Доброго дня, шановна редакціє!
Завжди з задоволенням читаю Дебет-Кредит, вважаю його професійним виданням.
Але ось нещодавно я була здивована статею про інвентаризацію каси в номері 47:
[
www.dtkt.com.ua]
Справа в тому, що ніколи під час інвентаризації каси ми такого не робили, як пише автор:
Quote
4. Установить, правильно ли, своевременно и в полной сумме согласно расходным кассовым ордерам (далее — РКО), инкассаторским квитанциям и выпискам из банка сдавалась наличность в банк. Проверить, все ли документы, удостоверяющие движение наличности между предприятием и банком, имеются в наличии в бухгалтерии предприятия. Определить правильность оприходования в кассу наличности, полученной с банковского счета предприятия.
5. Проверить правильность и своевременность оформления кассовых документов. Установить, указаны ли все обязательные реквизиты, правильность корреспонденции счетов по кассовым документам. Все ли квитанции от ПКО выданы лицам, которые вносили денежные средства, правильно ли велась кассовая книга, журналы регистрации ордеров и Книга учета выданных и принятых старшим кассиром денег. Обратить внимание на своевременность депонирования невыплаченных сумм заработной платы.
6. Проверить соблюдение ограничения в 10000 грн на наличные расчеты согласно п. 2.3 Положения №637.
7. Не забудьте проверить, достоверно ли и правильно ли определен и установлен лимит кассы предприятия. Следует определить, нет ли случайно необходимости его пересмотреть и утвердить новый в связи с изменением законодательства (изменением правил установления лимита кассы к Положению №637), или же, возможно, обороты предприятия увеличились, и теперь лимит кассы стоит установить в большем размере. Кроме того, советуем сразу проследить по данным кассовой книги, не было ли перелимита кассы за последнее время (например год), чтобы в дальнейшем быть готовым к возможным санкциям со стороны проверяющих.
8. Определить, во всех ли случаях своевременно и в полном объеме учтен и возвращен неиспользованный остаток по выданным под отчет авансам. Здесь стоит также проверить, нет ли непогашенной задолженности перед работниками по сверхавансовым суммам (собственным средствам работников, использованным ими в командировках или для хозяйственных нужд предприятия (приобретение товаров, оплата работ/услуг) по поручению руководителя).
Це ж все ревізія каси, а не інвентаризація.
Дивіться, у п. 4.10 Положення № 637 ось що написано:
Quote
Комісія перевіряє наявність коштів шляхом повного перерахування всіх готівкових коштів, що є в касі, цінних паперів, чекових книжок тощо. Акт складається в двох примірниках і підписується членами інвентаризаційної комісії та матеріально відповідальною особою.
Інвентаризація кас проводиться на кожному підприємстві у строки, що встановлені керівником, з покупюрним перерахуванням усіх готівкових коштів і перевіркою інших цінностей, що зберігаються в касі. Залишок готівки в касі звіряється з даними обліку за книгами обліку. Готівка, що зберігається в касі, але не підтверджена касовими документами, вважається надлишком готівки в касі. У разі застосування підприємством у розрахунках РРО звіряється сума наявної готівки на місці проведення касиром розрахунку із сумою, зазначеною в звіті РРО (в РК та КОРО).
А далі йдеться як раз про те, що пише автор:
Quote
Вищі організації (за їх наявності) на всіх підвідомчих підприємствах, а також аудитори (аудиторські фірми) відповідно до укладених договорів під час проведення документальних ревізій обов'язково проводять інвентаризацію кас і перевіряють дотримання порядку ведення касових операцій. У господарських товариствах, якщо це передбачено їх статутом, такі ревізії проводять ревізійні комісії.
Перевірки дотримання порядку ведення операцій з готівкою здійснюють визначені законодавством України органи контролю відповідно до їх компетенції (далі - органи контролю).
Тобто якщо робиться ревізія, то робиться й інвентаризація, а автор вважає, що навпаки - якщо робимо інвентаризацію, то маємо зробити й ревізію. Але що, ревізію комісія повинна робити? А не вища організація, аудит або контролюючі органи?
Будь ласка, проясніть це питання, а то ми тут розхвилювалися вже, чи ми все життя неправильно робили інвентаризацію каси? Якими нормами регламентовані процедури з пунктів 4 - 8?
Quote
9. По мнению автора, если для ведения кассовой книги применяются компьютерные программы, то необходимо проверить правильность работы программ, которые предназначены для обработки кассовых документов и их создания. В частности, верно ли указаны все обязательные реквизиты кассовых документов.
Чому це на думку автора?
Але ж в Положенні № 637 чітко про це написано, що це робиться:
У разі автоматизованого ведення касової книги слід проводити перевірку правильності роботи програмних засобів оброблення касових документів.
Наперед дякуємо за відповіді.