сума переплати обліковується на Вашому особовому рахунку і буде враховуватись при сплаті податкових зобов'язань наступних звітних періодів.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:20 користувачем DK-admin.
Добрий день! Підкажіть, будь ласка!
Ми приватна автошкола. Згідно специфіки роботи нашого підприємства навчання переходить з одного звітного періоду в інший. Кошти можуть бути отримані від слухачів частинами протягом періоду навчання, тобто частина сум в одному звітному періоді, а інша в наступному. Так само й витрати. В який звітний період вказувати доходи та витрати?



Відповідає Галина Шулак


Відповідно до ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. №996-ХІV доходи і витрати в бухгалтерському обліку відображаються на підставі одного з основних принципів - нарахування та відповідності доходів і витрат – згідно з яким для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів. Крім того, згідно з пп. 6.4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід» не визнається доходом сума авансу в рахунок оплати продукції (товарів, робіт, послуг).
Виходячи з принципу нарахування, для Вашого підприємства доходи від надання послуг з навчання потрібно відображати в бухгалтерському обліку за датою закінчення навчання (очевидно, за кожною навчальною групою окремо).

Слід зазначити, що витрати, які формують собівартість наданих послуг, на дату балансу (дату закінчення звітного періоду) списуються в реалізацію пропорційно до обсягу наданих послуг (закінченого навчання), тобто сума списаних витрат (собівартості послуг) на дату балансу включає тільки ті витрати, які відображають обсяг наданих послуг на цю саму дату. А це означає, що на дату балансу у Вашого підприємства можуть бути залишки витрат за рахунком 23 «Виробництво», які відповідають незавершеним операціям з надання послуг з навчання. Витрати періоду (наприклад, адміністративні витрати тощо) списуються з балансу на дату закінчення звітного періоду повністю незалежно від результатів наданих послуг.

Що стосується податкового обліку доходів і витрат, то починаючи з 01.04.2011 р. визнання доходів і витрат за Податковим кодексом України (далі – ПКУ) відповідає наведеному вище принципу бухгалтерського обліку. Так, згідно з п. 152.3 с. 152 ПКУ доходи і витрати нараховуються з моменту їх виникнення згідно з правилами, встановленими цим розділом, незалежно від дати надходження або сплати коштів, якщо інше не встановлено цим розділом. Відповідно до другого абзацу п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від надання послуг та виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг. А згідно з п. 138.4 ст. 138 ПКУ витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Таким чином, у податковому обліку дохід від надання послуг з навчання виникатиме на дату оформлення акту, який підтверджуватиме факт надання послуг. На цю ж дату виникатимуть витрати у вигляді собівартості наданих послуг.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:29 користувачем DK-admin.
Добрий день!
В минулому році підприємство придбало малоцінку з терміном використання 2-3 роки. В бухгалтерському обліку метод амортизації був вибраний - прямолінійний.
Чи можна застосовувати в податковому обліку прямолінійний метод амортизації до групи 11 - малоцінні необоротні матеріальні активи?
Якщо ні, то як нам виправити цю помилку?
Дякую.



Відповідає Галина Шулак


Відповідно до норм Податкового кодексу України (далі ПКУ) прямолінійний метод амортизації до малоцінних необоротних матеріальних активів не застосовується (див. п. 145.1 ст. 145 ПКУ, де група 11 взагалі не має строку корисного використання, а також пп. 145.1.6 п.145.1 ст. 145 ПКУ, згідно з яким можуть використовуватись тільки два варіанти: або амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів може нараховуватися за рішенням платника податків у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решта 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об'єкта в розмірі 100 відсотків його вартості).

В минулому році при придбанні малоцінки з терміном використання 2-3 роки в податковому обліку вам потрібно було дотримуватись норми пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про оподаткування підприємств» від 28.12.1994 р. №334/94-ВР, згідно з якою витрати на придбання будь-яких матеріальних цінностей, вартість яких не перевищує 1000 гривень, що призначені для використання у господарській діяльності платника податку, включаються до складу валових витрат платника податку в загальному порядку та враховуються для цілей застосування пункту 5.9 статті 5 цього Закону.

