Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму :: по порталу

"Учет основных средств по Налоговому кодексу. Амортизация." (10 октября 2011)

Відправлено користувачем натКа 
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема

Интернет-конференция: "Учет основных средств по Налоговому кодексу. Амортизация."
(10 октября 2011 года)


Уважаемые участники форума!


ДК-портал предлагает Вам стать участниками интернет-конференции, в которой Вы сможете получить ответы на свои вопросы по заданной теме.

Партнером в проведении этой конференции является одна из ведущих аудиторских фирм "Контракты-Аудит", которая работает на рынке консультационных услуг по всей Украине с 1995 года.

На Ваши вопросы будет отвечать:



Люмила Тимофеева - главный специалист АФ «Контракты-Аудит», аудитор, налоговый консультант, специалист по вопросам налогообложения прибыли предприятий и НДС.



Внимание! Вопросы принимаются (в этой же теме) до 7 октября включительно!

Для формирования вопроса необходимо кликнуть на кнопке "Ответить" в правом нижнем углу этого сообщения и написать свой вопрос в открывшемся окне для сообщения.

Ознакомиться с ответами можно будет в день конференции - 10 октября!




Редаговано разів: 3. Востаннє 15/12/2011 15:43 користувачем DK-admin.
Доброго дня!

У 2010 році були придбані офісні меблі та інша оргтехніка, вартістю до 1000,00 грн. В бухгалтерському обліку вони були визнані основними засобами із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації; у податковому обліку ці об'єкти вважались МНМА - нараховувалась амортизація за прямолінійним методом (що ще тоді було дозволено), яка відображалась у прирості/убутку запасів.
Тепер за МНМА у податковому обліку залишається тільки два методи 50/50 і 100% списання при введенні в експлуатацію.

Як тепер амортизувати ці МНМА в податковому обліку з 01.04.2011р., якщо до цього використовувався прямолінійний метод амортизації???

п.с. Поки що із ситуації вийшла наступним чином: вибрала спосіб нарахування амортизації для МНМА - 50% вартості, що амортизується, - в першому місяці використання об'єкта й інші 50% - в місяці вибуття, тобто списання з балансу; визначила 50% від первісної вартості даних основних засобів, зменшила цю суму на вже нараховану від початку введення основних засобів амортизацію, і включила у декларацію з податку на прибуток як нараховану амортизацію на МНМА у 2 кварталі 2011р.

Можливо такий варіант виявиться правильним???


Наперед вдячна за відповідь!!!



Відповідає Людмила Тимофеєва:
Відповідно до п.п. 8.2.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (який діяв до 01.04.2011р.):
«Під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.
витрати на придбання будь-яких матеріальних цінностей, вартість яких не перевищує 1000 гривень, що призначені для використання у господарській діяльності платника податку, включаються до складу валових витрат платника податку в загальному порядку та враховуються для цілей застосування пункту 5.9 статті 5 цього Закону».


Враховуючи те, що до складу валових витрат Вашим підприємством до 01.04.2011 року були включені витрати на придбання МНМА лише в сумі нарахованої бухгалтерської амортизації (як це рекомендували відображати представники податкових органів), то вважаю, що вибраний Вами варіант, як компромісний, має право на застосування.

При цьому вважаю, що згідно п. 5.9 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платник податку мав право включити до складу валових витрат повну вартість переданих в експлуатацію МНМА в податковому періоді в якому здійснено таку передачу.
Добрый день.

На 01.04.11 года на предприятии числятся основные средства, которые выведены из эксплуатации. Стоимость основных, выведенных из эксплуатации, на 01.04.11 года отличается в бухгалтерском и налоговом учете. Учитываются ли такие основные средства при сравнении стоимости основных на 01.04.11 года для определения разницы между стоимостями основных средств?

Спасибо.

Відповідає Людмила Тимофеєва:
Вартість основних засобів, виведених з експлуатації станом на 01.04.2011 р. слід враховувати при проведенні інвентаризації на цю дату за даними бухгалтерського обліку, при умові якщо такі основні засоби придбані для використання в господарській діяльності.

Але підлягати амортизації такі основні засоби будуть з місяця наступного після введення їх в експлуатацію.

