Головна порталу Дт-Кт  
Головна ДКНовиниПублікації ДКПередплатаДовідникиБланки, формиКонсультаціїДокументи


Розширений пошук по форуму

Доходы по долгосрочному договору?

Відправлено користувачем Владимир Саныч 
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
В июне 2008 года был заключен договор подряда на большую сумму, решили доходы и расходы учитывать как по долгосрочному договору. В июле и августе 2008 г. были заключены доп. соглашения к договору на небольшие суммы, на выполнение отдельных работ, так как доп. соглашения есть часть договора, то доходы и расходы в рамках выполнения этих работ учитывались, по долгосрочному договору в целом. На сегодняшний день заказчик частично рассчитался, есть в наличии три акта выполненных работ на один акт на роботы по договору, и два акта на роботы по доп. соглашению, на актах стоят даты мартовские. Заказчик готов перенести один акт, который по договору на второй квартал, а два маленьких по ДС провести в первом квартале.
От блин, только сейчас заметил. что неозвучил вопрос

Какую сумму я в таком случае должен поставить на ВД?
Если бы был обычный договор, то по первому событию. Но ведь это долгосрочный.
Если бы закрыли все роботы по договору, то на ВД пошли бы все доходы, не включенные ранее, а в данном случае закрывается только часть работ.


Виконавець довгострокового договору може обрати особливий порядок оподаткування результатів діяльності. Ця особливість полягає в тому, що валові доходи в нього формуються не за першою подією, як зазначено в ст.11 Закону про прибуток, а в іншому порядку, визначеному в пункті 7.10 ст.7, як для операцій особливого виду. Виконавець самостійно визначає доходи й витрати впродовж звітного періоду, використовуючи оціночний коефіцієнт виконання контракту. Такий коефіцієнт визначається кожного звітного періоду як співвідношення фактичних витрат у звітному періоді до суми загальних витрат, що плануються.

Таким чином, валовий дохід звітних періодів виконавця довгострокового контракту значною мірою залежатиме від розміру оціночного коефіцієнта. Що вищий коефіцієнт, - то більший дохід, і навпаки. Особливість оподаткування полягає в тому, що саме цей коефіцієнт виконавець може регулювати на основі планових витрат.

Визначення оціночного коефіцієнта можна відобразити такою формулою:

Ко = Вф. зв.: Вп. заг.,

де Ко - оціночний коефіцієнт звітного періоду; Вф. зв. - витрати фактичні звітного періоду; Вп. заг. - витрати планові загальні.

З іншого боку, на визначення валового доходу впливає загальна договірна ціна. Дохід виконавця контракту у звітному періоді визначається як добуток загальної договірної ціни контракту на оціночний коефіцієнт:

ВД = Ко х Сдог.,

де ВД - валовий дохід звітного періоду; Ко - оціночний коефіцієнт цього періоду; Сдог. - загальна сума за договором.

Чинники, що впливають на валовий дохід виконавця довгострокового контракту. Можна дійти висновку: різниця між доходами й витратами звітного періоду виконавця договору наближатиметься до нуля, якщо планові витрати на виконання контракту наближатимуться до загальної договірної ціни контракту. Зрозуміло, планування витрат на рівні доходів не зовсім логічне. Зазвичай, виконавець планує отримання прибутку, й планові витрати будуть меншими за ціну договору. Тоді валовий дохід звітного періоду можна визначити, виходячи з витрат у звітному періоді за формулою:

ВД = Вп х Кп,

де ВД - валовий дохід звітного періоду, Вп - понесені витрати в цьому періоді, Кп - коефіцієнт прибутку, закладений при плануванні витрат.

Отже, якщо виконавець у звітному періоді не мав жодних витрат, то в нього не виникає валових доходів, незалежно від того, яку суму попередньої оплати він отримав. Однак звернімо увагу й на протилежне. У разі понесення витрат у виконавця відповідно виникатиме валовий дохід на рівні витрат, збільшених на коефіцієнт закладеного прибутку, незалежно від того, чи отримував він будь-яку оплату.

Валові витрати у виконавця довгострокового договору відповідно до підпункту 7.10.6 ст.7 закону визначаються на рівні фактично оплачених (нарахованих) витрат у звітному періоді. Не виключено, що визначення валових витрат може спричинити деякі непорозуміння, пов’язані з веденням приросту (убутку) товарних запасів, що передбачено пунктом 5.9 ст.5 закону. Однак це не повинно стати перешкодою для застосування довгострокових договорів. Ст.7 закону визначає порядок оподаткування операцій особливого виду, тобто інший порядок формування і доходів, і витрат, а тому загальні норми пункту 5.9 для виконання довгострокового контракту не повинні застосовуватися.

Оскільки виконавець веде облік доходів і витрат за кожним контрактом, це не створюватиме додаткових труднощів для виділення матеріальних витрат, пов’язаних з виконанням довгострокового контракту.

Після завершення контракту виконавець проводить перерахунок податкових зобов’язань.

Зазвичай після закінчення довгострокового договору фактичні витрати відрізнятимуться від запланованих, при цьому не виключено, що й фактична сума договору також може бути змінена.

Чинне законодавство, зокрема, підпункт 7.10.9 ст.7 закону про прибуток зобов’язує виконавця провести перерахунок попередньо визначених ним податкових зобов’язань за наслідками кожного кварталу, виходячи з фактичних показників: суми договору з урахуванням додаткових угод, загальної суми витрат за договорами та оціночного коефіцієнта, який визначатиметься як співвідношення фактичних витрат звітного періоду до загальних фактичних витрат.

