Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Списання безнадійної дебіторської та кредиторської заборгованості

Відправлено користувачем oknenorim2 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Доброго дня, вельмишановні форумчани!
Я знаю, більшість вас умнички-розумнички, тому і прошу ваших порад.
Скажу одразу, я не бухгалтер і нічого в тому не тямлю. Стикнулася з такою проблемою, яку виклала на одному з форумів (даю посилання: http://головбухбюджет.укр/forum/135/34236/page-2/#note186825

Ситуація з інвентаризації по безнадійній дебіторський заборгованості.
На одному з форумів, де я розмістила цю тему мені так і відповіли, що бухгалтерія Обллікарні не правильно зробила всі документи по інвентаризації. І тому їх треба переробляти, а як переробляти я не знаю (бо я не бухгалтер).
Ось сама ситуація.
Юр. особи були винні Обллікарні гроші. Одна з цих цих юр. осіб (з якою був укладений договір) була давно признана банкрутом. Але нічого з неї не стягнули, оскільки в тієї юр. особи не було чого стягувати (в банках на рахунках - нуль коштів, майна - немає), а за місцем юридичної реєстрації юр. особа не знаходиться (це якийсь офіс в гуртожитку був і там в одній кімнаті було зареєстровано купу юр. осіб).
А інши юр. особи - це районні лікарні, які здебільшого були реорганізовані в інші лікарні (поміняли на нові назви, правоустановчі документи та печатки)

Далі, ще гірше.
Була в 2013 році в Обллікарні перевірка КРУ. Перевірка КРУ в своєму акті зазначила, що Обллікарня не мала права безоплатно надавати послуги районним лікарням міста, оскільки районні лікарні міста відносяться до бюджету міста, а не до обласного бюджету як Обллікарня. І зобов'язало КРУ Обллікарню, укласти заднім числом договори на виконання робіт з усіма районними лікарнями міста, яким надавало послуги. Звісно районні лікарні міста не захотіли укладати заднім числом договори з Обллікарнею, оскільки всі затрати фінансуються з бюджету міста та бюджету області, а не з власної кишені лікарень. От так листувалися-листувалися один з одним Обллікарня та районні лікарні міста і термін позовної давності - 3 роки минув. І зараз всі борги районних лікарень перед Обллікарнею потрібно списати. Позови ніхто на районні лікарні - не подавав, є лише листування. Акти звірок, які направляли разом з двома примірниками договорів - районні лікарні відмовлялись підписувати. Тому немає договорів, немає актів звірок, немає ніяких звіряльних відомостей (що там в них і з ким звіряти взагалі). Є лише листування та той дурний Акт КРУ. І все.

Ось які данні є:
1. КУ «Запорізька міська клінічна лікарня № 9» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - Сума дебіторської заборгованості, за якою минула позовна давність і яка планується до списання - 8 134,88 грн.
2. КУ «Центральна лікарня Жовтневого району» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - Сума дебіторської заборгованості, за якою минула позовна давність і яка планується до списання - 10 459,78 грн.
3. КУ «Центральна клінічна лікарня № 4» Заводського району (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 18 906,75 грн.
4. КУ «Центральна поліклініка № 1 Хортицького району» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 14 342,71 грн.
5. ТОВ «Концерн Авто-Україна» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 98 818,84 грн.

РАЗОМ: 150 662,96 грн.

А далі хотілося б запитати шановних форумчан (бо я не бухгалтер):
Що саме вказати в Протоколі інвентаризаційної комісії (особливо в таблицях в ньому), якщо є в наявності тільки суми заборгованості, листування та давнішній Акт КРУ і все. Ніяких позовних заяв, договорів, актів звіряння, актів виконаних робіт немає взагалі.


Мені тільки нещодавно дали документи, згідно яких проводилася інвентаризація в Обллікарні.
Так, кожен рік Обллікарня проводить інвентаризацію, згідно встановленого та затвердженого графіку проведення інвентаризації в кожному відділенні та підрозділах Обллікарні.
Згідно наданого мені Графіку від 05.09.2015 року, інвентаризація за 2015 рік почалась 01.10.2015 року, і закінчилась 19.11.2015 року (станом на 01.10.2015 року).
Протокол засідання інвентаризаційної комісії від 04.01.2016 року (про стан субрахунків) в якому вказано, що не виявлено недостач та надлишків.

