База знань. Категорія 101. Підкатегорія 101.19.
Запитання:
Як заповнити податкову накладну, що виписується за щоденними підсумками операцій при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг кінцевим споживачам, які не зареєстровані платниками ПДВ, якщо розрахунки провадяться за готівку через касу підприємства?
Відповідь:
Коротка:
В податковій накладній, яка виписується за щоденними підсумками операцій у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, відображеній за цей день в касовій книзі підприємства.
Усі примірники такої податкової накладної залишаються в особи, що їх виписала.
Повна:
Пунктом 8.4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.11 №1379, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.11 за №1333/20071 (далі – Порядок №1379), передбачено, що у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку) податкова накладна виписується за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була виписана на ці операції).
Відповідно до п.8 Порядку №1379 усі примірники податкових накладних, окремі особливості заповнення яких викладені в підпунктах 8.1 - 8.4 цього пункту, залишаються в особи, що їх виписала, і зберігаються відповідно до викладеного в підпунктах 6.1 та 6.4 пункту 6 Порядку №1379.
У верхній лівій частині оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна помітка «Х» та зазначається тип причини, зокрема, «11» - виписана за щоденними підсумками операцій.
Підпунктом 8.1 п.8 Порядку №1379 визначено, що у разі постачання товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований як платник податку, включаючи постачання на експорт, здійснення операцій з натуральних виплат у рахунок оплати праці фізичним особам, що перебувають у трудових відносинах з платником податку, у рядках «Індивідуальний податковий номер покупця» та «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль.
Враховуючи зазначене, в податковій накладній, яка виписується за щоденними підсумками операцій у разі здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, відображеній за цей день в касовій книзі підприємства.
Оскільки такі касові чеки містять чеки інформацію про асортимент придбаних покупцями, платник податку має можливість згрупувати в податковій накладній товари за групами, що відповідають певному коду УКТ ЗЕД.
При цьому, в такій податковій накладній:
в графі 3 «Номенклатура товарів/послуг продавця» - здійснюється запис «Товари в асортименті»;
в графі 4 « Код товару згідно з УКТ ЗЕД» вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів;
в графі 5 «Одиниця виміру товару» – зазначається в грн.;
в графі 6 – «Кількість (об’єм, обсяг)» - проставляється «1»;
в графі 7 – вказується сумарна ціна постачання всіх проданих товарів/послуг без урахування ПДВ, за якими податкова накладна не виписувалась.
Сумарна база оподаткування товарів/послуг в податковій накладній відображається залежно від порядку оподаткування в графі 8 або графі 9, або в графі 10.
В графі 12 – зазначається загальна сума коштів.
Усі примірники такої податкової накладної залишаються в особи, що їх виписала.