При цьому також слід враховувати обмеження, зазначені в п. 6 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового Кодексу України.


Для довідки, п. 6 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового Кодексу України (витяг):

6. Для визначення переліку об'єктів основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів за групами відповідно до пункту 145.1 статті 145 цього Кодексу з метою нарахування амортизації з дати набрання чинності розділом III цього Кодексу застосовуються дані інвентаризації, проведеної за станом на 1 квітня 2011 року.

Вартість, яка амортизується, по кожному об'єкту основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів визначається як первісна (переоцінена) з урахуванням капіталізованих витрат на модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкції тощо, а також суми накопиченої амортизації за даними бухгалтерського обліку на дату набрання чинності розділом III цього Кодексу.

Норми цього підпункту поширюються також на платників податку у разі їх переходу із спрощеної системи оподаткування на загальну.
До переоціненої вартості основних засобів не включається сума дооцінки основних засобів, що проведена після 1 січня 2010 року.

Якщо загальна вартість усіх груп основних засобів за даними бухгалтерського обліку менша, ніж загальна вартість усіх груп основних фондів за даними податкового обліку на дату набрання чинності розділом III цього Кодексу, то тимчасова податкова різниця, яка виникає в результаті такого порівняння, амортизується як окремий об'єкт із застосуванням прямолінійного методу протягом трьох років.

Строк корисного використання об'єктів основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів для нарахування амортизації з дати набрання чинності розділом III цього Кодексу визначається платником податку самостійно з урахуванням дати введення їх в експлуатацію, але не менше мінімально допустимих строків корисного використання, визначених пунктом 145.1 статті 145 цього Кодексу.

Первісна вартість основних засобів не збільшується на вартість придбання або поліпшення після дати набрання чинності розділом III цього Кодексу в частині витрат, віднесених на збільшення балансової вартості об'єктів до такої дати.



На предприятии числятся основные средства здания и сооружения, введенные в эксплуатацию в 2008 году. На данный момент основные средства временно не используются в деятельности предприятия. Т.е. не используются для получения дохода (не сдаются в аренду, не используются для предоставления услуг и выполнения работ). Приказа на вывод из эксплуатации нету. Можно ли в налоговом учете продолжать амортизировать данные основные средства и относить аморотчисления на расходы текущего периода? Не будут ли расценены данные основные как непроизводственные, соответственно в налоговом учете не имеем права на расходы на сумму амортизации?

Спасибо.

Відповідає Людмила Тимофеєва:
Відповідно до п. 145.1.2 Податкового Кодексу України «нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється наказом по підприємству при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), але не менше ніж визначено в пункті 145.1 і призупиняється на період його виводу з експлуатації (для реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації та інших причин) на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації)».

Як випливає з наведеної вище норми ПКУ нарахування амортизації призупиняється на період виводу основних засобів з експлуатації на підставі документів, які свідчать про виведення таких основних засобів з експлуатації.

Тобто, згідно ПКУ рішення про виведення з експлуатації (відповідно, про призупинення нарахування амортизації) приймається платником податку самостійно.

В той же час автор не виключає можливості щодо фіскального підходу до цього питання з боку працівників податкових органів, які можуть наполягати на не включенні нарахованих сум амортизації по таких основних засобах до складу податкових витрат, мотивуючи тим, що основні засоби не використовуються в господарській діяльності.
Добрый день!

По состоянию на 01.04.11 по результам инвентаризации стоимость всех групп основных средств в бухгалтерском учете больше чем в налоговом. В налоговом учете была принята бухгалтеская стоимость. Аммортизация начисляется прямолинейным методом, но так как ранее был налоговый метод амортизация, и сог-но разъяснению налоговой срок эксплуатации устанавливается с учетом даты ввода в эксплуатацию, в бухгалтерском и налоговом учете за 2 квартал 2011 разная. Правильно ли это?

Відповідає Людмила Тимофеєва:

У разі коли за результатами інвентаризації станом на 01 квітня 2011 року балансова вартість всіх груп виробничих основних засобів за даними бухгалтерського обліку більша, ніж балансова вартість основних фондів за даними податкового обліку на цю ж дату, то така різниця амортизується на загальних підставах у складі вартості груп основних фондів.