Протокол інвентаризаційної комісії від 04.01.2016 року (НЕ складений за такою встановленою формою, яка тут вказана - [zakon3.rada.gov.ua]

Наказ на проведення інвентаризації. В Наказі від 30.09.2015 року «Про проведення інвентаризації» написано таке:
«30.09.2015 року НАКАЗ № _______


Про проведення річної інвентаризації за 2015 рік
матеріальних цінностей, розрахунків і інших статей балансу
бюджетних установ


Керуючись главою 10 Бюджетного Кодексу України, Законом України від 16.01.1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 року № 372 «Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ», Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань», з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку шляхом їх зіставлення з фактичною наявністю майна.
НАКАЗУЮ:
1. Провести в повному обсязі, згідно графіка, інвентаризацію основних засобів, дорогоцінних металів, що містяться в обладнанні, продуктів харчування та інших матеріальних запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, прийнятих (зданих) на відповідальне зберігання матеріальних цінностей, незавершеного капітального будівництва, інших необоротних матеріальних активів, за балансових статей, цінностей і бланків суворої звітності в касі установи, розрахунків і інших статей балансу в наступний термін:
- основні засоби, дорогоцінні метали, що містяться в обладнанні (станом на 01.10.2015 року);
- інвентаризація матеріалів та інших матеріальних запасів (станом на 01.10.2015 року);
- продукти харчування (раптово в жовтні 2015 року);
- медикаменти (станом на 01.10.2015 року);
- спирт (раптово в жовтні 2015 року);
- малоцінних та швидкозношуваних предметів (станом на 01.10.2015 року);
- незавершене капітальне будівництво (станом на 01.10.2015 року);
- грошові кошти, цінності і бланки суворої звітності в касі установи (раптово в жовтні 2015 року);
- інвентаризація розрахунків (станом на 01.01.2015 року);
- матеріальні цінності, прийняті (здані) на відповідальне зберігання (станом на 01.10.2015 року);
- інвентаризація за балансових статей (станом на 01.10.2015 року).
2. Для проведення інвентаризації створити інвентаризаційну комісію під головуванням заступника головного лікаря з економічних питань П.І.Б.
та членів комісії:
- в. о. головного бухгалтера – П.І.Б.;
- реєстратор медичний – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- завідуюча КДЛ № 1 – П.І.Б.;
- економіст з праці – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- юрисконсульт – П.І.Б.
3. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. провести до 30.09.2015 року інструктаж із членами інвентаризаційної комісії.
4. Інвентаризацію провести з 01.10.2015 року по 26.11.2015 року і винятково у присутності матеріально-відповідальних осіб.
5. Всі інвентаризаційні описи і протокол комісії надати на розгляд і затвердження – до 04.01.2016 року.
6. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. після закінчення інвентаризації провести результати в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності установи.
7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.


Головний лікар підпис (П.І.Б.)"
****************************************************************************************************************************************

Так от, виявляється всі ці роки по такому ж принципу (з таким же Графіком, таким наказом (тільки роки різні) проводиться ця інвентаризація. І документи по інвентаризації (Графік проведення інвентаризації, Наказ на проведення інвентаризації, Акт інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості, Протокол інвентаризаційної комісії, Інвентаризаційні Описи) перевіряв спочатку Облздрав, а потім Фінансвоа інспекція (колишне КРУ). І ні в кого з них, не виникло жодних питань та претензій, щодо правильно складених документів по інвентаризації.
Я просто хочу дізнатись, як правильно зазначити всі дати в усіх інвентаризаційних документах, якщо мені на тому форумі де я розмістила тему, відповіли, що не можна вказувати в усіх інвентаризаційних документах дату 04.01.2016 року, тому що дата складання балансу – 31.12.2015 року.