Якщо в податковому обліку ви здійснювали нарахування амортизації цих придбаних малоцінних необоротних матеріальних активів (далі МНМА), то потрібно цю помилку виправити, а саме в періоді введення в експлуатацію МНМА збільшити валові витрати на вартість їх придбання, а в періодах нарахування амортизації зменшити суму амортизації на амортизацію цих МНМА.

Порядок виправлення помилки встановлений у п. 50.1 ст. 50 ПКУ, згідно з яким у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім митної декларації або обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.


При виправленні помилки до 01.07.2011 р., підприємство може скористатись “старою” формою уточнюючого розрахунку (див. Лист ДПАУ №14847/7/15-0317 від 26.05.2011р.). При виправленні помилки після 01.07.2011 р. слід буде користуватись формою Декларації з податку на прибуток підприємства затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 28.02.2011 р. № 114.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:34 користувачем DK-admin.
Здравствуйте!
Организацией были оплачены, оприходованы товары в 4-м 2010 года и в 1-м квартале 2011г. Затраты отнесены на валовые расходы. На конец года и квартала они не были реализованы и их стоимость была отражена в гр.5 табл.1 приложения К1/1 к Декларации по налогу на прибыль, тем самым увеличив валовый доход. Реализация товара заказчику произошла в 2-м квартале 2011 года. НКУ ст. 138.4 сказано, что расходы признаются того отчетного периода, в котором признаны доходы. Можна ли во 2-м квартале ставить заново на затраты себестоимость товара?
Заранее благодарна!



Відповідає Галина Шулак


Так, на підставі п.138.4 ст. 138 ПКУ витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Оскільки доходи від реалізації товарів будуть відображені в 2-му кв. 2011 р., то одночасно із відображенням доходу від реалізації підприємство має право відобразити витрати у вигляді собівартості реалізованого товару.

Вас не повинен хвилювати той факт, що витрати на придбання таких товарів були вже включені до складу валових витрат, адже вони фактично були знівельовані механізмом приросту/убутку (включені до складу валових доходів).



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:36 користувачем DK-admin.
В проектной организации работы выполняются месяцами. По мере выполнения стадии подписывается акт приемо-передачи . Если на конкретном обьекте работало, например , 5 проектировщиков, я их з-ту долна отнести на 23 сч.и это в НУ зарплата , относящаяся к с-ти выпущенной продукции. Но в это время проектируются др. обьекты , где заняты те же проектировщики и другие. Акты по этим обьектам будут подписаны в др. периодах , куда относить эту з-ту в НУ , да и в БУ непонятно. Стоимость обьектов считается по сборнику цен в строительстве и по ДБН, там не учитывается з-та . До 1.04.11 з-та была разделена на общеппроизв. и админ. и списывалась на 791 сч. каждый месяц. Спасибо

Відповідає Галина Шулак

Як відомо, з 01.04.2011 р. податковий облік доходів і витрат здійснюється за принципом, встановленим Податковим кодексом України (далі – ПКУ). Так, відповідно до другого абзацу п. 137.1 ст. 137 ПКУ дохід від виконання робіт визнається за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт. А згідно з п. 138.4 ст. 138 ПКУ витрати, що формують собівартість виконаних робіт визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від таких виконаних робіт.

Якщо порівняти цей принцип з одним з основних принципів бухгалтерського обліку - нарахування та відповідності доходів і витрат (згідно з яким для визначення фінансового результату звітного періоду необхідно порівняти доходи звітного періоду з витратами, що були здійснені для отримання цих доходів), то в цьому питанні принципи бухгалтерського і податкового обліку співпадають.

Саме тому в податковому обліку потрібно використовувати офіційні методичні рекомендації з формування собівартості у певних галузях.
Порядок формування собівартості проектних робіт регламентується Методичними рекомендаціями з формування собівартості проектних робіт з урахуванням вимог положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 29 березня 2002 р. №64 (далі - Методичні рекомендації).

Відповідно до п. 2 розділу V Методичних рекомендацій собівартість реалізованих проектних робіт складається з виробничої собівартості проектних робіт, які були реалізовані протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

До виробничої собівартості проектних робіт включаються прямі витрати та непрямі (змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати).