Така ж позиція викладена в листі ДПАУ від 20.05.2011р. № 14218/7/15-0317.

Відповідно до п. 6 підпункту 4 розділу ХХ ПКУ «строк корисного використання об'єктів основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів для нарахування амортизації з дати набрання чинності розділом III цього Кодексу визначається платником податку самостійно з урахуванням дати введення їх в експлуатацію, але не менше мінімально допустимих строків корисного використання, визначених пунктом 145.1 статті 145 цього Кодексу».

Тобто, з 01 квітня 2011 року строк корисного використання об'єктів основних засобів визначається з урахуванням дати введення їх в експлуатацію.



Для довідки, п.145.1 статті 145 ПКУ (витяг) >>>
На балансе основных на 700 т.грн. предприятие месяца 3 поработает ,а потом его планируют закрывать. будет выход участников. если оставлять такую ст-ть ,то соответственно -НДС 140 т.грн., а дохода для налога на приб. не будет - не будет превышения продажной ст-ти над балансовой,т.к. продажа будет по остаточной ст-ти. Директор хочет сделать экспертную оценку, и затем по учету отразить уменьшение баланс. ст-ти ОС по состоянию на 30 сентября 2011г.

Экспертная оценка должна быть на дату продажи(выхода участников) или можно сейчас ее сделать и уменьшить балансовую ст-ть ОС ,амортизировать их какое-то время, а потом продать по остаточной ст-ти.

Как лучше? При дальнейшей продаже нам надо будет подтверждать обычность цены?


Відповідає Людмила Тимофеєва:
Згідно п.146.13 ПКУ «сума перевищення доходів від продажу або іншого відчуження над балансовою вартістю окремих об'єктів основних засобів та нематеріальних активів включається до доходів платника податку, а сума перевищення балансової вартості над доходами від такого продажу або іншого відчуження включається до витрат платника податку»,
а п.146.14 визначено, що «дохід від продажу або іншого відчуження об'єкта основних засобів та нематеріальних активів для цілей застосування цієї статті визначається згідно з договором про продаж або інше відчуження об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, але не нижче звичайної ціни такого об'єкта (активу)».

Правила визначення «звичайних» цін до 1 січня 2013 року регламентовані п. 1.20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а п.п. 1.20.5-1 передбачено, що:

«якщо звичайна ціна не може бути визначена з використанням норм попередніх підпунктів цього пункту, то для доказів обґрунтування її рівня застосовуються правила, визначені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, а також національними стандартами з питань оцінки майна та майнових прав. З метою оподаткування терміни "справедлива вартість", "ринкова вартість" та "чиста вартість реалізації", які використовуються в національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку та національних стандартах з питань оцінки майна і майнових прав, прирівнюються до терміну "звичайна ціна", визначеного цим Законом».

Тобто, вартість визначена за експертною оцінкою може бути обґрунтуванням для підтвердження «звичайної» ціни, відповідно, проводити таку оцінку доцільно безпосередньо перед відчуженням основних засобів.

Згідно норм податкового законодавства, проведення експертної оцінки не впливає на вартість основних засобів.

Що стосується бухгалтерського обліку, то порядок відображення переоцінки основних засобів регламентовано Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби».

Пунктами 16-17 названого Положення передбачено, що «підприємство може переоцінювати об'єкт основних засобів, якщо залишкова вартість цього об'єкта суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу. У разі переоцінки об'єкта основних засобів на ту саму дату здійснюється переоцінка всіх об'єктів групи основних засобів, до якої належить цей об'єкт.

Переоцінка основних засобів тієї групи, об'єкти якої вже зазнали переоцінки, надалі має проводитися з такою регулярністю, щоб їх залишкова вартість на дату балансу суттєво не відрізнялася від справедливої вартості.

Не підлягають переоцінці малоцінні необоротні матеріальні активи і бібліотечні фонди, якщо амортизація їх вартості здійснюється за методами, викладеними в другому реченні пункту 27 Положення (стандарту) 7.

Первісна (переоцінена) вартість об'єкта основних засобів може бути збільшена на суму індексації, проведеної у порядку, встановленому податковим законодавством, з відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, передбаченому пунктами 19-21 Положення (стандарту) 7.

