ElkaO,
Алгоритм дій:
1.Отримуєте акт, внизу під підписами в акті зазначаєте: «з висновками акту не згідні, заперечення будуть подані у встановлений законодавством термін».
2. Протягом 5 робочих днів з дня отримання (УВАЖНО рахуйте) Ви подаєте заперечення на акт перевірки до ДПІ, яка проводила Вам перевірку (здаєте в канцелярію). В запереченні можете зазначити що Ви хочете бути присутніми під час його розгляду (п.86.7) – тоді Вас зобов’язанні запросити в ДПІ на розгляд заперечення. Ви ще раз особисто можете викласти свою позицію захисту посадовим особам ДПІ. Податкова протягом 5 робочих днів за днем отримання Вашого заперечення приймає рішення. Вони можуть:
- або відразу відмовити (залишити висновок акту без змін)
- або задовільнити заперечення (скасувати висновок акту)
- або призначити додатково перепровірку (для дослідження фактів, що не були враховані під час перевірки).
Якщо рішення негативне для Вас – Вам ДПІ висилає поштою або наручно рішення про розгляд заперечення, в якому вони обґрунтують свою позицію.
3.Після отримання рішення про розгляд заперечення – Ви маєте отримати від них податкові повідомлення-рішення (ППР).
4.Після отримання ППР, відповідно до п.56.3 ПКУ Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання ППР. Скарга подається до обласних ДПІ (якщо в Києві – то ДПІ м.Києва) через канцелярію. УВАГА!!! –одночасно зі скаргою до ДПІ області Ви маєте на підставі п.56.5 письмово (в довільній формі, через канцелярію) повідомляти Вашу ДПІ про те, що ППР №… від… винесені нею, оскаржують ся!!! Якщо Ви цього не зробите – це може бути підставою для відмови обласною ДПІ в розгляді скарги!!! Скарга, як правило розглядається протягом 20 календарних днів (але термін може бути продовжено – податкова зобов’язана повідомити Вас про продовження). Якщо податкова порушить дані терміни - то скарга вважається задоволеною на Вашу користь!!! (п.56.9). За результатами розгляду скарги – Ви отримаєте «рішення про результати….»
5.Якщо Ви не згідні з отриманим рішенням про результати розгляду скарги (від обласної ДПІ), протягом 10 календарних днів за днем його отримання Ви можете подати скаргу (повторну) до Міністерства Доходів і зборів України. В даному випадку, потрібно знову ж повідомляти про оскарження ППР ДПІ, яка їх винесла, та обласну ДПІ про оскарження її рішення (тобто 2 різних документа потрібно занести або вислати в 2 канцелярії в той самий день!). Терміни надання відповіді – аналогічні п.4. За результатами розгляду скарги – отримуєте «рішення про результати розгляду скарги»
На цьому процедура адміністративного оскарження завершується
Як правило, зміст заперечення, первинної скарги, повторної скарги одинакові (міняються лише шапочки, вставляються реквізити ППР та рішень про результати розгляду скарг)… Дані документи – це основа для складання позовної заяви.