Саме тому розтлумачте мені, а я в свою чергу покажу всім тим, хто складав усі ці інвентаризаційні документи, що не можна робити такого як вони робили. Про Фінінспекцію, то взагалі я в шоці, як можна так перевіряти, якщо не помітити таких помилок при складання інвентаризаційних документів.

Будь ласка, допоможіть правильно скласти всі інвентаризаційні документи, щоб, весь жовтень (бо якщо вказано станом на 01.10.2015 року, то сюди як я розумію не входить весь жовтень), листопад та все грудень місяць (весь рік) увійшов до інвентаризаційного періоду. А не так, як в Наказі написано, що інвентаризацію станом на 01.10.2015 року провести – по 26.11.2015 року включно (хоча в Графіку вказано, що інвентаризація закінчилась – 19.11.2015 року), та інвентаризація розрахунків бралась станом на 01.01.2015 року).

Якщо як зазначається, в законодавстві, що за три місяці до дати балансу повинна бути проведена інвентаризація і складені документи, то як охопити, весь жовтень, листопад і весь грудень місяць, щоб повністю охопити весь рік, якщо в тому Наказі вказано період інвентаризації з 01.10.2015 року по 26.11.2015 року, станом на 01.10.2015 року та 01.01.2015 року і всі інвентаризаційні ОПИСИ (а їх ціла купа по кожному відділенню) вже складені та підписані 2015 роком?

Ось вам життєвий приклад, з яким на жаль поки ніхто не може впоратись.
Я вже і Журнали про інвентаризацію купила та накопіювала, але ситуацію ну ніяк не можу розрулити.

Як його правильно все зробити в інвентаризаційних документах?
Воно вже мені сниться та інвентаризація.

Як у вас проходить та річна інвентаризація та як ви складаєте свої документи?
Може я вже на ваших прикладах щось до купи зведу (бо наша бухгалтерія, Облздрав та разом з ними Фінінспекція (КРУ) не знають як воно робиться правильно).
Quote
oknenorim2
Я вже і Журнали про інвентаризацію купила та накопіювала, але ситуацію ну ніяк не можу розрулити.
Ви задаєте дуже загальні питання, відповіді на які є у ваших журналах. Спробуйте поставити більш конкретні питання, коротенько, по можливості. ))
Quote
oknenorim2
Я просто хочу дізнатись, як правильно зазначити всі дати в усіх інвентаризаційних документах, якщо мені на тому форумі де я розмістила тему, відповіли, що не можна вказувати в усіх інвентаризаційних документах дату 04.01.2016 року, тому що дата складання балансу – 31.12.2015 року.

Саме тому розтлумачте мені, а я в свою чергу покажу всім тим, хто складав усі ці інвентаризаційні документи, що не можна робити такого як вони робили. Про Фінінспекцію, то взагалі я в шоці, як можна так перевіряти, якщо не помітити таких помилок при складання інвентаризаційних документів.
Дата інвентаризації повинна бути не пізніше дати балансу, це правда. Але на затвердження результатів дається час, і саме затвердження інвентаризації може бути після дати балансу, проблеми тут не бачу. Інструкція по інвентаризації є у бюджетників? Раніше там був встановлений строк затвердження.