Переоцінена первісна вартість та сума зносу об'єкта основних засобів визначається множенням відповідно первісної вартості і суми зносу об'єкта основних засобів на індекс переоцінки. Індекс переоцінки визначається діленням справедливої вартості об'єкта, який переоцінюється, на його залишкову вартість.

Якщо залишкова вартість об'єкта основних засобів дорівнює нулю, то його переоцінена залишкова вартість визначається додаванням справедливої вартості цього об'єкта до його первісної (переоціненої) вартості без зміни суми зносу об'єкта. При цьому для таких об'єктів, що продовжують використовуватися, обов'язково визначається ліквідаційна вартість».



Для довідки:

П(С)БО 7 "Основні засоби" та інші П(С)БО >>>
Хорошего дня, Люмила.

В сентябре 2011 проведены ремонтные работы производственного ОС.
В декларацию по прибыли эта сумма должна попасть как составляющая 10% лимита
/дод.АМ табл.3 Сума витрат на ремонт та поліпшення ОЗ/, но в табличке отсутствует
графа "Вирибничих ОЗ" або "Витрати на собівартість".
Подскажите, куда отнести эти затраты?
Спасибо.

С ув. Ольга

Відповідає Людмила Тимофеєва:
Зазначені вище витрати (до прийняття нової форми декларації з податку на прибуток) слід відобразити у таблиці 3 додатку АМ графа 6 «загальновиробничі витрати».

Враховуючи те, що згідно змін, внесених до ПКУ Законом України № 3609 від 07.07.2011 року загальновиробничі витрати є складовою собівартості виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, вартість проведених ремонтів виробничого обладнання відображається у складі такої собівартості.
Добрый день!

Подскажите, пожалуйста, если остаточная стоимость ОС равна нулю, но ОС полноценно продолжает работать, как вести учет дальше?
Обязательно ли проводить дооценку ОС, и нужно ли привлекать к этой процедуре соответствующие компании, которые занимаются оценкой имущества. Если определили справедливую стоимость комиссией своего предприятия, насколько
такая дооценка считается легитивной? Как это может повлиять на налоговый учет? И какая ответственность может быть за неправомерное проведение дооценки ОС?
Еще, пожалуйста, подскажите, как проводить перерасчет входного НДС с новым коефициентом по ОС в конце года? Разницу по НДС нужно добавлять к первоначальной стоимости ОС? (У нашего предприятия есть и облагаемые и не облагаемые операции)


Відповідає Людмила Тимофеєва:
Якщо балансова вартість об»єкта основних засобів дорівнює нулю, то в податковому обліку дооцінка таких об'єктів не передбачена.

У разі лише коли будуть мати місце витрати, пов'язані з ремонтом та поліпшення «нульових» об'єктів в сумі, що перевищує 10-ти відсотковий ліміт, то на суму такого перевищення збільшується балансова вартість об'єкту і, відповідно, такі витрати будуть підлягати амортизації в податковому обліку.

В бухгалтерському обліку передбачена можливість переоцінки таких «нульових» основних засобів. Відповідно до п. 17 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби»:

«якщо залишкова вартість об'єкта основних засобів дорівнює нулю, то його переоцінена залишкова вартість визначається додаванням справедливої вартості цього об'єкта до його первісної (переоціненої) вартості без зміни суми зносу об'єкта. При цьому для таких об'єктів, що продовжують використовуватися, обов'язково визначається ліквідаційна вартість».

В той же час ст. 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» № 2658 від 12.07.2001 р. передбачено, що для проведення переоцінки основних фондів для цілей бухгалтерського обліку є обо»язковим проведення оцінки майна.

У разі проведення переоцінки без залучення професійних оцінювачів, така дооцінка в бухгалтерському обліку може бути визнана, як безпідставно відображена.

Відповідно до п. 199.4 ПКУ «платник податку за підсумками календарного року здійснює перерахунок частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій. У разі зняття з обліку платника податку, у тому числі за рішенням суду, перерахунок частки здійснюється виходячи з фактичних обсягів оподатковуваних та неоподатковуваних операцій, проведених з початку поточного року до дати зняття з обліку.

Перерахунок частки використання необоротних активів в оподатковуваних операціях здійснюється за результатами 12, 24 і 36 місяців їх використання».


