Наше предприятие является поставщиком товаров. В сентябре 2011г. нами были произведены две отгрузки товара и выписаны две расходные накладные от 14.09.11. на сумму 587500грн., и от 15.09.11. на сумму 408943,75грн.
Наш покупатель, согласно договора, будет с нами расплачиваться бюджетными средствами за полученный товар.
Вопрос 1.
Если покупатель заплатит нам в один день одной платежкой общую сумму 996443,75грн. за отгруженный ранее товар, имеет ли право наше предприятие выписать две налоговые накладные (также как выписаны расходные накладные) ?
Відповідає Микола Підлужний:
Датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом (п. 187.7 ст.187 ПКУ). Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п. 201.4 ст. 201 ПКУ). Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п.201.7 ст. 201 ПКУ).
Відповідь 1.
ПКУ не врахував особливостей виписування податкової накладної, коли податкове зобов’язання не виникає при постачанні товарів. Зокрема п. 201.7 передбачає виписувати податкову накладну на кожне постачання товарів (однак підстав для її виписування немає), оскільки п. 201.4 передбачає її виписувати на дату виникнення податкових зобов’язань. А ця дата є дещо іншою, коли постачання здійснюється з оплатою за рахунок бюджетних коштів. Це дає підстави відстоювати різні позиції.Оскільки податкове зобов’язання з ПДВ у Вашій ситуації
виникає при отриманні коштів і такі
кошти отримані одним платежем, вважаємо, що
на таку суму виписується одна податкова накладна. Якщо ж постачання товарів здійснювалося
за різними договорами, вважаємо, що
на кожне з них повинна бути видана окрема податкова накладна.
Вопрос 2. Если покупатель заплатит нам в течение одного дня несколькими
платежками 996443,75грн. Должны ли мы выписать одну налоговую накладную на общую сумму или столько налоговых накладных сколько платежек прошло за день?
Відповідає Микола Підлужний:
Відповідь 2.
Якщо оплата проведена декількома платежами в один день ситуація від цього особливо не змінюється, так як питання все одно не врегульоване. Однак, виникають тільки додаткові підстави доказувати, що
на кожну оплату можна виписувати окремі податкові накладні. Слід звернути увагу, що податкові органи відстоюють позицію, що
при таких оплатах виписується одна податкова накладна.
При цьому доцільно звертати увагу на умови договору.
Якщо умови договору передбачають окрему оплату по кожній поставці товарів на кожну таку оплату виписуватиметься окрема податкова накладна.
Вопрос 3. Если у нас в течение месяца кроме покупателей бюджетников( обязательство возникает по зачислению денег) есть просто покупатели, по которым обязательство по НДС наступает по первому событию , Имеем ли мы право включать в НАЛОГОВЫЙ КРЕДИТ налог.накладные по первому событию? или это уже считается ,что мы используем кассовый метод и должны включать налог. накл. после того как их оплатим? и соблюдать 60 дней?? и распределять НДС по расходам общепроизводственного назначения?
В дод.7 табл. 4 к декларации по НДС есть распределение НДС, но там только по усл. ЖКХ и т.д.(п.187.10) , и если судить по додаткам к декларации -то мы не должны ничего распределять.
Відповідає Микола Підлужний:
Відповідь 3
Платники податку, які постачають теплову енергію, газ природний (крім скрапленого), надають послуги з водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, фізичним особам, бюджетним установам, не зареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, квартирно-експлуатаційним частинам, об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим подібним платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості (далі - ЖЕКи), визначають дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту за касовим методом.
Зазначене правило визначення дати виникнення податкових зобов'язань поширюється також на операції з постачання зазначених товарів/послуг для ЖЕКів та бюджетних установ, що отримують такі товари/послуги, якщо вони зареєстровані як платники податку (187.10 ст.187 ПКУ).
У разі,
коли Ваше підприємство не постачає названих товарів (послуг) - теплова енергія, газ природний (крім скрапленого), послуги з водопостачання, водовідведення чи послуги, вартість яких включається до складу квартирної плати чи плати за утримання житла, застосування
касового методу сплати ПДВ не застосовується. Той факт, що по окремих операціях дата виникнення зобов’язання виникає на дату отримання коштів не вважається переходом на застосування касового методу.
Редаговано разів: 1. Востаннє 24/10/2011 09:05 користувачем DK-admin.