Quote
oknenorim2
Будь ласка, допоможіть правильно скласти всі інвентаризаційні документи, щоб, весь жовтень (бо якщо вказано станом на 01.10.2015 року, то сюди як я розумію не входить весь жовтень), листопад та все грудень місяць (весь рік) увійшов до інвентаризаційного періоду. А не так, як в Наказі написано, що інвентаризацію станом на 01.10.2015 року провести – по 26.11.2015 року включно
Якщо хочеться, щоб увійшов і грудень, значить, потрібно робити станом на 31.12.
Дякую Вам велике! Бо я на тому форумі і на інших форумах (і тут теж на цьому форумі) створила цю тему, тому що я не бухгалтер, а юрист, і я в бухгалтерії нічого зовсім не тямлю, а мені принесли документи на підпис, де мене включили до складу інвентаризаційної комісії і сказали - підписуй і все. А я не можу підписати, тому що, як мені відповіли на тому форумі, документи складені невірно. На тому форумі, де я вище давала посилання я задавала питання: які повинні бути дати в інвентаризаційних документах, щоб і грудень місяць весь увійшов (тобто весь рік), але мені так ніхто нічого не відповів. Відповіли тільки на тому форумі (на який я давала посилання) що:
"оформлено не все вірно:
Назва наказу "Про проведення інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків і інших статей балансу за 2015 рік";
5. Всі інвентаризаційні описи і протокол комісії надати на розгляд і затвердження – до 27.11.2015 року. Адже у пункті 4 зазначено, що інвентаризація має бути завершена 26.11.2015.
Відповідно до п. 2 розд. IV Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, протокол інвентаризаційної комісії є підставою для відображення операції в бухобліку. Керівник має затвердити протокол інвентаризації протягом 5 днів. І результати відображають у 2015 звітному році, а не у 2016 році. Тому дата "до 04.01.2016 року" не може бути у п. 5 Вашого наказу."


Я просто не знаю до кого ще звертатись за допомогою, щоб мені допомогли з датами складання інвентаризаційних документів, щоб і весь грудень увійшов.
Чи можете мені підказати, які можна дати зазначити в цьому Наказі на інвентаризацію, Протоколі інвентаризаційної комісії, Акті, і які дати повинні бути в Описах.

Ось той Наказ, де як мені сказали, що він невірно складений. І тому я хочу переробити документи з правильними датами, щоб весь рік увійшов до того Наказу. Чи можна вказати дати в Наказі (щоб не станом на 01.10.2015 року була дата), що інвентаризація проводиться станом на 01.12.2015 року? Мені сказали, що інвентаризація проводится станом на перше число, а не на останне число місяця (тому не можна вказувати - станом на 31.12.2015 року). А також сказали, що інвентаризація розрахунків може бути тільки станом на 01.01.2015 року.
Тому я переробила дати проведення інвентаризації. Спочатку переробила Графік проведення інвентаризації. Зазначила в Графіку що інвентаризація почалась 01.12.2015 року, а закінчилась 30.12.2015 року. Інвентаризація проводилась станом на 01.12.2015 року.
В Наказі на інвентаризацію поміняла дату 01.10.2015 на дату 01.12.2015 року

«30.09.2015 року НАКАЗ № _______


Про проведення річної інвентаризації
матеріальних цінностей, розрахунків і інших статей балансу
за 2015 рік


Керуючись:
–Бюджетним Кодексом України;
–Цивільним кодексом України;
–Податковим Кодексом України;
–Господарським Кодексом України;
–Законом України від 16.01.1999 року № 996–ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»;
–Законом України від 12.07.2001 року № 2658–III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;
–Законом України від 26.01.1993 року № 2939–XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»;
–Законом України від 14.05.1992 року № 2343–XII «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»;
–Законом України від 21.04.1999 року № 606–XIV «Про виконавче провадження»;
–Постановою КМУ від 10.12.2003 року № 1891 «Про затвердження Методики оцінки майна»;
–Постановою КМУ від 30.11.2005 року № 1121 «Про затвердження Методики проведення інвентаризації об’єктів державної власності»;
–Постановою КМУ від 02.03.1993 року № 158 «Про затвердження Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)»;
–Постановою КМУ від 28.02.2000 року № 419 «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності»;
–Постановою КМУ від 20.04.2006 року № 550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами»;
–Постановою КМУ від 08.11.2007 року № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності»;
–Постановою КМУ від 23.04.2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти»;
–Інструкцією про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій (Затвердженою Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291);
–Наказ Держфінінспекції від 14.03.2014 року № 80 «Про затвердження Примірних програм ревізії»;
–Наказом № 148 / 234 / 383 від 10.11.1998 року (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.11.1998 року за № 714 / 3154) «Про інвентаризацію заборгованості за станом на 1 листопада 1998 року»
–Наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 року № 372 «Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2015 року № 572 «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 28.05.1999 року № 137 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку»;
- Постанови Кабінету Міністрів від 23.04.2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88 «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 12.04.2012 року № 578 / 5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»
–Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 року № 11 «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку для суб’єктів державного сектору»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 28.03.2013 року № 433 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 10.01.2007 року № 2 «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів»;
–Наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 року № 563 «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів»;
–Постановою Державного комітету СРСР по статистиці від 28.12.1989 року № 241 «Про затвердження форм первинної облікової документації для підприємств та організацій»

з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку шляхом їх зіставлення з фактичною наявністю майна.