Тобто, перерахунок частки використання необоротних активів проводиться не за підсумками календарного року, а за результатами 12,24 і 36 місяців їх використання.

Якщо об'єкт основних засобів, який одночасно використовується як в оподатковуваних так і не в оподатковуваних ПДВ операціях, придбано наприклад, в лютому 2011 року, а введено в експлуатацію в квітні (тобто, використовується з квітня) то за результатами квітня 2012 року слід робити перерахунок.

Щодо відображення такого перерахунку в обліку, то згідно роз»яснення Міністерства фінансів України, викладеного в листі від 19.05.2011 року № 31-08410-07-25/12852 коригуванню підлягає первісна вартість необоротних активів:
Здравствуйте!

Юрлицом приобретено "б/ушное" здание у ЧП, но приобреталось именно у физ. лица - есть ли в этом случае какие либо нюансы касательно амортизации, или его оприходуем без учета накопленного у предыдущего владельца износа, и нужно ли в данном случае начислять и перечислять подоходный?
И еще подскажите, пожалуйста, если при вводе в эксплуатацию была назначена ликвидационная стоимость ОС, когда объект "износился" до уровня этой ликвидационной стоимости что с ней делать в БУ и в НУ - можно ли включить в расходы, или эта сумма просто останется балансовой стоимостью этого объекта. И еще вопрос - обязательно ли устанавливать ликвидационную стоимость, судя по ПСБУ 7 это всего лишь ожидаемая сумма средств, которую можно получить после ликвидации, если предприятие не рассчитывает получить средства можно ли ЛС приравнять к 0?


Відповідає Людмила Тимофеєва:
Придбані у фізичної особи основні засоби відображаємо в сумі витрат на придбання. Тобто, оприбутковуємо за ціною придбання, без відображення сум раніше нарахованої амортизації.

Якщо згідно договору продавцем є фізична особа Не приватний підприємець), то юридична особа, що виплачує дохід є податковим агентом, яка утримує податок з таких доходів за ставкою 5%.

Порядок оподаткування операцій з продажу об»єктів нерухомого майна передбачено статтею 172 ПКУ.

При цьому слід врахувати, що відповідно до п. 172.3 «дохід від продажу об'єкта нерухомості визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об'єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до закону».
Добрый день Людмила Тимофеевна! Меня интересует вот какой вопрос. Наша ООО хочет взять в аренду ОС у ООО которое является нашим учредителем. Вот я не знаю как лучше - взять в аренду или на ответ.хранение с использованием. Какая судьба, в обоих случаях, амортизации? Заранее большое спасибо.

Відповідає Людмила Тимофеєва:
У разі коли Вашим підприємством планується використовувати в діяльності отримані від засновника основні засоби, то необхідно оформити таку передачу договором оперативної оренди.

Амортизувати, передані в оперативну оренду основні засоби буде орендодавець, тобто Ваш засновник.

Якщо в договорі буде зазначено право проводити ремонти і поліпшення орендованих основних засобів орендарем, то орендар в податковому обліку буде відображати такі витрати в межах 10-ти відсоткового ліміту у складі податкових витрат, а на суму перевищення такого ліміту буде створювати окремий об'єкт відповідної групи з правом подальшої амортизації (п. 146.12 та п. 146.19 ПКУ).
Добрый день!
Подскажите пожалуйста, должна ли быть отражена в бухгалтерском учете сумма дооценки основных средств, полученная в результате инвентаризации на 01.04.2011 г. Если да, то как начисляется амортизация этого объекта - аналогично налоговому учету (3 года прямолинейным методом) или по другим правилам?
Заранее благодарна.

Відповідає Людмила Тимофеєва:

Якщо під «дооцінкою» Ви розумієте перевищення станом на 01 квітня 2011 року балансової вартості основних засобів за даними бухгалтерського обліку над балансовою вартістю основних фондів за даними податкового обліку, то така різниця амортизується на загальних підставах у складі вартості груп основних фондів.

Така ж позиція викладена в листі ДПАУ від 20.05.2011р. № 14218/7/15-0317.
Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Нажаль ви не зможете відповісти на цю тему. Вона була закрита.


Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00031599999999998