а по поводу админштрафа ОЧЕНЬ понравилось вот это
ПЕНСIЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ЮРИДИЧНЕ УПРАВЛIННЯ
ЛИСТ вiд 25.06.2013 р. N 16243/09-10
Щодо притягнення до адмiнiстративної
вiдповiдальностi фiзичних осiб - пiдприємцiв
Пенсiйний фонд України розглянув лист вiд 14.05.2013 р. N 135-3 щодо притягнення до адмiнiстративної вiдповiдальностi фiзичних осiб - пiдприємцiв та повiдомляє таке.
Статтями 165-1 i 188-23 Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення (далi - КпАП) за порушення законодавства про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соцiальне страхування i загальнообов’язкове державне пенсiйне страхування та за перешкоджання уповноваженим особам Пенсiйного фонду України, центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику у сферi зайнятостi населення та трудової мiграцiї, фондiв загальнообов'язкового державного соцiального страхування у проведеннi перевiрок передбачено накладення штрафу на посадових осiб.
Оскiльки визначення термiна "посадова особа" вiдсутня в Кодексi України про адмiнiстративнi правопорушення, то для визначення зазначеного термiна слiд керуватися положеннями iнших нормативно-правових актiв.
Зокрема, визначення термiнiв "посада" i "посадова особа" зустрiчається в Законi України вiд 16.12.93 р. N 3723-XII "Про державну службу". Крiм того, у Кримiнальному кодексi України вiд 05.04.2001 р. N 2341-III iснує визначення термiну "службова особа", тотожне з визначенням "посадова особа", що мiстяться в Кримiнальному кодексi України вiд 28.12.60 р. (втратив чиннiсть з 01.09. 2001 р.).
Вiдповiдно до статтi 2 Закону України "Про державну службу" посада - це визначена структурою i штатним розписом первинна структурна одиниця державного органу та його апарату, на яку покладено встановлений нормативними актами коло службових повноважень.
Вiдповiдно до частини першої примiтки до статтi 364 Кримiнального кодексу України вiд 05.04.2001 р. N 2341-III службовими особами є особи, якi постiйно чи тимчасово здiйснюють функцiї представникiв влади, а також обiймають постiйно чи тимчасово на пiдприємствах, в установах чи органiзацiях незалежно вiд форми власностi посади, пов'язанi з виконанням органiзацiйно-розпорядчих чи адмiнiстративно-господарських обов'язкiв, або виконують такi обов'язки за спецiальним повноваженням.
З постанови Пленуму Верховного Суду України вiд 26.04.2002 р. N 5 "Про судову практику у справах про хабарництво" бачиться, що виконання органiзацiйно-розпорядчих та адмiнiстративно-господарських обов'язкiв передбачає знаходження особи на певнiй посадi в органах влади, пiдприємствi, установi, органiзацiї.
Право громадян на пiдприємницьку дiяльнiсть визначено статтею 42 Конституцiї України.
Цивiльним та Господарським кодексами України конкретизованi основнi принципи господарювання i визначено коло прав та обов'язкiв фiзичних осiб - суб'єктiв господарювання.
Стаття 55 Господарського кодексу України визначає, що суб'єктами господарювання є:
- господарськi органiзацiї - юридичнi особи, створенi вiдповiдно до Цивiльного кодексу України, державнi, комунальнi та iншi пiдприємства, створенi вiдповiдно до Господарського кодексу України, а також iншi юридичнi особи, якi здiйснюють господарську дiяльнiсть та зареєстрованi в установленому порядку;
- громадяни України, iноземцi та особи без громадянства, якi здiйснюють господарську дiяльнiсть та зареєстрованi вiдповiдно до закону як пiдприємцi;
- фiлiї, представництва, iншi вiдокремленi пiдроздiли господарських органiзацiй (структурнi одиницi), утворенi ними для здiйснення господарської дiяльностi.
Громадянин-пiдприємець здiйснює свою дiяльнiсть на принципах свободи пiдприємництва та вiдповiдно до принципiв, передбачених статтею 44 Господарського кодексу України, тобто вiльного вибору видiв пiдприємницької дiяльностi, самостiйного формування програми дiяльностi, залучення фiнансових та iнших видiв ресурсiв, вiльного найму працiвникiв та iнше. Оскiльки штатний розпис передбачено лише у суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi - юридичних осiб, то фiзичнi особи, зареєстрованi як пiдприємцi без створення юридичної особи, не займають певної посади.
Враховуючи вищезазначене, пiдстав для притягнення до адмiнiстративної вiдповiдальностi згiдно iз ст. 165-1, 188-23 КпАП фiзичних осiб - пiдприємцiв немає. >
<
Начальник управлiння Т. Б. Рябцева