Доброго дня, вельмишановні форумчани!
Я знаю, більшість вас умнички-розумнички, тому і прошу ваших порад.
Скажу одразу, я не бухгалтер і нічого в тому не тямлю. Стикнулася з такою проблемою, яку виклала на одному з форумів (даю посилання: http://головбухбюджет.укр/forum/135/34236/page-2/#note186825
Ситуація з інвентаризації по безнадійній дебіторський заборгованості.
На одному з форумів, де я розмістила цю тему мені так і відповіли, що бухгалтерія Обллікарні не правильно зробила всі документи по інвентаризації. І тому їх треба переробляти, а як переробляти я не знаю (бо я не бухгалтер).
Ось сама ситуація.
Юр. особи були винні Обллікарні гроші. Одна з цих цих юр. осіб (з якою був укладений договір) була давно признана банкрутом. Але нічого з неї не стягнули, оскільки в тієї юр. особи не було чого стягувати (в банках на рахунках - нуль коштів, майна - немає), а за місцем юридичної реєстрації юр. особа не знаходиться (це якийсь офіс в гуртожитку був і там в одній кімнаті було зареєстровано купу юр. осіб).
А інши юр. особи - це районні лікарні, які здебільшого були реорганізовані в інші лікарні (поміняли на нові назви, правоустановчі документи та печатки)
Далі, ще гірше.
Була в 2013 році в Обллікарні перевірка КРУ. Перевірка КРУ в своєму акті зазначила, що Обллікарня не мала права безоплатно надавати послуги районним лікарням міста, оскільки районні лікарні міста відносяться до бюджету міста, а не до обласного бюджету як Обллікарня. І зобов'язало КРУ Обллікарню, укласти заднім числом договори на виконання робіт з усіма районними лікарнями міста, яким надавало послуги. Звісно районні лікарні міста не захотіли укладати заднім числом договори з Обллікарнею, оскільки всі затрати фінансуються з бюджету міста та бюджету області, а не з власної кишені лікарень. От так листувалися-листувалися один з одним Обллікарня та районні лікарні міста і термін позовної давності - 3 роки минув. І зараз всі борги районних лікарень перед Обллікарнею потрібно списати. Позови ніхто на районні лікарні - не подавав, є лише листування. Акти звірок, які направляли разом з двома примірниками договорів - районні лікарні відмовлялись підписувати. Тому немає договорів, немає актів звірок, немає ніяких звіряльних відомостей (що там в них і з ким звіряти взагалі). Є лише листування та той дурний Акт КРУ. І все.
Ось які данні є:
1. КУ «Запорізька міська клінічна лікарня № 9» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - Сума дебіторської заборгованості, за якою минула позовна давність і яка планується до списання - 8 134,88 грн.
2. КУ «Центральна лікарня Жовтневого району» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - Сума дебіторської заборгованості, за якою минула позовна давність і яка планується до списання - 10 459,78 грн.
3. КУ «Центральна клінічна лікарня № 4» Заводського району (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 18 906,75 грн.
4. КУ «Центральна поліклініка № 1 Хортицького району» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 14 342,71 грн.
5. ТОВ «Концерн Авто-Україна» (субрахунок № 3641 Розрахунки з іншими дебіторами) - 98 818,84 грн.
РАЗОМ: 150 662,96 грн.
А далі хотілося б запитати шановних форумчан (бо я не бухгалтер):
Що саме вказати в Протоколі інвентаризаційної комісії (особливо в таблицях в ньому), якщо є в наявності тільки суми заборгованості, листування та давнішній Акт КРУ і все. Ніяких позовних заяв, договорів, актів звіряння, актів виконаних робіт немає взагалі.
Мені тільки нещодавно дали документи, згідно яких проводилася інвентаризація в Обллікарні.
Так, кожен рік Обллікарня проводить інвентаризацію, згідно встановленого та затвердженого графіку проведення інвентаризації в кожному відділенні та підрозділах Обллікарні.
Згідно наданого мені Графіку від 05.09.2015 року, інвентаризація за 2015 рік почалась 01.10.2015 року, і закінчилась 19.11.2015 року (станом на 01.10.2015 року).
Протокол засідання інвентаризаційної комісії від 04.01.2016 року (про стан субрахунків) в якому вказано, що не виявлено недостач та надлишків.
Протокол інвентаризаційної комісії від 04.01.2016 року (НЕ складений за такою встановленою формою, яка тут вказана - [
zakon3.rada.gov.ua]
Наказ на проведення інвентаризації. В Наказі від 30.09.2015 року «Про проведення інвентаризації» написано таке:
«30.09.2015 року НАКАЗ № _______
Про проведення річної інвентаризації за 2015 рік
матеріальних цінностей, розрахунків і інших статей балансу
бюджетних установ
Керуючись главою 10 Бюджетного Кодексу України, Законом України від 16.01.1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Наказом Міністерства фінансів України від 02.04.2014 року № 372 «Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ», Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879 «Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань», з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку шляхом їх зіставлення з фактичною наявністю майна.
