Здесь много чего меняется , вот:
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України
«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України» розроблено з метою врегулювання найбільш нагальних проблемних питань, які виникають під час застосування положень Податкового кодексу України та негативно впливають на діяльність платників податків.
Пропонується також прийняти податкові норми для створення сприятливих умов для будівництва релігійними організаціями кожної з конфесій культових споруд та для проведення державних закупівель зернових культур.
Проектом пропонується уточнити редакцію деяких суперечливих положень Податкового кодексу, або, які входять у протиріччя з іншими нормами кодексу, чи викладені з неоднозначним викладенням вживаних термінів.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою і завданнями прийняття цього акта є усунення законодавчої невідповідності у частині визначення прав та обов’язків суб’єктів господарювання - платників податків та органів контролю, дотримання суб’єктами господарювання вимог іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на податкову службу.
3. Загальна характеристика і основні положення акта
Законопроектом передбачається внесення змін до законодавчих актів України в частині врегулювання проблемних питань, які виникають під час застосування положень Податкового кодексу та інших законодавчих актів України.
Прийняття розробленого законопроекту дасть можливість врегулювання проблемних питань, які виникають під час застосування положень Податкового кодексу та інших законодавчих актів пов’язаних з ним, зокрема:
в розділі «Загальні положення» пропонується:
- визначення поняття «векселедавець» для цілей розділу VI привести у відповідність до дефініції «податковий вексель» та положень розділу «Акцизний податок» в частині можливості надання векселя, як гарантії сплати акцизу, при отриманні спирту для виробництва продукції;
- статтю 34. Види податкового періоду привести у відповідність до пункту 49.18 статті 49 Розділу ІІ «Адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів) та статті 326 Розділу ХVІ «Збір за спеціальне використання води», доповнивши податковим періодом «календарне півріччя»;
в розділі «Адміністрування податків, зборів (обов’язкових платежів)» пропонується:
- вилучити норму 117.2 щодо накладання штрафу за порушення строків реєстрації як платника податків виробників алкогольних та тютюнових виробів як таку, що некоректно викладена;
в розділі «Податок на прибуток підприємств»:
- з метою приведення у відповідність до статті 267 Податкового кодексу України у підпункті 139.1.0 необхідно слова «вартість торгових патентів» замінити словами «сума збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності»;
- враховуючи, що в ІІІ розділі Податкового кодексу здійснено наближення податкового та бухгалтерського обліку, необхідно термін «основні фонди» замінити терміном «основні засоби»;
- уточнити перелік пунктів кодексу, як враховуються при визначенні витрат операційної діяльності та тих, що відносяться до інших витрат;
- вилучити пункт 153.13 щодо особливостей оподаткування діяльності за договорами управління майном як такий, що неефективний з точки зору доходів бюджету і важко адмініструється;
в розділі «Податок на доходи фізичних осіб» пропонується:
- виходячи з необхідності врахування норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», враховувати при оподаткуванні доходів фізичних осіб, зокрема, суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не тільки із заробітної плати, а й з іншого виду доходу від власної праці, а саме, з винагороди за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем в межах здійснюваної ним підприємницької діяльності), оскільки такі витрати розглядаються як заощадження на випадок втрати роботи чи працездатності;
- для недопущення безпідставного зростання податкової звітності у випадку відсутності податкового зобов’язання з цього податку (податкові агенти економічно не активні) встановити, що податковий розрахунок та податкова декларація подається податковим агентом незалежно від факту виплати доходу, проте, за умови, що у податковому періоді відбулося нарахування (обчислення) такого доходу до сплати згідно із бухгалтерськими або іншими документами;
-
вилучити норму пункту 176.2, яка зобов’язувала податкових агентів з податку на доходи фізичних осіб подавати щомісячну декларацію, а також пункт, який визначав платником податку особу - управителя майном, як економічно недоцільні;[/u][/i][/b]
в розділі «Податок на додану вартість» пропонується:
- уточнити редакцію пункту 197.1.25 щодо звільнення від податку на додану вартості друкованих видань, книжок та іншої друкованої продукції для усунення неоднозначного застосування цієї норми кодексу;
- привести до однозначного визначення порядку видачі простого векселя для забезпечення податкових зобов’язань для розміщення товарів у митному режимі переробки.
в розділі «Місцеві податки і збори»
У підпункті 267.3.2 пункту 267.3 статті 267 розділу ХІІ пропонується визначити нижню межу ставки збору за провадження торговельної діяльності на території інших населених пунктів, а саме: від 0,02 розміру мінімальної заробітної плати, за аналогією із визначенням ставок на території міст Києва та Севастополя, обласних центрів, міст обласного значення.
в розділі «Спеціальні податкові режими» пропонується:
- з підпункту 301.6.3 пункту 301.6 статті 301 розділу ХІV пропонується виключити слова «(недоїмку)» і «(недоїмки)», оскільки їх визначення в Податковому кодексі України відсутнє;
в розділі «Перехідні положення» пропонується:
- з підрозділу 1 «Особливості справляння податку на доходи фізичних осіб» розділу ХХ перенесення пункту щодо особливостей врахування у складі витрат коштів, внесених платниками податку на рахунки учасників фондів банківського управління, у період, визначений Законом України «Про проведення експерименту в житловому будівництві на базі холдингової компанії «Київміськбуд» до підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток» розділу ХХ;
- пропонується також прийняти податкові норми для створення сприятливих умов для будівництва релігійними організаціями кожної з конфесій культових споруд та для проведення державних закупівель зернових культур.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
У сфері правового регулювання, якої стосується проект Закону України діють:
Податковий кодекс України, Закон України „Про державну податкову службу в Україні” від 4 грудня 1990 року № 509-XII;
Кодекс України про адміністративні правопорушення;
Закон України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”;
Закон України від 2 грудня 2010 року № 2756-VI “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України”.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація зазначеного акта не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та інших витрат.
6. Соціально-економічні та інші наслідки прийняття акту
Прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» дозволить врегулювати проблемні питання, які виникають під час застосування положень Податкового кодексу.