Змінні загальновиробничі витрати розподіляються між об'єктами обліку витрат з урахуванням бази розподілу, яка обирається організацією самостійно. Розподіл цих витрат може здійснюватися (виходячи з фактичної потужності звітного періоду) пропорційно:
- до суми всіх прямих витрат;
- до обсягу доходу (виконаних робіт);
- до суми витрат на оплату праці;
- до відпрацьованого часу (машинами, механізмами, оргтехнікою тощо).

Постійні загальновиробничі витрати розподіляються між об'єктами обліку витрат з використанням бази розподілу та з урахуванням планової потужності діяльності організації. Планова потужність організації може визначатися виходячи із середнього обсягу робіт за умов звичайної діяльності організації протягом кількох років.

Згідно з п. 5 розділу V Методичних рекомендацій до складу собівартості реалізованих проектних робіт не включаються адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати. Вони відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому були здійснені, і відносяться безпосередньо на зменшення фінансових результатів.

Відповідно до п. 3 розділу VІІ Методичних рекомендацій вибір об'єктів обліку витрат визначається проектною організацією самостійно, виходячи з особливостей та обсягів проектування. Облік витрат рекомендується здійснювати за кожним об'єктом калькулювання: розробка (тема) в цілому, об'єкт проектування, окремі етапи, завдання тощо. У разі виконання великої кількості замовлень з незначною їх вартістю допускається ведення обліку витрат в цілому по проектній організації чи відособленому структурному підрозділу. Визначення собівартості проектних робіт за кожним замовленням у цих випадках здійснюється з урахуванням обсягів проектних робіт, що виконані за кожним замовленням, та собівартості проектних робіт по проектній організації в цілому.

Виходячи з наведеного вище, Вам потрібно всі загальновиробничі витрати списувати на рахунок 23 «Виробництво», а вже з нього списувати в реалізацію виробничу собівартість проектних робіт пропорційно до обсягів доходів. При цьому на рахунку 23 «Виробництво» буде утворюватись залишок витрат (виробничої собівартості), який припадає на незавершені роботи. Адміністративні витрати є витратами періоду й вони списуються з балансу на дату закінчення звітного періоду повністю незалежно від результатів виконаних робіт.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:41 користувачем DK-admin.
Предприятие создано в ноябре 2010г, деятельность началась в марте 2011.По результатам 1-го квартала 2011г был отражен прирост запасов согласно ст.5.9 Закона о прибылии и увеличен валовый доход.Как быть с данной суммой во втором квартале 2011г ?

Відповідає Галина Шулак

За операціями з реалізації товарів після 01.04.2011 року, що були включені до складу приросту в 1-му кв. 2011 р., підприємство має право на витрати у вигляді собівартості реалізованих товарів. Адже на підставі п.138.4 ст. 138 ПКУ витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

Таким чином, одночасно з визнанням доходу від реалізації товарів, підприємство зможе відображати витрати у вигляді їх собівартості.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:42 користувачем DK-admin.
Здравствуйте!
Нашим предприятием был получен аванс за товары от покупателя (нерезидента) в 4-м квартале 2010 года - тогда же был отражен ВД. Во 2-м квартале 2011 года мы возвращаем покупателю часть предоплаты ( в связи с невозможностью поставки нами товаров). Имеем ли мы право уменьшить на сумму возвращенной предоплаты свои доходы во 2 -м квартале 2011 г.? В какой строке Декларации по налогу на прибыль за 2-й квартал 2011 г. отразить данную сумму возврата?


Відповідає Галина Шулак

Пунктом 140.2 ст. 140 ПКУ передбачено можливість коригування доходів і витрат. А саме, у разі якщо після продажу товарів, виконання робіт, надання послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, в тому числі перерахунок у випадках повернення проданих товарів чи права власності на такі товари (результати робіт, послуг) продавцю, платник податку - продавець та платник податку - покупець здійснюють відповідний перерахунок доходів або витрат (балансової вартості основних засобів) у звітному періоді, в якому сталася така зміна суми компенсації.

Таким чином, у періоді повернення попередньої оплати ( у 2-му кв. 2011 р.) підприємство маєте право відкоригувати раніше відображені доходи. Формою Декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженою наказом ДПА від 28.12.2011 р. №114 коригування доходів передбачено відображати у складі інших доходів (рядок 03 Декларації). При заповненні зазначеного рядка до Декларації подається Додаток ІД, в якому розшифровуються зазначені показники. Для коригування доходів у Додатку ІД призначено рядок 03.25, показники в якому можуть відображатись з різними знаками (+,-).