НАКАЗУЮ:
1. Провести в повному обсязі, згідно графіка, інвентаризацію основних засобів, дорогоцінних металів, що містяться в обладнанні, продуктів харчування та інших матеріальних запасів, малоцінних та швидкозношуваних предметів, прийнятих (зданих) на відповідальне зберігання матеріальних цінностей, незавершеного капітального будівництва, інших необоротних матеріальних активів, за балансових статей, цінностей і бланків суворої звітності в касі установи, розрахунків і інших статей балансу в наступний термін:
- основні засоби, дорогоцінні метали, що містяться в обладнанні (станом на 01.10.2015 року);
- інвентаризація матеріалів та інших матеріальних запасів (станом на 01.10.2015 року);
- продукти харчування (раптово в жовтні 2015 року);
- медикаменти (станом на 01.10.2015 року);
- спирт (раптово в жовтні 2015 року);
- малоцінних та швидкозношуваних предметів (станом на 01.10.2015 року);
- незавершене капітальне будівництво (станом на 01.10.2015 року);
- грошові кошти, цінності і бланки суворої звітності в касі установи (раптово в жовтні 2015 року);
- інвентаризація розрахунків (станом на 01.01.2015 року);
- матеріальні цінності, прийняті (здані) на відповідальне зберігання (станом на 01.10.2015 року);
- інвентаризація за балансових статей (станом на 01.10.2015 року).
2. Для проведення інвентаризації створити інвентаризаційну комісію під головуванням заступника головного лікаря з економічних питань П.І.Б.
та членів комісії:
- в. о. головного бухгалтера – П.І.Б.;
- реєстратор медичний – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- завідуюча КДЛ № 1 – П.І.Б.;
- економіст з праці – П.І.Б.;
- бухгалтер – П.І.Б.;
- юрисконсульт – П.І.Б.
3. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. провести до 30.09.2015 року інструктаж із членами інвентаризаційної комісії.
4. Інвентаризацію провести з 01.10.2015 року по 26.11.2015 року і винятково у присутності матеріально-відповідальних осіб.
5. Всі інвентаризаційні описи і протокол комісії надати на розгляд і затвердження – до 04.01.2016 року.
6. В. о. головного бухгалтера П.І.Б. після закінчення інвентаризації провести результати в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності установи.
7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Головний лікар підпис (П.І.Б.)"
****************************************************************************************************************************************
Так от, виявляється всі ці роки по такому ж принципу (з таким же Графіком, таким наказом (тільки роки різні) проводиться ця інвентаризація. І документи по інвентаризації (Графік проведення інвентаризації, Наказ на проведення інвентаризації, Акт інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованості, Протокол інвентаризаційної комісії, Інвентаризаційні Описи) перевіряв спочатку Облздрав, а потім Фінансвоа інспекція (колишне КРУ). І ні в кого з них, не виникло жодних питань та претензій, щодо правильно складених документів по інвентаризації.
Я просто хочу дізнатись, як правильно зазначити всі дати в усіх інвентаризаційних документах, якщо мені на тому форумі де я розмістила тему, відповіли, що не можна вказувати в усіх інвентаризаційних документах дату 04.01.2016 року, тому що дата складання балансу – 31.12.2015 року.
Саме тому розтлумачте мені, а я в свою чергу покажу всім тим, хто складав усі ці інвентаризаційні документи, що не можна робити такого як вони робили. Про Фінінспекцію, то взагалі я в шоці, як можна так перевіряти, якщо не помітити таких помилок при складання інвентаризаційних документів.
Будь ласка, допоможіть правильно скласти всі інвентаризаційні документи, щоб, весь жовтень (бо якщо вказано станом на 01.10.2015 року, то сюди як я розумію не входить весь жовтень), листопад та все грудень місяць (весь рік) увійшов до інвентаризаційного періоду. А не так, як в Наказі написано, що інвентаризацію станом на 01.10.2015 року провести – по 26.11.2015 року включно (хоча в Графіку вказано, що інвентаризація закінчилась – 19.11.2015 року), та інвентаризація розрахунків бралась станом на 01.01.2015 року).
Якщо як зазначається, в законодавстві, що за три місяці до дати балансу повинна бути проведена інвентаризація і складені документи, то як охопити, весь жовтень, листопад і весь грудень місяць, щоб повністю охопити весь рік, якщо в тому Наказі вказано період інвентаризації з 01.10.2015 року по 26.11.2015 року, станом на 01.10.2015 року та 01.01.2015 року і всі інвентаризаційні ОПИСИ (а їх ціла купа по кожному відділенню) вже складені та підписані 2015 роком?
Ось вам життєвий приклад, з яким на жаль поки ніхто не може впоратись.
Я вже і Журнали про інвентаризацію купила та накопіювала, але ситуацію ну ніяк не можу розрулити.
Як його правильно все зробити в інвентаризаційних документах?
Воно вже мені сниться та інвентаризація.
Як у вас проходить та річна інвентаризація та як ви складаєте свої документи?
Може я вже на ваших прикладах щось до купи зведу (бо наша бухгалтерія, Облздрав та разом з ними Фінінспекція (КРУ) не знають як воно робиться правильно).