Результати перерахунку доходів і витрат відображаються в додатку К2 "Доходи та витрати, пов’язані з виконанням довгострокових договорів" до Декларації з податку на прибуток підприємства, форма та порядок складання якої затверджені наказом ДПА України від 29.03.2003 року № 143.

Визначення фактичного валового доходу за кожен звітний період виконання контракту проводиться повторно, виходячи вже з фактичних витрат у порядку, який застосовувався при визначенні планових витрат. У разі встановлення валового доходу більшого або меншого порівняно з сумою, що було визначено на підставі планових витрат, різниця додатково збільшує або зменшує валовий дохід у період проведення перерахунку. При цьому до такої різниці додатково застосовується 120 відсотків ставки НБУ, що діє на час такого перерахунку, за період заниження або завищення валового доходу.
Возможно, я не совсем корректно задал вопрос, поэтому постараюсь исправиться, на условном числовом примере.
В июне 2008 г. Был заключен договор на 3000 грн., плюс еще два доп. соглашения на 600 грн., и 400 грн., в сумме 4000 грн., планируемый доход по договору. По предварительным подсчетам расходы составят 2000 грн. За 2008 были понесены расходы по данному договору в суме 500 грн., соответственно в доходы попали 1000 грн. В 1 квартале 2009 были пересмотрены условия договора, и принято решение, что стоимость данных работ будет 3000 грн., расходы в 1 квартале 2009 г. понесены небыли, но часть работ были закрыты актами выполненных работ, на сумму 500 грн.

Вот тут то и возникает вопрос, что с ВД, я знаю про коэффициент, но ведь расходов в данном периоде не было, в тоже время есть частичное завершение работ, что подтверждено актами. Ведь при завершении работ вся сумма, не включенная в ВД ранее должна быть включена в ВД при подписании акта. Вот и выходи такое раздорожье, частичное завершение и отсутствие расходов.
Я не специалист по долгосрочным договорам - знакомство поверхностное, но возникает вопрос : почему при подписанном акте выполненных работ у вас отсутствуют затраты - пусть даже не материалы, так хоть трудовые ресурсы ведь были задействованы ? А если покопаться, то и еще что-нибудь.
Так трудовые ресурсы, это ВР по зарплате, а это совсем другая статья расходов
а это совсем другая статья расходов .......
- это Вы о чем ?
А из чего у Вас тогда состоит смета расходов по выполнению работ? Кто-то же эти работы делал, значит, затраты есть ?
Тоесть вы хотите сказать, что расходы на оплату труда отражаются в дексларации как "Витрати поп'язані з виконанням довгострокових договорів" в строке 04.7, а не в 04.3 "Витрати на оплату праці"?
Повторюсь - я не специалист в подобных договорах, практики нет, есть только попытки изучить долгосрочные договоры, т.к. у меня когда-то была деятельность по подписке, и планировалось начать использовать подобное налогообложение. Поэтому саму декларацию при долгосрочных договорах я не заполняла.
Мои аргументы были лишь о том, что по моему мнению невозможно говорить об отсутствии расходов, если производились работы и об этом свидетельствует подписанный акт.
Я не думала конкретно о заполнении строк декларации, но по моему дилетантскому мнению все расходы, вычисленные согласно коэффициенту и включающие в себя расходы материалов, услуг, з/плату, должны бы были попасть в стр. 04.7. Но устверждать это, к сожалению, не могу.
А если в смете только зарплата и материалов нет или материалы только заказчика, тогда контракт не долгосрочный? а если долгосрочный то это не затраты по долгосрочному договору.
Уважаемы знатоки долгосрочных договоров, а ткните меня пожалуста пожалуста мордой в нормативку, где сказано, что ЗП в некоторых случаях отражается в сроке 04.7 "Витрати поп'язані з виконанням довгострокових договорів" а не в строке 04.3 "Витрати на оплату праці"
Alexey_Donetsk [ Відповісти приватно ]
Re: Доходы по долгосрочному договору? нове 31 березня, 2009 19:47

А если в смете только зарплата и материалов нет или материалы только заказчика, тогда контракт не долгосрочный? а если долгосрочный то это не затраты по долгосрочному договору.



Аргументируйте оба пункта, пож-та.

.....в смете только зарплата и материалов нет.......
- но ведь критерии отнесения договора к долгосрочному об этом не говорят
Ирина, сори я там знак "?" пропустил. Конечно же долгосрочный.
Alexey_Donetsk , а вывод? smiling smiley
Мне самой интересно теперь: так все же, в случае, описанном автором темы, можно ли сделать так, как я предполагаю - т.е. как минимум расходы на оплату труда работников, выполнявших работы, по которым подписан АВР, отражать как затраты по долгосрочному договору с отражением в декларации через п. 04.7 (с учетом коэф-та) ?
Владимир Саныч Автор рядків:
-------------------------------------------------------

> В 1 квартале 2009 были пересмотрены условия договора,
> и принято решение, что стоимость данных работ
> будет 3000 грн., расходы в 1 квартале 2009 г.
> понесены небыли, но часть работ были закрыты
> актами выполненных работ, на сумму 500 грн.
>

1. пересчет по 7.10.9
2. по допсоглашением возможно выделить работы/затраты?
Список форумів Список тем Нова темаПопередня тема Наступна тема
Вибачте, тільки зареєстровані користувачі можуть писати в цьому форумі.

Авторизуватись



Повідомлення, розміщені на форумах ДК-порталу, відображають лише особисту позицію авторів повідомлень.
Адміністрація форумів не несе відповідальності за їх зміст.

© 2023 "Дебет-Кредит", український бухгалтерський портал, web_dk [ @ ] gc.com.ua





0.00052400000000008