НАКАЗУЮ:

1. Провести в повному обсязі, згідно графіка, інвентаризацію основних засобів, дорогоцінних металів, що містяться в обладнанні, продуктів харчування та інших матеріальних запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, прийнятих (зданих) на відповідальне зберігання матеріальних цінностей, незавершеного капітального будівництва, інших необоротних матеріальних активів, за балансових статей, цінностей і бланків суворої звітності в касі установи, розрахунків і інших статей балансу в наступний термін:
–основні засоби, дорогоцінні метали, що містяться в обладнанні (станом на 01.12.2015 року);
–інвентаризація матеріалів та інших матеріальних запасів (станом на 01.12.2015 року);
–продукти харчування (раптово в грудні 2015 року);
–медикаменти (станом на 01.12.2015 року);
–спирт (раптово в грудні 2015 року);
–малоцінних та швидкозношуваних предметів (станом на 01.12.2015 року);
–незавершене капітальне будівництво (станом на 01.12.2015 року);
–грошові кошти, цінності і бланки суворої звітності в касі установи (раптово в грудні 2015 року);
–інвентаризація розрахунків (станом на 01.01.2015 року);
–матеріальні цінності, прийняті (здані) на відповідальне зберігання (станом на 25.12.2015 року);
–інвентаризація за балансових статей (станом на 01.12.2015 року)

2. Для проведення інвентаризації створити інвентаризаційну комісію під головуванням заступника головного лікаря з економічних питань П.І.Б.
та членів комісії:
- в. о. головного бухгалтера – П.І.Б.;
- реєстратор медичний – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- завідуюча КДЛ № 1 – П.І.Б.;
- економіст з праці – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- юрисконсульт – П.І.Б.
3. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. провести до 01.12.2015 року інструктаж із членами інвентаризаційної комісії.
4. Інвентаризацію провести з 01.12.2015 року по 30.12.2015 року і винятково у присутності матеріально-відповідальних осіб.
5. Всі інвентаризаційні описи і протокол комісії надати на розгляд і затвердження – до 04.01.2016 року.
6. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. після закінчення інвентаризації провести результати в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності Установи.
7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Головний лікар підпис (П.І.Б.)"

Протокол та Акт інвентаризаційної комісії - від 03.01.2016 року. Описи складені тими датами, коли була інвентаризація в кожному відділенні Обллікарні (груднем місяцем 2015 року).

Чи правильно я все зазначила чи ні?
Вам багато наказали зайвого. Рекомендую почитати нормативку. Для початку хоча б оце.

По вашим датам. Річна інвентаризація робиться в період з жовтня по грудень. Результати її також повинні бути відображені у обліку у поточному році, до дати балансу, тому і затвердити її результати потрібно у поточному році. Тобто всі операції за грудень, як ви хочете, охопити інвентаризацією не можливо і не потрібно. Відповідно "інвентаризація розрахунків (станом на 01.01.2015 року)" це неправильно.
Інші дати: 01.12.2015 - нормально. 25.2.2015 пізнувато, можете не встигнути. І який сенс по своїм робити 1-го, а по відповідальному зберіганню окремо майже через місяць, коли вже потрібно затверджувати, а не розбиратись.
Я Вам дуже дякую! Хоч Ви одна людина, яка зголосилася допомогти. А на тому форумі де я розмістила свою тему, мені запропонували спочатку купити номер журналу, якій йшов цілий місяць. Потім на всі мої питання (бо я не бухгалтер) - повне ігнорування. http://головбухбюджет.укр/forum/135/34236/
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00029