Щодо можливості коригування доходів, які були відображені до 01.04.11 р., після 01.04.11 р. не заперечує також Державна податкова служба. В листі від 06.05.2011 р. №12815/7/15-0317 ДПСУ зазначає, що у разі якщо підприємство розриває договір після 01.04.2011 і контрагент повертає грошові кошти, отримані ним в якості авансу (передоплати) до 01.04.2011, то підприємство-покупець здійснюють відповідний перерахунок доходів або витрат у звітному періоді, в якому сталося таке повернення грошових коштів згідно з п. 140.2 ст. 140 Кодексу.

Вважаю, що можливість коригування доходів не залежить від факту розірвання договору. Навіть якщо підприємство не розриває договір, а тільки частково повертає попередню оплату, воно має право відкоригувати раніше відображені доходи.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:44 користувачем DK-admin.
Здравствуйте!
В 1-м квартале 2011 г. нашей фирме поступил частичный аванс от покупателя 40 000 грн. (всего счет на 60 000 грн.) - отражен в составе ВД 1-го квартала 2011 г. Во 2-м квартале 2011 года от этого же покупателя поступил остаток суммы - 20 000 грн. Во 2-м квартале 2011 г. в счет данного аванса нашей фирмой были приобретены и оплачены поставщику товары на сумму 50 000 грн. и отгружены эти товары покупателю (в сумме 60 000 грн.). В какой сумме мы имеем право отнести к затратам во 2-м квартале стоимость приобретенных товаров - в полной сумме (50 000 грн.) или пропорционально сумме отнесенной нами к доходу 2-го квартала 2011 г. (20 000 грн.) по данной сделке?
(суммы указаны без учета НДС)


Відповідає Галина Шулак

Підприємство має право віднести до складу витрат, витрати у вигляді собівартості реалізованого товару в повній сумі — 50000 грн.

Відповідь на зазначене питання аналогічна як на питання від Tuhka та jenja.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:48 користувачем DK-admin.
Доброго дня! Скажіть, будь ласка, яка доля чекає на "накопичені валові витрати" - які ми не змогли відобразити раніше у попередніх звітностях, так як збитки не приймалися і невеликі суми до сплати також не приймалися. В результаті чого у нас накопичились витрати за 2 роки. ЧИ зможемо ми їх відобразити у деклараціях з ІІ кварталу 2011року? Якщо так, то які рядки декларації та додатки це передбачають? Дякую.

Відповідає Галина Шулак

Пунктом 138.11 ст. 138 ПКУ передбачено, що до складу витрат включаються суми витрат, не враховані в минулих податкових періодах у зв'язку з допущенням помилок та виявлені у звітному податковому періоді в розрахунку податкового зобов'язання.
Зазначені в цьому пункті витрати, здійснені в минулі звітні роки, відображаються у складі інших витрат...


Таким чином, згідно з ПКУ можна виправити помилки минулих звітних періодів, шляхом відображення неврахованих раніше витрат у складі інших витрат звітного періоду.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 28.02.2011 р. № 114 затверджено форму Декларації з податку на прибуток підприємства, однак відсутній порядок її заповнення. Самою формою Декларації не врегульований (не передбачений) порядок врахування витрат минулих звітних періодів в рахунок зменшення об'єкта оподаткування звітного періоду.

З огляду на вище наведене, рекомендую підприємству до 01.07.2011 р., подати уточнюючий розрахунок за старою формою (Лист ДПАУ №14847/7/15-0317 від 26.05.2011р.) та задекларувати невраховані витрати. При цьому, складаючи Декларацію за 2-й кв. 2011 року підприємство без проблем врахує таке від'ємне значення у складі витрат 2-го кв. 2011 р. (рядок 06.6 Декларації) та наступних звітних періодів.

В іншому випадку, слід буде чекати порядку заповнення Декларації чи роз'яснень ДПСУ з цього питання.



Редаговано разів: 1. Востаннє 27/06/2011 13:53 користувачем DK-admin.
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Нажаль ви не зможете відповісти на цю тему. Вона була закрита.


Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00051100000000004